Ik zal het stukje wat in de brief staat over het gebruik van de Utrogestan die ik heb meegekregen even overtypen "Door de Utrogestan gaat u soms niet uit uzelf menstrueren. Dit hoeft nogniet te betekenen dat u ook zwanger bent. U doet 18 dagen na de punctie een zwangerschapstest. Ook als u menstrueert. Wilt u de avond tevoren weinig drinken en voor de test de eerste, geconcentreerde ochtendurine gebruiken. Wanneer de test positief blijkt dan kunt u de Utrogestan als volgt afbouwen: gedurende 4 dagen 2 maal daags 2 tabletten vaginaal ('s morgens en 's avonds); dan nog 3 dagen één maal daags 2 tabletten ('s avonds), daarna stop. Wanneer de test negatief is en u menstrueert nog niet, dan gaat u nog twee dagen door met de Utrogestan en herhaalt u de test. Blijkt deze dan weer negatief, dan staakt u de Utrogestan. De menstruatie volgt dan meestal na 2 tot 3 dagen. Deze menstruatie kan heftiger zijn en meer buikpijnklachten geven. Ook wanneer u tijdens de toediening van Utrogestan ruim gaat vloeien doet u toch 18 dagen na de punctie een zwangerschapstest. Treedt er licht bloedverlies op dan continueert u de Utrogestan en doet u 18 dagen na de punctie een zwangerschapstest, zoals boven beschreven." Hetgeen waar ze uiteindelijk mee eindigen wil ik jullie ook even doorgeven : "Veel succes met het vervolg van uw behandeling!"
Nee het is niet hetzelfde... Bij de startecho of uitgangsecho wordt er gekeken naar: - dikte baarmoederslijm (deze moet mooi dun zijn) - of er vocht in of om de baarmoeder zit - of er nog bloed in de baarmoeder zit - of de eierstokken rustig zijn - of er cysten aanwezig zijn en zo ja, de afmeting hiervan. Aan de hand van deze echo wordt bepaald of je kan starten met de follikelstimulerende hormonen, dus de daadwerkelijke start van de behandeling. Bij een Follikelmeting (FM) wordt er het volgende gedaan: - er wordt gekeken of er al dominerende eicellen zijn - zo ja, dan wordt er gekeken hoeveel en ze worden opgemeten - het baarmoederslijm wordt opgemeten en er wordt gekeken hoeveel lagen het heeft... (je moet 3 laagjes zien - laagje wit, laagje zwart, laagje wit) - er wordt uiteindelijk bepaald wanneer Pregnyl/Ovitrelle - er wordt een datum en tijd voor de punctie afgesproken. Deze metingen worden dus herhaald tot het afspreken van de punctie. Ik hoop dat het zo duidelijk is... anders horen we het wel
Zo meiden... schuif maar weer aan: Dat koude weer zorgt voor heerlijke dingen hier op de tafel: Ik heb lekkere warme koffie en thee en heerlijk warme broodjes vers bij de bakker gehaald (Je kan kiezen uit croissantjes, honingcroissantjes, chocoladecroissantjes, chocoladebroodjes en gewone broodjes (wit, bruin, volkoren en meergranen). Tast toe ladies!!!
Ja ik was er vroeg bij he. Moest voor 8 uur in het ZH zijn anders is het mega druk met bloedprikken en nu was ik als 6e. Vamiddag dus bellen voor de uitslag. Wat ik gekocht heb?? Had ik volgens mij al ergens geschreven maar hier komt het nog een keer: 2 speentjes met de tekst: "Oma is the best" "Opa is the best" 2 rompertjes met de tekst: "Tante's kleine knuffel" "Mijn oom is mijn beste vriend" Die gaan we zondag geven en vanmiddag komt mijn moeder (als het weer een beetje goed is) en dan geef ik haar alvast een kerstkaart en daar zit een foto in van de posi testen. Ik was gisteren een beetje down hoor lieverds. Ik ben natuurlijk megablij en wil niet over de negatieve dingen denken maar mijn man doet dat juist heel veel. Als ik bv zeg volgend jaar kunnen we gaan babyzwemmen of weet ik veel wat dan zegt hij gelijk 'Dat hoop je' Ik begrijp hem wel natuurlijk omdat het in het 1e jaar 3x fout is gegaan maar hij kan toch wel een beetje positief zijn?? Maar goed ik blijf lekker positief hoor. Kleine spruit groeit in mij en ik praat veel tegen hem en aai vaak over mijn buikie en kan niet wachten tot de 3 maanden voorbij zijn zodat ik lekker kan gaan shoppen!!!!
