Oh meiden... Schrijf later even meer.. Heb vanmorgen getest... Negatief 😢 Maar wel pas 12 dpo... Zou er nog hoop zijn? Bij mijn andere zwangerschappen had ik wel een Pos test op 12 dpo 😔
Oh wat balen! Ik heb geen ervaring met voor NOD testen dus kan gee ervaringen delen over evt te vroeg testen. Geen idee of 12dpo te vroeg is. Ik testte altijd pas als ik overtijd ging. ik hoop voor je dat het alsnog goed zit!
Hoi, Mag ik ook meeschrijven? Gisteren tp gehad van onze enige cryo (4-5 dagen oud, ziekenhuis wilde niet zeggen hoeveel cellig? Maar goed genoeg want hij is de dag van tevoren ontdooid en gisteren door gaan delen). Onze verse tp mondde wel uit in een zwangerschap maar helaas een missed abortion geconstateerd bij de eerste echo . Na 2 doses tabletten miskraam op gang gekomen en daarna moesten we helaas 3 menstruaties wachten omdat mijn baarmoederslijmvlies te dik was. Deze cyclus zag het er eindelijk mooi uit en is gelukkig de cryo dus goed ontdooid, vond het echt zenuwslopend dat we gebeld konden worden dat het niet door zou gaan...bij 1 cryo is die kans natuurlijk best aanwezig. Anne het kan nog wel! Over 2 dagen nogmaals proberen? Met welk merk had je getest?
Oh wat vervelend dingetje!! Kan me zo voorstellen dat je afgelopen maandag erg verdrietig was!!! Ik herken dat wel zo'n giga huilbui!! Ik mag volgende week testen, maar hen gigantisch het gevoel om ongesteld te worden. Vnmorgen toen ik wakker werd, dacht ik dus ook dat ik ongesteld was😢 Maar dat was gelukkig niet zo!! Maar bereid me er alvast op voor. Was namelijk eerst heeeeel positief. Hoe gaat het nu met je? En inmiddels al een positieve test? Wat ik heeel erg voor je hoop!! Of ongesteld geworden? Dat laatste hoop ik niet voor je!!
Nee hoor jeetje muis!! Wachtbankje is een wachtbankje ☺ En IUI en IVF zijn allebei zenuwslopend!! Hopelijk heb je snel een positieve test!! Ik duim voor je!!
Oh Anne wat een vreselijk berichtje😢 Ik kan me voorstellen dat je hier enorm verdrietig van bent, maar het kan nog steeds. Je weet nu in ieder geval dat de pregnyl uit je lijf is en dat zodra je nu positief test het is omdat je zwanger bent!! Mijn duimen blijven in ieder geval nog voor je duimen!!! Bij mijn allereerste poging had ik op wd8 getest.. deze was toen ook negatief. Een week later had ik dus een positieve (licht) test! Dus het kan nog alle katen opgaan!! Zenuwslopend he die wachtweken😐
Spannend anoniem26!! Hopelijk is het dit keer een blijvertje en wip die gewoon 9 maanden bij je binnen blijven in je buikje!!! Ik zal voor je meeduimen!!! Tatum voor jou zal ik ook duimen!!!! Lijkt me zo'n vreselijke ervaring een miskraam😢 en lees het nu best veel!! Veel meiden die wel zwanger waren, maar een miskraam hebben gekregen😢 Ik hoop voor jullie dat jullie snel een nieuwe positieve test hebben en dat ze dan blijven plakken!! Hier nog steeds in afwachting vd brief over de cryo's. De vorige keer hadden we de brieven al binnen. Nu dus nog niet. Zou dit een goed teken zijn? Of zijn ze nu gewoon later😐 Ik heb nu op wd8 giga ongesteldheidskrampen. Moedt vanmorgen ook echt even kijken of er niet al bloed in mm broekje zat😕 Maar gelukkig dus niet... maar goed ben mn positieve vibe echt kwijt!!! Gisteren dacht ik blauwe aders te zien op mn borsten.. maar ik denk dat ik ze me inbeeldde😉 en het zelf gewoon heeeel graag wil zien. Grrrr.. die stomme wachtweken ook!!!
