@joyce, welkom, gezellig!!!! En Sabje meis wat balen zeg.... Denk dat bij ons ook nog niet zo vlot loopt hoor. Ben dan wel niet aan de pil , en mijn man wil wel graag een 2e. Maar durft het volgens mij ook nog niet aan. Tijdens de sex is er telkens twijfel (voel ik) en dan is het dus" zingen voor de kerk uit" hij weet dat er dan ook een kans is maar de is een stukje kleiner. En zou het dan wel gebeuren hoeft hij niet te kiezen dan is het dus gewoon zo!,,,, tja ti's wat met die mannen
Heb inderdqad het idee dat mijn man nog beetje bang is. Eerst wilde hij weten of we het financieel wel kunnen. Heb ik uitgezocht en hem gerust gesteld en nu is het weer of hij niet weet of onze oudste dan wel zelfstandig genoeg is. Kijken waar hij volgende maand mee komt haha. Geduld hebben...
@sabje wij hebben ook een tijd getwijfeld, maarja het kan ook nog een tijd duren. Je bent zo weer een jaar verder en ik vind het altijd een eng idee van stel dat t nu niet wil lukken dan zit er zo ineens 4 jaar tussen ofzo. Mannen kunnen altijd zo lekker twijfelen!
Heb net het hele topic bijgelezen. Wij willen ook voor een 2e gaan. Mijn zoon wordt in het voorjaar 3. Heb nogal een traumatische bevalling achter de rug en een kind waar niet alles op rolletjes loopt dus vind het erg spannend allemaal. Ben nu ongesteld dus en gaan het hierna proberen, tenzij een van ons oppeens de stress krijgt. We hebben het er zo lang over dat het een gek gevoel is om er nu echt mee bezig te zijn. Weet niet of ik heel veel kan reageren maar probeer iig bij te lezen. Klinkt wel gezellig hier trouwens.
Hoi meiden, kom ik weer even langs, zoonlief is nogal aan het rommelen met zijn middagslaapje laatste tijd. Maar als ik hem er wat later in gooi dan gaat hij wel lekker slapen dus het slaapje is er gelukkig nog niet af. In mijn cyclus gebeurt niet veel.. zo nu en dan wat slijm.. ik ben gestopt met de ovutesten, geen zin meer in. Ik merk het wel. Heb echt geen zin om met mijn cyclus en zwanger worden bezig te zijn. Ben wel bezig met de voorbereidingen van mijn zoontje zijn verjaardag want hij wordt zondag alweer 2.. o o wat gaat de tijd toch snel als je eenmaal kinderen hebt!! 2 Jaar geleden nog een dikke buik, wou hij er maar niet uit komen en nu een druk rondrennend mannetje.. @ Isamama Krijg jij ook niet vroegere en meerdere echo's ivm je miskramen? Misschien ook wel handig om de volgende keer wat eerder te bevallen ik word dan ook eerder ingeleid omdat het gevaarlijk kan worden als je te smal bent! @ Kiewie Als je het cyclus/zwanger schermpje uitvindt, mag ik er dan ook 1? @ Rensje Wanneer ging jouw zoontje een beetje praten? Hier heeft meneer nog niet zo'n haast, roept wel nee en ja maar doet ons zeg maar na. Ben wel benieuwd wanneer de peuterpuberteit hier gaat beginnen. Pff dat is ook een ervaring van die BBZ bij jou.. ik heb zelf ook op veel jongere leeftijd een miskraam gehad maar zat gelukkig niet in mijn eileider (ik was 15 toen). @ Riv O jeetje dat is schrikken dat het in je eileider zat.. akelig dat het afgebroken moest worden.. @ WNT Wat is/was er met je kindje, en hoe was de bevalling? @ alle nieuwe meiden welkom en we gaan er voor in 2012 een gezond plak kindje
Ik meld mij hier ook aan. Ik ben sweetchocolate, 25 jaar. Heb samen met mijn vriend een zoontje van 11 maanden. Ons huis staat te koop; wonen in een maissionette op de eerste verdieping. Het huis is groot genoeg voor een tweede uk, maar die stomme trap om naar beneden te komen. En aangezien wij heel graag een tweede willen haal ik mijn mirena eruit zodra Uk loopt. Hij loopt nu redelijk aan 1 hand mee sinds 1 weekje Ik heb een snelle bevalling gehad, 4 uur en 15 minuten. Wel een totaal reptuur maar die is snel genezen. Wel zie ik op tegen volgende bevalling. Mijn vk zei dat de kans groot is dat ik weer een totaal reptuur eraan zal overhouden. Toch wil ik om deze reden geen keizersnee. Kijk, moet het om andere redenen dan moet dat maar. Bij zoonlief was ik met eerste ronde zwanger.
