@sweetheart ik herken dat van fulltimers op het werk. Hier hebben ze ook liever fulltimers dan parttimers.. ik ben in juni overgeplaatst naar dit kantoor en heb het hier super naar mijn zin, maar ik ben super bang dat ik weer naar een ander kantoor moet als ik part time wil gaan werken! En dat wil ik absoluut niet! Maarja.. als ik moet kiezen.. dan kies ik toch voor parttime werken en voor mn kindje @blinky welkom! wat vervelend dat je posi testte en een paar dagen later ongi werd Dat lijkt me echt super erg Knuffel @mukkie jij ook welkom Oh wat geweldig! Griekenland! Daar zou ik ook wel willen wonen *zwijmel* Waar ergens wonen jullie? Ik hoop voor je dat je snel werk vind zodat jullie snel voor een 2e kunnen gaan 'klussen' Nou lieverds, het is half 6, ik ga mn computer enzo afsluiten! Misschien tot vanavond en anders tot morgen! Dan ga ik testen!
ja we wonen in Athene maar wel redelijk buiten het centrum dus geen last van verkeer en herrie de situatie is wel een beetje lastig hier dus de 'droom' is over en voor mijn man (griek) is het wel moeilijk zijn land achter te laten... maar we gaan ervoor en hebben niets te verliezen. ik weet wel p[recies wanneer ik mn eisprong heb dus het maakt het wel lastig om me te bedwingen en ik ben vandaag (11-11-2011 ja!) 39 geworden dus heb ook niet meer zo lang...maar toch wil ik dat de omstandigheden beter zijn om een kindje te verwekken (even ervan uitgaand dat het gaat lukken he?) mn gyn zegt dat ik nog echt wel vruchtbaar genoeg ben maar toch het gevoel speelt ook een rol...beetje een dilemma. ik wil alleen niet nog langer hier blijven en aan de slag in NL. dan kunnen we wel gaan kijken of een tweede kindje gaat lukken. op dit moment laat ik dus mn verstand even de boventoon voeren... ik voel me nu eindelijk na praktisch 15 maanden BV weer mezelf zeg maar en daar wil ik ook nog van genieten en van mn relatie (ook seks zonder de druk van zwanger raken). dus we kijken het even aan en ik vertrouw heel erg op mn gevoel dat het komt wanneer het het beste moment is... hopelijk heb jij snel beet!
Hoe maken jullie eigenlijk die banner? In griekenland wonen, hmm nou nu liever niet sorry. Zit hier prima in mn nieuwe huisje! No offense hoor, maar met al die problematiek daar... @kiewie ja idd heel herkenbaar, ik weet oook niet hoe of wat als ik pt wil gaan werken. Durf het ook nie te vragen anders hebben ze het misschien door. Krijg pas volgend jaa een vast contract. Laa je het weten hoe de test is verlopen? Wat voor werk doe je eigenlijk kiewie ? Of wil je dat liever niet kwijt. Gaan jullie ook vanavo d lekker tvoh kijken?
ik heb nog niets bijgelezen, maar ga ik naturlijk wel doen. ik probeer zo snel mogelijk te lezen en te reageren.
Nou mijn test was nog witter dan wit had ik wel verwacht, maar toch jammer Ik was niet super teleurgesteld. Alleen had ik vannacht over 2 positieve testen gedroomd.. die moest ik dan in de magnetron doen (hahaha zeer vreemd maja ) Nu ga ik wachten tot maandag, als ik dan nog niet mijn onttrekkingsbloeding heb, dan ga ik de huisarts bellen en anders donderdagochtend weer testen. DOnderdag avond vertrekken we met een paar vrienden naar Tsjechie! Eventjes een paar daagjes eruit. @sweetheart ik werk op een zakenreisbureau heb gelukkig vorig jaar heel snel een vast contract gekregen, dus dat is wel fijn. Ik heb bij P&O gevraagd wat ik zou gaan verdienen als ik 3 of 4 dagen zou gaan werken. Heb er een verhaaltje aangehangen over de hypotheek en niet gebruikt bouwdepot bla bla zodat ze geen argwaan kregen.. je weet maar nooit wat de directie in hun hoofd krijgt als ze erachter komen ach ja.. ik ga eens aan de was beginnen en mn berg was wegstrijken (en ondertussen een filmpje kijken ) nou meiden, mocht ik niet meer op ZP komen vandaag, dan wens ik jullie een fijn weekend!!
