Ervaring ADRZ Goes

Discussie in 'De bevalling' gestart door LilithTempestas, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LilithTempestas

LilithTempestas Actief lid

9 mrt 2015
    277
    0
    16
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik ben pas 9 weken zwanger, maar probeer zoveel mogelijk informatie bij elkaar te sprokkelen.

Gisteren hadden vl en ik een discussie over het ADRZ in Goes. Of het wel allemaal goed gaat daar. Wij horen namelijk af en toe negatieve berichten van die kant.

Vanaf dag 1 staat al vast dat ik in het ziekenhuis ga bevallen, want als er iets gebeurd met mijn baby of met mij dan moet je alsnog naar Goes gereden worden.

Nu zijn wij op zoek naar ervaringsverhalen van de bevalling in het ziekenhuis Goes! Graag jullie reactie! :D

2. Friemelien

Friemelien Actief lid

21 dec 2011
    155
    1
    18
    Ik ben 2x in Goes bevallen. 1e keer niet gepland, wilde thuis bevallen maar zoon-lief had in het vruchtwater gepoept. Dus in een weeënstorm naar het z-huis, geen pretje! Prima zusters daar, de 1 wat liever/vriendelijker als de ander. Maar goede ervaring in ieder geval. Bij de 2e wilde ik gelijk in het z-huis bevallen, niet weer een keer op de helft naar het z-huis racen. