onbegrepen-onvruchtbaar-meiden (oompjes...) en volop in de MMM

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jo1978, Jun 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    1,303
    0
    0
    noorden
    Een nieuw topic voor alle oompjes (of heeft iemand een betere afkorting? :()

Zijn er meiden die mee willen schrijven die midden in de MMM zitten en onbegrepen onvruchtbaar zijn? Wij hebben inmiddels diverse sperma-, hormoon- en andere onderzoeken gehad en elke keer worden we gefeliciteerd met het feit dat het er allemaal prima uitziet en er geen enkele reden is om niet zwanger te worden.
    Dat klinkt heel geweldig en natuurlijk zijn we heel blij dat er bij ons niks 'mis' is, maar het is ook heel frustrerend en verwarrend. Want waarom lukt het dan steeds niet?!! Ook na 7 IUI's en inmiddels 3 TP-en zijn we nog steeds niet zwanger :(.

Ik zou graag met jullie samen de weg door de MMM bewandelen en hier de verhalen en ervaringen delen en elkaar steunen, motiveren en knuffelen :D. Wie doet er mee?

2. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ik meld me ook aan, bij mij is er ind ook niets gevonden.
    Erg frustrerend! Volgende maand beginnen met IUI. Ik zou bijna denken dat mijn man en ik chemisch niet klikken ofzo:(

3. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    1,303
    0
    0
    noorden
    Gezellig Kaat!

Herkenbaar! Je gaat je allerlei ideeën in je hoofd halen waarom het dan bij jullie net niet lukt... en dan zijn de adviezen als 'je bent er te veel mee bezig' alleen maar een reden om nog meer aan jezelf te gaan twijfelen :(.

4. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ja heel herkenbaar, ik ga volgende week op vakantie en ik heb nu al zovaak gehoord "goh misschien gaat het nu wel lukken" dat komt me echt me keel uit!

Maar je haalt ind hele rare dingen in je hoofd, ik ben bang bijvoorbeeld dat het vruchtje niet kan innestelen omdat ik paardrij. Onzin natuurlijk maar toch blijft het in m'n hoofd spoken.

Ik zie dat jij al een heel stuk verder bent, het moet echt rot hebben gevoeld toen je IUI niet aansloeg of niet?

5. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    1,303
    0
    0
    noorden
    Ja, die van die vakantie die ken ik ja! Grr... ben inmiddels al wel een keer of 6 op vakantie geweest :(.

En ja, met sporten en zo heb ik dat ook. Ik volleybal vrij fanatiek en toen zelfs mijn man zei dat ik daar misschien maar mee op moest houden vanwege het zwanger worden, ging ik eerst door het dak en is het daarna gaan knagen of dat toch niet invloed zou hebben... Zucht, moeilijk hoor die MMM.

Tja, eigenlijk voelt elke poging rot. Je verlegt steeds je grens en je hoop. Na 1,5 jaar zelf proberen had ik de hoop dat IUI voor mij de oplossing zou zijn (en dat is het bij velen wel gebleken), maar na 3 IUI's begin je daar alweer aan te twijfelen. Toen hoopte ik dat er bij de kijkoperatie ontdekt werd dat mijn eileiders niet goed toegankelijk waren, daar is tenminste iets aan te doen. Maar nee, dus weer door met nog meer IUI's. Langzaam aan krijg je daar minder vertrouwen in en kun je niet wachten om met IVF te beginnen. Helaas na 3 TP begint ook daar nu het stemmetje weer op te spelen... wat nu als dit ook niet lukt...
    Maar gelukkig zijn er meiden genoeg waarbij de 6e IUI nog raak was, of de 3e IVF poging, dus we geven nog niet op!!

6. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Je gaat over alles twijfelen ind, alles neem je ook onder de loep helaas. Ik durf ook bijna geen wijntje te nemen:)

Ja dat kan ik me zo goed voorstellen, ik ben nu pas zover dat de hoop op een spantane zwangerschap bijna weg is.
    Nu ligt al mijn hoop bij IUI maar bij mijn ziekenhuis doen ze maar 4 pogingen.
    Ik wil ook nog niet verder kijken dan dat.

7. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

Nov 28, 2008
    588
    0
    16
    haha wel een leuke topic... ik meld me hier ook aan.
    Ben 2 jaar bezig voor een 2de uk.... de eerste kwam door de pil heen en nu we gaan we voor de 2de en het wil niet lukken:S
    alles is in orde bij ons tweeen. heb in januari mijn eerste ivf gehad en het mag niet zo zijn...... had toen nog 4 cryo's en die hebben het alle 4 niet overleeft met het ontdooiien. als het goed is ga ik volgende week met ivf nr 2 beginnen.

8. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Leuk dat je ook meedoet:) Jij bent dus ook al verder in de mmm. Wat raar dat de eerste er wel zonder problemen is gekomen.
    Balen dat je eerste poging niet gelukt is! Veel succes met poging twee!

9. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

Nov 28, 2008
    588
    0
    16
    ja het is zeker raar, had het ook zeker niet gedacht dat de 2de niet zou lukken. Hoop ook dat poging 2 wel lukt. ik zie dat jij ook aan iui begint volgende maand?

10. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Nee dat verwacht je dan niet nee.

Ja ga volgende maand beginnen, na mijn vakantie. A.s. maandag krijg ik prikinstucties, dus ik zie wel hoe het is.

Ik ben zo druk de komende weken daardoor ben ik er nog niet zo mee bezig.

11. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

Nov 28, 2008
    588
    0
    16
    gelukkig dat je er niet zo mee bezig bent. Voor je het weet zit je zo in juli..
    ik vind het prikken wel mee vallen. ik hoop dat ik er volgende week weer mee kan beginnnen.

12. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    1,303
    0
    0
    noorden
    Hoi Sandra, ook welkom hier!
    Dat is inderdaad ook raar! De 1e door de pil heen en de 2e die niet wil lukken. Zou bijna zeggen ga eens aan de pil :D. Maar dat zou wel een heeele flauwe opmerking zijn. Sorry!!
    Maar wat vreselijk balen dat die cryo's niet goed ontdooit zijn!! Heb ergens gelezen dat als er 1-tje niet goed ontdooit de kans groot is dat de anderen het ook niet doen. Maar bij ons bleef het gelukkig wel bij 1-tje.

Ik vind het prikken ook wel meevallen! Dat is echt te doen! Alhoewel de eerste spuit doodeng is. Maar als je die eenmaal gezet hebt is de rest een eitje. De pregnylspuit is wel iets vervelender, maar goed, alles voor het goeie doel...

13. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Sandra, ja dat prikken lijkt me ook wel mee te vallen. Ik hoop ook voor je dat je mag prikken volgende week.

Jo1978, heb jij ook moeten spuiten tijdens je IUI? Ik moet Puregon spuiten.

Trouwens wel een hele leuke naam ervoor OOM! :D Die had ik nog niet eerder gehoord.

14. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    1,303
    0
    0
    noorden
    Ja, ik heb ook puregon gespoten bij IUI. Ook meteen vanaf de 1e poging. Dat schijnen ze weer niet in alle ziekenhuizen te doen, maar geeft toch wat meer kans. Fijn dat ze dat bij jou wel doen!
    En echt, dat spuiten valt best mee! Ik was voordat ik hieraan begon als de dood voor naalden en nu steek ik zo een naald van 2,5cm in mijn buik! :D * kijkt heel stoer en is eventjes best trots*

En OOM heb ik er zelf van gemaakt :). Leuk dat je 'm goed vindt! We houden 'm er maar in dan :D

15. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

Nov 28, 2008
    588
    0
    16
    haha het is zeker een leuke naam haha.

jo1987, is geen flauwe grap hoor! soms denk ik er weleens aan..... sinds het stoppen van de pil verlies ik altijd bloed na mn eisprong tot aan dat ik ongi wordt..... zo irri is dat. ik zie dat jij al 4 jaar bezig bent... en 1 x ivf gehad? de pregnyl vindt ik een gemenen spuit! mijn man zet hem altijd bij mij.... raar want ik ben zelf verpleegkundige haha.

kaat2000 ik spuit ook puregon! en ik ben in juni 2008 gestopt... lijkt wel eeuwen geleden haha.

16. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Jo1978, Wat:$:$ 2,5 cm!!!!! Oh das is best lang, ik dacht altijd dat het een klein dingetje was. Nou ja ik zie het wel:D Ik geloof je dat het meevalt. Maar die OOM houden we er wel in ja.

Sandra, Wat raar dat je altijd bloed verliest! Je zou ind bijna weer aan de pil gaan, bijna dan he.

Hebben jullie wel eens het idee gehad dat het een keertje raak was? Ik ben niet 1 keer erg overtijd geweest maar heel af en toe met de bloeding komt er een soort slijmerige bloedprop mee en dan denk ik oh was dat raak? Maar waarschijnlijk komt het hele zaakje er in 1 keer uit dan.

17. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    1,303
    0
    0
    noorden
    Oh, sorry! Wil je niet aan het schrikken maken. Misschien is de pregnyl spuit ook wel iets kleiner hoor! Maar maak je geen zorgen, die hoeft maar 1x per maand. De puregon spuit is veeeel kleiner (en dunner). Die voel je bijna niet eens!!

sandra: die pregnylspuit moest ik wel zelf doen omdat ik persé naar volleybaltraining wilde en het net zo uitkwam dat die spuit dus tijdens(!) de training gezet moest worden... tja, je wilt wel eens wat he? Maar, leuk is anders. :(

18. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ik ben nog helemaal niet thuis in dit soort dingen. Als ik het goed heb begrepen moet je die Puregon elke dag doen tot de ei-sprong maar wat is een pregnyl spuit?

19. Jo1978

Jo1978 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    1,303
    0
    0
    noorden
    Klopt, puregon tot aan de eisprong en de pregnyl-spuit om de eisprong op te wekken. De eisprong vindt 36 uur na de pregnylspuit plaats. Zo kunnen ze de 'exacte' tijd bepalen om te insemineren. Exact tussen aanhalingstekens, want volgens mij verschilt het bij wel tussen 24 of 48 uur, maar toch... Close enough, zou je zeggen!

20. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ohh ok, Tja het is in ieder geval dichtbij, maar die spuit om je ei-sprong op te wekken moet je die zelf doen of doet de gyn dat voor je?
    Heb je ook gehad dat er een poging afgebroken moest worden door teveel eitjes? Dat lijkt me helemaal irritant!

Jij bent dus ook best een fanatiek sportster, hoe vaak per week ga jij naar volleybal? Ik rij zelf zo'n vier a vijf keer in de week paard. Ik vind altijd dat je helemaal met je eigen ding bezig bent en even niet nadenkt over je eigen kommer en kwijl. Ik vind het heerlijk.

Share This Page