Ik had het topic ergens anders ook neergezet,maar volgens mij niet juist,daarom hier nog maar een keertje! Ik zit er sterk over te denken om een BBL opleiding te gaan doen. Ben een alleenstaande moeder zonder vervolg opleidingen,wel nog redelijk jong (26). Ik zou graag een opleiding willen doen om een diploma te halen,en omdat je met een diploma makkelijker werkt vindt en beter betaald krijgt. Momenteel doe ik simpel werk onder het mom van,ik werk toch wel voor mijn centen maar dit zie ik mezelf niet de rest van mijn leven doen. Zijn er hier mama's die een opleiding naast hun baan hebben gedaan? Hoe beviel dit? Is dat te combineren,hoeveel uur werk je,en hoeveel uur besteed je aan je opleiding? Ik hoor het graag!
Heb veel klasgenootjes die dit doen(doktersassistent verkort),het vergt een strakke planning en de meesten ervaren het als zwaar,vooral als er ook nog stage en ehbo bij zit. Ik heb er zelf voor gekozen om eerst school af te maken(tot juli as nog)en vanaf sept ga ik ehbo en stage doen.
Ik heb afgelopen jaar bbl gehandicapten gedaan en merken dat dit toch erg zwaar was. Mast dit kwam vooral door de onregelmatige diensten. Nu ga ik waarschijnlijk in september beginnen met een bbl opleiding administratieve medewerker. Dit is voor mij net wat beter qwa tijden. Ik merk alleen wel dat je doorzettings vermogen moet hebben deze opleidingen liggen niet voor het oprapen, en en open sollicitatie werkte voor mij het beste Succes! En je bent nooit te oud! Ik had namelijk klasgenoten van in de 30 en dit werkt allemaal prima!
Ik ben in 2008 begonnen aan een opleiding die 3 jaar zou duren, in 2010 ben ik bevallen van een zoontje. Ik kon toen een aantal modules verschuiven naar 2011. Ik werk nu 24 uur, en studeer ongeveer 6 uur per week. Dit doe ik 's avonds als mijn zoontje op bed ligt. Op het moment is het erg druk ivm met mijn afstudeeropdrachten, maar nu kan ik veel op mijn werk doen zodat ik thuis niets meer hoef te doen. Ik volg een commerciële opleiding bij het NCOI. Ik kan 1 avond per week naar school, 1 hele dag in de 2 weken of een module via internet thuis leren, waarbij je wel contact hebt met je docent. Zelf ga ik meestal 1x per 2 weken een hele dag, heb wel een aantal modules via e-learning gedaan, allebei is me goed bevallen. Nadeel van de studie is wel dat het duur is als je het zelf moet betalen; ik doe de studie via mijn werkgever zodat ik er geen kosten aan heb... Het valt me niet tegen om naast het moederschap nog een opleiding te volgen, maar ik zou je adviseren om een opleiding van 1 jaar te volgen. Heb je geen afstudeeropdrachten, en tussen de modules heb je nog vrije weken... dan kan je zelf makkelijk beslissen of je nog verder wil studeren, anders zit je er meteen voor langere tijd aan vast, ook als het je tegenvalt om het allemaal te combineren.... Succes
Ik twijfel heel erg om nog een deeltijd opleiding of BBL variant van het een of ander te gaan doen. Ik ben een paar jaar geleden afgestudeerd, maar heb tot op heden geen baan kunnen vinden in de sector. Ik heb jarenlang een part-time baan gehad die mij wel salaris verschafte, maar geen uitdaging. Momenteel ben ik werkloos en op zoek naar iets nieuws. Ik zou me graag om willen laten scholen of bij willen leren om mijn kansen op een baan te vergroten, maar ik weet niet zo goed wat ik wil. Ik hoop ook dat als ik dadelijk zwanger ben, men me wel gewoon aanneemt of toelaat tot een opleiding. Dat eerste zal wel wat lastiger worden... Lastig allemaal! Ik wel genoeg mensen die het doen en dat het ondanks het strakke schema, prima gaat! Succes met je keuze!
Ik volg ook een opleiding en dat is hard aanpoten, maar wel leuk. Nu doe ik echt wat ik leuk vind. Wel doe ik een BOL opleiding met studiefinanciering (aangevraagd voor mijn 30ste). Met een BBL verdien je meer maar moet je opleiding ook sneller. Ook de opleidingskosten zijn dan meestal voor je baas zijn rekening. Wel is het nodig dat je flexible bent en je het goed kan regelen met je kids. Maar goed dat moet je ook als je een normale baan hebt. Wel kost het veel tijd om te studeren en verslagen te maken buiten werktijd om. Maar goed ik denk een periode investeren komt daarna je kinderen ook ten goede.
Wat is BBL en BOL? (Belg hier ) Ik ben ook aan het denken om een bachelor nog te volgen. Heb zelf ook enkel middelbaar diploma en daarna ben ik begonnen aan een bachelor maar in mijn 1e jaar al gestopt omdat mijn kinderwens te groot was. Heb altijd gezegd: "ik kom er wel, eender welke weg ik volg, maar ik zorg wel dat ik er geraak" Dus bij deze, het moment is bij mij aangebroken dat ik klaar ben om voor een hoger diploma te gaan. Ook ik ben alleenstaande met een jonge peuter in huis. Dus ook wel benieuwd hoe anderen het geregeld krijgen. Part time werken, part time school; full time werken en avondschool, of full time school en dan op een of andere manier leefloon krijgen? Zodat je toch nog rondkomt? Ik hoor het graag !!
BOL = 40% stage, 60% school BBL = Werken en Leren. 1 dag in de week naar school, 4 dagen werken. Ik wil ook een BBL opleiding gaan doen en ben op zoek naar een bedrijf nu. Heb al 2 positieve reacties gehad maar nog geen leerbedrijf gevonden.