Daar ben ik nou weleens nieuwsgierig naar hoeveel wasjes het gemiddelde gezin nou weg wast per week. En met hoeveel personen zijn jullie dan?
Vanwege ons bedrijf in de zomer wel 14 per week (waarvan er 10 gestreken moeten worden) alleen onze eigen was zijn er 4 tot 5 per week. Twee volwassenen en een kind van 2.
3 personen en *kijkt naar de ophopende stapel in de wasmand* ik was standaard te weinig. Ik denk 2 tot 3x per week en soms krijg ik een opleving en dan turn ik er even een wasje of 7 doorheen, waarbij ik ook de kussens van de bank en de gordijnen etc. mee neem en voor de rest verder alles wat los en vast zit; maar mijn hobby is het niet en zal het niet worden ook
Ik was 2x kleur was , 1x zwart en vaak half wasje wit. Dan elke zondag nog alle werkkleren van mijn man is een flinke machine. De ene keer zit beddengoed bij de kleurwas , andere keer red ik dat niet en is er nog een beddengoed was. Zo 5 wasjes per week denk ik , met ze drieën.
6 à 7 denk ik. 1x wit 2x 60 graden (handdoeken, vaatdoeken, poetsdoeken, ondergoed etc.) 1x beddengoed 2x kleding Soms een extra was met kussensloopjes/plaids van de banks etc.
Dit gebeurt mij dus ook! Deze week heb ik er drie gedaan, waarvan een d hoes van de bank was nadat er drinken overheen was gegaan.
2 personen en ongeveer 2 machines per week. Een enkele keer 3. Alles gaat hier overigens bij elkaar. Als ik moet wachten tot ik bijvoorbeeld een "wit" machien vol heb, kan ik wel een half jaar wachten. Zelfde met bijvoorbeeld handdoeken.
Ongeveer 5 wasjes per week, zijn met z'n vieren. Gekleurd Donker Wit (half wasje) Handdoeken enzo Beddengoed (niet elke week)
Veeeel te veel. Er komt geen einde aan! En het wassen vind ik niet erg. Maar het ophangen en opvouwen. Vreselijk. Maar goed, 2x wit,2x zwart en 2x kleur en een beddengoed eens in de 2weken. We zijn met 2 volwassenen, 1 peuter en 1 baby
Wij hebben zo n 7 wasjes per week ongeveer. Ik was eigenlijk bijna alles op 60 graden. 1x zwarte was 1x roze was 1x witte was 2x handdoeken en beddengoed was 1x gekleurde was en de 7de was is verschillend. De ene keer heb ik extra handdoeken was. En de andere keer een extra zwarte was. Ligt er maar net aan. En soms is het een extra handwasje. Want mijn dochtertje heeft ook kleertjes met steentjes op haar kleding en die mogen maar op 30 gewassen worden. Deze doe ik vaak dan op de hand wassen. Omdat ik niet voor 2 dingetjes een hele wasmachine gaat aangooien. En de droger probeer ik maar 1x per week te gebruiken. En dat is voor de handdoeken en beddengoed. De rest hang ik op. 4 personen en soms een weekend en vakanties 6 personen.
Ik ook 4 per week ongeveer. En die strijk ik ook allemaal. Is niet mijn hobby, wassen en strijken, maar noodzakelijk kwaad!
De werkkleding van manlief wordt gelukkig op z'n werk gewassen. Hier ongeveer 5 wasjes per week, met z'n tweeën en onze dochter. Moet wel regelmatig een extra wasje draaien met bv de kleden op de bank of de hoes van het hondenkussen. ( waar trouwens alleen de katten op slapen )
We zijn met 5 en ik denk gemiddeld zo'n 10 wassen per week. Ene week heb ik er bijvoorbeeld 8 en de andere week 12.