Wie ook november/december IVF/ICSI behandeling of cryo TP??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Vlinder3, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Spannend Zeehondje...niet teveel drinken hé...zodat hij lekker duidelijk knalt over een paar uur...

2. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal gezien (als ik kijk naar beide vorige keren) zou ik vandaag dus ongi moeten worden. Ik voel nog niets aan krampen...
    Net voelde ik wel wat stromen dus ik vlieg naar het toilet, maar het was gewoon vocht...

Ook dacht ik vanmorgen weer aderen over mijn borsten te zien lopen...

NOg een week voordat ik mag testen... zucht...

Jeetje ik ben weer gek aan het worden...

3. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik duim voor je zeehondje!!!

Succes... er brandt ook al een kaarsje voor je...

Heeft Kruidvat die testen nog: 2 voor 5 euro???
    Ik kon ze in hun online webshop nergens meer vinden...

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,053
    941
    113
    Female
    Nikita... Ja de bank klinkt ook lkkr hoor!!:) Nog wat gescoord op de kerstmarkt?! Wat heb je tog een lieve man dat hij met je mee zou willen, maar het gaat gewoon lukken deze keer he.. Dat weet je wel..:) Wat een prachtige Chocotaart btw!!

Pinkie, rustig dame.. w88 is niet leuk.. Maar jou Emmy blijft zitten waar die zit!!:)

Zeehondje, spannend.. Wil wel een foto he van je knaltest straks..;)

5. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou Pink zit anders heeeeel irritant met haar nagels op de picknicktafel te tikken... en het blijft soppen.

Ik heb wel een weeiige buikpijn, maar het zit echt boven de navel dus dat heeft niets met de baarmoeder te maken...

En dan mag je van het ziekenhuis pas 12 december testen... zucht.. ;)

6. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    Pink, werd jij echt al een week na TP ongie??
    Dat is snel, en dan is deze week idd. echt geen pretje...

THX Kaat...:)
    We gaan trouwens over een uurtje, is pas echt gezellie als het donker is de markt...

7. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nik
    Ja, de beide vorige keren werd ik precies een week na de TP al ongi. Ik werd dan smorgens wakker met krampen, in de middag begon het roze en aan het eind van de middag/begin van de avond werd het rood en de volgende dag barstte het dan echt los.

Van diverse artsen heb ik ook gehoord dat als je gaat vloeien als het mis is bij IVF/ICSI dit gemiddeld van de 8e tot en met de 12e dag na de TP is.

Ga je vandaag naar de Kerstmarkt???
    Gezellig!!!

8. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,053
    941
    113
    Female
    Nikita je hebt helemaal gelijk is in het donker veeel leuker!!!:)

Pink, dan heb je zkr helemaal geen zin in aanstaande week..:S:S Volhouden.. Wij zijn bij je!!!

9. La femme Nikita

Mar 21, 2009
    3,088
    0
    0
    ow Pink, wat een spanning dan de komende dagen...
    hoop gewoon dat voor ons de duivels ver weg blijven...

Jaaa, wij gaan dadelijk naar de kerstmarkt...gezellig in het donker in de kou rondlopen, en leuke en lekkere dingen kopen...

Tot straks...mannetje gaat nu even aan de PC...

10. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kaat
    Dank je wel meid!!!
    Die laatste week vind ik altijd een crime! (maar dat zal voor iedereen wel gelden denk ik... hihi)

Nik
    Vind ik ook... wij hebben tesamen al veel te veel duivels gezien!

Oooh zooo gezellig!!! En idd is het in het donker veeeel gezelliger!
    Oooh en dan met van die kraampjes waar ze warme chocomelk verkopen... Oooooh... Pink wil meeeeeeeeeehhhh!!!!!

HEEEEEL VEEL PLEZIER MEID!!!!

