Dames, Deppen met calendulan wondspray prikt even maar voelt daarna goed! Wond leek uurtje later al "gekrompen ". Litteken randen dichter naar elkaar! Proberen waard dus!
Ik heb na de bevalling van mijn oudste een fikse infectie gehad aan de knip, daardoor sprongen de hechtingen en was het 1 grote wond. Echt volledig geweken dus. Ik heb ermee in het zkh gelegen, antibiotica vanwege de infectie en meerdere gynaecologen die de wond hebben beoordeeld. Dit moest uiteindelijk van binnen uit genezen, ik nam 1x per dag een zitbadje met groene badedas, verder plaste ik spoelend en spoelde ik na, dagelijks de lucht erbij (zonder ondergoed op een matje in bed). Na 8 maanden was het volledig genezen. Na de bevalling van mijn dochter ben ik op de OK gehecht en hebben ze het wat netter gemaakt, maar ik had nergens last van. Gelukkig was het toen echt binnen een week genezen, groot verschil! Oh bij de eerste kreeg ik flinke pijnstilling trouwens toen de knip zo geweken was, maar toen het eenmaal begon te genezen was dat niet meer nodig.
Hey purk! Ik had dat dus bij de 1e keurig gehecht en na 6 dgn nergens last meer van! En nu dit.. beetje jammer maarja Het gaat sinds vandaag wel wat beter. De gyn zei dat over een week ik er echt veel minder last van moet hebben. Hij vond de wond er gister veel belovend uit zien dus ben benieuwd! Dacht toen ik dit topic starte dit komt niet meer goed... gelukkig lijkt het toch wel goed te komen
Ja, echt hoor! Mijn vk was zo geschrokken toen ze mijn ravage zag, kraamverzorgster ook, en de eerste gyn die me vervolgens zag ook; de professor werd er bij gehaald, en hij zei meteen dat ze zoiets gemiddeld minder dan 1x per jaar zagen. Dat was allemaal niet opbeurend Maar hij bleek er echt veel verstand van te hebben, had er veel onderzoek naar gedaan, resultaten van verschillende behandelingen gezien etc... En hij zei dus dat het helemaal vanzelf zou genezen. Nou, hij had gelijk
Ja en geloven doe je het niet he... zeker niet als je het spiegeltje erbij hebt gepakt... ik schrok me dood... dacht neeeee hoe groeit dit dicht!? Gelukkig zie ik nu toch wel al verbetering!
Ik had ook een akelige knip, die geneusde ( genas? ) wel goed, ik had vooral last van mn aambei de eerste week dat ik de knip amper nog weet. Ja mn onderkant deed pijn. Mn knip is tot ver op mn bil, ik voel het nog weleens tijdens het kroelen als mn man wat geks doet en met scheren is het ook nog een akelig plekje. Maar ik merk het niet meer dagelijks hoor! ( Hij is nu 3 jaar )
Ja heb ook een irritante aambei! Maar die is er soms en soms weer niet. Smeer af en toe curanol. Is wel fijn spul! Mijn knip is inmiddels (aan de buitenkant ) dicht min 1 klein stukje. Ik dep nog steeds 3x daags met calendulan wondspray. Als ik over het "open" plekje kom dan voel ik wel dat het prikt maar het is te doen. Geen idee of het door de calendulan komt maar de wond ziet er gladder en minder grillig uit! De hardere gekrulde wondranden zijn nu ook gezakt en 1 geworden weer met mijn huid! Als het zo blijft gaan ben ik tevreden!