@kiewie, meis ik moet je wel even zeggen dat je je lichaam echt even wat tijd moet geven meis!! ik denk serieus toen ik aan de pil was dat ik de 1e paar xen dat ik ongi moest worden echt geen regelmatige cyclus had. Denk dat dit echt pas na een half jaar echt rond de 28 dagen was! Dit betekent natuurlijk niet dat je niet zwanger kunt worden maar je lichaam is zo ontregelt. Denk zelfs als je het tegen de dokter zo zegt dat hij ook zegt dat het ontpillen is. Weet ook niet hoe lang je deze gebruikt?? Maar je lichaam heeft het nooit zelf hoeven regelen en nu in 1x wel. vandaar dat ontpillen ook veel lijkt op zwanger zijn. Want je hele lichaam is van de waps. Meis wil je niet ontmoedigen hoor, maar geef jezelf wat rust anders maak je jezelf echt helemaal gek ermee. En ben je daadwerkelijk zwanger dan ben je dat over een week ook nog wel. Het komt allemaal goed meis!!!!!
@kiewie, meis ik bedoel het niet verkeerd he! maar alles wat je zegt komt me zooooo bekend voor!!! Over een tijdje ben je echt wel zwanger! Wie weet kun je volgend jaar ook wel sinterklaas vieren met je kleine ukkepuk!!!
Jeetje meiden, wat wordt hier lekker veel gekletst! Heb niet alles gelezen. Moet zeggen dat wij weer een beetje aan het twijfelen zijn om in jan voor nr 2 te gaan. Ons mannetje is een zeer slechte slaper en wordt geregeld wakker 's nachts (en kan dan zo 3 uur wakker zijn!), lijkt me erg heftig om dan zwanger te zijn. En stel je voor dat hij nog steeds zo slecht slaapt als er snel een tweede kindje mag komen.........
@maria, pff das niet niks inderdaad. Snap goed dat je twijfelt. Maar is er een reden voor dat hij snacht 3 uur lang wakker is?? Moet heel eerlijk bekennen dan onze zoon ook pas een half jaar goed doorslaapt en die is in september 2 jaar geworden haha. dus er is nog hoop. Onze zoon werd altijd wakker om wat te drinken maar viel dan daarna ook direct weer in slaap dus bij ons waren die momenten niet langer als 10 min. Maar geloof goed dat dat wel een beetje benauwd! Want tja een baby of als je zwanger bent ben je ook nog eens extra vermoeid!! hopelijk slaapt ie snel door... geef het tijd. Bij ons hielp trouwens het slaapplan van het cb heel goed!! misschien een tip...!!
tis alweer een paar daagjes rustig hier! geen nieuwtjes onder de zon?? kiewie?? haha nog steeds niets...
Ik ben er weer! afgelopen week erg druk gehad (gelukkig ). @rensje ja ik denk ook dat het aan het ontpillen ligt, maar ik vind het gewoon raar dat ik he-le-maal geen ontrekkingsbloeding heb gehad nadat ik ben gestopt met de pil! Normaal als je stopt met de pil of met een stopweek krijg je na 3 a 4 dagen een ontrekkingsbloeding en die heb ik vorige week en tot nu toe nog niet gehad, dus vandaar dat ik afgelopen zaterdag een testje had gedaan. Morgenochtend doe ik er nog een en dan hou ik het voorlopig voor gezien morgenavond vertrekken wij met een paar vrienden een paar daagjes naar Tsjechie en ga ik daar lekker genieten. Ik wil dan zeker weten dat ik niet (wonderbaarlijk) zwanger ben, want ze wilde me daar wijn leren drinken hahaha (ik drink namelijk noooooit! ) Wat ben je trouwens toch een lieverd Rensje natuurlijk weet ik dat je het goed bedoelt en ik vind het allang fijn dat je me dit zegt! Ik ben ook steeds tegen mezelf aan het zeggen dat ik nu nog helemaal niet zwanger ben en dat het ontpillen is ahh dat zou echt geweldig zijn om volgend jaar met mn eigen kleine ukkepukje Sinterklaas te vieren!! Ik krijg er gewoon helemaal een warm gevoel van als ik erover na denk <3 Hoe gaat het verder met jou en de andere dames hier??
