Hoi, Wij willen ook voor ons tweede kindje gaan in 2012, maar dan pas in de zomer. Ondanks dat onze zoon pas 3,5 maand oud is, kan ik nu al niet wachten om weer zwanger te zijn! Fijn om te lezen dat er meer zijn die er al mee bezig zijn!
heey wat gezellig! wij hebben een kindje van 2 jaar! en willen in februari gaan voor een 2de! ben wel al gestopt met de pil! ben nu ook voor et eerst ongie zonder pil! had een cycles van 27 dagen na het stoppen van de pil. dus das netjes! vind het ook super spannend, het is veel anders nu, omdat ons eerste wondertje niet gepland was, en nu wel... dus kijk er echt na uit heb er zin in!
Oh wat leuk! Allemaal nieuwe mensen!! WELKOM Mira en Wondertje Leuk! Bevallingsverhalen! Als ik zwanger mag raken, dan zou ik het liefst zo bevallen zonder verdoving (vind spuiten mega eng!).. maar kan me voorstellen dat als je eenmaal die erge weeen krijgt, dat je dan smeeeeeekt om verdoving haha @rensje wat zielig van jullie zoontje Gelukkig is alles goed gekomen, maar kan me voorstellen dat die eerste paar weken killing zijn geweest! Ik las dat je misschien nu al gaat proberen na deze ongi?? Zou echt leuk zijn!! @desiree wat leuk dat je weer 'terug' bent!!! Kan me voorstellen dat je je dan echt een bink voelt als je 'eventjes' de bevalling hebt gedaan ZONDER verdoving! Wow! Echt een krachtvrouw! Dan zie je maar dat vrouwen toch net IETSJE meer pijn kunnen verdragen dan mannen ook heftig wat jouw kleine heeft doorgemaakt! Heeft hij nu nergens meer last van? (op zijn allergie na?) Hier even een update! Donderdag (vlak voordat wij vertrokken ) ben ik ongi geworden!!! AHHHHHHH was zo blij! Dus nu zit ik op dag 6 van mijn cyclus (als ik weer uit ga van 37 dagen, al kan het deze maand weer heeeeeeel anders zijn) en is dit onze 1e ronde! We gaan gezellig om de dag aan de klus hihi Had even geteld.. als deze maand weer een cyclus van 37 is, zou 23 dec mijn NOD zijn.. hihi zou toch geweldig zijn als je met kerst en posi test krijgt?! (Ik droom helemaal weg hahaha) Dus nu gaan we gezellig klussen, zonder ovutesten of tempen.. misschien dat ik volgende ronde (ga ervan uit dat ik niet een van de gelukkige ben die de 1e ronde zwanger raakt ) met tempen ga beginnen, om mn cyclus te 'leren begrijpen' Nou lieve meiden, hopelijk gaat alles goed met jullie! Nou ik ga weer verder met werken.. bleeghh geen zin meer hahaha
jaja 2012 komt steeds dichter bij hahah!! leuk dat er steeds meer meiden bij komen!!! Hier weer lekker 2 daagjes vrij. Ons manneke is nu even bij een vriendje spelen.. dus deze mama kan even binnen komen vallen. @kiewie, meis fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden .. tja en dat ontpillen doet rare dingen met je hoor. Maar goed dadelijk de echte 1 maand om te proberen. Over onze kinderwens heb ik vorige week intensief met mijn man over gesproken en hij gaf aan dat hij het toch ook allemaal wel lang gaat vinden duren als we op ons huis moeten wachten. Aangezien dat we nu weer te horen hebben gekregen dat het weer 2 maanden langer gaat duren voordat het klaar is. Dus mijn man is er ook over eens dat we het misschien wel moeten proberen. Maar ik merkte die zaterdagavond hadden we dus ook sex en we waren allebei