Nope hier niet: vanochtend weer negatief getest. Verwachtte ik al wel, maar laat dan gewoon die ongesteldheid doorkomen... Hoef ik niet iedere keer voor de zekerheid te testen We wachten nog even door dus.
@Perzik: Ik ga het deze ronde weer net zoals de vorige ronde aanpakken. Toen tempte ik echt alleen de drie dagen rond mijn ei, twee dagen ervoor en een erna. Ik voel mijn eisprong ook opbouwen, dus dat scheelt. En de laatste dagen voor NOD kon ik het ook niet laten om te tempen. Te nieuwsgierig... Ovutesten heb ik wel in huis van de rondes ervoor, dus ik maak ze deze ronde op, maar koop daarna niet meer. Nog even... Eitje komt in de buurt... Merk je dat je ei dichterbij komt of gebruik jij hulpmiddelen (tempen/ovutetsen)? @InVuurEnVlam: En? En? En?
Ahhhhh! Balen hoor! Wat zou de reden voor dit kunnen zijn? Ontpillen? Wat voor ac gebruikte je? Ben even kwijt of je dat al verteld had...
@Kensho Ik doe niet aan temperaturen of ovulatie testen. Ik heb altijd een vrij regelmatige cyclus dus daar heb ik altijd op vertrouwd. Maar inmiddels begin ik daar aan te twijfelen... stel: cyclus is 32 dagen dan ovulatie dag 18. Maar wat nou als het eitje toch gewoon dag 14 komt...? Ben ik dus altijd te laat..! Hoe gaat dat dan met temperaturen? Elke ochtend temperatuur meten en rond de ovulatie gaat de temperatuur omhoog? En bij de NOD?
Mijn cyclus is inmiddels dag 50 denk ik... ik tel eigenlijk al niet echt meer Maar het is inderdaad denk ik het ontpillen: heb de pil (femodeen) bijna 13 jaar gebruikt. Zit wel te overwegen de zwanger worden pillen vd etos te halen. Multivitaminen en foliumzuur slik ik toch al, dat kan net zo goed in 1 pil. En heb gelezen dat daar iets in zit dat je cyclus wat regelmatiger maakt. Kan ik wel gebruiken geloof ik
@Invuurenvlam Ontpillen zou kunnen, logische verklaring voor een lange cyclus. Ik heb ook te maken gehad met ontpillen, ik heb uiteindelijk naar de huisarts gegaan (op aandringen van vriendinnen) en heb een bloedtest laten doen. Dat gaf me uiteindelijk wel meer rust dan steeds zwangerschaptesten doen en afwachten. Ja, over die zwanger worden pillen van de Etos lees ik hier en daar ook steeds. Mijn foliumzuur pillen zijn bijna op dan ga ik die ook kopen.
