Hoi Ijsvogeltje, grappig, wij zijn ook vandaag naar het strand geweest. Heerlijk zo die zee en de kou. Ik doe ook het endo dieet, sinds april en ik heb de laatste maanden veel een veel minder klachten. Kan jij verschil merken sinds je het dieet doet? Zeehondje, ik hoop dat dit een positieve test is, wel een hele vage hoor. Ooit ook een keer zo een streep gehad maar dat bleek achteraf niks te zijn. Sommige testen schijnen een indroogstreep te hebben. Heb je geen formulier voor een bloedtest gehad? Groetjes Jolanda
Zo, terug van de kerstmarkt, en ik had me toch koude voeten... Maar, nu zijn ze lekker warm....jammie...we hebben lekker een rookworst gegeten, en warme choco gedronken... En kruipen dadelijk op de bank voor het jaaroverzicht 2010.... Zeehondje...ja, ik zie hem...lichtjes maar toch... Hopelijk knalt hij morgen dan... Snoes, blijf hier maar gezellig hangen hoor... Maar net als pink is late overstimulatie meestal het geval bij een zwangerschap...maar ja...alles kan, dus idd. even in de gaten houden...een echo is zo gemaakt als het nodig is... Pink...kssst...weg met de duivels en de buikpijn...heb je misschien iets verkeerds gegeten?? Hoop dat het morgen weg is... Ijsvogeltje...het kan van alles zijn geweest die pijn rond de TP, maar zolang het weg is en blijft zou ik me geen zorgen maken...ik heb na de 2 puncties ook een week lang pijn gehad... Neem maar van de taart hoor...als er tenminste nog is... Sloppy..volgens mij moet je opschieten anders is de taart weg... Gespannen borsten heb ik ook, en mannetje was verbaasd bij terugkomst hoe groot ze waren...er worden alweer BH's te klein... De vorige keer bij de cryo TP moest ik ook de Crinone nemen, en had dat niet...dus hopen-duimen-bidden dat het een goed teken is... Goh Pink, ik dacht dat ik laat kon testen, 16 dagen na punctie, maar 18 dagen na punctie is nog later... Volgens mij was het dat weer... Tot later vanavond of anders morgen... Wij hebben dadelijk ook nog Sinterklaas lekkers, mijn ouders zorgen altijd voor een Sinterklaas paketje, vind het echt jammer dat het hier in Duitsland niet zo wordt gevierd als in NL...
Heee Ladies, Zeehondje ik zie een streepje hoor.. licht maar zie hem wel!! Ben benieuwd naar morgenochtend!! Snoes wat vervelend van je pijn aan je stokkies.. En ja lkkr blijven plakken hier hoor, is veels te gezellig.. IJsvogeltje en Chessertje aahhww lkkr naar het strand wat een goed idee.. Moeten wij eerdaags ook maar eens doen.. SloppySlayer, wat leuk dat Megan zo leuk mee at in het restaurant!! Nikita koude voeten.. Nu lkkr voor de verwarming!! Veel plezier met het jaaroverzicht!! Tot strakjess
Ha lekker die sachertorte ; ) Pink dat klinkt als ZWANGER : ) Snoes gezellig hier blijven kletsen, doen Jolanda en ik ook! Droomprins wil aandacht hAHAHAHA dOEI XXXX sUC6 ZEEHONDJE
Ik ga zo mijn bed eens even weer opzoeken... Ik zal alleen nog even het blad scannen met de fotootjes van de diverse stadia van embryoos en dan duik ik er in... Ben weer moe. Sinterklaasavond was heel geslaagd hier. Mijn dochter vond de film fantastisch! Er is heel veel lekkers over, dus dat gaat hier op de tafel: zoutjes, triootjes (ook soort zoutjes), Bon-bon-bloc bruin praline en wit praliné, taai taai, de echte pepernoten en Sinterklaastaart. Smakelijk allemaal! Ik heb nu wel steeds zeurderige beetje weeënachtige steekjes in mijn linkerlies... Wel in de buik, maar echt vlakbij het been zeg maar... Vreemd...
