hey hey Alles was goed bij de gyneacoloog!!! Er zit nog een klein beetje in de baarmoeder, maar niet waard om te curriteren. Dus nu afwachten... De gyn gaf welaan om zeker te wachten op de eerste menstruatie omdat er anders meer kans is dat het fout gaat. Ik dacht dat dat alleen maar was zodat je weet hoe lang je zwanger bent... Iemand ervaring? @rensje Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad!! En je kan van start! Ik heb dan wel geen jongen, maar mijn meid liep met 13 maanden, eigenlijk ook wel meteen zonder eerst aan de hand te lopen. Maar ik heb een beetje een apart geval want ze heeft nooit gekropen, alleen een beetje op der kont geschoven.
@ joyce fijn dat het goed was bij de gyn. Heb ooit een vroege mk gehad maar verder geen ervaring gelukkig. Als de gyn zegt een maand wachten zou ik dat wel doen denk ik, zeker als de kans dat het goed gaat dan groter wordt. @desiree ons zoontje ging bij de geboorte niet ademen, is uiteindelijk een poosje gereanimeerd en toen aan de beademing gelegd. Hij heeft uiteindelijk zo'n twee weken op de NICU gelegen. Hij was gelukkig wel helemaal voldragen en zo'n 8,5 pond. Gelukkig heeft hij er relatief weinig aan overgehouden, zeker gezien de statistieken. Wel heeft hij een schisis (wat helemaal los staat van zijn geboorte), astma (alleen heet dat nu nog officiëel hyperreactieve longen) en is zijn gedrag niet wat je zou verwachten van een jongen van zijn leeftijd. Hij heeft de afgelopen maanden op een speciaal groepje gezeten om geobserveerd te worden en we krijgen binnenkort 'de diagnose' en een vervolg behandelplan. Gelukkig gaat het de laatste weken weer wat beter met hem.
Nou WNT dat is heel wat bij de geboorte zeg!! Schrik je kapot! Gelukkig heeft hij er weinig aan oer gehouden!! Word hij geopereed aan de schisis? En qua gedrag loopt hij wat achter of heel iets anders? (hoeft het er niet over te hebben hoor,als ik te nieuwsgierig ben).
@rensje: Iiiiiiiiieeeeee, wat ben ik blij voor jou! Ik heb echt aan je gedacht gisteren en vandaag kon ik de hele dag niet op het internet, dus zat ik vanavond echt op hete kolen om te komen kijken! Gelukkig schitterend nieuws! Weet je, hij heeft toch ook de tijd wel nodig gehad om de beslissing te durven nemen; een beetje zoals ik . Ik moet zeggen, nu de beslissing genomen is, heb ik er vandaag al veel minder aan gedacht, goed hè! @joyce: Ook voor jou goed nieuws! Hopelijk laat je MS niet te lang op zich wachten. Ik deed altijd ZS-tests om te zien of het HcG al volledig weg was. Want zolang dat niet is (en laaaaang dat dat duurt!), begint je cyclus natuurlijk niet opnieuw. Succes meid! @WNT: Wat een verhaal! Daar denk je toch allemaal niet aan als je gaat bevallen hè... Uiteindelijk kan er met die bevalling nog zoveel mislopen... Maar gelukkig is het goedgekomen! Hoe oud is je zoontje ook alweer?
@isamama, wat lief van je!!! ben heel blij dat jij en ik er allebei uit zijn. Zou mooi zijn als het samen lukt... ga heel hard voor je duimen meis.... Ik ga het ook proberen los te laten en de natuur zijn gang te laten gaan. Gelukkig ben ik al vanaf de geboorte van onze zoon niet meer aan de pil dus hoef ook niet te ontpillen ofzo..!! ben echt opgelucht en is gewoon een last van mijn schouders af... wat kan het fijn zijn he als je knoppen doorhakt!!!