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
  12. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

Feb 18, 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    [Nov/Dec

Wie wat waar:
    Vlinder3:IVF poging 2 na mislukte stimulatie, EZ Tilburg
    Herma:IVF behandeling 4, Radbout Nijmegen
    Wennes10:Cryo tp, EZ Tilburg
    Misty:IVF poging 1, na 4x mislukte IUI, Catharina ZH Eindhoven
    Ladouce:IVF behandeling 5, UZ Gent
    Lente67:IVF2, Breda en Tilburg
    IJsvogeltje:ICSI 1, EMC R'dam
    La femme Nikita:IVF2, Endokrinologikum Hamburg
    Sloppyslayer:IVF 1 voor 2de kindje nog 5 rietjes met Cryo's over, VU Amsterdam
    Clowntje:IVF poging 3, Radboud Nijmegn
    norwegian-sky:ICSI 2, wfg & VUmc
    Pink38:IVF3
    Moontje B:ICSI poging 1, Gelderse Vallei, Radboud Nijmegen
    Kaaat:ICSI poging 1, OLVG, Amsterdam
    Chessertje:IVF1, Bronovo Den Haag
    Zeehondje:IVF1-cryo tp 2, Voorburg
    Amonuk:IVF poging 1
    Snoes:IVF poging 1, UMC Utrecht
    MariaC:ICSI poging 1 (vmk) Cryo poging 1--> niet goed ontdooid nu cryo 2 VUmc
    Sjak:ICSI poging 1, Voorburg
    Laupa:ICSI 1e Pog. Eindhoven

Wanneer:
    Vlinder3:nov, 26-10 start Lucrin, 1 nov start Gonal300
    Herma:nov, 23-10 start Puregon
    Ladouce:nov, 10-11 uitgangsecho, 13-11 start deca, 15-11 start Menopur
    Lente67:29-10 start 300 ie menopur
    IJsvogeltje:18/11 start puregon, 24/11 start deca erbij
    Misty1984:Nov
    La femme Nikita:nov, punctie hopelijk week 47
    Sloppyslayer:start op 14-11, cryo-tp in eigen cyclus
    Clowntje:start deca 27 okt, puregon 9 nov
    norwegian-sky:30 okt start puregon
    Pink38:6-1 start Puregon
    Moontje B:2-11 start Deca
    Kaaat:18-11 start Deca, 25-11 start Gonal
    Chessertje: 4-1 start Deca
    Amonuk: 9-11 start Deca, 10-11 start Gonal F
    Moontje B:17-11 start Puregon 150
    MariaC:22-11 1e dag menstruatie
    Sjak: 26-11 start Deca
    Laup:26-11 start Deca

FM's:
    Herma:2-11 1e FM
    Chessertje:10 nov 2e FM
    Vlinder3:12 nov 2e FM
    Lente67:12 nov 3e FM
    norwegian-sky: 13 nov 3e fm
    Amonuk: 15 nov 1e FM, 16-11 2e FM, 17-11 3e FM
    Zeehondje:
    15 nov FM
    Snoes: 15 nov 1e FM
    La femme Nikita: 19 Nov 2e FM
    Clowntje: 20 nov 3e FM
    Ladouce:
    22 nov 1e FM
    Pink38: 22 nov FM 4 +uitslag E2
    sloppyslayer:23 nov 2e FM
    IJsvogeltje: 26 nov 2e FM
    Moontje B: 25 nov 1e FM

Sjak: 3 dec 2e FM
    MariaC:3 dec 1e FM
    Kaaat:6 dec 2e FM
    Laupa:6-12 1e FM

Punctie:
    Herma:4 nov 9.00 uur
    Chessertje:12 nov 10 uur
    norwegian-sky:
    rond 13 nov
    Lente67:15 nov
    norwegian-sky:15 nov
    Vlinder3:16 nov punctie
    Amonuk:19 nov
    Snoes:19 nov
    La femme Nikita:22 Nov
    Clowntje:23 nov
    Pink38:24 nov
    Ladouce:24 nov
    IJsvogeltje:28 nov

Terugplaatsing:
    Herma:7 nov 2 emmy's
    Vrolijke Jetje:8 nov 2 emmy's
    Chessertje:15 nov 1 emmy
    Lente67:18 nov,tp 2 emmy's
    norwegian-sky:18 nov,tp 1 emmy
    Vlinder3:19 nov, als het A is 1 emmy en als het b/c is 2 emmy's.
    Amonuk:22 nov
    La femme Nikita:24 Nov,2 emmy's.
    Zeehondje:24 nov
    Ladouce:26 nov
    Clowntje:26 nov
    Pink38:28 nov
    Sloppyslayer:30 nov,1 emmy
    IJsvogeltje:1 dec

