FAcebookpagina voor ons bedrijf aangemaakt. Iemand nog tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door An79, 17 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Hallo allemaal,

Ik heb gisteren eindelijk toch maar eens een fb pagina voor ons bedrijf aangemaakt. Mijn man wilde er niet zo aan...heeft er helemaal niks mee, maar ik heb hem toch kunnen overtuigen.
    Het lukt eigenlijk best goed en het ziet er in mijn ogen allemaal hartstikke netjes uit. Ik heb mijn vriendengroep uitgenodigd te liken. Nu "pas" 100 likes. Ben ik natuurlijk heel blij mee, maar we willen er natuurlijk nog veel meer :D. Ik vind die like en deel acties altijd zo pusherig overkomen en dat is nu net niet hoe wij zijn als bedrijf. Maar goed, we willen natuurlijk wel zoveel mogelijk mensen bereiken.
    Ik ben al wel aan het promoten, maar dat loopt best in de papieren.
    Hebben jullie nog leuke tips of ideeën?

Groetjes An

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan een betaalde advertentie instellen. Je kan zelf je doelgroep bepalen en het budget. En je kan in alle communicatie van je bedrijf de link opnemen.

3. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Dat heb ik allemaal al gedaan, behalve je laatste tip. Goed idee!!

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Tjah, de meeste likers behaal je toch door die acties te doen. Anders bereik je niet zo veel mensen. Alhoewel je aan de meeste likers helemaal niets hebt ;) Maar een beetje naamsbekendheid is toch wel belangrijk.

5. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Als je zo'n actie doet, gaat het meestal om het liken van het bericht toch en niet van de pagina?
    Is misschien toch wel het beste. Eens even wat leuks bedenken.

6. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou er naast zo'n actie voor zorgen dat je vooral actief bent en blijft op Facebook. Vraag je klanten na afloop van een opdracht op Facebook een review te schrijven.
    Hier in de stad is een schoenenwinkel, en die verloten elke maand een cadeaubon van de zaak onder de nieuwe review schrijvers, zij dingen 3x mee om te winnen. Ik heb zelf ooit een restaurant geliked die een actie hadden voor een cadeaubon, maar die eigenaar had enorm veel humor, er stonden altijd grappige dingen, raadsel, stukjes, filmpjes en acties op die pagina. Het bleef dus continu interessant! En moet je nagaan, ik woon midden in Brabant en dat restaurant was notabene in Groningen, kwam ik later achter! Ik zou er dus nooit heen gaan! Maar als het in de buurt was geweest zeker weten dat ik klant werd. Ondanks de afstand was het zo leuk dat ik het bleef liken. Dat is dus de "magie" van sociale media.
    Zorg dat je het op de juiste manier bespeelt, dan zal het zijn vruchten afwerpen. ;)

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Géén spelfouten maken. Klinkt zeikerig, maar dat is voor veel mensen een grote afknapper bij een bedrijf.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Inderdaad spelfouten...

Plus zorg dat er met regelmaat iets op komt.

Wij hebben ook een bedrijf fb. Wij hebben maar 130 likes ofzo. Ik vind het prima. Wij zitten niet in een branche waarin duizenden mensen ons hoeven te kennen ofzo. Ik doe geen deel en win acties (zo zwaar irritant vind k dat) en ik adverteer ook niet.

Als ik een bericht plaats dan deel ik hem privé. En vrienden delen dit dan evt ook.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.800
    7.393
    113
    Het ligt er aan wat voor bedrijf je hebt. Alleen pagina likes helpen niet zoveel, maar reacties op je posts wel. Dus post regelmatig iets waar mensen makkelijk op reageren, dan heb je meer bereik.

En post bijna elk dag iets nuttigs. Niet alleen maar een product, maar ook leuke tips, weetjes etc.
    Begin een blog op je facebook. Ik merk echt dat die veel vaker geliked wordt dan gewone berichtjes.