ontzettend zenuwachtig echt heel raar... en toen hebben we toch weer met condoom sex gehad. Nu ga ik denk ik toch bij ons volgende avondtuurtje (haha) maar zeggen dat we die achter wegen laten, maar ben nog bang als het er toe doet dat mijn man nog terug krabbelt. Maar goed we zijn het er wel allebei overeens dat is al heeeel iets. Kijk nu zitten we tijdelijk gehuurd in een huis omdat ons nieuwe huis gebouwd wordt. En ons nieuwe huis is pas volgend jaar rond deze tijd klaar. Dus ik heb in principe nu niets om handen dus kan ik heel relaxt zwanger zijn. Ben ik dus pas over een half jaartje zwanger dan zitten we met onze oplevering als ik 6 maanden ben. En ik weet natuurlijk niet hoe ik me ga voelen..?! Dus zei ik tegen mijn man... kunnen het beter nu doen!! En dat gaf hij ook toe maar goed eerst maar wat daden verrichten hahah! we zullen zien.... @wondertje, ik vind het ook reuze spannend misschien zelfs wel meer omdat ik weet wat me allemaal te wachten staat haha... vind het leuk, eng, spannend en soms denk ik neeee nog niet en de andere x ja liefst nu meteen!! hahah.. tja die hormonen he, vriendin van mij is zwanger van de 2e kindje en die heeft een intense band opgebouwd met haar wc pot, en als ik dat zie denk ik hmmm laat nog maar effe.... aangezien ik bij onze zoon ook van week 7 tot 16 ziek ben geweest. Daarna ging alles voortreffelijk maar tot 16 weken was het zwaar betreft de misselijkheid. Maar goed het wil niet zeggen dat we dat natuurlijk nu weer krijgen.!!! maar spannend is het wel... liefs rensje... ps is het bij jullie ook zo mistig?? kan gewoon onze tuin niet eens zien.... klein wereldje zo...
Rensje wat leuk en spannend!!! Haha kan me wel voorstellen dat het ineens toch spannend is en dan toch besluiten om met condoom te doen hihi, het wordt ECHT een avontuurtje hihi maar laatst zei je dat je overtijd was.. ben je toch nog ongi geworden? Mijn collega had net haar huis verkocht en een nieuw huis gekocht toen ze zwanger raakte van de 2e. Twee weken nadat ze zo goed als klaar waren is hun zoontje geboren hihi. Zijzelf was best nuchter en had zo iets van 'als het komt, dan komt het'. Ik weet niet of ik zo zou zijn.. ik denk dat ik dan super gestrest ben! Alles zou dan al klaar moeten zijn enzo! De symptomen bij de 2e kunnen heel anders zijn bij de 1e? Toch? Dus misschien hoef je geen relatie met de wc pot op te bouwen hihi Al heb ik wel gehoord, dat hoe zieker je bent, hoe beter het vruchtje vast zit en minder kans hebt op een miskraam..? Maar of het waar is.. geen idee..? Hier is het nu ook super mistig! Vind het wel iets hebben (als je lekker thuis kan zitten en niet hoeft te rijden ) heeft iets mysterieus haha Nah ik ga weer even vluchtjes boeken voor de klanten.. Liefs
@kiewie, kun je voor mij ook even een vluchtje boeken ofzoooo doe maar curacao ofzoiets hahah... wil wel naar een warm oord toe!!! pffff vind het maar koud hier. maar ik ben ongesteld geworden inderdaad, maar ben nooit overtijd normaal... maar goed had de test al gehaald in huis en toen brak het door!! Betreft het huis probeer ik mezelf ook nuchter te houden ik kan er verder toch niets aan doen. En over dat misselijke zei de verloskundige toen ook tegen mij! hoe zieker je bent des te meer we er vertrouwen in hebben dat het goed blijft gaan.... maar waar ze dat op baseren weet ik niet! je lichaam geeft in ieder geval wel een seintje dat er iets gebeurt.. maar geloof me fijn is anders hoooooor... maar ach je vergeet het ook zo weer... meis werkze nog....knuffel
