Wie ook pco en wil opnieuw zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nannie, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    wat voor werk doe je dan als ik vragen mag?
     
  2. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hallo ben bij de fert arts geweest!
    heb geen eisprong nog gehad en zit er ook nog niet aan te komen helaas... nu kuur primoluut meegekregen en bloedprikken op dag 14 en 21 om te zien wat mijn lichaam doet...
    Dan mag ik evt met clomid beginnen als ik weer geen eisprong krijg... moet alleen nog even met man bespreken want die moet dan natuurlijk ook zaadonderzoek etc weer doen. We hadden eigenlijk besproken om geen behandelingen te doen maar ja dat was toen ik nog gewoon een cyclus had....
    nu dus weer afwachten en dan 26-04 voor uitslagen bloedonderzoek!

    Liefs Nannie
     
  3. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hey Nannie,

    Dus toch geen eisprong, wat jammer (zacht uitgedrukt) Dus toch weer opwekken. Denk je dat je man er achter staat om toch weer met behandelingen te beginnen? Wat zal het verschrikkelijk spannend zijn om nu toch weer een stap te zetten.

    Op je vraag van gisteren; ik werk in de horeca. Erg onregelmatig en heb mijn rust hard nodig want maak soms dagen van 16 uur. Daarom zit tempen 's morgens er niet in ;)
     
  4. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hier nog eentje..PCO en voor 2de bezig..alweer bijna 3 jaar, en in de MMM ook.

    Mag ik mee kletsen?
     
  5. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hoi Antares,

    Welkom, gezellig!
    Jeetje alweer 3 jaar. Waar "zit" je nu qua onderzoeken, behandelingen?

    Wij zijn nog niet bezig voor een tweede maar klets wel mee omdat ik erg nieuwsgierig ben naar de weg die andere PCOS dames bewandelen naar een tweede.

    Groetjes!
     
  6. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hee dinges,

    We zitten op dit moment aan de clomid 50mg en de metformine. 3de ronde, alhoewel ik deze ronde de clomid ben vergeten........


    Had bijna geen eisprong meer met 150mg, dus heb een leo,kijk,hsg ineen gehad en daarna bleek dat ik wel iets of wat cyclus had..maar geen goede eisprong (zoals voorheen ook dus 1 jaar na geboorte zelf proberen wel cyclus geen eisprong)

    En toen met clomid begonnen weer...voor gekozen zelf ivm het vaak op en neer moeten naar ziekenhuis als ik voor spuiten zou kiezen en dat met een kleine meid...en geen eigen auto/rijbewijs...door de regen en sneeuw enz. Had ik geen zin in, clomid werkte goed. Had zelfs een dubbele eisprong. Gyn waarschuwde je kunt nu meer kans op tweeling hebben, maar dat vond ik niet erg...en hoppa we mogen weer zelf proberen.

    Half jaartje, geen succes, dan word het IUI, en als dat ook niet werkt dan toch verder kijken.

    Heb een miskraam gehad wel tussendoor hoor... was er gekomen met clomid 150mg daarna ben ik voor operatie gaan kiezen, want ik bleef vloeien (5 maanden bijna...)

    ff in het kort ;)
     
  7. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    @dinges aha heftig dus zulke diensten in de horeca...en dat met een kindje knap hoor!

    @Antares welkom! tuurlijk mag je meekletsen... wel zo fijn om met meer erover te praten! Dus jullie zijn eigenlijk gelijk na de geboorte van je eerste kindje? Hoe ben je zwanger geraakt van je eerste dan als ik vragen mag?
    Als ik het goed begrijp zit je nu in rondes clomid en dan hoef je dus niet op controle voor echo's? ze weten wel zeker dat je nu eisprongen hebt of niet?
    Want je had eerst wel een cyclus maar geen eisprong?? en waardoor bleef je zo vloeien dan?
    ho sorry heel wat vragen....:)

    over mijzelf tja mannetje denkt er niet zo positief over om weer met behandelingen te moeten beginnen :( Moet eerst dit maar even afwachten en testen of ik na primoluut toch weer een eisprong krijg.
    en evt clomid gaan doen daarna. Puregon liever niet weer mee beginnen maar ja de wens is nu zo sterk weer he... dus verleg je toch je grenzen weer. (alleen manlief dus nog overhalen)

