Dag dames!! Sorry ben er een paar daagjes niet geweest, had hele erge hoofdpijn nu gaat het wel weer en ben op de fysio aan het wachten tot die gaat bellen wanneer ik langs kan komen. Verder gaat alles goed Vorige week heb ik denk ik dat 'vruchtbaar slijm' gehad! Maar ik weet het niet zeker, want het was maar een 'beetje' (ranzig!: een paar klodders.. en verder niets meer ) dus weet nu niet of ik afgelopen weekend mijn ei heb gehad.. wel een paar kleine steekjes in mn linkerzij.. maar of dat nu een eisprong was..? Ondertussen klussen wij er gezellig op los Wat leuk die bevallingsverhalen! Ik hoop dat ik een gewone bevalling ga krijgen. Klinkt heel raar, maar ben echt heel benieuwd hoe die pijn gaat voelen. Je hoort er zo veel over! @desiree het wachten op je cyclus is echt rot he? Ik hoop voor je dat hij snel op gang komt! @rensje wow een Ipad! Wat een geweldige sint! Mag ik je een tip geven voor een app.. TradeNations is echt een geweldig spel!! daarbij moet je je eigen dorpje opbouwen @de rest hoop dat het met jullie ook goed gaat! Heb niet meer zo veel tijd (ben op t werk) sorry dat ik niet op jullie persoonlijk reageer, ik hou evengoed van jullie
@moppie haha ja misschien brengt de kerstman hem wel... als je lief bent! Nou ik heb iets anders aan de kerstman gevraagd hahah!!! Zou het heel leuk vinden als ik toch zwanger zou zijn. Dan zijn mijn 2 kindjes september kindjes haha... Moet nu regelmatig aan 3 jaar geleden denken. Maar denk niet dat het zo is want we gaan er nog steeds niet helemaal volledig voor. Zit een heel klein kansje in maar die is dan ook heeeeel klein. Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Merk aan mezelf dat ik er veel mee bezig ben, en kan het gewoon ook niet afsluiten. @kiewie, goed bezig en flink aan het klussen hahah!! tja en die bevalling kan niet zeggen dat het pijn is. Het is een ontzettende drang... Moet zeggen dat mijn weeen hetzelfde voelde als menstuatie krampen. en de persweeen is gewoon een oergevoel. Maar dat komt helemaal goed, aan het einde ben je waarschijnlijk heeeel blij dat je mag gaan bevallen.. in ieder geval ik toen wel. @hier, sintje is weer de deur uit, en zijn belachelijk flink verwent. Onze zoon is er zelfs een beetje vervelend van want die weet van gekkigheid niet waar hij mee moet spelen. Dus denk dat ik maar wat spulletjes naar zijn slaapkamer doe. Net lekker even wezen winkelen en heb super leuke kleding gescoort waar ik heeeeeeeeeeeeel blij mee ben. En ook nog eens in de opruiming haha. Geeft nog een extra goed gevoel. Voor onze zoon nog een mooie broekje en vestje van kikkid gekocht. kom vanavond nog effe binnenwippen want onze zoon word wakker, hopelijk heeft hij een beter humeur als vanmorgen pfffffffffffffffff lovely peuterpeuberteit... alles is nee , en self doen, en stom stom! moet er soms gewoon om lachen!!! xx rensje
@rensje haha ik weet die periode nog goed van mijn nichtje! Niets was goed en ze wilde inderdaad alles zelf doen, echt een schatje was het! Gelukkig waren mijn zusje en ik (de lieve tantes) die alles met haar deden, dus van ons vond ze wel alles goed hihi Ik kan me voorstellen dat je kleine mannetje helemaal hyper is als hij zo veel leuke en nieuwe dingen heeft gekregen Was ik vroeger ook altijd hahaha Ik hoop voor je mee dat je nu gewoon lekker weer zwanger bent! Ben je nog steeds misselijk enzo?