hoi meiden wij ook weer op et wachtbankje en dan inderdaad voor het eitje, ben benieuwd! ik ga ook deze maand geen ovu tests gebruiken gewoon lekker puur natuurlijk, maar moet wel toegeven dat ik duidelijk mijn eisprong voel (of het rijpen van de follikels) hoe ze het ook maar mogen noemen. ben benieuwd welke dag deze keer me eisprong zal zijn, maar denk volgende week vrijdag (Bijna zeker) het schomelt bij mij meestal tussen cd 13 tot cd 16 maar de afgelopen maanden hebben we niet echt veel en serieus gericht, geklust! En nu zijn we wel op dreef ben gelijk na me ongi begonnen en ga gewoon door tot me volgende ongi hahaha we klussen die-hard deze maand tot we rood licht hebben (lees ongi) en dan 1 dag klussen 2dagen rust en soms ook om de dag ben benieuwd of het gaat helpen, maar zo kan ik denk ik niet me ei mislopen fijne avond
@Perzik: Temperaturen is niet moeilijk. Je neemt elke ochtend om dezelfde tijd je temp en de dag na je eisprong gaat je temp omhoog. Bij mij van 36,4 naar 36,7, dus je ziet duidelijk een stijging. Deze hoge temp blijft tot de dag dat je ongesteld wordt. Het is wel persoonlijk, want bij de een stijgt de temp minder hoog, bij de ander juist veel hoger. Ook zakt de temp bij sommige al een dag voor de menstruatie, bij andere juist weer niet. En ook reageert de temp bij sommige heel sterk op afwijkende omstandigheden (minder slapen, naar de wc gaan 's nachts, warm weer buiten, etc.) Het is dus echt even een tijdje kijken hoe jouw cyclus eruit ziet. Er is heel veel over te vinden met google trouwens, maar als je vragen hebt mag je die ook aan mij stellen hoor. En het kan heel goed hoor, dat je ei niet precies 14 dagen voor NOD komt. Mijn cyclus is 28 dagen, maar mijn ei komt al maanden op CD 16. @InVuurEnVlam: Ontpillen... :x Grrr... Maar dan is het wel duidelijk waardoor het komt... En wat die Etos pillen betreft... De een heeft er wel baat bij, maar de ander raakt er nog veel verder mee van huis... Beetje 50/50 dus. Ik zou het zelf niet zo snel doen. @2deWolk: Hahaha... Jullie gaan er 100% voor! Geen ei ontsnapt deze ronde dus! Ik hoop dat het geluk brengt. Hier doen we het gemiddeld 3-4x per week, ongeacht onze kinderwens. Nu we voor een kleintje erbij gaan merk ik dat ik opeens toch meer "zin" krijg rond mijn ei. Man weet niet wat hem overkomt en is ook niet zo snugger , dus het valt hem niet op dat de "extra zin" elke maand steeds rond dezelfde dagen komt. Ik ben benieuwd of er deze ronde iemand op de roze wolk mag klimmen. Iig iedereen op de eibank heel veel plezier (en geluk) de komende dagen!
Ik ben helemaal happy! Mijn ei komt deze maand eerder! Mijn ovutest is normaal gesproken positief op CD 15 en knalpositief op CD 16. De tempverhoging is dan op CD 17, dus eisprong op CD 16. Maar nu is hij dus al echt knalpositief op CD 12! Vanochtend was hij al goed positief en tegen de middag knalpositief! Ik verwacht mijn eisprong dus uiterlijk morgen of overmorgen. Ik ben dus helemaal happy! Moest het even kwijt hoor!
oeeeeeh spannnend!!!! nou goed aan de klus he scheelt weer met die wachtbank daagjes hopen op goed geluk deze ronde x
@2deWolk: Vandaag was mijn temp lager, dus dat betekent bij mij vaak dat mijn ei vandaag springt. Het voelt ook heel gespannen in mijn buik. Hoop dus morgen een mooie stijging te zien. En het scheelt idd met de wachtbankdagen! Zo zit je opeens al rond je ei, morgen (waarschijnlijk) alweer 1 DPO... Dat zijn leuke verrassingen. Verder vandaag nog even man bespringen en dan hebben we er weer alles aan gedaan wat in onze macht ligt. Dan is het verder duimen dat dat genoeg was en natuurlijk ook dat het geluk ons deze maand komt helpen! Jij zit nu ook rond je eitje, niet? Voel je al iets van groeiende follikels? Bij mij deed het een hele tijd geleden echt pijn als mijn ei eraan kwam, nu voel ik er weinig van. Gelukkig voel ik het nog wel. Had jij dat ook, dat de pijn minder werd? En hoe gaat het met de andere meiden?
Dames ik zit nog steeds op het wachtbankje ook ik ben al 7 dagen echt dizzy duizelig ik zie als ik zit en lig en mijn ogen sluit alles draaien om mijn heen geen eetlust zelfs niet zweten met dit weer terwijl ik dat altijd heb moet snachts naar de wc tegenwoordig wat ik nooit eerder gehad heb dus ik bennieuwd wat de ha zal zeggen
bibi spannend! Nog eventjes afwachten voor jullie! @Kensho spannend! ik voel ook gespannen onderbuik maar ik was vandaag een beetje ziekjes dus ik hoop dat het geen invloed heeft op me eisprong of innestel temp. Ik voelde idd altijd heeeele gespannen follikels of eisprong soms zo erg dat ik er niet van kon lopen, maar heb mezelf echt voorgenomen deze maand even geen ovutesten te gebruiken dus ik ga me eraan houden! Wel weer begonnen met tempen wilde toch even weten wat er daar binnen gebeurd hahaha, vanochtend had ik opeens een temp stijging :S maar me ei is nog niet geweest dat weet ik zeker alleen FF geeft wel al een stippellijn aan! het is een stijgende lijn nu maar ik hoorde dat 36.9 de beste temp is voor een innesteling maar vanochtend was ie alweer 37.0 dus ben benieuwd. we zitten nu wel rond dezelfde periode! op hoop van zege @alle andere die wachten en meelezen, we duimen voor jullie ik hoop jullie ook voor ons
Hee dames, Wat bijzonder dat jullie je eisprong voelen en makkelijk! Geeft een hoop duidelijkheid! Ik voel elke maand van alles maar weet niet wat het allemaal is. Ik ben daarom maar alvast begonnen met klussen... je weet maar nooit misschien toch vroege eisprong. @Kensho thanks voor de info.. Fijn van je vroege ei!
Hier 1 DPO! Temp was mooi omhoog vandaag! @Bibi: Spannend hoor! Wanneer ga je een testje wagen? @2deWolk: Hoe is jouw temp vandaag? Waar hoorde je de info trouwens over de beste innestelingtemp? Dat wist ik niet nameijk. @Perzik: Het is echt makkelijk idd. Maar als je geregeld sext (3x per week) heb je net zoveel kans. Er komt gewoon veel meer bij kijken dan alleen op het juiste moment vrijen. Ik heb dus alle rondes geregeld sex en rond mijn eisprong extra en ik ben nog niet zwanger. Een finke dosis geluk is ook echt nodig.
Grappig dat heb ik ook altijd als mijn ei moet springen zo opgezetten gespannen buik en als ie dan springt voel ik hem ook echt springen echt pijnelijk succes en ik ga met je mee duimen ik ben ook nog aan het duimen !!!
Goedemorgen dames ik bengister bij de huisarts geweest en konden niet echt iets duidelijks vinden mijn bloeddruk was wel gewoon goed ....Als dit nog niet over is dan gaan ze checken of ieder geval bloedprikken om te kijken of ik niet zwanger ben maar zelf zal misschien eerder testen ik kan makkelijk wachten misschien wacht ik gewoon eerst tot mijn nod datum dan wacht ik weekje tot de maandag erop ik kan het makkelijk tegenwoordig want ik zit al in de 5e ronde en je lichaam zeg steeds weer wat anders heb ik gemerkt heel vaak houdt ie me ook voor de gek
@Bibi: Het kan idd. door een lage bloeddruk komen, die duizeligheid. Maar wat heb jij een geduld! Heb je niet wat voor mij over? Herkenbaar trouwens, mijn lichaam houdt mij ook steeds voor de gek... Gemeen hoor!
Kensho: ik heb het gelezen bij het forum van tempen. fijnnnn dat je al op 1 DPO zit :s hier nog niks hoor flink balen!! Ik voel me eisprong ook niet deze keer, of hij moet nog komen, maar dan issie laat dit keer! Me temp was vandaag weer 36.7 heel vaag! gedaald ten opzichte van de afgelopen dagen :s dus ik denk dat me ei nog moet komen, vanochtend wel een beetje vruchtbaar slijm ondekt maar nu weet ik niet of het van manlief is hahah of cervixslijm. Bibi misschien heb ik het niet gevolgd maar waarom moet je bloedprikken voor je NOD??