    Liefs Nannie
     
  8. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Manlief heeft er toch niet zoveel mee te maken...jij moet alles slikken enmet de benen wijd enz... Hier was het zo, als jij het wilt doen zei mijn man dan is het goed voor mij. (makkelijk gezegd natuurlijk het is wel iets waar je idd samen achter moet staan, maar mijn man wil graag meerdere kindjes...ikzelf denk dat als we zwanger raken dat het de laatste is voor ons)
     
  9. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    ok dus eerst heb je spontaan geen goede eisprong maar wel een cyclus en nu heb je van clomid 1 keer goede cyclus gehad? (of zijn daarbij ook bloedtesten gedaan?)
    en ja nog meer vragen dus haha:)
    Ik voel daar ook wel iets voor clomid gebruiken en dan zelf aan de slag zonder echo's! mits clomid zou aanslaan natuurlijk!

    Tja daar heb je idd een punt... dat kan ik m wel om de oren slingeren haha. Maar goed hij heeft als reden dat hij mij niet alles weer wil aandoen. Heb er toen wel beste klap van gehad na de zwangerschap (had ook te maken met vroeggeboorte etc) en ik kon op t laatst geen spuit meer in buik zetten daar stond ik bij te huilen.
    maar goed ik heb nu zoiets van dat was toen en nu ga ik er weer met frisse moed in!

    Nou ja eerst dit maar even rustig afwachten....

    Liefs Nannie
     
  10. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Het kan gewoon zijn dat je lichaam zichzelf herpakt heeft hoor, en dat je wel clomid kan gebruiken...of het niet nodig hebt!

    Heftig hoor, daarom wilde ik ook niet echt spuiten....ben voor de operatie gegaan :D Had ook huilend tegen Gyn gezegd...geeeeen clomid 150mg meer...dat trek ik niet (veel bijwerkingen) En ook geen spuiten..want dan moet ik om de 2 dagen met kind hier heen fietsen...kom ik nergens meer aan toe...zover was ik nog niet om dat te doen allemaal......dus tsjah...

    snap helemaal hoe je je kunt voelen na langer bezig te zijn enz....en je man zijn standpunt ook. Maar als jij je goed genoeg voelt en het aan durft....misschien kan je hem overtuigen dan...dat hij ingrijpt zo gauw als je het niet meer lukt/kan enz dat hij zegt we stoppen nu of er gaat iets anders gebeuren...geen spuiten meer enz...
     
  11. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Kan mij goed voorstellen dat het een heel gedoe is als je dan elke dag of om de dag heen en weer moet met een kleintje erbij en op de fiets!
    Gelukkig gaat het tot nu toe goed met je cyclussen!

    We gaan het zien wat het bij mij doet... maar even afwachten hoe het loopt.
    Mijn lichaam doet ineens heel raar sinds ik aan de primoluut zit. Gister last van (.)(.) en vandaag hele gevoelige onderbuik en hoge temp snap er niks van... of ik reageer zo heftig door hormoon van primoluut of zo...
     
  12. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hallo dames!

    Hoe gaat het hier met iedereen? Zijn er al vorderingen in onderzoeken, behandelingen? Of zijn er zelf al positieve testen?

    Liefs :)
     
  13. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Hoi Dinges....


    Ik ben inmiddels ongi geweest door de kuur. Nu dus hopelijk weer s een ronde met eisprong! Maar ja dat zal wel niet....
    Heb gister bloedgeprikt volgende week dinsdag weer en dan ook voor uitslag.
    Heb nu sinds 2 dagen heel erg gevoel dat er wat gaande is.... heb ook ovutest gedaan (weet wel dat ze niet betrouwbaar zijn met pco maar toch... :)) hij is bijna positief... dus weet wel dat er wat groeit....

    hoe is het met jou?
     