Hoihoi iedereen! Was ff dit topic kwijtdus heb ff paar dagen niet gereageerd. @ kiewie oh wat leuk ik heb ook toeritische achtergrond. Werk nu alleen in de fin dienstverlening. Denk dat rensje echt gelijk heeft neem de tijd, ik ben alleen netzoals jij! Ongeduldig haha! Maar enige voordeel is dat wij per 1-1 echt beginnen en nu dan dus avas o tpillen. Maa denk dat als ik niet gelijk zwanger zou raken ik ook ongeduldig zou worden. Ook a is de kans heel klein dat het meteen raak is! Je moet. Idd uitkijken op het werk he, ik ga het pas vertellen als ik Die eerste echo zou hebben en alles is goed!
@sweetheart normaal ben ik heel geduldig, behalven hier mee.. alhoewel.. ik moet zeggen dat ik mijn gedult hervonden heb hahaha Ik heb vanmorgen niet getest, omdat ik weet dat hij toch nega zal zijn Dan kan ik beter deze test bewaren voor een keer dat ik misschien twijfel Ik hoop dat ik nu snel ongi wordt! dan kan ik een beetje gaan kijken wanneer mijn ei gaat jumpen Ik vertel het denk ik pas op mn werk als de 12 weken voorbij zijn. Al denk ik dat het moeilijk zal zijn om niets te zeggen als je zo super blij bent! Hoe gaat het verder met de dames hier?
hee dames!! wat fijn om weer wat van jullie te horen hahaha! Nou kiewie ik geef jou dat advies ook wel maar ben zelf ook zo ongeduldig anders was ik hier ook niet zo vaak hahaha!!! Ik ben zelf 3 dagen overtijd!!!!!! en snap het eigenlijk niet zo goed. Ik ben stip om de 28 dagen ongesteld en ik voel me eisprong ook altijd goed. Nu hebben we best veel seks gehad deze maand maar wel altijd met condoom dussss eigenlijk kan ik gewoon niet zwanger zijn. Soms zit ik mezelf dus ook gek te maken want voel veel dezelfde dingen als van toen ik van ons zoontje zwanger was. Ik heb ontzettend opgezwollen borsten (normaal nooit en doen ook echt zeer) en heb heel veel pukkels gekregen op mijn kin en nek!! Maar goed ik kan het wel schrijven maar geloof niet dat ik zwanger ben. Mijn man en ik hebben het vorige week zaterdag nog eens samen over een 2e kindje gehad en hij vind toch ook wel dat alles lang gaat duren. Dus misschien dat we na deze ongesteldheid het toch maar eens zonder voorbehouds middel gaan proberen. De vorige x dat we seks hadden twijfelde mijn man ook al heel erg dussss... ik hoop het echt!!! maar goed als het niet zo is dan maar over een half jaartje!! vind alles prima... Moet zeggen hoe dichter dat het bij komt hoe spannender ik het vind. Ben echt super enthousiast maar vind het ook wel een beetje eng allemaal. Kijk ben je zwanger van de 1e kun je lekker naar bed toe gaan als je moe of misselijk bent. Maar als je een klein peutertje rond hebt lopen is dat dus wat moeilijker! Maar goed misschien fiets ik er ook wel zo weer doorheen. Weet wel dat ik alles veel bewuster ga meemaken want dit is dan ook wel de laatste x dat ik zwanger ben want meer kinderen als 2 komen er echt niet. @sweetheart, meis je weet nooit hoe snel dat het raak is. Ik merk ook aan mezelf omdat we bij de 1e x meteen zwanger waren dat ik er nu stiekem ook van uit ga en dat moet ik niet doen. Ga ons gewoon 1 jaar geven en als het dan niet zo lukken dan gaan we wel weer een stapje verder. Maar spannend is het allemaal wel.. hihi
Hey meiden! Hiehh vind dit toch wel een van de leuktpskte topics. Zo spannend om alles te volgen. Voora om dat wij nog 5 weekjes awachten en er dan voor gaan, begint nou wek enorm e kriebelen! K hoop zo da het gelijk raak is maa ik reken nergens op, kan het alleen meevallen. Ik ben wel heel ongeduldig dus hiermee ook haha... Vind t echt doodeng. En ja rensje je maakt je soms zelf van alles wijs denk il, door al die vage symptonen en kwalen haha!
