Wie ook op huizenjacht (of kort geleden gekocht)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Syane, 18 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Vandaag weer 2 bezichtigingen gedaan. 1 huis valt echt af.
    Het ander is leuk. Maarrrrrr.... daar blijkt asbest in het dak te zitten. GRRRRRR.... echt zo irritant dit. Het lijkt gewoon niet te willen lukken.... ik baallllllllllllllllllll

2. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij hebben ons huis gevonden maar de onderhandelingen lopen uitermate stroef en langzaam. 2 weken geleden eerste bod uitgebracht. anderhalve week later nog niets gehoord. mijn man heeft toen maar eens gebeld en kreeg toen te horen dat hij dacht wel gebeld te hebben. Daarna weer gelijk een bod uitgebracht maar ook hier nog geen reactie op.
    Deze makelaar staat er om bekend heel langzaam te zijn maar de verkoper is hierbij ook nog erg moeilijk. Het huis staat al 2 jaar te koop voor de hoofdprijs. Hij verteld tegen iedereen dat hij er graag vanaf wilt (wegens scheiding) maar ondertussen wil hij nog steeds de vraagprijs er voor hebben.
    Het is absoluut geen huis dat helemaal af en het is de prijs ook absoluut niet waard.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben in juli ons huis gekocht en krijgen in november eindelijk de sleutel. Omdat wij ook bang waren dat We geen huis konden vinden die aan onze wensen voldeed (mede omdat We zeker niet ontevreden waren over ons eigen huis, maar verhuizen Is goedkoper dan verbouwen nu), hebben wij ervoor gekozen om eerst een huis te kopen voor We ons huis te koop gingen zetten. We zitten wel in een luxepositie dat We de mogelijkheid hebben om dubbele lasten te kunnen dragen. Ik besef dat niet iedereen die mogelijkheid heeft.
    ons huis staat nu 3 weken te koop en We hebben 4 bezichtigingen gehad. Morgen komt er iemand voor de tweede keer. Zou fijn zijn als dat iets wordt!

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Ja dat is een risico wat je neemt. Wel veel kijkers in korte tijd zeg. Dat bekijk je van te voren natuurlijk ook.
    Vriendin van mij verkocht in Amsterdam en kocht in het Zuiden. Die heeft dus ook eerst gekocht en toen verkocht. Wist zeker dat ze heel snel voor een heel goede prijs haar huis in A'dam kwijt zou zijn. Dus dan kan je dat ook prima doen.
    Zo goed is de markt hier niet. Die gok hebben we niet genomen en zou ik nog steeds niet nemen.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    We wonen maar in een klein dorp, Had het eerlijk gezegd niet verwacht dat We zo snel zoveel kijkers zouden hebben. Maar het Is een risico inderdaad en hoewel We dat risico heel bewust en overwogen hebben genomen vind ik het best spannend. We hebben het huis wel bewust wat scherp in de markt gezet om snel kijkers te trekken.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben ons vandaag ingeschreven voor een nieuwbouw project. Nu hopen dat we kans maken of ingeloot worden.
    Verhuizen hoeven we niet perse, maar aangezien de huizen bij ons in de straat als warme broodjes over de toonbank gaan en ook nog eens met winst is dit wel een goed moment. We zouden graag een grotere woonkamer met woonkeuken willen.
    Er is nog 1 nieuwbouwproject waar we als optie op staan, huidige persoon twijfelt enorm.

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Blijft spannend dat hele huizenverkoop en koop gedoe. Om eerlijk te zijn vind ik er niks aan. Als je huurt en vrij kunt kopen in een niet-overspannen markt is het best leuk. Maar zo niet.

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Spannend. Ja, de tijd is nu gewoon heel goed. Slim om dat dan toch zo te doen.

9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.713
    4.036
    113
    Overijssel
    Balen!
    Zit het asbest onder het dak? Op de zolder? Hebben wij ook maar volgens de nieuwe regelgeving mag dat gewoon blijven zitten.

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Ja. En misschien in het rookkanaal van de haard. En als het daar helemaal in zit, dan moet je dat hele ding slopen.
    We weten dat het in de het dak geen kwaad kan en mag blijven zitten. Maar bewust een huis kopen waar het in zit vind ik nogal wat. Zeker omdat de overheid straks best kan besluiten dat het gewoon helemaal uit het huis verwijderd moet worden. Daar wil ik niet van afhankelijk zijn. En het is een behoorlijke kostenpost.

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Hoera! Vanmiddag Is er een tweede bezichtiging in onze woning en aanstaande zaterdag komt er ook iemand voor de tweede keer. Dat klinkt veelbelovend.

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.287
    11.896
    113
    Oh spannend.
    Hier ook nog te horen gekregen dat bij dat leuke huis er op de twee bovenste verdiepingen nog stoffen bedrading (electriciteit) zit. :(

Deel Deze Pagina