Wie ook pco en wil opnieuw zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nannie, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Antares zie dat jij ook zwanger bent!!!
    Jij ook super gefeliciteerd! :D :D :D

    @Riniti Hoe gaat het met jou?
     
  2. riniti

    riniti Fanatiek lid

    22 jul 2010
    1.589
    0
    0
    Roze wolk :-)
    hey dinges!!!

    pfoeh, tsja, wat zal ik zeggen, het gaat op zich wel stukken beter met mij, ik mocht gelukkig met die rotclomid stoppen!!! ik werd er helemaal niet goed van ( depri) ik was natuurlijk met 50mg begonnen in januari... werkte niet.... opgehoogd naar 100mg... werkte niet ( ik was inmiddels al niet echt een prettig persoon meer voor mijn omgeving, kreeg echt met iedereen ruzie terwijl ik echt NOOIT ruzie heb met iemand , en ik maar denken: wat hebben al die mensen toch??? maar ik was het zelf :() toen nog lekker naar 150mg opgehoogd, maar het heeft ( gelukkig) dus niet gewerkt, had er niet aan moeten denken om er mee door te moeten gaan omdat het werkte ;) dus ik ben nu sinds 25 april met hormonen injecties begonnen (hier krijg je gelukkig helemaal geen bijwerkingen van!!), afgelopen maandag terug geweest voor een echo, bms was goed, maar voor de rest een hele grote cyste en geen groeiende eieren :(
    Maar ik moet je wel zeggen dat ik nu wel goede hoop heb dat het hiermee gaat lukken, het is nl zo dat ze met die injecties heel laag beginnen omdat je veel meer kans op een meerling hebt en als ze dan in 1 keer gelijk een hele hoge dosis voorschrijven schiet dat niet op, de fertiliteitsart vertelde mij ook dat dit hoe dan ook iets gaat doen, maar ze weten dus niet wanneer omdat bij iedereen de hoeveelheid anders is... dus al met al ben ik nog steeds niet zwanger :( maar heb wel weer hoop :) hihi, hoe is het voor de rest met jou?? ik hoor graag weer van je,

    groetjes
     
  3. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Hey Riniti!

    Wat fijn dat je gestopt bent met de clomid. Pff wat zal jij je bagger hebben gevoeld!

    Ik duim voor je dat je gevoel gelijk heeft en dat je snel zwanger bent! Bah die onzekerheid is echt niet fijn...

    Ik moet volgende week voor het bijnieronderzoek. Dit is om uit te sluiten dat er niet iets anders is dan PCOS. Maar die kans is maar heel klein!

    Over 2 weken wordt Nijn alweer 1! Het jaar is echt omgevolgen. We zijn al druk bezig met bedenken hoe we haar verjaardag gaan vieren.

    Ik ben best bang voor de weg naar een tweede kindje. Bang dat wij het geluk van een spontane zwangerschap niet weer mogen meemaken. (Wat natuurlijk een luxe is als PCOSer) Bang voor de fertiliteitsarts met haar gemekker en net als bij Nijn niet willen behandelen voor een bepaald gewicht (wat ik wel snap hoor! Maar het voelt soms zo oneerlijk. Dat je weet wat de behandeling is maar er nog niet mee mag beginnen. Het voelt als straf.)

    Nou ja genoeg gezeurd!

    Wanneer moet jij weer naar het ziekenhuis?

    Groetjes!
     
  4. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    jah...dank je!! is wel heel spannend allemaal hoor!
     
  5. riniti

    riniti Fanatiek lid

    22 jul 2010
    1.589
    0
    0
    Roze wolk :-)
    hoi hoi,

    nou idd meid, en echt gewoon pas achteraf dat ik dat zag, wilde het denk ik ook niet zien omdat ik bang was dat ze me niet meer verder zouden helpen als ik geen clomid meer wilde gebruiken ;) en ik wil zoooooo graag een kindje.... mijn man is ontzettend blij dat ik geen clomid meer gebruik! hij was een beetje het lijdend voorwerp ;)
    superlief dat je voor me duimt :)
    ik duim voor jou met je onderzoek dat daar geen nare dingen uit komen maar als de kans maar zo klein is dat dat zo is zal dat best goedkomen! ;)
    leuk he, die eerste verjaardag is zo speciaal!!! die kleine van mij is pas 2 geworden, maar zoooo ontzettend leuk! en zo blij met alles haha, mijn eigen verjaardag vind ik minder leuk als die van die kleine, veel plezier met de voorbereidingen in ieder geval!
    ik kan me idd voorstellen dat je je zorgen maakt over als je weer zwanger wilt worden, ik heb die zorgen nooit gehad natuurlijk omdat ik vorige keer zo zwanger was, het is nu bij mij wel zo dat ik heel graag 3 kindjes zou willen hebben en als ik ooit een tweede mag krijgen zal ik ook een hoop zorgen hebben over het idee dat als ik nog een derde wil het weer zo'n verschrikking zal worden :( bah, als je dan zoiets hoort over die sietske h, ik kan het gewoon niet geloven, mag je gezonde kindjes krijgen vermoord je ze gewoon, wat dat betreft is het leven zo verschrikkelijk oneerlijk verdeeld, we moeten er allemaal maar niet teveel over nadenken bah, maar is het trouwens geen idee voor jou om naar een ander ziekenhuis te gaan?? word je misschien beter behandeld? of zie je het niet zitten i.v.m dat hun je dossier enzo hebben? ik weet niet ( als wij ooit voor een derde zouden gaan) of ik nog wel naar dit ziekenhuis terugwil... ben eigenlijk best ontevreden, maar vind het nu gewoon teveel gedoe om over te stappen, je zit toch midden in de behandeling vandaar, meid, succes met je onderzoek en we houden elkaar op de hoogte!

