hevig bloedverlies oma

Discussie in 'De lounge' gestart door Rono, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rono

Rono Niet meer actief

Hoi Hoi,

Mijn oma heeft sinds een tijdje bloedverlies vanuit haar baarmoeder. Dinsdag is ze voor het eerst ermee naar de dokter geweest en die stuurde haar gelijk door naar de gynaecoloog.

Woensdag kon ze gelijk terecht en die heeft alle onderzoeken gedaan en ze zag ook een verdikte baarmoederwand. Uitslag kon 3 weken duren.

Nu verliest mn oma egt heel veel bloed en heeft ook best pijn. Dit kan nooit goed zijn. Dus vandaag de dokter gebeld en die willen gewoon niks doen, zelfs niet langskomen. Ik snap dit niet hoor. Als een vrouw van 68 zoveel bloedverlies kom je toch op zn minst langs of stuur je haar naar het zkh.

Hebben meer mensen hier ervaring mee dat een oma of moeder dit had? En hoe werdt er toen gehandeld?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik heb zelf ervaring met veel bloedverlies, en ik krijg de kriebels als ik dit lees.

gewoon naar het ziekenhuis gaan eisen dat ze iets doen.

verzamel al het maandverband wat ze vandaag aan bloed verliest (klinkt goor maar wel doen) en heb je alleen de gyneacoloog gebeld of ook de ha??

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb geen idee verder, maar ik zou gewoon meteen naar 't ziekenhuis rijden hoor. Kan niet goed zijn lijkt mij.

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou de gyn bellen hoor!
    dit kan nooit goed zijn!

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

112 bellen, dan komen ze maar met een ambulance.
    Als ze erg veel bloedverlies en pijn heeft, dan zou ik persoonlijk de dokter aan mijn laars lappen.

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Mijn moeder heeft dit ook gehad (maar toen was ik nog heel jong dus ik kan me er weinig van herinneren) en uiteindelijk hebben ze bij haar de baarmoeder verwijderd.

Als je eigen huisarts niets wil doen (langskomen ) dan kun je altijd tot vanavond wachten en contact opnemen met de huisartsenpost, dan heb je grote kans in ieder geval een andere arts tegen te komen.
    En als je het helemaal niet meer ziet zitten, in de auto pakken en naar de eerste hulp gaan.

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Contact opnemen met de gyn. En duidelijk maken wat er aan de hand is.

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat was bij mijn grootmoeder ook het geval. Geloof dat het baarmoederkanker was want ze heeft toen ook nog chemo gekregen.
    (ik was 9 of 10 toen dat allemaal gebeurde dus heel veel is er niet over verteld tegen mij toen, later vielen de stukjes natuurlijk wel op hun plaats)

9. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Gelijk naar de spoedeisende hulp gaan! is je oma alleen,want straks verliest ze het bewustzijn! ik hoop dat alles goed mag komen!

10. Rono

Rono Niet meer actief

nou inderdaad, ik vind het echt rot maar ik sta er ook midden in. Mn tante was er vanmiddag en die doet niks anders dan afwachten.. en braaf luisteren wat de huisarts zeg. Ik bel mn oma vanavond hoe t is.. wordt t erger neem ik haar zelf wel mee naar het zkh.

11. Rono

Rono Niet meer actief

ja mn oma is alleen, en die zit nu ook nog eens in een depressie want mn opa is pas een half jaar geleden plotsklaps overleden. En nu roept ze dus de hele tijd ik ga dood... Tjah ik weet ook niet meer wat te doen.

12. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    sommige zijn lekker makkelijk,als het niet om hun zelf draait!;)
    Meid ik hoop dat hetvanavond beter mag gaan!

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Gelijk de gynaecoloog bellen! En als het bloedverlies zo ernstig is dat het er echt uit 'stroomt' 112!

Sterkte!!!!

14. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Doen wat je gevoel je ingeeft. Dus als jij naar het zkh wil met je oma gaan. Wil het niet in de auto dan de 112 bellen hoor.
    Sterkte met je oma.

15. Rono

Rono Niet meer actief

Ik heb net zelf de gyn maar eens gebeld. Maar die zegt ook afwachten, we hebben de uitslag nog niet en kunnen toch niks doen. Wat is dat toch een scheit zkh bah. Ik ben blij dat ik voor Tiel heb gekozen ipv ede om te bevallen straks.

16. Momfulness

@Rono, dan sta je machteloos hé. Maar inderdaad, als het er echt uitstroomd gewoon de ambulancedienst bellen hoor meid.
    De nederlandse gezondheidszorg laat nog weleens te wensen over. En zoals eerder gezegd, het is inderdaad makkelijk praten als het niet om jezelf gaat, maar hier heb ik hetzelfde meegemaakt met mijn oma. Doordat mijn moeder cordaat handelde heeft ze een maagbloeding ter nauwernood overleefd, vandaar mijn felle reactie.

Ik wil je absoluut niet ongerust maken.

Veel sterkte en beterschap.

17. Rono

Rono Niet meer actief

tnx luna :) ik wacht nu gewoon af en zodra het bloeden erger word gaat er een mooi matje van mijn kraampakket in de auto en ga ik met haar naar het zkh.

offtopic. Hoe gaat t met jou? Ik zie een meisje! Wat leuk!! :D ( ik ben trouwens roos ;) )

18. Momfulness

OOOO haha, roos.

ja goed lief dat je het vraagt, de 20 weken echo was goed. Met jou ook alles goed? Het was allemaal even spannend in het begin van onze zwangerschap maar alles komt op zijn pootjes terecht ;).

19. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    mijn oma heeft dit ook een paar x gehad en is steeds gecurriteerd maar wat t precies was weet ik ook niet sterkte meis

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh ja, Ede, daar zijn ze echt zo lekker behulpzaam. En de SEH is daar net zo erg.
    Sterkte met je oma, klinkt niet goed!

Deel Deze Pagina