wie ook pco en wel zwanger geworden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nijnonijntje, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    oh ja meid nog wat als je dus 2 eitjes op het scherm ziet.. (follikels) wil dus niet zeggen dat er in alle twee een eitje zit he..

ik heb nu zo`n 22 a 25 follikels maar kan goed zijn dat er maar 12 eitjes in zitten;)

maar goed alles gaat goed komen bij je hoor!!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb ook PCOS, we zijn uiteindelijk met behulp van IVF/ICSI zwanger geworden. Maar bij ons spelen ook een verminderde zaadkwaliteit en een bevruchtingsprobleem.

Als je alleen PCOS hebt en ze kunnen door middel van hormonen voor een goede eisprong zorgen en de zaadjes zijn goed, dan kun je gewoon op de normale manier zwanger worden. Je hebt er alleen een beetje hulp bij nodig. Succes!

Clomid kan als bijwerkingen duizeligheid, opvliegers en stemmingswisselingen hebben. Alleen heeft niet iedereen er last van. Dus dat is afwachten.

3. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Nijnonijntje,

Ik heb ook PCO's, april 2009 zwanger geraakt in de 4e ronde clomid 100mg.
    Bevallen op 2e kerstdag van ons zoontje!
    Na de bevalling geen pil meer geslikt, dat wij nog een kindje wilde stond al vast...we hoopte dat Pco's verdwenen zou zijn, helaas horen wij niet tot die gelukkige.
    Geen cyclus dus, inmiddels zitten we in onze 1e ronde clomid..deze keer begonnen met 50mg (ben wat kilo'tjes afgevallen)...gister had ik 2 eitjes 1tje 9mm en 1tje van 12mm. We gaan er van uit dat t eitje van 12mm doorgroeit....vrijdag volgende meting.

Maar ik las dat jij nog bij je HA loopt, ik zou niet meteen te negatief over clomid doen, het kan bij jou misschien wel prima werken! Misschien een idee om over te gaan naar een gyn of Z'huis die gespec. zijn in Fertiliteit.
    Nouja..wellicht zal jou HA daar nog over beginnen. Suc6 meis, verlies je hoop niet...vaak kun je met PCO's prima zwanger worden.
    Mijn ervaring is dat je hier op het forum vooral veel dames treft met slechte ervaringen...zij zijn juist die meiden die er over willen praten/schrijven en steun/erkenning zoeken op het forum. (niets mis mee overigens) Vergeet niet dat t grootste deel van de minder vruchtbare dames niet eens een forum bezoeken, waardoor je de grote suc6 verhalen niet te lezen krijgt.

Groetjesss

4. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Wow bedankt voor je opbeurende verhaal.
    Ik dacht daar ook al zo over.
    Ikm eot inderdaad eerst nog naar de ha. Maar zal die mij niet doorverwijzen naar een gyn? Of moet ik dat zelf doen?
    De ha moet mij toch ook de clomid voorschrijven? Ik hoop dat het allemaal in ieder geval soepel zal gaan verlopen. Dat zou wel fijn zijn.

5. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik/wij zijn ook dmv Clomid zwanger geworden. In juni 2009 stopte ik met de pil en omdat er geen menstruatie kwam ging ik naar de huisarts. Die stuurde me net zo hard weerd naar huis en ik mocht in juni 2010 terugkomen.
    Er brak een tijd aan van veel buikpijn en veel huilen van de pijn. Omdat ik wilde weten wat er binnenin gebeurde en waardoor ik die ontzettende buikpijn had ging ik weer terug. Na een inwendig onderzoek bij de huisarts kreeg ik een verwijzing naar de gyn omdat de huisarts ook niet wist waar de buikpijn vandaan kwam.

Op 31-12-2009 hadden we de 1e afspraak bij de gyn en eind januari kregen we alle uitslagen: PCO, maar gelukkig wel goed zaad. Ik begon meteen met 50mg Clomid, want alsof het zo had moeten zijn was ik de dag voordat we terugmoesten naar de gyn ongesteld geworden! :$ Het was in mei 2010 met de 4e ronde Clomid raak en inmiddels zijn we alweer bijna op de helft.

De bijwerkingen die ik had waren duizeligheid en opvliegers. Verder had ik gelukkig nergens last van.