Testen:
    Vrolijke Jetje:zo 21, ma 22, of di 23 nov urine en wo 24 bloed (lukt niet eerder ivm werk)
    Chessertje:29 nov thuistest
    norwegian-sky:28 nov
    Lente:3 dec bloedtest (uitslag al bekend maar moet toch:()
    Amonuk:3 dec bloedtest
    Zeehondje:5 dec
    Vlinder3:6 dec. bloedtest
    La femme Nikita:bloeduitslag 9 Dec
    Ladouce:10 dec bloedtest
    Clowntje:11 dec thuistest
    Pink38:12 dec
    Sloppyslayer:12 dec, bloedtest 13 dec
    IJsvogeltje:13 dec

Zwanger:
    Misty:13 nov positief getest, iets meer dan 5 weken (clearblue zegt 3+)
    Vrolijke Jetje:zondag 21 nov, quick vue en CB, maandag 22 nov bloedtest
    norwegian-sky:28 nov thuistest, 30 nov bloedtest
    Vlinder3:28 nov thuistest, 10 dagen na tp.
    Amonuk: 3 december thuistest en bloedtest. 12 dgn na tp.

Helaas Ongie:
    Herma:19 nov
    Chessertje:26 nov
    Lente67:1 dec[/QUOTE]
    Snoes: 4 dec

13. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

Feb 18, 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    Zo, ik sta bij de ongesteldmensen...
    Net de kerstboom opgezet en de kaarsjes branden. Ik lig op de bank, want heb ietwat verhoging en pijn aan mijn stokkie. Kan dat erg zijn? Lees niets in de brochures en ik ga niet googelen, misschien weet iemand hier het. Kan het nog overstimulatie zijn? Is nu 16 dagen na punctie...

@ nikita lekker! Veel plezier vandaag op de kerstmarkt.

@pink jij vanaaf veel plezier met je liever kindjes. Spannende week deze week. *draait haar duimen nog eens een keertje rond*

@zeehondje da's een streep. Sensitest of niet, een streep is een streep! Joepie!

@ kaaat deze week gaat het gebeuren! Joepiedepoepie...toi toi toi!

@ de rest...sorry als ik iets of iemand vergeten ben! Toch raar dat ik hier nog rond blijf hangen, maar het is hier zo gezellig en nu ken ik (eindelijk) iedereen zo'n beetje...blijf dus nog maar even.

14. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snoes
    Hou het even in de gaten meid, maar meestal zie je toch dat wanneer er een menstruatie is dat er geen overstimulatie meer optreedt... Bij een zwangerschap heb je een verhoogd risico.
    De pijn die je voelt kan ook gewoon de menstruatiepijn zijn omdat het nu heel goed kan dat je menstruatie heftiger is door het gebruik van de Utrogestanpillen. Je baarmoeder moet ook iets harder werken om het allemaal op te ruimen. Misschien voel je dat.

Als het erger wordt en morgen gedurende de dag blijft aanhouden gewoon even het ziekenhuis bellen voor zeker.

Wat gezellig dat je de kerstboom al hebt staan! Ik durf de boom nog niet van zolder te halen... te zwaar ;)
    Maar ooooh wat gezellig is zo een boom... kan er al naar uitzien dat ie hier ook staat.

Dank je voor je duimen meid!

Zeehondje
    Ik moet heel goed kijken en zie dan heeeeel licht een streepje. Heb je al getest met de Kruidvattest?

Ego
    Ik ben maar aan het broekloeren en nog altijd niets... De pijn blijft aanhouden maar is zeurend en zit ter hoogte van mijn navel en in de maagstreek.

15. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,039
    0
    0
    He Pink, zag dat jij de 28e al terugplaatsing hebt gehad, ik pas 1 december, raar dat ik dan de 13e mag testen en jij de 12e? Ik hoop dat je pijntjes gauw weer wegtrekken!

@zeehondje, jeetjes spannend zeg!!!!! We zijn benieuwd hoor!

Vandaag lekker naar het strand geweest, lekker uitgewaaid, en m'n hoofd beetje leeg gemaakt, zeelucht doet altijd goed!