Heej meiden. Hier het topic eventjes niet meer in mijn abonnementen gezien dus niet meer gereageerd. Maar ik ben alweer ongesteld geworden dus mijn lichaam heeft het weer opgepakt. Nu nog zwanger worden ach ik leg daar geen druk op, ik zie het allemaal wel. Verder zit mijn zoon in een irritante fase ofzo want hij wilt niks, behalve drinken en rondrennen.. zucht. Nogal vermoeiend, vooral nu. Hij is nu net na een half uur ouwehoeren in zijn bed in slaap gevallen. Ik werk trouwens ook 24 uur vind het ideaal.. ben ik iig 4 dagen per week bij mijn zoontje! @ Kiewie Wat gek dat je nog geen onttrekkingsbloeding hebt gehad. Je leest het vast niet meer, maar wens je toch nog veel plezier in Tsjechië @ Maria Dat is ook lang, dat hij dan gelijk 3 uur wakker is 's nachts.. zoontje is hier tot 11 maanden wakker geworden 's nachts maar sliep na te hebben gedronken wel weer gelijk verder.. Kan je geen tips geven, maar lijkt me ook zwaar om dan zwanger te zijn. Ik vond het zo al pittig genoeg. @ Mukkie Nog gefeliciteerd met je verjaardag.. ook een schorpioen dus? (ben zelf van 08-11) @ Rensje Ik moet zeggen dat ik het ook wel zwaar vond om weer zwanger te zijn, maar dan met een dreumes rondrennend. Heb 3 weken vakantie gehad, toen ik weer ging werken was ik 7 weken zwanger. Was vanaf 5 weken erg misselijk en moe. Ik kon wel wat minder doen, lag 's ochtends altijd op de bank en mijn zoontje speelde dan voor de tv.. had wel medicijnen gekregen tegen de misselijkheid. Het is wel wat zwaarder, maar je redt het wel. Wel spannend dat je nog niet ongi bent geworden. Misschien over een paar dagen voor de zekerheid een testje doen? Haha ouwe doos met je 33 @ Sweetheart Ohh dat aftellen lijkt me niks.. oh ja ik hoopte ook altijd zo dat het gelijk raak zou zijn. Hopen mag altijd toch? Nu sta ik er wat anders in dan de eerste keer. Ben wat nuchterder, ik weet hoe het gaat nu FF wat anders voor de moeders hier hoe was jullie bevalling eigenlijk? Zien jullie tegen een evt 2 bevalling op?