Succes en het komt goed allemaal, écht! :)

6. Tulli

Tulli Niet meer actief

@nijnonijntje,
    Tja mijn HA zei eerst....pas bij 1 jaar bezig zijn voor een baby word je doorgestuurd naar de gyn. Ik heb het toen omgegooid, ik zei...oke, dan heb ik geeeen kinderwens, maar wil wel weten waarom ik niet ongesteld word zou graag doorverwezen worden naar de gyn.
    Eenmaal bij de gyn werd me de vraag ook gesteld over "kinderwens", ik zei toen....ik wil weten wat er in en met me lichaam gebeurt, kinderwens is de volgende stap.
    Toen er PCO was vastgesteld en mij werd uit gelegd welke stappen er genomen moeten worden bij een evt. kinderwens was mij reactie "oke, dan heb ik nu een kinderwens en wil ik graag door verwezen worden naar de fertiliteitsarts" zo gezegt zo gedaan. De clomid heb ik dus via de fertiliteitsart gekregen, mijn cyclus word nauw gelet in de gaten gehouden dmv echo. Vind dat erg prettig!
    De reden dat de HA je niet meteen doorstuurd...is omdat de verzekeraars dit tegenhouden, anders staan er teveel stellen op de stoep bij de gyn.

Was gestopt met de pil febr. 2008- doorverwijzing november 2008 gyn/fertiliteit- april 2009 zwanger.

Hou rekening met een wachtijd als je naar de gyn gaat...bij ons in het Ziekenhuis staat deze op 8 weken...het verkomt teleurstelling!

Probeer wel te genieten van het nu nog samen zijn....probeer jezelf bewust te zijn van het feit hoe "lekker/goed" jullie het nu hebben. Dat kleintje...komt er echt wel! Alleen jou lichaam heeft een extra zetje nodig. (zeg ik die zich ontzettend veel zich druk heeft gemaakt ;), gelukkig heb ik geleerd van mijn ervaring)

7. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    we hebben gister en eergister al flink geoefend en vandaag en morgen nog wel ff haha.

Bijwerkingen, echt heel erg veel. je schrikt ervan van de bijsluiter. zeker gezien dat ze vrij veel voorkomen. Maar ik had er dus echt geen last van!

8. Tulli

Tulli Niet meer actief

Ohw....de bijwerkingen....

* Hoofdpijn
    * Opvliegers
    * Stemmingswisselingen
    * Zere borsten (echt alsof ik zwanger ben!)
    * Bodemloze put gevoel, kan echt hele dag eten!

9. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg

Mijn huisarts zei meteen: hop naar het ziekenhuis want met een menstruatie die niet komt kan ik niks. Gaf meteen een verwijzing mee. Dat scheelt dus echt heel erg per huisarts.

Wachttijd in het ziekenhuis is idd ff. Bij mij in het ziekenhuis omdat je een extra lange afspraak krijgt en ook met je geliefde moet komen.

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ja bij sommige gaat het idd makkelijk..
    maar ik met mijn (milde pco) haha raak maarniet zwanger en zijn nu met de 1ste ivf bezig..
    ok wij lopen wel bj geertgen fertiliteits kliniek en ze zijn gewoon sneller qua andere behandeling dan het ziekenhuis ook geen last van wachttijd of zo gelukkig..

oh ja meidd je krijgt geen recept van de huisarts maar van de gyn..
    en de pco gaat niet meer weg,je word ermee geboren en gaat ermee dood..
    na een bevalling kan alleen je cyclus verbeteren maar je pco blijft hoor..
    pco is overgewicht
    overgewicht is pco..
    maar tegenwoordig hebben meer slankere dames last van de pco... en ze zijn ook nog niet helemaal uit of dat nu echt iets met elkaar te maken heeft..
    wel is het zo dat als je pco hebt je niet snel zal afvallen het gaat gewoon moeilijker..
    ook de ovu testjes zijn uit den boze afgeraden omdat ze vaak vals positief aangeven..
    en meestal krijg je wel een follikel maar geen eitje snappie of ja geen goede kwaliteit eitje..

ik heb je al het een en ander gpb-t dus je weet hoe het nu rijlt en zeilt toch...

heel erg veel succes en laat je niet afkatten door de ha jij hebt een wens en hij heeft er al 5;)

11. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Kijk maar naar mijn banner! Succes meid!