Wel denk ik nog steeds aan waarom ik zo'n enorme zeurpijn heb gehad de donderdag en vrijdag na de TP...als ik hier zo lees zou overstimulatie pas later voelbaar moeten zijn. Is het dan zo dat m'n ene eierstok wellicht toch beetje ontstoken is geweest (blaasje die vol zaten en door het prikken?). Inmiddels ben ik helemaal pijn vrij, ook geen opgeblazen gevoel meer, en zelf hele goede ontlasting, gaat zo goed zelfs dat ik daarom weer ga twijfelen omdat ik echt niets voel, behalve gevoelige tepels aantal keer per dag...

Betreft eten, ik eet echt zo gezond en vers mogelijk, deed ik al m.b.v. endo-dieet die ik voor een deel aanhoudt, maar nu komt er echt geen gefrituurd eten in, zo min mogelijk koekjes en echt heel af en toe een kruitnootje of klein stukje boterstaaf, en dat verdeel ik over de dag, zodat ik mezelf af en toe kan belonen :p want das wel nodig. Is natuurlijk voor iedereen eigen pakkie aan, maar zo heb ik tenminste het gevoel dat ik iets mee kan helpen, natuurlijk ook om de endo en slechte zaad kwaliteit, het gevoel dat we al minder kans hebben en zo...

Zag ik nou een hele mooie chocotaart voorbij komen??, hmmm misschien moet ik toch een heel klein stukkie bietsen hahaha!

16. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

Feb 18, 2009
    787
    0
    0
    midden van het land
    @pink de pijn wordt al minder. Kan inderdaad zijn dat er even wat harder gewerkt moet worden, hoewel mijn normale menstruaties door de endo veeeeeeel heftiger zijn. Ach, je kent me inmiddels, maak me overal zorgen over.
    Hoest met jou? Nog steeds pijn? Kan misschien wel zo zijn dat je darmen een beetje omhoog gedrukt worden door het groter worden van je bm. Maar wat weet ik daar nou van? Ben een leek wat betreft zwangerschappen...

@ijsvogeltje heb je even een pb gestuurd in verband met het endo-dieet!

Ik zit lekker aan de wijn, maar ik zal jullie een alcoholvrije cocktail inschenken. Of een alcoholvrije wijn (jaja dat bestaat!)

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Nog even een knuffel voor Snoes!!! Ik weet niks over overstimulatie, sorry. Wel in dryaden houden, ook je gewicht.

Pink, officieel moet jij nog heel lang wachten. Maar ik neem aan dat je eerder gaat testen, of niet?

Wilde nog een test doen, maar urine was echt heel waterig. Heb ook last van m'n buik en kan dan de plas niet ophouden.
    Morgenochtend dus maar testen, vroeg naar bed!
    In de winkel waren die kruidvattesten nog gewoon te koop.

18. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    @Zeehondje: Wow ik zie de streep hoor! Ik hoop dat hij snel duidelijker word :D

@ijsvogel: Ik mag ook de 13de testen :D Mijn NOD is eigenlijk 12dec maar omdat je alleen door de weeks kan bloedprikken in het vu kan ik maandag pas testen..........maar dat red ik niet hoor ;) Ga echt daarvoor wel testen..
    En iets voelen, hier ook nog niets hoor. Beetje gespannen borsten en veel lucht in mn darmen, maar meer niet hoor.

@Snoes: Als je echt overstimulatie heb dan kom je ook per dag een kilo aan.....Goed in de gaten houden en heel veel waterdrinken.
    Ik hoop dat je snel weer beter bent! xox

@Pink: tja hier gaat het broekloeren ook beginnen......door die bollen heb je ook steeds het gevoel dat je ongi word omdat er dan weer wat terug komt zeg maar.
    En die buikpijn die herken ik niet..........

@nikita: lekker hoor! Is er nog een stukje?

Zo wij zijn net ff lekker uiteten geweest :D Meisje heeft zich goed gedragen en heerlijk schnitzel zitten eten, erwtensoep vond ze niet lekker.....hahaha

@Lente: Mooie tatoo hoor!!