En Anne,nog een keer getest? Wanneer is nu eigenlijk wiens NOD allemaal? Ik zit vandaag 4 dpo en ineens klodder witverlies. Normaal wel wat wit na eisprong maar nu viezig veel..(sorry) Uit ervaring weet ik dat t meestal allemaal niks zegt maar die ene keer dàt ik zwanger was was ik juist kurkdroog... :S Heb ook s ergens gelezen dat t tekenen zijn van n onbevruchte eicel.. dus ik ben al aant doemdenken en ik moet nog 1,5 week wachten... pfoej. duurt lang!
Oh jetjemuis, ik snap wat je bedoelt met doemdenken!! Hier is dat sinds vandaag ook erg aanwezig. Wij hebben vandaag weer het nieuws gekregen dat we geen cryo's hebben. Ik ben er zo verdrietig van!!!! Wat een impact zeg heeft die stomme MMM.. ik wist het wel hoor, maar 'vergeet' dat vaak weer als je weer even bezig bent. Ik stop het altijd gelijk weg, aar ben er vandaag zo verdrietig van en moet nu nog een week wachten!! Ik mag volgende week testen, maar normaliter word ik altijd 14 dagen na mn eisprong ongesteld. Dus als deze mislukt is, zal ik maandag of dindsdag mn menstruatie verwachten. Hoe gaat het verder met jullie meiden? Ik kan wel wat goed nieuws gebruiken!!! Weet dat het mogelijk is hier, maar voor nu zie ik het glas halfleeg ipv halfvol😢
Hoi dames, ik heb eindelijk even de tijd gevonden om uitgebreid te antwoorden Blossom, heb je inmiddels al bericht gehad over de andere embryo's? Wel fijn dat je bloed moet laten prikken, dan weet je het 100% zeker. Bij ons doen ze dat helaas niet, tenzij je er echt op staat. Dingetje, wat een vreselijk nieuws.. weer negatief. Heb je daarna nog een test gedaan? Als hij nog negatief is, mag je gelijk verder? Had zo gehoopt op positief nieuws.. Jetjemuis, spannend! Wachtbankje is een wachtbankje toch Ik zie dat je al een miskraam hebt gehad. Dat moet verschrikkelijk zijn geweest. Hopelijk is het deze ronde raak en heb je over 9 maanden een prachtig wondertje in je handen! Wel vreemd van je klodder slijmverlies. Ik heb dit zelf nu een aantal keer gehad voor de "eisprong", deze ronde ook. Wat het betekent na je eisprong weet ik niet. Maar mocht het niet lukken deze ronde zou ik het wel even aankaarten bij je arts. Anoniem26, jij mag ook al bijna testen! Spannend! Merk je al iets bijzonders? Anne1977, jeetje meis, wat een teleurstelling weer.. Heb je inmiddels nog een keer getest of is er al een bloeding gekomen? Tatum80, als ze het niet wilde zeggen, konden ze er waarschijnlijk niks over zeggen. Rond dag 4/5 is een embryo waarschijnlijk zo ver gedeeld dat de celdeling niet meer te tellen is, en dus super goed nieuws is! Dit was bij iig wel het geval de vorige keren. Wat erg om te lezen dat je vorige keer uitgemond is op een miskraam.. Het verbaast me eigenlijk hoeveel je het nog hoort. Beangstigend eigenlijk ook wel, dat is zo vervelend van het zo vroeg al weten dat je zwanger bent. Hopelijk is deze een plakkertje! Anoniem2015, meis wat een verschrikkelijk nieuws Ik weet precies hoe je je voelt en geen woorden helpen ertegen. Het komt als zo een harde klap binnen en het vertrouwen in de teruggeplaatste embryo wordt er ook niet beter op. Probeer hoop te blijven houden! Ik duim heel erg hard voor je! Hier gaat het eigenlijk wel goed. Merk en voel nog steeds weinig. Wel onwijze honger de hele dag door (vanaf begin van de week), word ook echt misselijk als ik niks eet. Misschien zit het tussen me oren, zal me niets verbazen Morgen ga ik testen, officieel mag het maandag, maar wil niet testen voordat we allebei naar ons werk moeten, dus we doen het morgen. Ik zal wel om 5 uur al wakker zijn! Hoop zo dat het eindelijk raak is!!