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb ook pco (al mijn hele leven). Eerste keer van mijn dochter de allereerste ronde na de pil zwanger. Hoezo mazzel... ik was ellenlange cyclussen gewend maar had die keer dan net vroeg een eisprong...

2e keer ben ik vrij snel naar de gyn gegaan omdat ik na de bevalling niet aan de pil was gegaan en ik weer ellenlange cyclussen had. Ik heb toen een inwendige echo gehad en inderdaad pco. Ik kreeg toen clomid 50 mg. 1e ronde sloeg het aan en direct zwanger!

Vriendin van mij heeft ook pco. 1e kindje is ze na een paar lange cyclussen spontaan zwanger geraakt (door elke dag sex...) 2e kindje is ze ook door clomid zwanger geraakt, ook de allereerste ronde met clomid raak.

Dus meid, er is hoop!

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    wel goed nieuws dat het weg is meiss...

toch zegt mijn gyn standaart dat het nooit helemaal weg zou gaan het zit er en het blijft er.. het kan wel minder erg worden hahaha
    en in die 1.8 jaar heb ik toch al vaak gevraagd of het nu eindelijk weg is want de ene keer zie je geen eitjes meer en de andere keer zitten er weer een stuk of 8 hahaha

oh ja ik heb maar een milde vorm he dus geen kralenkrans...

14. nijnonijntje

He meiden,
    Ik weet niet hoe ernstig het bij mij is.
    Ik moet en zal mijn afspraak bij de ha moeten afwachten.

@Annie24
    Wow zeg dat ze jou zo lang eerst nog wilden laten doorlopen. Gelukkig is het allemaal uiteondelijk toch wel sneller gegaan.
    Kijk waar jullie nu zijn. Zwanger!!! Anders was je dat nu misschien nog helemaal niet geweest.

@Tullie
    Ja ik heb vaker gehoord van de wachttijden.
    En ik zal proberen als ik naar de gyn moet wat meer geduld te hebben. kan me voorstellen hoor dat jij je ontzettend druk hebt gemaakt. Gelukkig was het voor een goed doel.
    Ik hoop dat ze bij mij ook heel nauw mijn cyclus in de gaten zullen houden.

@Sjulie
    Fijn dat jullie ha zo snel is.
    Die van mij in principe ook wel, maar dat was nu ook wel weer geluk bij een ongeluk.
    Omdat ik overtijd was en niet zwanger was wilde ze kijken wat er dan was. Zodoende kwam bij mij tot nog toe de pco naar voren.

@Mijnimeel
    Dat soort berichten zijn we heel blij mee ;)
    Daar hebben we nog eens wat aan :D
    Geeft hoop.

@Debby82
    Wow wat een heerlijk geluk :D

@Babyhope
    Gaat goed komen nu hoor bij jullie met de ivf :D

15. nijnonijntje

Nog een andere vraag.
    Controleren ze altijd de zaadcellen van de man als je pco hebt en aan de clomid gaat?

16. Tulli

Tulli Niet meer actief

@nijnonijntje, ja...dat doen ze. Het eerste gesprek in het ziekenhuis is altijd samen met je man. Het is logisch dat ze zijn zaad testen, want het heeft geen zin om jou aan de clomid te zetten als maanden later blijkt dat zijn zaad niet in orde is.
    Verder als het blijkt dat zijn zaad in orde is...hoeft hij niet meer mee te komen.

17. nijnonijntje

@Tulli
    Oke. Dan weten we dat inderdaad.
    Altijd handig om te weten.

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    bij ons hebben ze ook zaadonderzoek gedaan maar ik mocht intussen wel al aan de clomid.
    Uitslag van mijn man was redelijk, moest nog een keer. Maar toen hij het moest inleveren voor de 2e keer was ik al zwanger. Was hij even blij ;)

19. nijnonijntje

Haha kan ik me voorstellen.
    Vind het idee altijd wel zielig.
    Is toch soms een soort trots voor ze denk ik.
    Alhoewel die van mij altijd heeft gezegd met alles te willen meewerken.
    Alles voor een kleine ;)

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm nou ik vind het niet zielig... ik lig ook niet graag met mijn benen wijd daar...
    maar ik snap wel dat het een beetje ongemakkelijk is.
    Wij mochten het thuis doen, dan deed mijn man dat en dan bracht ik het naar ziekenhuis. Voelde hij zich niet zo opgelaten.

Deel Deze Pagina