Welkom alle nieuwe meiden. Wij hebben een druk weekend achter de rug en een zoontje die ziek was en dacht dat je dan aan mama moet blijven kleven. ahhh zo zielig als ze zo ziek zijn. gelukkig vandaag een dag vrij heerlijk hoef van het weekend pas te werken. @ Isamama ja dat rekenen wordt er af en toe gek van maar ik weet wel dat het eigenlijk niet te plannen is. @desiree alvast gefeliciteerd met je zoontje. geef je een groot feest of gewoon? Hier toch nog 1 maand aan de pil omdat man lief dat beter vind uitkomen. Maar voor onze planning voor feb veranderd er gelukkig weinig. komt zelfs wat beter uit hahaha hoe bedoel je controle willen houden
Oef, ik had een paar daagjes niet gekeken, want ik ben hondsziek geweest (gelukkig beter nu) en ik was jullie kwijt! Maar hier staan we eigenlijk veel beter... Het ei is hier ondertussen weer gepasseerd! 2 dagen voor mijn temperatuurstijging hebben we het he-le-maal onveilig gedaan . In principe kan het dus wel weer, maar dat zal wel niet, gezien mijn korte luteale fase. Maar geen probleem, binnenkort maak ik nog eens een afspraak met de gyn om mijn probleem voor te leggen. @desiree: Na mijn 1e MA zei mijn gyn dat hij me de volgende keer goed zou opvolgen. Ik mocht dan ook al op 8 weken voor de 1e echo bij mijn 2e ZS (de goede ). Omdat alles er toen heel erg goed uitzag, moest ik pas 4 weken later terugkomen. Bij mijn 3e ZS had ik een afspraak op 7,5 weken en toen wist ik al dat het niet goed zat, omdat de gyn het vruchtje op 6,5 weken schatte en ik wist dat dat niet kon, omdat ik temp en dus altijd exact weet waar ik in mijn cyclus zit. Daarom mocht ik 2 weken later al terugkomen. En toen klopte het hartje dus niet meer. Stel je voor dat ik nog 4 weken had moeten wachten, dan was ik bijna 12 weken geweest tegen dat ik het wist...Pff. Hoe gaat dat trouwens, zo'n 2e verjaardag? Toen onze dochter 1 werd, vond ik dat helemaal geen leuke dag. Ik ben de hele dag bezig geweest met "de bevallingsdag" te zien afspelen voor mijn ogen en ik was zo vreselijk weemoedig! Hopelijk gaat dat deze keer al beter... @moppie: Februari zal er snel zijn! Kijk maar hoe mooi mijn banner aftelt en die gaat tot april ! @sweetchocolate: Wow, wat een spectaculaire bevalling! Ik hoop dat je kleintje snel loopt ! (onze dochter heeft 4 maanden aan de hand gelopen; we begonnen bijna te denken dat ze nooit de stap zelf ging zetten ...) Wat een weer vandaag! De herfst is echt wel begonnen! (beter laat dan nooit)
Hey dames, @isamama oww gelukkig weer beter, hier is het ook echt herfst wat een rot weer!! Ik heb ook een miskraam gehad, en bijna 4 weken mee rond gelopen. T is dat ik een klein beetje bloed begon te verliezen dat ze dan toch maar een echo wilde maken. @moppie ach zo zielig als ze ziek zijn!! Onze dochter is een drukke rondvliegende meid en alleen als ze ziek is dan wil ze bij me zitten en knuffelen. Voor haar heelzielig natuurlijk maar ik vind het soms wel lekker dan! En februari is zo hoor!! Het vliegt voorbij. @sweetchocalate mijn moeder heeft bij de eerste een totaal ruptuur gehad,daarna nog 4 kinderen gekregen en nooit meer uitgescheurd! Dus het kan ook helemaal goed gaan!! @desiree Alvast gefeliciteerd met je zoontje! Lekker groot feestje?ofhou je t klein? En helemaal gelijk dat je stopt met de ovu testen. Ik heb het vorige keer 1 maand volgehouden en had er toen al genoeg van. Gelukkig was ik zwanger toen, alleen ja nu weer opnieuw beginnen. Ik moet donderdag als nog naar de gyn ivm mijn miskraam van afgelopen week, ze denken dat niet alles weg is omdat ik maar krampen blijf houden. Heb er helemaal geen zin in, maarja zolang er iets blijft zitten kunnen we niet verder.