Oh Nancy, ik had goede hoop, omdat je nog niet ongesteld was😢 Wat ontzettend **t!!!! Hopelijk is die morgen wel positief!! Heb er geen ervaring mee, dus weet ook niet of het kan hoor. Al weet ik wel dat ik bij ons dochtertje op de testdatum (over tijd dus) ook heel licht positief testte. Hier echt het gevoel dat ik vandaag of morgen ongesteld ga worden😢 Ik voel het aan alles!! Breng die mutsenbollen vandaag nog voor het laatst in en verwacht dan dat het giga doorbreekt!! Heb zo'n pijn in m'n buik en voel me ontzettend leeg!!! Hoe gaat het met de rest van de meiden??? Ik duim voor iedereen nog steeds!! Wij gaan de laatst betaade poging voorlopig nog niet doen. Sowieso eerst een rustmaand. En evaluatie over poging 2. Ben wel heeel tevreden over het Emc. Heb ze gebeld om te vragen waar het aan lag waarom we telkens geen cryo's hebben. Wat zijn ze daar ontzettend lief en meedenkend. Hier blijkt het dus elke keer mis te gaan na de bevruchting. Heb dan veel fragmentatie. Dat kan liggen aan mijn eicelkwaliteit, dus dat die gewoon 'slecht' is of de combinatie van ons beiden. Voor nu zie ik de toekomst even somber in!! Maar ik weet dat het kan en dat maakt het zo lastig😢 We gaan aan het einde van het jaar overstappen naar een verzekering die een 4e en 5e poging vergoeden. En hadden eerst besloten om er zelf ook nog eentje te betalen.. maar ik weet niet of ik dat emotioneel aan kan. Ik vind het zo zwaar😢 Zwaarder nog dan bij ons dochtertje, want toen was het na 1x ivf gelijk raak. Dan heb je toch minder stress dan nu (vind ik). Al zijn we nu minder lang bezig. En zijn de baaldagen nu zeker korter, omdat ik al ontzettend gezegend ben!! Ons dochtertje was al een wonder, maar nu weten we het helemaal zeker😍
anoniem2015, bij mij duurt het sowieso ongeveer een week voordat ik ongesteld wordt nadat ik gestopt ben met Utrogestan. Dus dat de bloeding er nog niet is, is voor mij nog geen verrassing. Ben echt zo verdrietig weer, maar ergens had ik het ook al verwacht. Het was zo een slechte ronde, van 14 eitjes, naar 1 embryo. Ik weet het ook even niet meer, misschien toch naar een ander ziekenhuis? Wij gaan dan nu aan onze laatst vergoede poging beginnen. Welke verzekeringen vergoeden de 4e en 5e poging ook? Ik zit er zelf heel erg aan te denken om naar Belgie te gaan, daar schijnen ze veel beter en verder te zijn. Maar dat is wel even een flinke stap. Wat vervelend dat je al het gevoel hebt dat je ongesteld gaat worden, maar misschien is dit juist een goed teken en is je lichaam heel hard aan het werk! Breekt bij jou de bloeding altijd snel door na het stoppen met de bolletjes? Kan me voorstellen dat je er emotioneel doorheen zit, hier hetzelfde. Ik twijfel dan ook heel erg of ik dit allemaal nog wel wil. Uiteindelijk gaan we toch door hoor, dat weet ik zeker. Voor mezelf heb ik de hoop al opgegeven en ben ik bijna zover dat ik denk van "accepteer het". Ik moest net ook onwijs huilen, puur om het feit dat ik mijn man geen eens een kindje kan geven. Het is zwaar allemaal...