@joyce hier 1 die wel geteld 2 weken heeft gekropen (het cb ook weer blij) hij rolde altijd overal heen. Mijne liep dan met 10 maanden maar dat heeft toch echt nadelen bleef achter hem aan rennen hahaha hoop dat je cyclus snel weer op gang komt @Wtn jeetje meid wat een verhaal zeg. Ben je bang voor 'de diagnose' of lijkt het je misschien meer een opluchting als je weet hoe of wat. ik ga ermaar een dagje op uit straks want binnen zitten worden we ook niet blij van. want de kleine man hier kwam vanochtend al stuiterend uit bed
Back in town! WNT jeetje wat heftig zeg!!!! Dat gaat ook mij nooit in de koude kleren zitten en dan ben ik een buitenstaander. Heeft dat hyperreactive longen of zo iets te maken met de schisis? Of 'puur toeval'? Joyce whaaaaah geweldig meid!!! Ik hoop dat je snel negatief test. Raar klinkt dat eigenlijk he? Hopen dat het kleine beetje nu ook snel je lichaam uit is. Ego: erg druk. Zowel op werk als prive. Zoonlief hangt letterlijk aan mij als ik thuis ben. Als ik er niet ben gaat het prima. Maar vandaag haalde vriendlief mij op van mijn werk en was nog even bezig. Zoon maar jengelen dat hij naar mij wou. Best vervelend als je werkt.
@desiree: Hiep hiep hoera voor je kleine kereltje! Hopelijk is het een leuk feest geweest! @hier: Alles goed! Ik moet zeggen dat, sinds De Beslissing genomen is, ik zoveel rustiger ben... Ik kan nu ook nog aan andere dingen denken dan aan cyclussen en temperaturen en eitjes en dat was toch alweer een tijdje geleden . We doen het rustig aan, het hoeft nu ook niet direct, het komt wel. Wel heb ik al een afspraak met de gyn voor het einde van het jaar! Weet ik direct wat hij denkt van mijn progesteron-probleem...
Rustig hier, dus UP! Verder weinig te melden van mijn kant. Mijn spiraal zit er nog steeds in Al kan zoonlief nu wel redelijk ook op eigen voetjes staan en houdt het ook best lang vol (soms al een halve minuut). I keep positive!
zeeker rustig hier ook rustig. straks ff de laatste kerst inkopen doen. Ik ben ook helemaal happy ik ben weer 10 kilo kwijt en zit nu op min 20 nog 5 te gaan en dan zit ik weer op het gewicht van voor me zoons zwangerschap. heeft ff geduurd hahahaha
Inderdaad, erg rustig, dus nog maar eens iets neerpennen. Volgens mijn banner ben ik morgen officieel overtijd! Maar dat betekent natuurlijk niks, alleen maar dat ik normaal 9 dagen na m'n regels ongi word en ik morgen op dag 10 zit... Voetjes toch maar eventjes op de grond houden . Voor de rest snak ik naar een paar daagjes rust! Ik ben MOE MOE MOE!
...oh ja, maar dat moe zijn is van het werk hoor ! Zo'n zwangerschapsmoeheid is helemaal anders dan "gewone" moeheid, vind ik, net zoals zwangerschapsmisselijkheid helemaal anders is dan "gewone" misselijkheid. Toch was er vandaag alweer een collega die me vroeg of ik zwanger was... De mensen kennen mijn verhaal, leren ze dan nooit van die vraag niet meer te stellen?!?
hallo allemaal! Ook ik heb het voor elkaar: mijn vriend is 'om', haha! Sinds afgelopen weekend hebben we besloten om weer te stoppen met de pil! Wij hebben al een dochter van 3 en hopenlijk krijgt ze in 2012 een broertje of zusje! Vorige keer was ik binnen 2 maanden zwanger, althans dat dacht ik. Bij de eerste echo bleek ik al 4 weken verder, dus binnen een maand was het dus raak geweest. Stiekem hoop ik dat het nu weer zo mag zijn, maar daar ga ik maar niet van uit! Van tevoren had ik met mezelf afgesproken om er niet zoveel mee bezig te zijn (deed ik de vorige keer wel), maar toch is het nu weer precies hetzelfde als voor de eerste, spannend! Leuk om alle ervaringen mee te lezen, ik lees/schrijf mee de komende tijd!
