Hallo meiden, Vanaf deze maand kunnen wij starten met de eerste ronde iui. Vanmorgen heb ik het ziekenhuis gebeld om een eerste afspraak te maken voor een echo. Nu vertelde ze mij in dat ik of moet bloedprikken of met ovulatietesten aan de gang moest. Ik wist hier niks vanaf dus hun besloten dat het ovulatietesten zouden worden en hier moet ik op dag 10 mee beginnen, dat is volgende week maandag. Als deze test dan positief is dan moet ik bellen voor de inseminatie. Maar nu ben ik vandaag begonnen met clomid 50 mg, dit heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook geslikt en toen kreeg ik hiermee 3 eitjes nu krijg ik dus helemaal geen echo's om te kijken hoeveel eitjes er groeien alleen de inseminatie en ik moet ook pregnyl spuiten is dit dan niet te laat als de ovulatietest positief is?? Misschien heeft een van jullie ook op deze manier de inseminatie gehad, ben benieuwd want vind het zo anders dan een paar jaar terug.. Groetjes, Jolanda
Hmm, ik vind dat best riskant om geen metingen te doen met Clomid, vooral sinds je vorige keer 3 eitjes had. Zelf heb ik ook een keer Clomid gebruikt en ook teveel eitjes, ik kreeg toen een sexverbod. Ik zou zelf echt nog even met je gyn bellen om dit kort te sluiten!
Hoi hoi, Bij deze nodig ik je uit om mee te komen kletsen op het IUI-deel 2 topic, zitten veel 'Gelijkgestemden'. Ook ik vind dit wel een vreemde gang van zaken. Zelf loop ik bij MCK in Leiderdorp en heb altijd FM's. Toen mijn FM aangaf dat de eitjes groot genoeg kónden zijn, zeiden ze dat ik de volgende dag een ovu test moest doen en als deze NIET positief was, die avond de pregnyl moest zetten en dan was 36u later de inseminatie. Als de test POSITIEF zou zijn, dan moest ik direct bellen en zou de inseminatie de volgende dag zijn en hoefde ik dus GEEN pregnyl te zetten... Dus ik vind jou verhaal wel bijzonder en zal het echt even navragen. Heb dit nog nergens gehoord: medica
SORRY, GING EVEN WAT MIS! Zal mijn zin even afmaken ...medicatie krijgen en geen controles?! Wat Emmy ook schrijft, voor hetzelfde geval heb je teveel eitjes of geen enkele?! Echt even checken hoor meid! En ik zie je vanzelf (of niet) op het IUI-topic! Suc6! Emmy, goed zeg! De 4e IUI raak!!! Gefeliciteerd! Ik hoop dat het misschien wel deze ronde raak gaat zijn, vrijdag/zaterdag is NOD... Maar ben tot nu toe ALTIJD eerder ongie geworden!!! xxx
Bedankt voor jullie reactie's. Ik heb vanmorgen even gebeld met het umc en ze hadden inderdaad een fout gemaakt. Ik moet nu volgende week dinsdag voor de eerste echo en hoef dus geen ovulatietesten te doen. Ben blij dat ik al eens eerder iui heb gehad dat ik wist wat er zou gaan gebeuren, stel dat het de eerste keer zou zijn dan was ik doodleuk met de ovutesten begonnen en had ik inderdaad teveel etjes of geen eitjes kunnen hebben!
Hoi Marlyne, Heb jij het ook op deze manier moeten doen dan dat ze het fout hadden gezegd.. Ik ben ook blij dat ik zelf heb gevraagd of het echt wel klopte want anders was deze ronde dus voor niks geweest waarschijnlijk. Dinsdag maar eens zien of er wat te zien is op de echo's! Groetjes, Jolanda