Wij houden een redelijk klein feestje voor mijn zoontje denk ik, er komen wat familieleden van mijn kant en vrienden en denk mijn SO. Schoonfamilie komt sowieso niet, zijn van die ongeïnteresseerde lui.. Ben net bezig met spullen uitzoeken voor de taart, die ga ik vrijdag bakken. Zoontje slaapt en moet nog strijken zo.. ook de woonkamer opruimen, overal ligt speelgoed ongeveer @ Isamama Vervelend dat je zo ziek was, gelukkig nu weer beter Spannend, dus stiekem zou het ook raak kunnen zijn, missschien heb je een vroege innesteler dan zou het wel kunnen maar anders toch maar naar de gyn? Krijg je dan utro? Gelukkig geven ze dat in België wel sneller dan hier in NL. Toen Jason 1 werd moest ik steeds terugdenken aan het jaar dat al voorbij was, ik vond het veel te snel gegaan, werd er ook wel een beetje verdrietig van! Hij was gewoon geen baby meer maar al een dreumes, en die fase kende ik niet en vond ik eigenlijk wel moeilijk. Had geen idee wat je met een kindje van die leeftijd moest doen. Omdat er dit jaar veel nare dingen zijn gebeurd, Jason de enige stabiele factor is geweest en ik de peuterleeftijd leuker vind heb ik het nu niet. Denk soms wel van o ja 2 jaar geleden wilde ik zo graag bevallen etc maar niet met weemoed. Ik dacht dat ik het moeilijk zou vinden om zijn verjaardag te vieren omdat ik geen dikke buik heb nu maar dat valt ook mee. Het enige wat ik moeilijk vind ik dat ik vorig jaar rond die tijd zwanger werd en nu nog steeds lege handen heb, en ook niet zwanger zal zijn voor het einde van het jaar. Maar goed daar is niets aan te veranderen, ik kan blij zijn met wat ik heb gelukkig.. Maar ik denk dat het sowieso minder is omdat je nu meer bezig bent met de toekomst, aftellen naar beginnen met zwanger worden en daar naar uitkijken.. @ Joyce Zou best kunnen dat er wat is achtergebleven, ik kreeg zelf weer weeën na mijn bevalling toen bleek dat er nog placenta in mijn buik zat. Verstandig dat je het na laat kijken, kan namelijk ook gevaarlijk zijn als het achterblijft omdat het kan gaan infecteren. Dan ben je verder van huis. Vind je het erg moeilijk dat het mis is gegaan? Was zelf binnen 5 maanden weer zwanger na mijn miskraam grote kans dat het snel weer lukt, hopelijk gaat dan alles goed @ Kiewie Las trouwens nog dat er mensen zijn die vinden dat je te jong bent, ben zelf net 25 geworden, ik vind mezelf helemaal niet jong meer haha. Echt stom en slaat nergens op, maar goed gewoon laten lullen. Het is veeel leuker om jong moeder te zijn hihi. Bovendien kan het ook nog ff duren voor het raak is, ben zelf op mijn 20e gestopt met de pil en op mijn 22e was ik zwanger! Eigenlijk alleen maar positieve opmerkingen gehad toen ik eenmaal zwanger was (en toen hij er was) maar ik zag/zie er ook niet superjong uit ofzo. @ Sweetchocolate Leuk dat jullie voor een 2e gaan, hier liep mijn zoontje zelfstanig net na zijn 1e verjaardag dus zal vast ook niet lang meer duren als hij al zo goed meeloopt aan de hand. Of je weer een totaal ruptuur krijgt kan je nu nog niks over zeggen, ik zie dat je zoontje best zwaar was bij de geboorte en misschien was je ook overtijd? Ik had ernstige BI bij de zwangerschap van mijn zoontje, de kans was heel groot dat ik het weer zou krijgen volgende zwangerschap maar haast nergens last van gehad, dus ik neem kansen niet al te nauw meer. Ik ben ook van mening dat je pas een keizersnede laat uitvoeren als dat echt nodig is. Mijn moeder had dan een subtotaal reptuur na de 1e x en de volgende bevallingen gingen wel goed. Hopelijk wordt je huis snel verkocht, hebben jullie al een nieuw huis op het oog?