hee lieve allemaal, pfff ik ben soms zo (tja hoe zal ik het omschrijven) moedeloos, en soms vind ik ook dat ik niet mag klagen. Ik heb dus ontzettend goed gesproken met mijn man. Hij wil absoluut een 2 kindje en snapt ook dat ik niet meer lang wil wachten. Maar gisteravond zei hij dat hij er zo tegen opzit om dadelijk te gaan klussen in ons nieuwe huis, als er eventueel een klein babytje bij is. Hij wil dat niet missen. Volgend jaar eind november krijgen we de sleutel. Nu merk ik dat mijn man er van uit gaat dat het meteen raak is maar dit heb ik al zo vaak gezegd dat hij er niet van uit moet gaan. Ook zitten we in een part. huurhuis wat te koop staat dus dat betekent als het verkocht zou worden wij er binnen 3 maanden uit moeten. Daar is mijn man ook bang voor...! En ik snap het allemaal heel goed, maar ik zie het weer niet zitten om met een dikke buik te gaan klussen in huis. Na mijn mening kan het kindje er maar beter vast zijn! Of ben ik nu kortzichtig??? Ik weet wel dat dit de 1e x in ons relatie is dat we allebei er effe niet meer uitkomen. We hebben er zelfs van wakker gelegen. Wat moeten we doen, we begrijpen allebei de standpunten. Ik die van mijn man en hij ook goed van mij. MAAR WAT MOETEN WE NU???? De wens is er absoluut en ik denk dat alles wel op te lossen is en het gewoon zijn gang moeten laten gaan. Mijn man daar in tegen wil graag overal grip op hebben en ook dat snap ik. Maar wie zegt dat ik meteen zwanger ben??? Verder heb ik maar 1 eierstok en ben ik dik 33 jaar en dat geeft me gewoon een benauwd gevoel. Ik zie zoveel ellende betreft kindjes krijgen om me heen dat het allemaal niet lukt. WAT ZOUDEN JULLIE DOEN IN ONZE SITUATIE??? SORRY VOOR DIT EGO BERICHT... groetjes rensje
@emmy: gezellig dat je er bent nou duimen dat het snel raak is ik moet nog ff wachten tot feb @Rensje. Ik snap je situatie wel. Bij ons is het andersom. Ik zit midden in me opleiding en ga in aug nog op vakantie terwijl mijn man zoiets heeft van mij mag het nu ook wel. Na een gesprek de middenweg genomen dat we in feb beginnen voor als het in 1 keer raak is ik toch alles nog kan doen. me opleiding afronden (bij mijn werk moet je als het zichtbaar wordt dat je zwanger bent moet je kantoorwerk gaan doen) en nog op vakantie dus we hebben voor de middenweg gekozen. Zou dat niks voor jullie zijn?
@rensje Wat een moeilijke situatie zeg! Ik vind het heel moeilijk, ik denk dat er altijd wel een oplossing is. En het is idd niet zo dat je er zeker van bent dat je zo zwanger. Als je strakt nog 2 jaar bezig bent heb je miss spijt dat je toch niety eerder bent begonnen. Zoo moeilijk dus......
@Rensje: Nee meid! Het erge is dat iedereen (jij zelf inclusief) kan begrijpen waarom jouw man denkt zoals hij denkt, maar toch...iedereen kan ook jouw kant van de zaak begrijpen! Maar je weet al dat ik meer naar jou neig, want ik ben ook die tikkende tijdbom... Dat voelt een man natuurlijk allemaal niet. Die grip die je man graag wil hebben, dat begrijp ik helemaal en dat is ook zo moeilijk om los te laten... Maar zoals in het andere onderwerp vorige week geschreven werd, die grip heb je nooit, niet op kinderen krijgen, niet op werk hebben of werkloos worden, niet op je gezondheid...niet op je leven eigenlijk. We weten toch nooit wat Het Leven voor ons in petto heeft? Zoals Moppie zegt, ik denk ook dat alleen de gulden middenweg voor jullie een oplossing kan zijn. Jij wil dit, hij wil dat...tja, dan maar mekaar ergens in het midden ontmoeten zeker? Kop op meis, als ik je zo hoor over je relatie, dan zit het wel goed en komen jullie er helemaal samen uit! Enneuh...wij zijn hier als het even teveel wordt! @hier: Zoals verwacht, vanmorgen ongi! Dan gaan we positief denken, ik heb tenminste een regelmatige cyclus en daar zouden veel vrouwen al erg blij mee zijn...
