Eigen risico, ICSI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by marjolein1984, Jan 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

Dec 13, 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Vanmiddag brief van de verzekering op de mat. Was behoorlijk verbaast van de inhoud.
    Ik heb in december mijn medicatie gehaald voor ons ICSI traject. Ik had via de infoavond en internet wel gehoord dat bepaalde medicatie niet vergoed wordt, maar dat zou maar een paar euro zijn. (Werd niet gerept over een eigen risico wat dan nog wel betaald moet worden, het lijkt mij toch niet dat iedereen altijd door een eigen risico is...Ik niet iig.) Die heb ik ook moeten betalen bij de apotheek, en ik dacht dat daarmee de kous financieel af was. Nu kreeg ik dus naast de rekening van de tandarts, een rekening van de appo, dat er over iets van 227 euro nog betaald moest worden (met het eigen risico was het 170 wat ik dan nog moet betalen). Het bedrag is niet het probleem, het is alleen dat ik het niet verwacht had. Met dat ik het een raar bedrag vind. Als de medicatie betaald moet worden zou het toch wat meer moeten zijn (zo'n 3000) Wie heeft soortgelijk bedrag moeten betalen, en weet wat dit inhoud.
    Sorry als ik een beetje chaotisch overkom, tis laat :)
    Natuurlijk ben ik net te laat om dit even te chatten aan de ZV

2. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    ICSI wordt vanuit de basisverzekering betaald, dus idd ben je verplicht om het eigen risico te betalen.

Maar die paar honderd aan de apotheek is wel bizar! Normaal is het hooguit enkele tientjes voor de Utrogestan. Verder niet. Ik zou ff contact gaan opnemen met je verzekering.

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Sorry ik kan het niet goed uit je bericht halen.
    Welke bedragen heb je waaraan moeten betalen ?

4. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

Dec 13, 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Ben er inmiddels achter dat het om de decapeptyl gaat.

Contact opnemen ga ik zeker doen, als het lukt morgen al... Maar ja was nu al te laat :)

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Decapeptyl krijg je volledig vergoed bij je eerste 3 IVFbehandelingen, dus dat moet een foutje zijn.

6. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

Dec 13, 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Ja daarom sta ik er ook van te kijken. Ik ga maandagochtend meteen even chatten met de ZV. Bedankt voor zover!

7. nina28

nina28 Actief lid

Sep 26, 2011
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou eerst maar eens de apotheek bellen, misschieen dat ze meer over weten.
    Ik denk eerder dat jij de nota van de apotheek moet declareren aan de zorgverzekering.
    Misschieen heeft de apotheek een foutje gemaakt en een nota uit laten komen ipv het rechtsstreeks na de verzekering te versturen.

8. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

Dec 13, 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Het is allemaal gelijk naar de verzekering gestuurd. Moest een klein bedrag betalen. Daarnaast zou het dan raar zijn dat ze dan maar 227 willen hebben i.p.v. het bedrag wat voor de hele medicatie staat

9. Karen79

Karen79 Actief lid

Feb 21, 2011
    287
    0
    0
    Ik heb nooit iets van eigen risico moeten betalen voor iets wat met ICSI te maken heeft. Of volgens mij een paar euro voor spuitjes voor de pregnyl.

Ik moest bijvoorbeeld wel voor mn fysio iets bijbetalen, maar voor de ICSI dus nooit. Zeker even navragen denk ik!

10. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

Dec 13, 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Ja die kleine bijdrage, de oxazepam, spuitjes, alcohol (wilde ik erbij hebben, en een kleine vergoeding voor de utrogestan net 25 euro

11. Karen79

Karen79 Actief lid

Feb 21, 2011
    287
    0
    0
    Kan me niet herinneren dat ik voor de utrogestan heb moeten betalen...

Maar wij deden alles in Gent, en de pijnstilling voor de punctie kregen we gewoon een rekening van thuisgestuurd. Die hebben we gewoon naar de verzekering gestuurd en nooit meer iets van gehoord.

Zou dat dan per verzekering verschillen?
    Lijkt me echt raar, want de basisverzekering is toch wel redelijk gelijk overal?

12. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

Dec 13, 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Dat van die utrogestan was ook niet veel. Was volgens een GVS (geneesmiddelen vergoedings systeem) 10 euro, was te doen :)

13. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

Dec 13, 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    #13 marjolein1984, Jan 16, 2012
    Last edited: Jan 16, 2012
    Ok, volgende vraag aan jullie die alle medicatie wel vergoed kregen. Waren jullie op dat moment helemaal door jullie eigen risico heen. Wordt nu gezegd dat dat het is. Omdat ik nauwelijks iets van mijn eigen risico had gebruikt, wordt dat op dit medicijn geschreven. Maar het lijkt mij zo raar dat dat er bij een infoavond niet bij wordt vermeld. Of is het gebruikelijk dat iedereen zo door het eigen risico is.

14. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Marjolein,

Las jouw vraag en dacht zal even reageren. Eigen Risico (in 2012 220 euro) heeft iedere nederlander. Alle declaraties (behalve wat uitgesloten is van het eigen risico, bijvoorbeeld huisartsbezoek) wordt in eerste instantie van het eigen risico afgehaald. In jouw geval dus de medicijnen. Als het eigen risico "op" is dan wordt het volledig vergoed door je zorgverzekeraar. De eerste 220 euro moet je dus helaas zelf betalen.

Hoop dat het duidelijk is. Groetjes jopa

15. jopa1000

Marjolein, volgens mij als jij je eigen risico van 2011 niet hebt volgemaakt dan worden de medicijnen idd van het eigen risico afgehaald. In januari begint de teller dus weer met 0 en moet je de eerste 220 euro weer zelf betalen. Ik heb in de folder volgens mij gelezen dat het eigen risico werd benoemd. Jammer dat je daar niet van op de hoogte was.

Fijn dat je bent gestart, mijn duimen draaien!

Groetjes jopa

16. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

Dec 13, 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Ja maar het verwarrende is dat ik op internet ook lees dat de hele poging inclusief medicijnen vergoed worden, en op dit topic ook.... daarom begin ik erg met twijfelen. Ik blijf nog eventjes zoeken:)...
    Lief dat je duimt voor me :)

17. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Marjolijn:
    het is inderdaad zo dat alles wordt vergoed ! behandelingen incl. medicatie. soms heb je een kleine eigen bijdragen maar das nooit veel.
    Wel is het zo, dat je Altijd je eigen risico eerst moet hebben verbruikt. dus het kan zijn dat die nog open stond, (das 220 euro) en dat dat nu dus wordt verrekend met je medicatie. de volgende keer heb je je risico dus betaald en zitten je medicaties bij je verzekering in.
    Ik heb vorige week moeten betalen voor de utro 8euro. mijn eigenrisico voor 2011 was allang op!!!
    maar als ik strakjes weer naar het ziekenhuis moet moet ik dus zelf 220 euro betalen en kan zijn dat het op de factuur staat voor medicatie!
    de rest van het jaar , zal ik geen rekeningen meer zien! (op de eigen bijdrage medicatie na dan).
    succes!!!

18. jopa1000

Marjolein, alles wordt ook vergoed, behalve als je nog eigen risico hebt staan over het jaar 2011. Als je dus al andere zorgkosten hebt gehad vorig jaar dan wordt dat eerst van je eigen risico afgehaald, heb je nog geen andere zorgkosten gehad dan blijft dus het eigen risico staan en moet je die eerst zelf betalen.

Anders even bellen met je zorgverzekeraar?

Succes!

Groetjes jopa

19. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

Dec 13, 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Ja had net al contact met de verzekering. Die zei ook eigen risico. Raar dat dat niet duidelijk word gemaakt. Naja dan zal ik hem maar betalen. Dat is ook het probleem niet hoor, maar ik stond er gewoon erg van te kijken, en had het niet verwacht.

Ja ik had het hele eigen risico nog open staan. Normaal nooit iets nodig, en ben zo'n 5 jaar een behoorlijke inkomstenbron geweest voor de verzekering. Dat gaat nu veranderen gnagna...

@spannende tijden, de rekening was van vorig jaar, zal er dit jaar misschien nog wel een krijgen. Succes met je behandeling, heb je al een tp gehad?... Ik duim voor je!

Share This Page