    liefs riniti
     
  6. riniti

    riniti Fanatiek lid

    22 jul 2010
    1.589
    0
    0
    Roze wolk :-)
    ps moet a.s vrijdag ( 6 mei) terug naar het ziekenhuis!! kan het dan alleen hier niet laten weten ( hoe het geweest is) mijn laptop is stuk en die is nu in de maak en met mijn telefoon kan ik hier op de een of andere vage manier wel lezen maar niet posten... ik laat het zodra ik de beschikking over een computer heb weten ( zal maandag worden) dan weet je dat in ieder geval ff! anders denk je ook, van die riniti hoor ik ook niks meer ;)

    xxx
     
  7. riniti

    riniti Fanatiek lid

    22 jul 2010
    1.589
    0
    0
    Roze wolk :-)
    en antares, jij ook van harte gefeliciteerd!!! geniet lekker van je zwangerschap!!
     
  8. Sas26

    Sas26 Fanatiek lid

    14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi meiden,

    @ riniti, ik heb dat ook dat ik wel kan lezen maar niet posten met mijn mobiel....heel jammer! Ook herken ik wat je schrijft over de clomid, ik was ook anders dan anders, voelde me steeds soort van bozig naar iedereen toe, was snel geirriteerd......

    meiden ik heb wat vragen...
    ik heb ook PCOS en ben in 2009 bevallen van een dochter. Ik heb een erg nare tijd daarna gehad (had een pnd.)
    inmiddels de boel weer op de rit. en langzaamaan toch verlangen naar een tweede.... wat ik me nooit had kunnen voorstellen....

    Nu heb ik mijn cyclus bijgehouden met ovutests, maar geen ei te bespeuren + lange cyclussen.. (vorige 120 dagen, absurd lang, eerder waren ze zo'n 6/7 weken.) voor de zwangerschap bleek dat ik geen eisprong had, ook niet na een gewichtsverlies van bijna 40 kilo.., homeopathie en acupunctuur.

    Waar ik nu eigenlijk tegenop zie, is weer de onderzoeken, hormonen, echo's etc....hebben jullie dat ook bij een wens voor een (tweede) kindje?

    En, voor de meiden met overgewicht, moesten jullie eerst afvallen van de gyno?

    Groetjes, en vast bedankt voor jullie antwoorden! __________________
     
  9. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hoi sas, ik heb er nooit over getwijfeld of ik alles weer wilde doorlopen. Maar wel heb ik mezelf grenzen gesteld...niet meer doorlopen met clomid als ik het niet trek...tegen mezelf en anderen toegeven dat ik sterk reageer op de hormonen, en als het helemaal niet gaat stoppen.

    Ook wilde ik dat er verder gekeken werd en alles uitgesloten verder, en dat is allemaal gebeurd. Mijn gyn luisterd naar me, en heeft me in alles tegemoet gekomen! Heb wel natuurlijk een cyclus moeten volgen met bloedtesten...(geen eisprong wel ongesteld) en nog eentje omdat de bloedtest vorige ronde eigenlijk te laat in cyclus was (werd 3 dagen later ongi) en die wees uit ook geen eisprong. Was 8 dagen voordat ik ongesteld werd.

    Dan was het makkelijk, overleggen met de gyn wat wil je....ik uitgelegd ik wil clomid maar als het niet gaat wil ik meteen op spuit hormonen over. clomid geprobeerd, geen reactie 50 mg, 100mg weer slechte reactie, 150 mg wel reactie....maar had weer enorme last van bijwerkingen.

    Dan zwanger geworden toch...helaas MK geworden. Nadat ik heel lang heb gevloeid, is er besloten om te kijken wat er mis was. Gyn stelde zelf een LEO enz tegelijk voor! En dat gedaan, daarna kwam hij met voorstel om 1 cyclus af te wachten.

    Ik werd ongi na 32 dagen. Bleek door bloedtest, eisprong! Maar cyclus erna....weer langer...geen eisprong. Daarom besloten om metformine te gebruiken en clomid 50mg. WEl eisprong!! en goeie ook...zo doorgedaan en nu zwanger!
     
  10. Nannie

    Nannie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    2.706
    0
    0
    Bedankt voor jullie felicitaties! hoop dat alles goed gaat. 26 mei hebben we de eerste echo als alles goed loopt. Dag erna wordt zoontje 3 jaar! en daarna op vakantie!

    antares we zitten samen bij de januari mama's he! hoop voor jullie ook op een voorspoedige zwangerschap! na alles wat jullie hebben meegemaakt!

    riniti hoop dat de hormonen aanslaan en je alsnog een ei hebt. vaak werken de injecties wel!
     
  11. riniti

    riniti Fanatiek lid

    22 jul 2010
    1.589
    0
    0
    Roze wolk :-)
    hoi sas,

    zie nu je bericht pas ;) beetje laat, maar beter laat dan nooit :)
    ja stom he, dat niet kunnen posten, ik een paar keer heel veel moeite gedaan om een heel verhaal te tikken op mijn mobiel, maar als ik het verstuur zegt hij dat er te weinig leestekens staan ofzo :( jij voelde je dus ook zo rot door de clomid, echt troep is het gewoon! ben blij dat ik het niet meer gebruik!!! hoe gaat het nu bij jou dan?? begrijp uit je verhaal dat je ook weer wilt beginnen?? mijn zoontje is ongeveer even oud als jou dochtertje, toevallig zeg!! ik wist alleen voor mijn vorige zwangerschap niet dat ik pcos had.... ik was zo zwanger toen! maar ja, ik hoop dat jij ook snel weer de goede behandeling mag krijgen om snel zwanger te worden!! succes in ieder geval,

    liefs riniti
     

Deel Deze Pagina