hee lieve meiden dank je wel voor jullie opbeurende worden! Tis ook een heel moeilijk onderwerp. Mijn man was er zelfs heel emotioneel over. En ik begrijp hem zo ontzettend goed. En tussenweg is heel moelijk omdat mijn man graag in juni wil beginnen. Je zou kunnen zeggen dan komen we mij ook tegemoet dan word het maart ofzo. Maar februari maart wil ik zoiezo overslaan omdat 9 maanden later ons huis word opgeleverd. Dat zie ik zelf ook niet zitten. Een kindje op de wereld zetten plus intrek nemen in ons nieuwe huis. Dat word wel een zware klus denk ik. Dat zie ik dus niet zitten en mijn man ook niet. Denk dat ik ga voortstellen om er deze maand gewoon onveilig te doen en als het zo is, dan moet het zo zijn. Is dit niet het geval dan word het gewoon pas mei/juni. Soms denk ik wel eens wat loop ik toch te klagen. Ik heb een geweldige vent, en een super lieve mooie zoon. We hebben ons huis verkocht, financieel hebben we het goed!! En het huis wat we nu gaan bouwen is een paleisje... en dan nog loop ik te piepen. Schaam me zelf er soms best voor. Maar ik heb zon "tikkende tijdbom"in mij kan er gewoon niets aan doen. Het enigste wat heel positief is dat mijn man en ik er nu goed over kunnen praten. Hij gaf zelfs aan dat hij er echt iedere dag mee bezig is omdat hij het ook heel graag wil. Ben gewoon bang dat als ik lang wacht dat ik ga denken "hadden we maar". @joyce, jij beschrijft dus helemaal wat ik dus denk... !! en dat vind ik een benauwd gevoel @moppie, meis fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden. hoop voor je dat het snel raak is...!! @isamama, wel fijn een goede cyclus... meis ik gun het je echt van harte... en snap je helemaal...! dikke knuffel voor jullie allemaal
Ik heb vanmorgen weer een zwangerschaps test gedaan, nog steeds positief maar het streepje is wel lichter dan de vorige keer. Baal wel dat t nog steeds niet negatief is. Duurt voor mijn gevoel zooooo lang. Maar goed dat de feestdagen eraan komen,lekker wat afleiding! @isamama 2012 word gewoon het jaar voor ons allemaal! wel fijn dat je cylcus regelmatig is. Maarja liever zwanger he!! @rensje Je loopt helemaal niet te piepen,een gevoel voor een kindje,zo'n sterk gevoel daar kan niets tegenop,dat kan je bijna niet uit je hoofd zetten. En het is heel fijn voor jullie dat je het zo goed hebt, maar als jenog niet compleet bent voor je gevoel dan veranderd dat toch niet..... Het blijft moeilijk. Als ik in die situatie zat dan zo ik er tochook voor gaan, maarja voor een kindje moet je nog altijd met zijn tweeen zijn. Dus miss je man nog even de tijd geven. Of ik weet natuurlijk niet hoe goed jullie het financieel hebben, maar anders kan je ook iets verzinnnen als dat het kindje toch net tijdens de verbouwing komt dat je wat professionels inschakeld die voor een aantal weken verder werken, ik roep ook maar wat hoor.... dilemma dilemma
@rensje: De ene dag gaat het beter dan de andere hè... Ik heb ook dagen dat ik denk "pff, het hoeft eigenlijk niet direct", want ik geniet ook nog zo van onze kleine meid!, maar er zijn andere dagen dat ik gewoon heel bang ben dat het nooit meer lukt. Op die dagen wil ik er echt voor gaan, op die andere dagen zou ik ook liever nog wachten tot de lente, zoals in ons oorspronkelijke plan. Maar dan spreekt de controlefreak weer natuurlijk. In elk geval, het belangrijkste is dat het goed zit met je man, en zoals ik gisteren al schreef, jullie gaan er gewoon uitkomen... @joyce: Vreselijk hè, dat zitten wachten op die negatieve test! Zo de omgekeerde wereld ... Inderdaad, verzet je zinnen maar eens lekker met de feestdagen! @hier: Ik ga een paar dagen verdwijnen, want wij gaan een weekendje weg voor kerst! Een vrolijk kerstmis dus voor jullie allemaal, geniet van de familie, en hopelijk hoor ik jullie binnenkort weer terug!