Nancy ik begrijp heel goed wat je bedoeld😢 Je voelt je dan gewoon een 'mislukking'. En dat je moet huilen is helemaal niet erg!! Hier heb ik vrijdag en zaterdag een paak keer flink gehuild en nu ben ik vandaag bezig met de laatste bolletjes. Ik werd de vorige mislukte poging op de laatste dag vd bolletjes ongesteld. Toen voelde ik het ook al aankomen. In welk ziekenhuis lopen jullie nu? Wij lopen in het Maasstad. Zitten hier nu al zo'n 5 jaar en zijn ondanks de 2 mislukte pogingen wel tevreden. Ze denken mee en passen zo nodig aan. De tp etc vindt in het Emc plaats. Daar ben ik ook erg tevreden. Wij wilden eigenlijk poging 3 in Gent laten doen.. maar doen dat niet meer. Daar plaatsen ze op dag 5 terug. En aangezien wij nog nooit die dagen hebben gehaald, gaan we dat risico niet lopen. Qua reisafstand is het op zich wel te doen.. al vind ik ik Maasstad fijner, omdat ik daar vlakbij werk. Is wel zo makkelijk met de tussentijdse echo's etc. Het Umc doet nu ook nog een 4e en 5e poging vergoeden. De premie is dan wel giga hoog, maar goed altijd nog goedkoper dan zodra je een poging zelf moet betalen. Ik ga binnenkort even bellen om te kijken of ze dat volgend jaar nog steeds doen. Vandaar dat wij de laatste poging pas na de zomer doen denk ik.. dan overbrug je het einde v het jaar net iets meer. De kans dat het hier spontaan gebeurd is nihil ondanks dat er 'niets' tastbaars gevonden is. Wel super vervelend dat je door de bollen pas veel later ongeteld word😯 Ik zou dan gelijk denken dat ik zwanger zou kunnen zijn. Dus ben op zich wel 'blij' dat het hier snel doorkomt als het mislukt is (al heb ik het liever helemaal niet) Nou meid laat jezelf vandaag verwennen en toch blijf ik nog even voor je duimen!!!!!!!!!!!😙
Dat is inderdaad wel fijner dat je zo snel een bloeding krijgt na het stoppen met de bolletjes. Ook al weet ik nu dat het gewoon echt niet raak is, blijf je maar hoop houden tot je echt bloed verliest. Dat zijn hele onzekere dagen en op de dag zelf toch nog een flinke teleurstelling. Wij zijn onder behandeling in Medische Centrum Kinderwens in Leiderdorp (we wonen vlak bij Amsterdam). Hier zitten we nu sinds vorig jaar januari. Daarvoor waren in Haarlem onder behandeling, maar daar doen ze geen ivf. Op zich wel tevreden en ze denken ook wel erg met ons mee, maar voor mijn gevoel moeten ze meer onderzoek doen naar het slijmvlies. Deze is al vanaf het begin erg dun en zo nu en dan heb ik ook erg veel slijmverlies vlak voor de eisprong. Ik ga dit ook weer aankaarten en erop staan dat ze eerst verder onderzoeken voor we gaan starten met de volgende poging. Ik wil nu echt alles op alles zetten. Wij zitten ook aan Gent te denken, alleen is dit voor ons bijna 2,5 uur rijden. Dus zijn per bezoek bijna een werkdag bezig.. We hebben het ervoor over, denk alleen dat onze werkgevers dat niet zo leuk gaan vinden. Dan plaatsen ze inderdaad wel laat terug.. Maar dat doen ze met de cryo's hier ook toch? Of bij jullie niet? Ik ga me ook maar eens flink verdiepen in de zorgverzekeringen Maar aan de drie pogingen hou ik me niet zo vast.. Als het moet wordt het flink sparen voor meerdere pogingen Eerst maar eens zien wat ze in gedachten hebben voor poging 3. We hebben 4 mei een gesprek.