Joyce, jemig hey! Een MK is al ellende, nu blijft er, misschien, ook nog eens wat achter! Schieten jullie ook niet veel mee op dus Desiree, jeetje, jouw zoontje wordt alweer 2 jaar! Balen zeg, eind van het jaar dat je niet zwanger bent. Weet je dat zeker dat het écht niet kan? Ben je al ongi geweest dan? Echt balen zeg! Moppie, pfff, mannen! Je zou ze echt achter het behang plakken met een grote kast ervoor en dan snel de kamer uitlopen. Ow, forget, je hebt hem volgende maand nodig Wat maakt dat ene maandje nou uit?? Denken wij vrouwen nou zo helder of hun zo moeilijk? Ego: Klein detail: Het stukje tussen uitgang vagina zeg maar en mijn anus is klein, vandaar dat een totaal reptuur mogelijk kan zijn. Al hoop ik stiekem wel heel erg dat jullie gelijk hebben Hij was inderdaad echt flink bij zijn geboorte, but I did it Op dit moment hebben we geen ander huis op het oog. Eerst dit huis maar zien te verkopen. Het is echt stormachtig. En dat kon ik vandaag merken. Jemig, wat een kleine stuiterbal heb ik in huis rondlopen. Het is wel zo super gezellig. Zoonlief loopt aan de handen sinds nu 2 maanden. Als hij zo voort zet, gaat over 2 maanden mijn spiraal eruit en dan gaan we gezellig klussen! Pfff, echt moeilijk om te wachten eigenlijk. Kan nu mijn vriend niet echt "overhalen" om nu al te beginnen. Hij wou eerst pas als we in het andere huis wonen Dat kan nog wel een jaar duren, misschien langer. Nou, dat duurt mij écht te lang hoor. Dus gelukkig de gulle middenweg kunnen vinden. Hmmm, straks loopt hij écht pas als we in het andere huis wonen.
Heet dames, Ik zie dat we verplaats zijn haha!,,,, Hier alles oké, nouja hier ook kleine stuiterbal haha ligt nu te roepen in bed en wil eruit en lala en po kijken zegt ie!!! Tja hier echt loverly two onze zoon is erg aanwezig op dit moment en heeft praatjes voor tien. Hij heeft continue een weer woord. Alles is nee en stom. Maargoed aan de andere kant ook heel leuk, en soms pittig. @desiree, onze zoon kon al vroeg praten. Die had ook heel lang echt verhalen in babytaal. Maar mijn petekind word in maart 2012 3 jaar en die praat nu pas echt . Dus dat is per ieder kind verschillend. @sweetchocolate nou mijn man snap ik dus ook soms niet. Hij geeft echt verschillende seinen af. De ene x denk ik echt ik sleur hem zo mijn bed in Hahaha want hij wil en de andere x zoekt hij uitvluchten. Wij moeten dus nog een huis gaan bouwen en hebben ons andere huis al verkocht. We zitten nu particulier gehuurd Dat is voor mijn man dus de reden om te wachten, maar ons huis is pas eind 2012 begin 2013 en dan is onze zoon dus alweer dik 3.5 jaar en dit vonden we allebei wel EEG lang gaan duren en mijn man dus ook. Daarom snap ik hem nu niet altijd en bij ons is het nu dus zingen voor de kerk uit. Ik geloof niet dat ik hierdoor zwanger word dus hoop dat hij snel voor het echie wil . Moet overigens morgen als het goed is ongi worden, maar geloof dat dat gewoon gaat gebeuren!!!!!!!!
@joyce: Veel succes morgen bij de gyn, hopelijk is het niets en anders in elk geval een snelle oplossing! Dat is het ergste hè, dat je na die MK niet gewoon onmiddellijk verder kan... Bij mij heeft het ook elke keer 6 weken geduurd voor ik m'n MS weer had. Ik heb gehoord dat je als je na je MK binnen de 6 maanden weer zwanger wordt je de grootste kans hebt op een goede ZS. Ik weet niet of het echt zo is... Laat je zeker iets weten? Vreselijk trouwens dat je er zolang mee hebt rondgelopen! Dat is voor mij 2 keer de reden geweest dat ik zo snel mogelijk voor een curettage ben gegaan (toen kende ik wel de risico's nog niet...). @desiree: Ik denk inderdaad dat ik de volgende keer Utrogestan zal krijgen van de gyn. Ik heb het de 2e ZS ook gehad en toen is alles goed gelopen (niet dat ik geloof dat dat daaraan lag, maar kom, alle beetjes helpen). Mijn man vroeg me gisterenavond waarom ik zo emotioneel was. Ik heb het inderdaad weer, voor het minste huilen en ik weet niet waarom. Ik hoorde aan zijn stem dat hij eigenlijk wilde vragen of ik misschien zwanger was (tja, hij kent dat ondertussen al een beetje ). Maar dat kan natuurlijk niet, mijn temp is pas gisteren gestegen, dus "symptomen" kunnen er nog niet zijn. Ik denk dat ik gewoon een beetje oververmoeid ben (een paar daagjes thuis van het werk heeft me goed gedaan) en ik heb nood aan vakantie! Maar die komt eraan, dus dat komt allemaal wel weer in orde .