Pinkie wat fijn dat Sinterklaas zo geslaagd was!!! En wat is er veel lkkrs over!! .. Ja vreemd he al die pijntjes.. Ik gok op zwanger!! Lente veel plezier met u DroomPrins!
@pink: fijn dat Sinterklaas geslaagt was! En vreemt die lies pijn......ik hoop dat het een positief voor teken is @ nikita: bij mijn zwangerschap was grotere borsten het eerste teken nog heeeeeel even en dan weetje het! Ga je zelf nog testen of niet? @lente: veel plezier met je droomprins.....elke keer als ik dat lees moet ik glimlachen
Hier zijn de afbeeldingen van de verschillende stadia van een embryo. De tekst die erbij hoort komt hierna...
Hier is de tekst die bij de afbeeldingen van de stadia van de embryo hoort... Veel leesplezier... ! (ik hoop trouwens dat het te lezen is.. zo niet en je wilt het wel lezen... Laat het me dan even weten, dan type ik het even over...)
Kaat Ik hoop dat jij mijn zwangerschapstest zal inspireren ook zo positief te zijn Sloppy Ja vreemd he... Op een gegeven moment wist ik het even niet meer wat ik nu wel of niet voelde en waar ik wat precies voelde... Ik zie nu trouwens dat de tekst niet te lezen is... Dus voor degene die het lezen wil... Laat het me even weten en ik type het hier even over...
Nee Sloppy, we testen niet zelf...we bijten op de tanden en wachten op het verlossende telefoontje... Maar zit echt al met de bibbers in mijn benen...elke keer op het toilet broekje gluren, en elk buikpijntje helemaal analyseren... Hmmm...een testje zou wat van die onzekerheid wegnemen natuurlijk...maar nee...durf niet goed... Jammie Pink...heb zelf ook een lading pepernoten en taai taai gekregen...en moet het alleen (of samen met jullie) opeten...want mannetje vind het maar raar nederlands snoepgoed, en eet alleen de choco letters en centjes... Die pijn herken ik niet...meid ik hoop een goed teken hoor...en ga maar weer lekker slapen... Meiden, ga ook alvast afsluiten...tot morgen...en hoop dan op goed nieuws van Zeehondje...
Pink, ik ben wel benieuwd naar wat er bij dag 4 staat. Zo zag onze Emmy er ongeveer ut bij de tp. En alvast welterusten allemaal. Weet niet hoelaat ik hier morgen ben. Maar melden zal ik het zeker!
Pink, nog even...interessant...maar het tekstje kan ik idd. niet lezen....typ maar als je even tijd hebt hoor...zo dringend is het niet...
Ik type het hele verhaal wel even over dan... want het staat er niet zo specifiek bij eigenlijk... Even geduld... Ik begin nu met typen... en zodra het klaar is... zet ik het hier neer...
Pink...gewoon doen als je even tijd hebt hoor...hoeft nu niet meteen... Nu ga ik echt afsluiten, en zal het morgen lezen... reclameblok is alweer voorij...