@rensje hahaha graaaag dan ga ik met je mee!! heerlijk op het strand liggen en weg van deze stomme kou! Tis weer een fijne dag op t werk.. (not).. de mail doet het niet grrr erg fijn! We sturen alles door per mail.. dus dat is flink balen zeg! Hoe gaat het verder met de dames hier? liefs
Hoi allemaal! Mag ik er ook nog bij? Ons dochtertje wordt binnenkort 2 en het begint echt wel stevig te kriebelen hier voor een 2e... Maar...mijn man heeft pas zijn ontslag gekregen en dus zitten we een beetje te twijfelen. Al wel, al niet? We zijn al 30+, dus zo lang willen we het ook niet meer uitstellen. Je weet trouwens toch nooit waar je over negen maanden staat en hoe lang het duurt voor ik zwanger ben. Je ziet, we zijn onszelf ervan aan het overtuigen om er gewoon voor te gaan . Toch is het plan om tot het voorjaar te wachten. Vanaf april ongeveer, dus een kindje voor 2013! Hopelijk, want ik heb ook al 2 MK achter de rug, dus we beseffen hoe onzeker het allemaal is en hoe weinig controle je er over hebt. Pff, veel denken, veel twijfelen, veel dromen...maar vooral véél zin ! Ik ben niet aan de pil, dus ik ken m'n cyclus zo wel ongeveer. Ik hoop dat ik hier een beetje terecht kan bij jullie, want ik moet echt een beetje in toom gehouden worden en ik zie het helemaal zitten om samen met jullie af te tellen! Veel groetjes! Isamama
@isamama natuurlijk mag je erbij! Graag zelfs Welkom! Wat erg van je 2MKen is het lang geleden? Ik kan me goed voorstellen dat het begint te kriebelen! Echt shit van je man dat hij zijn ontslag heeft gekregen! Hopelijk heeft hij snel een nieuwe baan, daar moet je idd wel rekening mee houden, ik hoop dat de tijd heel snel voorbij gaat en dat het zo april is Ik vind ZP ook geweldig! Mn vriend wordt af en toe helemaal gestoord van mij als ik er zo veel over praat En ik kan hem eigenlijk ook niet echt ongelijk geven haha.
Hey Kiewie, dank je voor de hartelijke ontvangst ! Kijk, ik heb zelfs een banner aangemaakt om af te tellen...zo lijkt het misschien minder lang! 't Is inderdaad kl*te, alles liep net zo goed... We redden het financieel wel hoor, dat is het probleem niet, een beetje meer tellen op het einde van de maand en zo, maar ik wil m'n geest een beetje vrij hebben voor een zwangerschap, begrijp je? M'n 1e MK is al bijna 3 jaar geleden...gelukkig was ik snel terug zwanger en hebben we toen onze meis gekregen! M'n 2e MK is ongeveer een half jaar geleden. Ik zou nu 33 weken geweest zijn...pff! Maar goed, het is zo gelopen en we gaan er binnenkort met nieuwe moed voor!
Heey iedereen nog bedankt oor jullie reacties op mn laatste berichtje over de bevalling haha. Ik zie er owis tegen op maar laat ik eerst maar zwNer raken he . We hebben toxh besloten om nu al te beginnen, super spannend dus!! Wie weet idd dit jaar ng een positieve test maar ik reken er nog niet op. Waarom lees ik vaak dat jullie vaak om de dag klussen? Heeft dat een reden?