Succes!

10. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Dankjewel!!! Daar kan ik tenminste mee uit de voeten. Spelfouten heb ik ook een hekel aan. En die tips en weetjes is ook een heel leuk idee.

11. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik doe heel veel op mijn zakelijke Facebook! Ik heb er inmiddels ook klanten door. Je moet echt een lange adem hebben voordat het werkt. Ik post elke dag 1 a 2 keer. Vragen, weetjes, website tips, mijn producten, gedichtjes, quotes en noem maar op.
    Ik plan alles vaak van tevoren in voor ongeveer twee weken. Daarna natuurlijk wel reageren als mensen gereageerd hebben!
    En promoten doe ik zo nu en dan ook!
    Het is wel veel werk, dat wel...

In welke branche zit je!?

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.478
    8.734
    113
    Nu ben ik nieuwsgierig naar jullie Facebookpagina's ;)

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ik post zeer regelmatig iets. Zou dagelijks willen maar dat lukt me niet.

Ik doe soms wel een like en win actie, maar heb ook een bedrijfspagina waarbij dit aantrekkelijk is!

Promoten doe ik nooit!

Wat ook helpt is zorgen voor interactie met je volgers. Dus vraag ze iets in je post.

Ik heb inmiddels bijna 3000 likes en bijna al mijn klanten via Facebook :)

14. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Wat knap zeg!! 3000 volgers? Dan hebben wij nog
    een hele weg te gaan.
    Ik ga even een leuke actie bedenken. Wie vind het leuk om de site te bekijken en evt een beetje mee te denken?

15. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Jeetje je stopt er flink veel werk in. Knap hoor! Ik moet zeggen dat ik het ook best leuk vind en dat ook niet vervelend vind om te doen.
    We zitten in de vloerenbranche. Ik heb al een weet je dat geplaatst. En ben flink aan het promoten.

16. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Dat klopt niet. Hoe meer likes je pagina heeft, door hoe meer mensen je pagina en berichten die je daarop deelt, ook gezien worden.
    Niet iedereen hoeft je product af te nemen, als je naam maar bekend wordt :)

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik weet niet wat je precies voor bedrijf hebt maar als je dingen verkoopt dan kun je natuurlijk een actie aanmaken waarin je aangeeft dat men dit kan winnen als zij EN het bericht liken EN de pagina liken EN het bericht delen. Op die manier bereik je heel veel mensen.

Wat je ook moet doen is erg actief zijn op de pagina, al zet je iedere dag maar 1 of twee berichten op je pagina. Stel je verkoopt sieraden en je komt een leuk filmpje tegen waarin sieraden centraal staan dan kun je dat plaatsen en dan vragen om reacties. Bijvoorbeeld ;)

18. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik ben ook niet zo voor winacties. Ik heb er toevallig wel eentje op de planning staan voor komende maand ;), maar dat is pas de tweede dit jaar. Het geeft over het algemeen geen relevante likes. Wat Debaky zegt kun je doen, maar het is wel in strijd met de voorwaarden van Facebook. Je mag eigenlijk alleen om een 'bericht like' vragen bij een winactie.

Veel posten, veel verschillende soorten berichten plaatsen zodat het interessant blijft voor je volgers, en zo nu en dan een advertentie plaatsen werkt erg goed voor mij!

19. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Het kost idd veel werk en tijd, maar dan werpt het wel zijn vruchten af!

Voor vloeren kun je vast ook veel verzinnen. Denk ook aan bijv. de geschiedenis van een bepaalde vloer, een schoonmaaktip, maak een foto bij een klant waar je een vloer hebt gelegd, spreekwoorden/quotes met het woord 'vloer' erin, laat mensen kiezen uit 2 of 3 vloeren welke vind jij het mooiste? Nou ja, dat soort dingen! :)

20. Jullie mogen best de linken pb'n
    Ik ben benieuwd☺

Deel Deze Pagina