Hoi dames, Ik heb op het gebied van kwaaltjes een geweldige zwangerschap gehad, bijna nergens last van. Maar vooral sinds gister heb ik constant harde buiken, meer wel dan niet, ben ik misselijk en steken naar mijn benen. Ook heb ik last van iets dunnere ontlasting. Van de week is de vk al even geweest ivm veel slijmverlies en een beetje bloedverlies maar ze wou toen nog niet toucheren etc ivm dat ik nog maar in week 38 zit. Nu twijfel ik toch om weer te bellen, want constant harde buiken lijken mij ook niet de bedoeling? Alleen ben ik elke keer bang dat ze flauw worden van het bellen... Liefs
Als je het niet vertrouwd absoluut bellen, daar zijn ze voor! Liever dat zij flauw worden van jou dan dat jij nu in de stress gaat zitten. Er staat er maar even 1 op de eerste plaats en dat ben jij, wat anderen kunnen denken doet er niet toe
Het kan ook een teken zijn dat je bevalling eraan zit te komen. Ik heb (bedacht ik me achteraf ) ook de dag voordat mijn weeën begonnen erg veel harde buiken gehad. 's Nachts zijn bij mij de weeën begonnen en na een hele korte tijd had ik al 9 cm ontsluiting . Achteraf bedacht ik me dat ik de dag ervoor wel veel last heb gehad van harde buiken waar ik toen geen aandacht aan heb besteed. Maar wss is er al een deel ontsluiting ontstaan dus tijdens die harde buiken. Dus ik zou zeggen; gewoon bellen!! Het is tenslotte hun werk en jij bepaald hierin hoe je je voelt. Als jij het nodig vind om te bellen omdat jij je ongerust maakt mogen hun daar echt niet moeilijk over doen. En met 38 weken mag je gewoon bevallen hoor, lijkt mij een prima termijn
Gewoon bellen, liever teveel dan te weinig want stress kun je nu al helemaal niet gebruiken. Succes hopelijk gaat het of snel beter of heb je de kleine snel bij je