Hey Kiewie, Ik was zelf bijna 25 toen mijn eerste zoontje geboren werd. Toen ik zwanger wilde worden dacht ik ook dat mijn omgeving zou denken dat er te jong voor was, maar uiteindelijk viel dat ontzettend mee. En het was mijn eigen keuze en gevoel. Ik was er gewoon aan toe! Nu ben ik erg blij dat ik nog redelijk jong was. Lekker jong moeder zijn! Natuurlijk brengt het een hele verandering in je leven, moeder worden, maar als je een paar jaar ouder bent is de verandering even heftig, dus dat maakt dan toch niet uit! En inderdaad, je kan heel goed genieten van je leven, ook al heb je een kindje. Maar als je nog wil reizen, uitgaan en losbandig wil leven, dan kun je het beter uitstellen. Maar als ik het zo lees ben jij er gewoon aan toe! Ik gun het je en geniet deze bijzondere periode in aanloop van je zwangerschap.
Ook wij willen in 2012 gaan voor een tweede kindje! Dat zit er minstens 2 jaar tussen. Bij de zwangerschap van mn zoontje duurde het een maand of 11, we hopen dat het nu sneller mag lukken. Moet er wel bij vertellen dat ik toen zeer onregelmatige, lange cycli had. Na mn bevalling ben ik niet meer aan de pil begonnen, condooms doen ook hun werk. Dus ontpillen hoeven we niet meer in 2012. Goed dat ik las dat jullie al aan de foliumzuur begonnen, moet ik ook maar eens gaan doen! Succes allemaal met wachten totdat het 2012 is!
He meiden, Tuurlijk is het jammer dat we niet op de normale manier zwanger kunnen worden maar ik weet niet beter. Bij mijn 1e ICSI is alles heel erg snel gegaan, en we hebben dus weinig problemen gekend wat ICSI betreft. Ik vind het ook heel bijzonder om op die manier zwanger te worden, we zijn er natuurlijk vanaf de terug plaatsing bij....we hebben onze 1e echo als de kleine 1 dag oud is. Ik heb niet alles gelezen sorry, maar alle meiden heel erg veel succes!!!!! ik ga voor jullie allemaal duimen!!!! en dat er maar snel heel veel positieve testen komen!!!! Veel liefs Romy
Dank je wel Oermoeder, wat lief! Ik vind het zelf inderdaad niet te jong en het maakt me niet zo veel uit wat de omgeving zegt, al is het af en toe wel frustrerend. Lijkt me echt heerlijk om jong moeder te zijn, nu hopen dat het gaat lukken @maria wat leuk dat jullie voor een 2e gaan!! Wel fijn dat je niet meer hoeft te ontpillen en je weet ook gelijk wanneer ongeveer je ei is @Romy dat zijn inderdaad wel de voordelen, lijkt me echt fijn dat je dan gelijk weet dat je een mini beebje in je hebt Gelukkig is het nu rustig op mn werk, ben helemaal hyper haha moet de komende tijd toch maar eens iets gaan zoeken wat afleiding geeft, anders spam ik alle topics vol hahaha
haha kiewie, dat is volgens mij normaal hoor als je zwanger wilt worden. dat was bij mijn eerste keer en nu wij graag een 2e willen is dat weer zo hahaha ben het liefst hele dagen op zp maar dat vind mijn man niet goed!!! Liefs
Hahaha, heeeel herkenbaar! Toen ik destijds eenmaal met mijn man besloten had om voor een kindje te gaan was ik ook helemaal hyper. Ik haalde stapels zwangerschapsboeken bij de bibliotheek (speciaal om die reden een abonnement afgesloten ) en ook zowat de hele dag op ZP! hahaha!