Nou zeg ik kon het topic helemaal niet meer vinden, stom he?? Dacht dat niemand meer reageerde ofzo @ isamama Hoi welkom en dat duurt nog eventjes april! Een jaar geleden had ik hetzelfde plan, maar toen in december plots al zwanger.. Je hebt inderdaad weinig controle over het verloop van je zwangerschap, muv dingen als foliumzuur slikken etc. Hier ook 2 MK's gehad en kindje verloren. Wat betreft het ontslag van je man, heel vervelend, maar de eerste tijd hoeft je kindje niet veel te kosten. Hoop dat hij gauw weer een baan zal vinden. Zou er persoonlijk toch wel voor gaan, maar goed ik ben nogal een zwanger en baby gek @ Kiewie Ik denk niet dat het iets zegt als je erg misselijk bent! Ik was de laatste 2 zwangerschappen ook ontzettend misselijk.. het zegt alleen wat over je HCG waarde, maar die kan ook gewoon hoog zijn terwijl je een MA krijgt. Ik heb bij mijn zoontje een ruggenprik gehad en die naalden waren ontiegelijk lang, maar als je het gevoel hebt dat je dood gaat van de pijn dan zit je er niet meer mee ik vond de weeënstormen het ergst, dan kan je niet bijkomen van de weeën! Met mijn zoontje is verder alles goed hoor.. hij is lekker irritant, echt een peutertje aan het worden Spannend dat de 1e ronde nu is begonnen voor jullie.. @ Rensje Gaan jullie er deze ronde dan toch wel voor? Gedoe zeg dat de oplevering steeds verder wordt uitgesteld. Hihi een intense band met de wc pot.. ik moet zeggen dat ik ook erg misselijk ben geweest en heel moe, dat was wel zwaar met een rondrennende dreumes! Maar je overleeft het wel hoor.. @ Sweetheart Leukkk dat jullie er toch ook voor gaan , om de dag klussen is het best voor het zaad schijnt! Idd eerst maar zwanger worden, als je eenmaal zwanger bent dan wordt het steeds minder eng hoor. Ik vond de gedachte aan bevallen ook eng maar uiteindelijk ben je heel benieuwd er naar. Hier druk bezig in huis, we zijn bezig met het verbouwen van de zolder, woensdag komt de dakkapel!! Daar richt ik me nu op ipv op het zwanger worden en de angsten dat het niet gaat lukken of het wederom mis gaan. Wat mijn dochter is overkomen is gewoon ontzettende pech geweest.. maar toch is het eng!! Ik kan het niet nog een keer aan..
@desiree: Jij hebt al heel wat meegemaakt... Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je snel gezond zwanger mag worden en blijven. Je mag inderdaad niet te veel denken aan alles wat er mis kan lopen (want dat is heel wat!), maar het is wel moeilijk en het wordt ook steeds moeilijker. Bij mijn 1e zwangerschap stond ik echt niet stil bij, dit kan nog misgaan. Ik zag het helemaal zitten. De 2e keer was ik erg onzeker, maar dat is gelukkig goedgekomen. De 3e keer had ik er dan ook weer meer vertrouwen in, en kijk, ook dat liep weer fout. Ik heb trouwens 2e keer een MA gehad, waardoor je dus pas te weten komt dat het niet okee is als je een echo krijgt. De hormonen doen ondertussen wel hun werk verder, en je blijft dus misselijk en moe en...tja, zwanger. En dan blijkt het niet te zijn. Moeilijk. Maar op 23 weken je dochtertje moeten afgeven is natuurlijk nog een heel ander verhaal...
@isamama Bah het is toch eng en verschrikkelijk om een MK of MA mee te maken of nog erger.. zoals Desiree.. Ik vind het echt ongelofelijk knap hoe jullie hiermee om kunnen gaan! Kan me goed voorstellen dat je telkens aan het rekenen en aan het denken bent ze zou nu zo oud zijn of ik zou nu zo lang zwanger zijn.. je vergeet zo iets denk ik nooit meer en ik denk ook niet dat je het wil vergeten. Haha die banner! Dat had ik ook! We wilde (ofja vriendlief wilde ) eigenlijk pas vanaf 1-1 ervoor gaan en toen had ik ook zo'n aftelbanner gemaakt. Dat is tenminste al iets @sweetheart ze zeggen dat het beter is voor de kwaliteit van het zaad.. dus ik ga er maar in mee Heb ergens gelezen dat het ongeveer 7 uur duurt voordat zijn zaad bij ons eitje is.. en dat het zo'n 48 tot 73 uur blijft leven in ons. Dan heb je het meeste kans op een zwangerschap. Vooral als je niet weet of voelt wanneer je eitje gaat springen. @desiree welkom terug Dat zwanger en babygek daar kan ik me ook helemaal in vinden Als ik iemand zie die zwanger is, dan kan ik mn ogen gewoon niet van die buik afhouden.. erg he? Vind het zo mooi om te zien! Vraagje.. hoe merken jullie wanneer jullie vruchtbaar zijn of eisprong hebben of krijgen?
hallo ook wij gaan in 2012 voor een 2e. We zitten te denken rond maart te beginnen omdat als het in 1 keer raak zou zijn (gaan we niet vanuit maar je weet nooit). Ik me opleiding rustig kan afronden voordat de 2e er is. Dit hebben we al begin 2011 besloten dus ben al lang aan het wachten hahahaha Maar de opleiding met 1 is al pittig hahaha.