Heey desiree! fijn meis om weer wat van je te horen!!! Nou ben net ongesteld geworden dus testje is niet meer nodig haha! vind het ook niet erg hoor... Als het wel zo is zijn we er blij mee is het niet zo is het ook niet heel erg. We zijn officieel ook nog niet bezig...!! Ik geloof dat ik het bij een 2e kindje ook zwaarder ga vinden want ben bij ons zoontje de vanaf 7 weken tot 16 weken beroerd geweest... maar moet zeggen dat je dat aardig vergeet haha. Tja en de bevalling, ik zie er niet tegen op!Bij ons is het eigenlijk wel vanuit een boekje gegaan. Eerste weeen om 2 snachts toen een half uur later de vliezen gebroken en om 6 uur sochtens had ik 7 cm onsluiting.. de laatste 3 cm hebben wel lang geduurd en had bij 9 cm al persweeen die ik op moest houden. Dat was dus het enigste wat ik minder vond. De pijn kon ik wel tegen en was helemaal in mijn eigen wereld. Ik zal heel eerlijk zijn, ik zie totaal niet op tegen de zwangerschap of de bevalling ik vond gewoon de eerste 6 weken dat ons zoontje geboren was heel heftig! Hij had zijn nekwervel verkeerd zitten door de bevalling en hierdoor huilde hij echt 10 uur op een dag...(wat een hel). Totdat ze ondekte in het ziekenhuis wat hij had en daarna hebben we een super lieve zoon voor terug gekregen. Hij had gewoon pijn, maar die tijd vond ik vrij traumatisch hoor want je voelt je zo machteloos. Maar goed dat is allemaal voorbij en bij een 2e kindje zal ik ook meer op mijn hoede zijn en me niet laten afschepen met ohh dat zijn krampen dat hebben baby nou eenmaal. Alle zwangerschappen en bevallingen zijn toch anders... Maar zie er niet tegen op.. je vergeet het ook gewoon raar he!! (sorry meiden die voor de 1e x zwanger willen worden hhihi).. tis allemaal goed gekomen hoor. En desiree zie dat je zoontje bijna 2 jaar is! is best een pittige tijd he!! alles is neee zelf doen of ikke ikke..!!! Maar goed aan de andere kant ook geweldige leeftijd. Mijn zoon moest net naar bed zegt hij... Goeie tijden kijke!! haha ja jongen je bent net 2 jaar.. hahah grapjas...
@ rensje oh my god haha ik zie eel tegen de bevalling op hoor! Ik hoop dat dan alles goed gaat je weet nooit wat er allemaal kan gebeuren. Hoopook nie dat het een keizersnee wordt maarja bekangrijkste is dat ik en de baby gezond zijn! Jeetje datlijkt me ook traumatisch ja als je kindjezoveel huilt en je weet bij god niet hoe of wat!
@sweetheart, meis tis allemaal goed gekomen en de bevalling doe ik nog wel een xtje over hoor!! Vond het ook wel een kick dat ik het klusje geklaard had!! Onze zoon had het kiss syndroom als gevolg van de bevalling vandaar dat hij zoveel huilde! maar hij heeft intensiefe behandeling gehad en is na een paar weken opgeknapd. Daarna hebben we een heel lieve vrolijke jongen voor terug gekregen. Onze zoon had gewoon heel veel pijn na de bevalling. Tja en je weet het natuurlijk nooi wat er gaat gebeuren maar ik weet wel dat je in alle gevallen je eigen gevoel moet volgen!! is het nu met de bevalling of is het daarna!!! Maar meis alles komt goed.... en ook als jullie zwanger zijn hoooor hihi.. en anders kunnen we hier lekker tegen elkaar klagen hihi.
Mijn zoontje bleef met zijn schouder vast zitten tijdens het persen daardoor is zijn schouderbeentje gebroken. Ik ben nogal smal en hij pastte niet goed door mijn bekken (was geen kleintje). Hij heeft vanaf het begin koemelkallergie gehad, nu nog steeds. En reflux had hij. Toen ik eenmaal volledig koemelkvrij ging eten en hij een maagzuurremmer kreeg ging het heel goed. Maar die tijd daarvoor was echt pittig. Hij sliep helemaal niet. Volgende keer ga ik ook weer een koemelkvrij dieet volgen. Heb uiteindelijk een jaar BV gegeven De bevalling was een hel maar als het eenmaal geklaard is dan voel je je zo sterk als vrouw dat je dat hebt gedaan! En een kind op de wereld hebt gezet! Ik was er helemaal ondersteboven van toen . Bevalling duurde 24,5 uur, ben ingeleid met 41,2 weken en gel+infuus. Heb een weeënstorm gehad, ruggenprik en 50 mins geperst zonder persweeën, wel ingeknipt door dat schoudertje dat vast zat. De 2e keer ging zoo anders, was een hele mooie bevalling juist terwijl ik uiteindelijk mijn dochter natuurlijk achter moest laten. Om 9 uur de eerste weeën, om 12 uur begon de weeënstorm (omg die dingen zijn killing!) en net voor half 2 was ze er. Zonder pijnstilling gedaan Sweetheart ik zou niet tegen de bevalling op zien hoor. Hoewel zwaar, zijn het toch superervaringen.. ik zou het zo over doen. Dat zegt genoeg