Haha noi. Zo erg is het bij mij nog niet. Zit wel wat vaker hier op zp, maar heb echt geen tijd om. Alles hier door te lezenl zoveel topics! En boeken ga ik pas lezenals ik echt zwabger ben dan leed ik ze allemaal! Maar eerder nog niet dat brengt straks ongeluk.
oh wat spannend allemaal. Ik moet zeggen naar aanloop van een 2e zwangerschap ben ik ook vaker hier. Heb toen ik zwanger was van ons zoontje de laatste weken echte dagelijk hier geweest. We hadden toen een clubje van meiden die elkaar nu nog ooit spreken op een prive forum!!! Met sommige meiden heb ik een speciale band omdat ik echt tot de laatste uurtje voor de bevalling heb gekletst. Dus heel special. Je zit toch in hetzelfde schuitje samen en op dat moment begrijpen een hoop mensen je niet meer tenzij je ook in dat schuitje zit! Dus KIEWIE ik vind het ook heel leuk om elkaar te volgen hoe het gaat, en meis ik hoop echt oprecht dat je eerder dan mij zwanger bent, maar hou wel rekening met het ontpillen. Het kan meteen raak zijn maar kan ook best wel even duren voordat je lichaam weer van nature volledig goed werkt. Je kunt er niets van zeggen. Ik zou er gewoon van uit gaan dat het niet meteen raak is dan ben je ook niet zo teleurgesteld als het niet meteen zo is!! Net waren we bij een gezin die 3 jonge kinderen hebben en mijn man was daarna heel enthousiast en nu weet hij zeker dat we voor gezinsuitbreiding gaan hihi!!!
Oh wat erg.. nu al 2x een heel verhaal getypt en telkens doe ik iets fout en is alles WEG!! Grrr frustrerend! Dan maar even kort.. (moet zo gaan..) ik regeer snel op de berichtjes hierboven.. Ik heb namelijk goed nieuws!! Ik heb jullie geloof ik wel verteld dat ik sinds donderdag ben gestopt met de pil en wij tot januari met een condoom gaan oefenen. Nu blijkt dat mijn vriend helemaal niet met een condoom wil oefenen en er nu gelijk voor wil gaan!!!!!! I'M SO HAPPY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dus nu ben ik aan het wachten op mijn onttrekkingsbloeding (ik voel nog helemaal niets..:S Erg vreemd maja zal de spanning wel zijn haha) en dan ga ik aan mijn 1e ronde beginnen!!! Maar vanaf wanneer is mijn 1e ronde? Vanaf de 1e dag van mijn onttrekkingsbloeding? Nou lieverds, ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag en misschien kom ik vanavond nog even terug! We gaan nu naar een collega van mn lief op bezoek en vanavond met hun en hun kindjes naar de pannenkoekenbakker! (ik lijk net zelf n kind haha zo lekker vind ik dat )
Wij gaan in 2012 voor een 3e! 2012 omdat ik eerst even mijn cyclus op gang moet laten komen na de bevalling van mijn dochtertje*.. Ik heb er ook alweer helemaal zin in.. het zwanger worden vind ik niet spannend daar ben ik ook niet mee bezig, hier werkt me dat tegen ! Kiewie wat leuk dat je vriend toch al wilt beginnen.. de 1e ronde is wanneer je het onveilig doet om zwanger te worden dus dan zou dit voor jou de 1e ronde zijn Fijne zondag!
@kiewie.....SPANNEND!!!!! super voor je zeg!! Snel aan de klus dan maar... Fijne Zondag iedereen...hier is zondag altijd hapjes dag!!! Heerlijk, in de ochtend met gezin een activiteit doen (vanmorgen naar het bos geweest) dan thuis lekker vrijetijd pak aan en hapjes maken....hmmmm heerlijk. Lekker filmpje aan! Kleine vind het ook helemaal geweldig!! Veel liefs
vragen zijn nooit stom he volgens mij moet je tellen vanaf de eerste dag van je ongesteldheid bij onze eerst was ik na het stoppen van de pil vrij regelmatig hoor maar das bij iedereen verschillend he wel spannend allemaal voor de gene die al gestopt zijn met anticomceptie
@kiewie Zou super leuk zijn als we samen zwanger zoiden raken en kunnnen verhuizen naar ander topic zeg maar haha. Het is heel herkenbaar alleen wij gaan nog wel even 2 maandjes nog met condoom doen. We hebben ook nog een paar vliegreizen gepland i. De eerste helft van 2012 dus wil nie nu al zwanger zijn, al zou het gelijk raak zijn natuurlijk, eant dan zit ik met het probleem dat ik dan misschien niet meer mag vliegen. Spannend joh meis! En voor de rest natuurlijk ook die al een kindje hebben. Die kunne ons van tips voorzien haha. Ik heb mn ontstekkingsbloeding wel gehad denk ik. Hevige menstruatie gehd van 3 dagen. Kort maa heftig zeg maar. Gaat dan nu de cylcus in? Groetjes!
