Wie ook ondernemer of ZZP-er? En aanvraag ZW-uitkering?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door demi79, 14 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Wie heeft er al een ZW-uitkering ontvangen als ondernemer of ZZP-er? Hoe ging de aanvraag en hoeveel kreeg je van het GAK ongeveer?

Ik ben benieuwd, want ik heb hier weinig topics over gelezen (of ik heb ze gemist).

Zelf ben ik 21 weken zwanger en wil straks zwangerschapsverlof nemen. Dus vroeg ik me af wat de ervaring is van anderen met deze nieuwe regeling voor ZZp-ers en ondernemers.

2. cindy en marcel

16 sep 2007
    98
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    eindhoven
    Ik heb hem al een tijdje geleden aangevraagd en wacht nog steeds op de uitslag en hoogte van de uitkering als het goed is moet ik hem voor 23 september binnen hebben dus hier wachten we met spanning.
    Ik ben ook erg benieuwd wat de hoogte van de uitkering gaat worden, ze baseren het op je winstmarge van het voorgaande jaar maar omdat ik vorig jaar maart pas ben begonnen en je in het eerste jaar geen winst maar juist verlies boekt met al je starterskosten ben ik erg benieuwd hoe ze dat dan bij mij gaan doen, zodra ik het binnen heb laat ik het hier weten

3. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Nou bedankt voor de reactie.

Ook ik ben benieuwd hoe het zit met de hoogte van de uitkering. Maximaal zou dit evenhoog moeten liggen als het minimum-loon.

Heb jij ook full-time gewerkt? Zelf werk ik ongeveer 30 a 35 uren per week in onze onderneming.

4. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    ik heb het vandaag ook aangevraagd ik ben benieuwd hoeveel het zal zijn !
    En hoeveel het minimumloon is ...
    Als ik het binnen heb laat ik het weten maar dat zal nog wel effe duren want zo snel zijn ze daar niet volgens mij !

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Minimumloon is ongeveer 1300 euro per maand bruto. Op de website van uwv staat veel informatie over deze uitkering. Als je meer dan 1225 uur gewerkt hebt (dat haal je wel met 30-35 uur per week), dan krijg je het maximum, dus ca. 1300 euro.

Deel Deze Pagina