Hoe lang zwanger bij een onregelmatige cyclus, wie weet dit?

Discussion in 'Zwanger worden' started by schaapje84, Mar 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    Hoi Dames,

Omdat ik niet precies weet wat voor een cyclus ik heb weet ik ook nie precies wannee ik nu moet gaan tellen.

Mijn vorige menstruatie ( 1 week bruin verlies), za 31 jan. veel rose slijm verder alleen oud bruin zo en ma dan Di 3 feb s avonds een rode bloeding. Wo weer wat bruin Do 5 feb vr 6 feb rode bloeding heel de dag en zaterdag weer weg.

Is mijn NOD dan op 31 jan, 3 feb, of de 5e begonnen?

Mijn ei deze maand is of 24/25 feb. geweest, innesteling op 1 maart vanaf 2 maart volle boobs, en test nu 3 dagen licht positief.

Zelf dacht ik dus een cyclus van 33 dagen te hebben 14 dagen na mijn ei en 10 maart dus NOD als ik een lutale fase van 14 dagen zou hebben.

Maar in principe zou ik dan toch pas 4 weken zwanger zijn ipv volgens de calculator 5 als ik 5 feb. als 1e dag van mijn vorige ongi pak.

Hebben vrouwen met een langere cyclus of een laat ei dan een kleine "voorsprong"dit kan toch eigenlijk niet. Maar ze zeggen dat je vanaf de eerste dag van je vorige ongi moet gaan tellen. Als ik dan bv 3 feb neem bij de eerste bleoding zou nog langer zijn, maar mijn ei is pas laat bevrucht.

Wie weet dit? Of kom je daar pas tijdens de echo achter?

Thankssssss

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb er zelf 1 week vanaf getrokken. Dat komt, omdat ik door temperaturen weet, dat mijn ei op cyclusdag 20 was. Dus uitgaande van mijn laatste menstruatie, zouden mensen kunnen zeggen, maar dat ik al 13 weken ben, terwijl het echt 1 week minder is. Dat kwam ook naar voren uit mijn echo's.

3. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    Hey,

Bedankt voor je reactie, dan zal ik er ook 1 week aftellen omdat ik mijn ei ook op dag 20 had.

Thanks

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

het principe '' eerste dag van de laatste ongi'' werkt niet bij onregelmnatige cyclussen.

je moet dan uitgaan van je eisprong als je die weet.

24 februari eisprong + 14 dagen = 10 maart

dan ben je op 10 maart 2 weken zwanger + 2 cadeauweken die iedereen krijgt = 4 weken zwanger op 10 maart ;)

liefs daantje

5. SeaShell

p.s ik had een cyclus van 107 dagen en dit principe van de eisprong klopte bij mij exact op de echo..

ik ben nu 6w5d zwanger volgens de 'eisprong berekening'' en als ik nu een echo zou laten maken klopt dit ook :)

de gyn vond het een slimme berekening van me haha

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dat heb ik dus ook. Het klopte precies met de echo!

7. knorretje84

knorretje84 VIP lid

Oct 7, 2008
    6,636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Wat nou als je je eisprong niet weet?

Hoe tel je dan?

Puur vanaf je laatste ongie....of dan toch bellen met vk voor een afspraak.....Heb zelf ook een onregelmatige cyclus, vandaar de interesse! Maar ik temperatuur niet en gebruik ook geen ovulatietesten......Mijn tactiek is tot nu toe: om de dag klussen, dan moet het toch een keer raak zijn?! haha!

8. SeaShell

hoi meid,

als je je eisprong niet weet wordt het heel lastig en zal de termijnecho bij de vk het moeten uitwijzen.

maar om de dag klussen? pff hoe hou je het vol haha

liefs daantje

9. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    Hoi Dames,

Bedankt voor jullie reacties!

Nu mag ik me echt zwanger noemen! De CB was vet positief met Zwanger er op! Jippie!

Maar omdat ik dus dacht dat mijn NOD op 10 maart is denk ik eerlijk gezegt dat mij ei toch iets eerder is geweest als wat ik dacht, daarom heb ik nu de dag van de eerste bloeding genomen 3 feb.

Omdat ik nu al bijna 1 week licht positief test, dit kan toch niet zo vroeg voor NOD Ik heb namelijk ook van predictor nog ovulatietesten gedaan die zagen er ook zo positief uit, net voor die van mat care op 24/25 feb, dus waarschijnlijk is mijn ei net daar voor geweest.

In ieder geval komen we er wel achter op de echo!1

Jippie ik ben zo blij!

succes allemaal

10. SeaShell

Gefeliciteerd meid!
    Je bent dan nog geen 4w5d als je je op 24-2 hebt gehad, en ik testte ook al 5 dagen voor nod heel duidelijk positief, dus kan best. Ik testte ook 4 dagen voor nod posi met de digitale. Maar als je je ei zeker weten op 24-2 gehad hebt zit je nu 2 dagen voor nod en zou je 3w5d zijn

Liefs daantje

11. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    Hey daantje,

Ik begin een beetje te twijfelen of dit nu echt mijn ei was, omdat ik op 18/19/20 feb ook positief heb getest alleen met de precicor, heel vervelend want mijn ovulatie testen van de mat care waren op op de 17e, dus heb ik niewe besteled (niet meteen omdat ik eigenlijk al dacht dat er geen ei meer kwam) toen toch ma de predictor gehaald, die waren zo positief dat ik er aan begon te twijfelen of ze wel goed waren. Heel jammer dat ik op de 21/22/23 feb niet meer getest heb want ik denk dat ie daar dus is geweest, en met de mat care 24/25 is hij weer aan het afbouwen.
    Ergens in die tijd, gelukkig hebben we wel goed geklust, blijmt nu wel.

Weet je wat ook nog heel vreemd is, op de 25e heb ik ook een matcare ultra gedaan en was licht positief, deze test heb ik maar beschouwd als fout omdat hij de dag er na niet positief was.

In ieder geval het maakt ook niet uit, ik ben zwanger en we komen er strax wel achter hoe lang precies.

doei doeiii

12. snippie23

snippie23 VIP lid

Oct 14, 2008
    8,461
    58
    48
    meid gefeliciteerd geniet er van!
    liefs snippie

Share This Page