  14. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hoi Nannie,

    Wat spannend dat je denkt dat er iets gaande is. Tja met de ovutest is altijd de vraag. Omdat er natuurlijk zoveel eicellen rijpen maar niet springen. Ik kon er in iedergeval nooit iets wijs uit worden. Het zou natuurlijk super zijn als er wel een springt! En het is niet onmogelijk weet ik uit ervaring ;)

    Hier gaat het wel lekker, op wat gedoe met mijn moeder na... Ik hoop dat we daar uitkomen.
    Ben weer ongi geworden de laatste keer was 8 weken geleden en daar voor 4 maanden. Als het zich nu nog een keer verkort met de helft zit ik mooi op 4 weken ;)
    Wij gaan nog niet beginnen aan een tweede al kriebelt het wel af en toe maar niet erg genoeg om er voor te gaan. Ik geniet nog te veel van Nijn alleen.
     
  15. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Ja het is zeker spannend...daarbij is vandaag de eipijn gekomen! weet nu zeker dat ik m heb! Alleen nu is de ovutest weer lichter :( misschien was die van gister dan wel positief en heb ik m vanmorgen/vannacht gehad. Dat zou dus betekenen dat de eipijn die ik altijd heb betekent dat mijn ei net geweest is... maar goed dat zien we dan wel aan de temp! en t fijne is ben net geweest bloedprikken en vrijdag weer dus kan t mooi zien daaraan!

    Das vervelend gedoe met je moeder. Hoop dat jullie eruit komen... Wel heel fijn dat je cyclus verkort is en idd haha als ie nu weer de helft wordt.... Met een tweede moet je dan idd ook niet bezig als je nog lekker geniet van je nijntje!
     
  16. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Het kan natuurlijk heel goed dat je ei nu is gesprongen en dat je eipijn hebt want na een posi otest springt je ei binnen 24 geloof ik.
    Maar het maakt niet echt uit er is waarschijnlijk een ei en dat is het belangrijkste!! Idd wel super dat je nu net moet bloedprikken. Ik ga voor je duimen!

    Mijn moeder komt hier morgen dus ben benieuwd hoe het gaat verlopen...

    Tja en die cyclus van mij, ik hoop dat hij op de rit komt en dat ik tegen de tijd dat wij wel weer gaan proberen er een beetje zicht op heb. Maar dat zal wel niet.

    Ik moet trouwens binnenkort voor een hormoononderzoek. Dit ivm een kleine kans dat ik geen PCOS heb maar een goedaardige tumor op mijn bijnieren. Die geeft ongeveer dezelfde symthomen als PCOS. Even afwachten dus hoe dat afgaat lopen.
     
  17. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    oh dat is best heftig... hoe komen ze daar nu bij dan? een goedaardige tumor?
    Wanneer moet je erheen?

    En hoe is het met je moeder gegaan?

    Hier een mooi duidelijk kruis op mijn temp kaartje dus ben helemaal blij! Ei moet haast wel geweest zijn idd. en na die test is ie waarschijnlijk vrijwel gelijk gesprongen... dus afwachten tot dinsdag uitslagen en dan 4 mei ong nod! Ben zo blij met mijn ei op dag 18 al! :)
    Fijne pasen!
     
  18. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    :D Nannie!!

    Zie ik het nou goed!! *doet een vreugde dansje*
    Super gefeliciteerd! :D :D :D

    Liefs
     
  19. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Ja hihi!!! :) vind het nog heel erg eng en onzeker hoor... heb morgen officieel nod dus ga dan opnieuw testen en zien of hij wel donkerder wordt! dan t weekend digitale... maar heb nu al drie positieve gehad (joepie)
    dankjewel!!!
     
  20. riniti

    riniti Fanatiek lid

    22 jul 2010
    1.589
    0
    0
    Roze wolk :-)

    WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :D gefeliciteerd joh!!!!! wat leuk!!! geniet er lekker van!

    groetjes riniti
     

Deel Deze Pagina