Dan snap ik wel dat je wil dat ze gaan kijken naar je baarmoederslijmvlies. Hier had ik de keer dat ik Clomid slikte ook dun baarmoederslijmvlies en ging toen over op Menopur. Welke hormonen heb jij gespoten afgelopen ronde(s)? Ja wij wilden eerst ook meerdere behandelingen doen, maar ik weet niet of ik dat psychisch aan zou kunnen. De financiele middelen hebben wij hier gelukkig ook, dus dat is in ieder geval wel fijn. Misschien dat ik er na een 3e mislukte poging anders over denk, maar ben toch vrij pessimistisch nu😢 Heb er weinig vertrouwen meer in, terwijl ik dat eerst wel was. Misschien komt het nu ook doordat ik weet dat onze embryo's vaak niet zo goed zijn. Ons dochtertje was een klasse 2, 2e poging was een klasse 3 en deze poging hebben we een klasse 1 embryo teruggekregen. En zo zie je maar dst het eigenlijk ook weer niet zoveel zegt, omdat ik van een klasse 2 emrbyo zwanger ben geraakt. Ik hoop voor jullie dat poging 3 de poging is en dat die jullie wens in vervulling laat gaan!! Ze zeggen vaak 3x is scheepsrecht☺
@anoniem2015 Is je amh waarde al eens bepaald omdat ze misschien denken dat het aan eicel kwaliteit ligt? Amh zegt iets over eicelvoorraad. net zoals fsh waarde maar dan betrouwbaarder. heb je beide pogingen hetzelfde merk hormonen gespoten?
@Limburger: Bedankt voor de tip! Ik heb hier inderdaad wel eens iets over gelezen. Maar als ik aan de gyn vroeg of ik in de overgang ging, zei hij of zij van niet. Er is verder zover ik weet nooit geprikt op amh of fsh bij mij. Dit zou ik dus de volgende keer kunnen aankaarten bij het evaluatiegesprek. Ik heb de 3 ivfpogingen niet dezelfde hormonen gespoten. De eerste keer had ik decapeptyl met 150 eh menopur. 2e poging had ik 150eh fostimon met triptofem en de afgeblazen poging in januari spoot ik 75eh menopur (ivm overstimulatie met 150 eh fostimon van vorige poging), poging werd een escape IUI omdat er maar een follikel groeide... dit keer spoot ik triptofem en 150 eh menopur.. dit werd verhoogd naar 225 eh menopur. Ik had namelijk dit keer maar 3 eicellen.
Anoniem2015, Ik spuit al een hele tijd Gonal F, ook in het vorige ziekenhuis. Heb daarvoor ook Primolut gespoten, maar daar reageerde ik niet zo goed op. Al die tijd is het slijmvlies rond de 6mm geweest. Om die reden hebben ze de tweede ivf ronde voorafgaand aan de "cyclus" pipelle gedaan (wegschrapen van een laag slijmvlies, zodat me lichaam weer een nieuwe laag maakte). Dit ging de eerste keer erg goed, had toen op dag 12 al 7.2 mm slijmvlies. Helaas kreeg ik overstimulatie. De tweede keer (deze ronde) was het weer onder de 7 mm. Voor me gevoel ligt het daaraan.. maar ze blijven maar zeggen "met 6mm kun je zwanger worden". Terwijl je overal leest dat het slijmvlies ideaal is tussen de 7 en de 13 mm. Misschien is een ander medicijn wel een oplossing. Zal dat ook vragen tijdens het gesprek! Kan me voorstellen dat je het na de derde poging niet meer denkt te trekken. Ik weet ook niet of ik het nog wel aankan om daarna nog verder te gaan. Ben er nu ook weer behoorlijk klaar mee.. het lijkt wel een mentale marteling. Ben het zo zat om mezelf dit telkens aan te moeten doen. Maar aan de andere kant.. we hebben al zoveel gedaan en doorstaan, dan is alles helemaal voor niks geweest. Het is een tegenstrijdig gevoel. Probeer nog positief te blijven! Wanneer mag je ook alweer testen? Ik denk dat de klasse inderdaad weinig zegt. Je hoort eel vaak dat een mindere mbryo het hardstikke goed doet! Ik blijf heel hard duimen voor je!