Goedemorge allemaal, Ik heb ook van het EMC een informatiesheet meegekregen waar alles stap voor stap op staat vanaf de punctie t/m het testen. Ik moet de utrobollen t/m 10 december gebruiken, daarna niet meer denk ik, want dat staat er verder niet bij. Is dus 13 dagen na de punctie en 10 dagen na TP.(2 doosjes; 60 stuks) Ik voel me vandaag minder fijn , heb continu aandrangpijn, en dat was ook nog eens erger tijdens de grote boodschap vannochtend. Ik denk niet dat het m'n baarmoeder is die ik voel (want dat zeiden ze tijdens de TP ook al, omdat ik al sinds de punctie pijntjes voel), maar denk dat het de endometriose is rondom m'n blaas en darmen, het vervelende is dat het wel voelt als soort continue ongipijn, zeurpijn, dus daar wordt ik nu toch wel erg onzeker door... Toch weet ik in m'n achterhoofd wel dat het door de endo komt, en ik me echt niet al zorgen hoef te maken, de 1e week na TP kan er toch nog niets gebeuren lijkt me... maar ja he...m'n hoofd neemt toch af en toe een loopje met me...zucht... @vlinder, leuk om van de grappige cadeautjes te kopen! En als je je gewoon positief voelt, gewoon zo houden. Je kan er maar beter van genieten. Ik zelf zou echter wel langer wachten met m'n oma en andere familie in te lichten. Naaste familie zoals ouders/schoonouders, broers etc. zou ik het wel vertellen. Ik ga proberen vandaag toch maar genoeg afleiding te zoeken, morgen weer werken, dat zal vast ook wel helpen... Gr van een beetje onzeker ijsvogeltje
Ah, kan me voorstellen, want ik zou zelf denk ik echt nog heel zenuwachtig zijn t/m 12 weken. Maar goed niet teveel aan denken hoor!! @MV, ik heb het zelf gevraagd bij de TP welke kwaliteit er terug gezet is, en toen zeiden ze dus 2 op een schaal van 1 t/m 4, mijn man gelijk grapjes maken zo van oh, das dus een 7,5 en dat is afgerond een 8 hahaha!! Ook heb ik gevraagd waar ik nou wel of niet rekening mee moest houden, zoals in bad gaan, zwemmen en zo, en toen zei de arts dat ik de dag van TP wel rustig aan moest doen, niet in bad/zwemmen omdat ze toch met slangetje baarmoeder in is geweest. Verder hoefde ik me niet al te ongerust te maken, want ik moest maar voorstellen dat de TP vergelijkbaar is als een korreltje hagelslag tussen 2 dik besmeerde boterhammen met pindakaas , die blijft dus heus wel zitten en glijdt er echt niet uit hihi!
@ijsvogel: Wat een leuke vergelijking Daar kan ik ook wel wat mee..........onze emmy's blijven dan zeker wel plakken @Vlinder: Leuk hoor die cadeautjes! Ik hoop dat ik het met kerst kan vertellen........ik zit te denken aan een positieve CB test in een doosje....... Maar eerst maar een posi bloed test
@IJsvogeltje: Hahahah, ik kreeg hetzelfde grapje van die pindakaas mee! Alleen gaven ze bij ons geen cijfers of letters. Ik heb al sinds de punctie aan 1 kant last, contant steken, maar die blijken uit mijn eierstok te komen. Ik had daar ook een cyste zitten die ze ook maar gelijk aangeprikt hebben tijdens de punctie. Daar schijnt dan troep uit te komen wat de wondjes kan irriteren. En nu zag hij gister op de echo dat er idd wat vocht in die eierstok zat wat druk kon veroorzaken. Meid, je loopt een dag voor op me, dus we gaan bijna gelijk op. Positief blijven met de pindakaas en hagelslag! Over minder dan 2 weken krijgen wij een verlaat Sinterklaaskadootje!! En de rest van de meiden ook natuurlijk!!! Ik zei al tegen MV-man: "Ben benieuwd of de Sint nog wat voor me in z'n zak heeft zitten!" Hij heel suf: "Komt uit mijn zak hoor..." Joh!!!
@MV: Ja een verlaat sinterklaas cadeautje Ben niet dol op sinterklaas voor me zelf maar wij willen wel graag een brusje aan Megan geven..............ik hoop dat de sint onze brief gekregen heeft
Doe mij maar wat honingcroissantjes!!! Damnnn ik heb de hele ochtend mn ogen uit mn kop gejankt. Mijn perfectct funtionerende over-vruchtbare lijf is verpest door de behandeling. Mijn BMS blijft voor de 2e cyclus dun en alles ligt stil. Vorige keer was er pas een follikel 'klaar' voor pregnyl op dag 19 menstruatie al op de 25e, lekker veel kans voor een emmy om in te nestelen. Nu cd 12. Nog niet één dominante follikel te zien. Maarja ik had natuurlijk wéér een stageloopstertje dus dat zegt niets. De vorige stageloopster had de vorige keer ook mijn dominante follikel rechts gemist... Mijn BMS is nu 4-komma-weinig terwijl ik normaal gesproken op dezelfde cyclusdag al 6+ mm heb en een follikel van om en nabij de 10 mm.... Er is bloedgeprikt en ik word vanmiddag gebeld... het is allemaal wat.... Tot overmaat van ramp heb ik al drie dagen positieve ovulatietesten. Ik snap er geen hol meer van... Mijn cyclus van voor alle ellende zit als bijlage aan dit bericht...