Thanks kiewie en desiree, mn ipad maakt soms rare woorden haha sorry hoor. Ik ben niet dyslectisch oid, ligt echt aan dat ding. Okee dat wist ik niet eens, om de de dag klussen dus beter. Maar wat als je dan net niet die ene dag klust dat je op zn vruchbaafst bent... Nou ik denk toch dat ik er niet teveel op ga letten. Maar hou het wel in mn achterhoofd.
@ isamama Ja dat is voor mij herkenbaar, de zwangerschap van mijn zoontje heb ik geen moment getwijfeld en is goed verlopen, maar bij de zwangerschap van de MK had ik ook vertrouwen tot ik ging bloeden.. En deze laatste zwangerschap had ik altijd al een gevoel dat er iets niet goed was maar als alle echo's tot 20 weken goed zijn dan verwacht je dat niet meer. Maar meid hou vertrouwen in dat er echt nog een gezond kindje gaat komen. Ik weet dat het moeilijk is maar het is wat mij op de been houdt.. @ kiewie Het is iets waar je wel mee om moet leren gaan, het is ook niet dat het vanzelf gaat maar ik heb geen keus. Laten we maar gewoon hopen dat dit het laatste ellendige was. Uhh ik krijg altijd dat vruchtbare slijm voor een eisprong en krijg meer zin dan weet ik het wel.. maar deze maand doe ik ovu testjes om te kijken of mijn cyclus weer op gang komt. @ Moppie Hoi, wat voor opleiding doe je? Lijkt me idd pittig om het te doen met 2 kindjes of als je zwanger bent. Whaha mijn zoon ligt hier achter me op de grond scheetjes te laten.. ik hoor de hele tijd pffrt
@Kiewie: Zoals Desiree zegt, als je ei eraan zit te komen, heb je echt plots zin-zin-zin! De leukste periode van de maand, vooral als het voor een beebje is! Ook kan je je "slijmproductie" in het oog houden. Klinkt een beetje gek, maar is het niet. Sommige dagen heb je zo van dat slijm, het lijkt wel eiwit. Je kan er zelfs draden van trekken. Dat is vruchtbaar slijm, dus als je dat ziet verschijnen, moet je aan de slag . Als je ook tempt, zie je een paar dagen later (de volgende dag of 2 dagen later) dat je temp stijgt. @Desiree: Nee, na 20 weken verwacht je niet meer dat het zo mis gaat... Gelukkig is het bij mij zo ver niet gekomen, maar bij twee vriendinnen van mij wel. Vreselijk gewoon. Maar ik houd er wel de moed in hoor! Ik heb echt het gevoel dat het allemaal wel goed komt... (ik weet alleen niet wanneer ) @Moppie: Welkom! We kunnen samen aftellen! Vandaag heb ik weer een "moeilijke" dag, dat betekent een dag vol denken aan baby's en zwanger zijn en wanneer-beginnen-we-eraan. Misschien gaan we deze maand toch eens een keertje voor onveilig... Want deze maand is het voor een september-beebje en dat vind ik wel handig, want ik ben lerares en dat zou betekenen dat ik lekker lang voor de uitgerekende datum kan thuisblijven en GENIETEN! Vorige keer ben ik vier weken voor de datum gestopt (dat is hier in België niet zo de gewoonte) omdat ik echt niet meer kon. Dus die zomervakantie zou wel goed uitkomen... Aaaargh! Ik haal het nooit tot na de winter!
@desiree: ik doe de opleiding verpleegkundige in de psychiatrie. Nu me zoontje tussen de middag niet meer slaapt kan ik ook niet meer rustig aan me schoolwerk zitten. Ben gelukkig rond juni klaar. @isamama: Ik kan ook echt niet wachten totdat het zover is ben nu echt wel toe aan een 2e en me zoontje ook vraagt regelmatig wanneer we nou een zusje gaan kopen hahahaha