Whaaaaa! Zien jullie mijn banner? Ik heb de knoop doorgehakt en to hell met wachten tot de lente, we gaan er gewoon voor! Nu ik een paar dagen ziek ben thuis geweest, heb ik heeeeel veeeel nagedacht. En ben ik tot de conclusie gekomen dat we wel kunnen wachten tot sint-juttemis als we willen wachten op de ideale situatie. Gedaan met denken, over tot actie! 't Zal toch allemaal ook wel niet zo snel gaan met mijn progesteron-probleem waar ik jullie al over vertelde... Dus beter nu rustigaan beginnen en we zien wel waar we uitkomen. Whaaaaa! Spannend! @rensje: Ik denk aan jou, meid! Mijn beide duimen staan helemaal omhoog voor jou!
Oww isamama kei leuk! En idd je weet nooit wat er komen gaat en hoe lang t duurt dus lekker beginnen! En rensje ik hoop dat je er uit komt, en een goed gesprek hebt gehad met je man!
heey lieve meiden, ik ben ook in een happy stemming! gister super goed gesprek gehad en denk dat hier ook echt de knoop is doorgehakt. Mijn man was zo te zien ook zeer opgelucht.... Heb wat argumenten aangehaald dat nooit echt de goede tijd is, zoals als je een jaartje/half jaartje wacht wie weet is je bedrijf failliet of iets dergelijks... er kan altijd iets gebeuren. Hij was het hier helemaal over eens, hij gaf zelf aan dat een aantal vrienden van ons in de medice molen zitten om kinderen te krijgen en dit wilde hij echt voorkomen!!! Hij gaf aan dat hij ontzettend veel van onze zoon houdt en heel graag een broertje of zusje voor hem wilt. Was wel heel grappig, gister was ik met onze zoon bij een vriendin en die heeft 2 kindjes. Ook een jongen van 2 jaar en een dochter van 5 maanden. Zegt onze zoon sávonds in bad tegen mijn man... Ikke ook susje!!! Zegt mijn man wil jij ook eeen susje??? jaaaaaaaaaaaaa zegt mijn zoon. het was net alsof hij het aanvoelde hahaha!! @isamama, dus mijn topic is voor jou ook een eye openener geweest!!! hahah... hoop zo dat we samen zwanger zijn straks... @joyce, meis moest je vandaag naar de gyn??? hopelijk is er niets blijven zitten en is je lichaam alleen van slag. Ik moet zeggen dat toen ik bevallen was van onze zoon 3 weken later ook weer echt weeen kreeg die ik echt moest wegzuchten. Achteraf was die dus gewoon samentrekken van de baarmoeder om deze weer op zijn plek te krijgen!! duim voor je meis... want het is niet niks allemaal.. hoop ook zo voor jou dat je snel een goede zwangerschap hebt.. knuffel rensje
@joyce hoop dat alles goed was bij de gyn. @isamama: hopen dat je snel zwanger bent. Hier is het echt wachten tot feb want ga in aug naar ibiza dus kan pas vanaf feb veilig zwanger worden hahahaha @Rensje hoop dat jij ook snel zwanger bent. @sweetchocolate: mijn zoontje liep met 10 maanden dus kan er niet over oordelen hoe lang zeaan de hand lopen. de mijne is op gestaan en weggelopen. Ik heb volgens mij nog nooit zo onnozel zitten kijken hahaha. Wat een bud weer vandaag. me zoontje gaat zowat door het plafon en telkens als we buiten zijn gaat het weer regenen. Me zus vertelden vandaag dat ze gestopt met de pil is dus misschien zijn we straks wel samen zwanger zou wel gaaf zijn hahaha.
@moppie, ik heb hier ook een stuiterbal hoor. vind het ook moeilijk om hem te vermaken. Hebben net al zitten kleuren, maar hij vraagt continue om de tv... wil lala en poo kijken (teletubbies). Denk dadellijk als het droog is toch even voetballen ofzo want die jongen moet zijn energie kwijt haha. @lopen, hier ging het ook zo, ons zoontje was 14 maanden oud en hij stond in 1 x aan tafel en liep weg. Hij heeft nooit aan de hand gelopen. Daarna nooit meer gekropen en liep ook best goed meteen. Terwijl ik dacht, dat duurt nog wel effe. Hier een beetje bezig met zindelijkheid, maar valt niet mee. Hij heeft de wc heel interessant gevonden en nu niet meer. Een potje wil hij alleen op als hij kleren aan heeft pffff.... dus nog maar even afwachten @joyce, ben benieuwd hoe het was?? @kiewie, meis hoe is het met jou?? alles goed??