Hier ook in 2012 voor een tweede, waarschijnlijk willen wij er ook in het voorjaar mei/juni voor gaan... Ik krijg er ook al weer steeds meer zin in!
@rensje echt super lief wat je schreef!! Wat heerlijk dat je man helemaal enthousiast was!Ik kan ook niet wachten tot jij zwanger bent en zou echt super leuk zijn als we allemaal samen zwanger zijn! @desiree dank je wel! Wat heftig zeg van je dochtertje is al een paar weekjes geleden, maar evengoed wil ik je sterkte wensen. Wat knap van jullie dat jullie voor een 3e wondertje gaan! Ik hoop voor jullie dat het snel een roze test gaat worden! Dat hebben jullie zeker verdient @Romy wat klinkt dat heerlijk zeg! Welke hapjes hebben jullie gemaakt? Kan me voorstellen dat jullie kleine dat heerlijk vind, lekker gezellig met pap en mam!! Heerlijk! @knuffie ja het is super spannend! Eigenlijk moet vandaag mijn onttrekkingsbloeding komen.. maar ik voel nog niets.. erg vreemd. Maja.. komt wel goed Ben nu een beetje ongeduldig haha @sweetheart ja je cyclus is in gegaan vanaf de 1e dag van je onttrekkingsbloeding.. geloof ik of althans.. zo heb ik het begrepen Volgens mij mag je nog gewoon vliegen als je zwanger bent.. vanaf 6 maanden heb je geloof ik een brief van je huisarts nodig, maar dat weet ik niet zeker en kan verschillen per airline. maar kan me wel goed voorstellen dat je daarna pas wil beginnen! Waar gaan jullie naar toe? @debozoe spannend!! En welkom! Ik ben nu met smart op mijn onttrekkingsbloeding aan het wachten..ik zal jullie op de hoogte houden (A) Gister zijn we trouwens niet naar de Pannenkoekenbakker geweest, maar naar een ander restaurant waar ze ook veel pannenkoeken hebben.. heb zo overheerlijk gegeten! Yummy!! Nou girls, ik ga verder met werken.. maar hou hier wel een oogje in het zeil!
ongeduldig ken ik ja had ik met onze zoon ook zo erg en was binnen 3 mnd zwanger dus nog super snel maar snap helemaal je gevoel hoor hier in onze omgeving veel mensen een tweede gehad of in verwachting van een tweede en die roepen allemaal dat het veel harder gaat maar wel spannend hoor en als je het niet uithoud gewoon testen he niet geschoten is altijd mis zou ik maar zeggebn verder nog even een vraag je kon toch instellen dat je mail krijgt als hier een nieuwe reactie is geplaats hoe doe je dat?
Volgens mij kun je dat via je gebruikersinstellingen --> opties wijzigen aanpassen, maar ik weet het niet zeker! Ik heb deze pagina bijna altijd open staan op mn werk, dus ik spiek af en toe tussendoor of er nieuwe berichtjes zijn (hoezo verslaafd..)
Haha oh ik niet. Op mn werk hoor, daar mogen ze nog van niks weten! Ja tot aan 6 maanden mag je meestal vliegen geloof ik. Maar we gaan best ver weg, naar azie dus dan wil je ook niet heel ver al zijn in je zwangerschap het is daar ook erg benauwd. We gaan in april 3 weken dus daarom handiger als we dan per 1-1 stoppen hihi. Maar dat vliegt zo voorbij! Lekker hoor pannenkoeken en hapjes dag, het klokt allemaal gezellig!! Hoe oud zijjn jullie eigenlijk allemaal? Of staat dat al ergens ik ben zelf 25. @ desiree jeetje wat heftig, knap dat jullie weer willen proberen!
goedemorgen laat hem wel vaker openstaan hihihi ik ben 26 en me zoontje is 2,5 hoe oud is jullie kindje (voor degene die voor een 2e gaan)