Hoi hoi, Wij mogen ook pas in mei juni weer voor een tweede kindje gaan. Ik wil nu ook echt niet. We hebben net ander half week een zwangerschap van 7 weken afgebroken. Het zat buiten mijn baarmoeder. het zat in de eileider. Vind het nog moeilijk. Had het zo graag gewild en zo mooi gevonden voor ons mannetje. Ik mag nu nog niet beginnen omdat ik ook spuiten heb gehad om de zwangerschap af te breken. Dus tja. Ik ook hopelijk in mei juni. Ik praat mee. Succes allemaal.... Liefs
@rensje doe me best om lief te zijn hahahahaha. Bij mij is het alweer 4 jaar geleden dat ik zwanger was. Wij hebben het toen met kerst aan iedereen verteld. Hier ook 1 in de peuter puberteit soms kan ik hem achter het behang plakken gelukkig is hebben we de tijd van nee nee nee gehad maar nu is het de tijd van ik ga het zo doen en mijn eigen mening ook erg leuk hahahahahah ik hoop voor je dat het misschien stikem toch zo is hahaha @kiewie. ik hoop dat het snel raak is wie weet ook jou kado voor de kerst @riv wat vervelend hoop dat het in mei juni snel raak is. Nou ik mag zo weer heerlijk een dag naar school en heb zo geen zin, maar nog een paar maanden en dan ben ik er gelukkig van af. Nu al aan het af tellen.
@riv oww wat heftig zeg Hopelijk krijg je eerder groen licht om door te gaan. Heel veel sterkte!! @moppie1 kan me voorstellen dat je het naar school gaan soms moe bent. Is het soms niet vervelend dat je bij die 'kinderen' zit? Ik probeer me er niet op te verheugen en er niet te veel over na te denken (pfffff makkelijker gezegd dan gedaan! ). Ik durf ook echt niet te zeggen wat deze cyclus mij gaat brengen.. of hij nu wel 28 dagen is, of nu veeeeeeel langer dan 37 dagen.. in principe zit ik nog steeds in de 'ontpil-fase'.. jammer dat je niet gewoon een schermpje op je lichaam hebt waar je kunt zie hoever je in je cyclus bent, wanneer je ei is, of je zwanger bent en wanneer je ongesteld wordt.. het leven zou dan zooooo veel makkelijker zijn hahaha
@riv, pff niet niks en helaas weet ik als geen ander hoe het is! ik heb dit gehad toen ik 23 jaar oud was, dus nu 10 jaar geleden. Alleen ik wist niet dat ik zwanger was, goed dat jullie er op tijd achter zijn gekomen. En meis ik heb daarna een gezonde zoon gekregen en dat gaat ook echt bij jou gebeuren ondanks dat je misschien heel onzeker van bent geworden. Ik destijds in ieder geval wel. Ik was 23 jaar, en kon op de een of andere dag niet meer lopen. Ben in het ziekenhuis terecht gekomen en toen bleek ik ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap te hebben die ver gevorderd was. In mijn rechtereierstok. Er had zich een bel met bloed omheengekapseld en was ondertussen naar 23 cm gegroeid. Ik ben met spoed geopereerd en daarbij is het vruchtje met bijbehorend bloed en cellen verwijderd. Ik ben ook mijn rechtereierstok verloren. Ik dacht dat ik doordit altijd heel moeillijk kinderen zou kunnen krijgen. Gelukkig was dit niet zo en was ik vrij direct zwanger van onze zoon. Meis het is echt wel heftig en geef je lichaam de tijd om te genezen, zodat je dadelijk met volle tuigen van je nieuwe zwangerschap kunt genieten. En tip zodra dat je zwanger test meteen een afspraak maken in het ziekenhuis zodat ze kunnen zien of dat het eitje goed is ingenesteld. Ik heb dat bij onze zoon ook bij de 4.5 weken al gehad en bij een tweede zwangerschap zal dit niet anders zijn. hele dikke knuffel en ook bij jou komt alles goed... geef jezelf de tijd. @kiewie, meis ik ben ondertussen al wel weer ongesteld geweest he, maar de kans dat ik zwanger ben is natuurlijk heel erg klein. Wij doen nu "voor het zingen de kerk uit". en ik weet dat je daar van zwanger kunt raken maar ga er niet van uit. Als dit wel zo mocht zijn is het een hele leuke verrassing!!!! Hoop eigenlijk dat mijn man bijna voor het echie wil en vind het al goed van hem dat we nu dit proberen. Betekent toch dat hij er ook echt mee bezig is. Alleen mijn man heeft niet de tikkende klok in zich die ik wel voel, hij heeft tijd genoeg hahahah @moppie, respect vrouw!!!! kleine peuter plus school ik moet er niet aan denken hahaha... dus diepe respect voor jou. En nog maar een paar maandjes en dan ben je er van af!!!