@Clowntje: Heerlijk Winterberg :D Wij gaan daar in feb. naar toe :)

19. Pink38

Pink38 Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    1,056
    0
    0
    NULL
    NULL
    IJsvogeltje
    Ik weet ook niet waarom dat verschil er in zit. Ik heb ook al gemerkt dat er verschil zit in wanneer de TP is. Bij sommigen is dat al na een dag, weer anderen 2 dagen, 3 dagen is al voorbij gekomen en bij ons is dat op dag 4...
    Bij ons in het ziekenhuis hanteren ze: altijd testen 18 dagen na de punctie.
    Bij mij is dat 12 december...

Het zeurderige gevoel blijft... maar wel gewoon rond de navel- en maagstreek. Normaal gesproken zou ik nu bij het inbrengen van de eitjes allang rood slijm moeten hebben, maar het is gewoon doorzichtig en het witte van de bolletjes... Meer niet..

Onze kater die normaal nooit op schoot komt zitten bij mij, maar meer op dezelfde bank, komt nu op schoot liggen...

Oooh wat lekker... even naar het strand uitwaaien... Al hoewel.. is wel koud he???!!! hahaha.. Pink is een rasechte koukleum, dat wordt dus niet ;)

Het zou kunnen dat het iets ontstoken is geweest, maar je hoort het ook wel vaker hoor dat vrouwen iets van een opgeblazen gevoel tot zeurderige pijn voelen na een TP.

Oeeehh.. wat eet je lekker gezond!!!

We hebben juist lekkerbekjes gehad, met aardappeltjes en Italiaanse roerbakgroenten.
    Niet te veel eten natuurlijk, want vanavond komt er allerlei lekkers op tafel...

Snoes
    Menstruatiepijn door de endo is een andere pijn. Als de baarmoeder het baarmoederslijmvlies moet afstoten moet zij echt samentrekken. Het moet uitgedreven worden. Als er meer opgebouwd is, moet de baarmoeder dus harder werken en zal het wat gevoeliger zijn.

Geeen idee wat er allemaal in mijn buikje gebeurt ;) Het zeurderige zit er nog steeds, maar blijft ter hoogte van de navel- en maagstreek zitten. En daar zit mijn baarmoeder in ieder geval niet! ;)
    Dankzij de ks weet ik precies waar mijn bm zit hahaha...

Dat endodieet.. is dat ook goed en gezond om wat mee af te vallen???? ;)

Mag ik een koffie of chocomel Snoes???

Ben blij te horen dat de pijn al minder wordt... Als het te lang duurt of te vervelend wordt kan je altijd een paracetamol nemen he...

Zeehondje
    Ik probeer het echt uit te houden tot de 12e december. Is me bij mijn zoontje ook gelukt om zo lang te wachten ;)

Ik zou na 8-en niet veel tot niets meer drinken en dan morgenvroeg testen met de eerste ochtendurine.
    Dit raden ze bij ons in het ziekenhuis aan. Op deze manier is je urine gewoon goed geconcentreerd.
    Succes morgenvroeg!!! En snel laten weten he... Ik knap nl. van spanning ;)

Zal hier dan ook eens gewoon in de winkel gaan kijken of ze ze hier ook nog gewoon hebben.
    Ik zweer bij die van de Kruidvat 2 voor 5 euro...

20. ijsvogeltje

ijsvogeltje Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,039
    0
    0
    Ik moet gewoon zelf testen zei EMC, op de 13e dus, maar wellicht houd ik het ook niet uit en test ik eerder :p Weet het nog niet...

Dat van poes op schoot heb ik inderdaad wel vaker gelezen, dus wellicht?? Maar ja, net als de ooievaar probeer ik me echt niet gek te laten maken...blijft gewoon af88.

Endo dieet is vooral erg gezond en puur eten, dus kan me zeker voorstellen dat het ook helpt met afvallen, alhoewel je ook wat nootjes (ongezouten) moet eten om juiste voedingsstoffen binnen te krijgen en daar val je denk ik niet van af ;). Ik blijf i.i.g. mooi op gewicht tijdens de 6 maanden lucrin, terwijl je daar van aan schijnt te komen (had wel dikker vingers, kon me ring niet mee aan, is nu weer over)

Fijne Sint avond allemaal!!! Voor diegene die online blijven, tot schrijfs...ik ga nu wel ff koken..

Share This Page