Lieve nov/dec meiden, Wat wordt het hier spannend met de wachtweken. Amonuk krijg je vandaag ook meteen de uitslag van je test? O, ik hoop op een mooie uitslag. Vlinder geniet van jr prille zwangerschap. Ik kan me voorstellen dat je man nog liever voorzichtig is uit zelfbescherming. Ik denk dat mijn vriend bij de volgende ivf dat zeker zal hebben. Het was zo'n zware slag voor hem en dan ik was waarschijnlijk nog niet eens zwanger. Iedereen is toch anders. Gisteren met mijn 3 zussen gesproken en die vonden het allemaal erg verdrietig. Maar één die betrekt altijd alles op zichzelf en dat is wel eens vermoeiend. Dat zei het ook zwaar heeft gehad, zieke man (wel weer helemaal genezen) moeilijke bevalling (wel twee gezonde kinderen) en dat alles goed komt. *zucht* kon het toen niet laten om te zeggen dat mijn man wel dood is en de kans groot is dat er Nooit kinderen zullen komen. Toch ff wat anders! Tot slot moest ik maar naar een kerstmarkt Alsof ik daar nu wil zijn:x Ik weet het ze bedoelt het goed maar soms is minder zeggen veel fijner. Vanochtend dus bloed geprikt en dat zegt die dame: '' Spannend!" waarop ik dus zeg: "nou nee, ben dus al ongesteld" Poeh, ik hoop dat ik de laatste keer met bloedprikken wel die spanning heb van EN?!!?!?!?!?! wat hier wordt je niet vrolijk van Sorry meiden maar dat moet er even uit. Toch voel ik me iets beter. Weet dat we nog een kans hebben en dat ik niet terug ga naar school voordat alles is uitgepraat en opgelost en op zwart wit is gezet. Slaap er nog steeds slecht van. Meiden ik ga voor jullie allemaal duimen op mooie Sinterklaas, kerst en nieuwjaarscadeaus. X Lente
Maria wat erg dat het zo loopt. Hopelijk geeft de uitslag van de bloedtest nog hoop. Een hele dikke knuffel en janken kan opluchten. *biedt jou een tissue van wijze Pink aan* x Lente
Lieve lente blij dat je je wat beter voelt lieverd. Ik heb me 9maanden dagboek binnen en hij is leuk! Mijn mams kont vandaag niet dus hoort ze het volgende week pas want ik wil het niet via de tel doen. Nog een uurtje en dan weet mijn hcg waardes.
Maria dat is voor mij heel logisch. We zijn er toch om elkaar te steunen. Ach, zit niet voor niets in het onderwijs (met zoals je weet vaak schrijnende gevallen). Heb gewoon een heeeeel groot hart Vlinder wat jammer dat je moeder niet kan komen. Maar zoiets wil je natuurlijk niet over de telefoon vertellen. Ben benieuwd naar je uitslag. Ga ff lekker een krantje lezen. Ook ik wacht op de telefoon en dan meteen een afspraak maken voor de evaluatie. X Lente
Hang nog aan de tel voor echo-afspraak maar wilde jullue laten weten dat mijn hcg 317 is....ZWANGER!! Toch een extra bevestiging. GVD!!!! Kan pas 4 januari voor de 1e echo. Eerder was geen plek en het mag niet bij mijn eigen VK. Ach ja we doen het er maar mee, maar baal er wel van.
Meiden de uitslag is binnen en zoals ik al wist NIKS. Ook niet geweest omdat de waarde krap boven de 1 was. Volgend jaar dus een nieuwe start. Gelukkig dat de eerste poging niet mee telt anders was het nu al einde verhaal. Had toen 1 follikel maar geen eicel. 3 januari de evaluatie en dan waarschijnlijk eind januari de laatste ivf. Heb ik gelukkig de tijd om eerst mijn werk op te lossen zodat ik hopelijk zonder werkstress de laatste poging kan doen. Hoe gaat het met de andere bloedtest uitslagen? x Lente
Wat een dubbel nieuws. Vlinder van harte gefeliciteerd met die mooie hcg waarde!!! Lente dikke knuffel meid Hoop dat 2011 jullie een prachtig wondertje mag geven. xxx