zo me dagje school zit er weer op. Mijn baas betaald me opleiding en hoef gelukkig maar 1 dag in de week en die krijg ik nog betaald ook dus dat scheeld weer. De kinderen in de klas valt mee de jongste is net 20 en de oudste is volgens mij 55 dus een heel verschil hahahaha. Vandaag me laatste pil ingenomen. het begint nu wel echt te worden zeg. Ik kan niet wachten tot het feb is. kan niet eerder omdat ik in aug nog naar de zon ga en als het wonderbaarlijk in 1 keer raak zou zijn dan kan ik nog vliegen. wordt af en toe gek van het gereken. @rensje ik hoop dat je man snel helemaal voor wil gaan. Ga voor je duimen @kiewie hahahaha dat zou inderdaad makkelijk zijn scheeld een hoop gedoe.
Hallo! Ik ben 34 jaar en heb een zoontje van 7 maanden. In 2012 willen wij ook gaan voor nummer 2. Wel pas later in het jaar, augustus/september. Ik kan er nu al naar uitkijken! We willen mikken op een leeftijdsverschil van 2 jaar, dan kunnen ze later leuk met elkaar spelen. Leuk om hier mee te lezen! Groetjes
@rensje: Hmm, ik heb de reacties ook gezien op je topic over "voor het zingen de kerk uit". Sommige mensen zijn toch maar altijd boos! Je hebt toch duidelijk geschreven dat het kindje erg welkom is als het moest komen, dus waarom doen ze dan alsof je je man er probeert in te luizen?!? Wij passen deze methode zelf ook toe, met dezelfde redenering erachter: komt het, joepie! komt het niet, we zijn officieel toch nog niet bezig . Ik voel me er in elk geval véél beter bij dan met de pil. Trouwens, als ik goed kan rekenen (euh...23+10, dat lukt nog net ), dan zie ik dat je 33 bent. Je hebt het dan ook over die "tikkende klok" die je man niet voelt. Dat komt me heel bekend voor! Ik ben 31 en goh, soms denk ik echt van, we moeten er hier vaart achter zetten! (een beetje overdreven, dat besef ik ook wel, maar zeg dat tegen die hormonen) Wat een verhaal trouwens, van die BBZ! "Voordeel" is wel dat je dan toch sneller een echo krijgt... @moppie: Haha, dat van dat gereken komt me ook al zo bekend voor! Ik zit ook de godganse dag zo te rekenen! M'n man wordt er echt gek van en zelfs een vriendin heeft me al gezegd dat ik er echt wel te veel over nadenk . Maar ja, het zal de laatste keer zijn, en dan wil ik gewoon dat het allemaal goed zit! @karkoala: Welkom! 't Is hier leuk hoor! @hier: Pff, ik ben er precies nog altijd niet uit. Deze week nog eens met m'n man erover gebabbeld en hij wil er gewoon voor gaan... Hij zegt dat je die dingen toch allemaal niet kan plannen en dat ik probeer er teveel controle over te hebben. Ik weet dat hij gelijk heeft, maar toch... Aaaargh! Waren we maar gewoon 3 maanden verder .