@pink: mooi hoor die foto's. Onze Emmy lijkt psis op die van dag 5 en ja je word heen en weer geslingert hè in deze periode. Je denk van alles te voelen maar dan ben je ervan overtuigd dat eht toch niet zo is. Ik probeer zo min mogelijk op symtomen te letten omdat ik als ik niet zwanger kan zijn dan voel ik ook van alles... @nikita: bij megan hield ik het 1dag voor de bloed test niet meer, ook omdat we dan om 8uurin Amsterdam moesten zijn en ik altijd rond die tijd ongi word wilde ik zeker weten of ik vroeg op moest staan
Embryokwaliteit Bij de terugplaatsing vertelt de medewerker van ons laboratorium iets over de kwaliteit van uw embryo ('s). U hoort dan bijvoorbeld: "goed", "redelijk", of "matig". Wat betekent dat? De echte kwaliteit (de levensvatbaarheid) van het embryo zit binnenin, en is dus onzichtbaar. Wij kunnen door de microscoop alleen de buitenkant van eht embryo bekijken. Asl een embryo er "goed" uitziet, is de kans groot dat het ook levensvatbaar is. maar ook een embryo dat er "redelijk" of "matig" uitziet, kan inwendig goed zijn, en tot zwnagerschap leiden. Een eenvoudige "zwart-wit" beoordeling van embrryokwaliteit bestaat niet. Het embryo begint als een bolvormige cel, die is beschermd door een doorzichtig omhulsel. De cel deelt in tweeën, de nieuw cellen delen opnieuw, zodat er 4 cellen ontstaan, die weer delen tot 8 cellen, enzovoort. Gedurende de eerste vier dagen vinden er dire tot vijf celdelingen plaats. Een gemiddeld embryo bestaat dan uit een balletje van 16 cellen, een sneller delend embryo uit 20 tot 30 cellen, een langzamer delend embryo uit 8 tot 12 cellen. Dit is de natuuriljke variatie. * Wij noemen een embryo "goed" als het een regelmatig celpatroon, als de celdeling niet te langzaam is (ongeveer 16 cellen), en als het embryo er gaaf en compact uitziet, zonder of met weinig fragmentatie*). * Wij noemen een embryo "redelijk" als alle, of althans de meeste cellen, een regelmatig patroon vormen, als het embryo opd e vierde dag uit minder dan 16 cellen bestaat (8 tot 12 cellen), en als er soms wat meer fragmentatie is opgetreden. * Wij noemen een embryo "matig" als het op de vierde dag uit minder dan acht cellen bestat, als de cellen geen regelmatig patroon vormen, of als er vrij veel fragmentatie is. * Een embryo is "slecht" als het heeft opgehouden te delen, als de cellen een sterk onregelmatig patroon vormen, of als er veel fragmentatie is opgetreden. Zulke embryo's sterven af, en kunnen geen zwagerschap geven. Daarom worden ze niet teruggeplaatst. *) Wat is fragmentatie? Dit zijn kleine uitstulpingen aan de buitenkant van de cellen, zodat het lijkt of er stukjes afbrokkelen. Dit is een natuurlijk proces, wat geen schadelijke gevolgen heeft. Meestal versmelten de fragmenten weer met de cellen. Alleen als er veel fragmentatie optreedt, is dit een teken van verminderde kwaliteit. Na de terugplaatsing horen we vaak: "Hoe groot is de kans dat ik zwanger wordt?" Deze vraag is niet zonder meer te beantwoorden. Hoogstens kan worden gezegd dat u tot een groep van (echt)paren hoort, waarvoor een gemiddelde kans geldt. Daarbij spelen embryokwaliteit, maar ook uw medische voorgeschiedenis en leeftijd een rol. "Goede"embryo's zullen gemiddeld een hogere kans geven dan "redeiijke" of "matige". Maar bij alle embryo's is zwangerschap mogelijk! Worden overgebleven embryo's altijd ingevroren? Nee, zelfs meestal niet. Alleeen embryo's die zich goed heben ontwikkeld kunnen woren ingevroren. Minder goede embryo's zijn niet bestand tegen de invriesprocedure. Deze niet-levensvatbare embryo's worden vernietigd volgens de regels voor ziekenhuishygiëne. Welke factoren bepalen de kwaliteit van het embryo? De belangrijkste factor is datgene wat de eicel meekrijgt van het lichaam. De eicel krijgt het erfelijk materiaal (DNA, chromosomen) en een groot aantal biomoleculaire substanties die nodig zijn voor de ontwikkeling van het embryo. Dit geldt in iets andere vorm ook voor de zaadcel. Het totaal van factoren dat bij de bevruchting samenkomt in de eicel, bepaalt of het embryo levensvatbaar is of niet. De kwaliteit ligt vast bij de bevruchting, en in het laboratoruim kan hier niets aan worden toegevoegd. Het laboratorium zorgt er alleen voor dat de condities waaronder de embryo's zich ontwikkelen zo goed mogelijk zijn. De zwangerschapskans wordt behalve door de kwaliteit van de embryo's ook bepaald door de condities in de baarmoeder. Lichaam en embryo moeten elkaar accepteren.
Ik heb geen idee hoe die van mij eruit zagen... Heb ze niet gezien.. Je krijgt bij ons alleen de kwaliteit te horen en dan volgt de terugplaatsing.