Hoi hoi, Ik ben 31 jaar en wij willen in 2012 ook voor een 2e gaan! Ons zoontje is nu 16 maanden oud. Bij de eerste duurde het 4 maanden voordat ik zwanger was. Ik moet eigenlijk zaterdag weer beginnen met mijn pil, maar hoop dat mijn man zegt dat we dat niet doen. We hebben het er al wel over gehad (om 1 januari te stoppen), maar hij wou weten hoe het met geld kon, en dat heb ik netjes op papier gezet, dus hopelijk mag ik zaterdag al stoppen met de pil en kunnen we er voor gaan Soms twijfel ik ook wel hoor, met 2 wordt het wel een stuk drukker, maar mijn gevoel neemt de overhand!
@karkoala en sabje1980 gezellig hoe meer meiden hoe gezelliger hahaha. @isamama: ik merk dat hoe meer het feb wordt hoe meer het begint te kriebelen. Het klinkt misschien gek maar nu ik hier aan het kletsen ben ben ik er minder mee bezig. 'hoe maf kan je zijn'hahahaha. komt denk dat nu ik er hier over praat ik me ei gewoon lekker kwijt ben hier een ziek mannetje hoest zijn longen uit zijn lijf we hebben onze vingers gekruisd dat het niet weer een longontsteking wordt heb er daar nu wel genoeg van gehad. Maar vind het altijd zo moeilijk om hem zo te zien. verder is het hier rustig heerlijk dagje gewerkt met al me patienten de kerstboom op getuigd haha
@moppie: Klopt helemaal voor mij ook! Ik moet hier gewoon schrijven of ik denk dat ik iedereen met mijn babykriebels begin lastig te vallen . Ik zit nog altijd met het septemberbeebje in mijn hoofd...ik denk omdat ik 3 jaar geleden op dit moment zwanger ben geworden. Straks hebben mijn man en ik een "afspraakje" en ik heb nog niet besloten wat we doen, voor het zingen de kerk uit...of toch maar niet . Ik word de laatste dagen langs overal geconfronteerd met "van uitstel komt afstel" namelijk!
Hoi kiewie... eerder als mei mag het niet omdat ik een chemokuur heb gehad om als eerste te proberen om het vruchtje af te stoten. Maar ik wil ook niet eerder dan mei... Moet dit eerst maar eens rustig verwerken. Bedankt voor je lieve reactie. Rensje.... bedankt voor je lieve reactie. Gelukkig hebben jullie nu een gezonde zoon. Wij hebben ook al een schat van een wondertje van 9,5 maand oud. Zo heerlijk. Ik geloof ook wel dat het goed komt. Maar het blijft spannend. Alle andere meiden heel veel succes. Ik duim voor jullie. Liefs.....
hee lieve meiden, ik kom ook weer even binnen vallen (tijdens reclame van the voice hahah). @riv, fijn meis dat je het gevoel hebt dat alles goed komt. En dat komt het ook wel echt... soms moeten we in het leven dingen meemaken die echt niet leuk zijn. Maar hierdoor worden we sterker en ook een gelukkiger persoon. Door diepe dalen kun je ook hoge pieken krijgen...! Meis als het straks goed gaat kun je dubbel genieten... hopelijk zijn we straks allemaal zwanger van een 2e of 1e of 3e kindje!!! @isamama haha een septemberkindje dat zit ook echt in mijn hoofd en kan het niet verklaren...! misschien omdat ik stiekem soms denk dat ik zwanger ben, maar wil me niet gek maken. We zijn niet helemaal voor het echie gegaan maar wel continue voor het "zingen... "je weet wel. En 1 xjte is het niet helemaal goed gegaan zeg maar... haha..! Vond ik helemaal niet ergggggggggggg! Nu voel ik vanalles maar ben ook bang dat ik te graag wil en dat ik daarom alles voel. Maar krijg het niet uit mijn hoofd. Moet zeggen dat ik bij onze zoon helemaal geen symptonen had en helemaal niet dacht dat ik zwanger was. Nu heb ik als symptoon... veel pukkels (normaal nooit) borsten alla lolo ferrari haha, en regelmatig buikpijn en misselijk. Gister viel ik bijna flauw en kon gewoon mijn avondeten niet eten werd er helemaal misselijk van. Maarja misschien heb ik ook wel een beetje griep onder de leden. Kan alle kanten op...
Ja ik wil ook meekletsen. Ik heb al tot blz 10 bijgelezen. Ik ben 33 jaar en wij doen het eindelijk ook weer onveilig! Mijn vriend wilde eerst nog wachten tot het voorjaar, maar gelukkig zag hij ook in dat het heus niet ineens raak is. Hoop ik natuurlijk van wel Af en toe doen wij ook voor het zingen de kerk uit omdat hij dan ineens toch de zenuwen krijgt. Maar...onze zoon is ook zo ter wereld gekomen dus Rensje het kan! Mijn zorg is of ik door de borstvoeding wel een eisprong heb aangezien ik afgelopen weekend pas voor het eerst weer, een soort van ongesteld ben geweest. Ik hoop ook op een september kindje..
@maanopkomst, meis welkom.. hardstikke leuk om mee te kletsen!!! We zijn net zo oud zie ik haha! Nou en mijn man doet dus hetzelfde als jou man. Hij wil wel maar word volgens mij nerveus als het dicht bij komt ofzo... maar goed ik geef hem die tijd wel en hij weet wel dat er een klein kansje in zit dat je zo zwanger kunt worden. Maar dan is het een hele leuke verrassing en hij weet dit ook. Je bent wel echt de eerst waar ik echt van hoor dat zij via deze methode zwanger is geworden. Moet wel zeggen dat we bij onze zoon ook een beetje zijn overvallen. Daar waren we meteen bij zwanger terwijl we er ook nog echt niet van uit gingen dat het zo snel raak was. Dus wie weet, is het zo dat zijn we heeeeel blij , is het niet zo dan komt het vanzelf wel een xjte..!! Als je ongesteld bent geworden heb je ook een eisprong gehad toch??? Wat goed trouwens dat je nog steeds borstvoeding geeft, ik ben er na 3 maanden mee gestopt. Ik werk in een mannenbedrijf en kon dit echt niet goed combineren en werd daardoor erg gestrest zeg maar. Toen zei zelf mijn man stop er maar mee, de belangrijkste weken heeft hij nu gehad. Vind het heel knap van je.
Dank je! Ik had ontslag genomen na mijn verlof omdat mijn baan ook niet echt toeliet te voeden of parttime te werken. Daardoor was ik 9 maanden helemaal thuis. Nu heb ik overigens een fijne parttime baan. Ja ook erg herkenbaar van onze mannen, grappig. Het moet ze dan toch een soort overkomen of iets dergelijks. Ik geloof dat mijn vriend toch een kleine aanzet van een liedje heeft gedaan destijds. Maar het was echt een verrassing voor mij toen, we deden het namelijk al wel een jaar zo dus de kans is vast wel klein. Die ongesteldheidsbloeding was nog maar heel licht, wel donker geen innesteling, maar wie weet deze maand een eitje
Jammer, jammer. Mijn man vond dat ik gister de pil weer moest beginnen. Hij is er nog niet klaar voor. Hij wil graag dat onze oudste al meer zelfstandig is (hij is nu 16 maand oud en loopt al wel) Ik heb hem maar gezegd dat ik het de volgende maand weer zal vragen
Hey dames, Wij gaan ook voor een tweede in 2012. In juli 2011 met de pil gestopt en ik was in oktober zwanger maar helaas een miskraam geworden... Nu is het wachten totdat ik mijn ongi weer krijg en dan gaan we er weer voor. Ik heb geen idee hoe lang dat gaat duren, afgelopen week pas het vruchtje verloren. Zal me ook even voorstellen,ik ben Joye 25 jaar en heb al een dochter van 16 maanden. We willen dus heel graag een tweede en hoop zo dat 2012 ons jaar is!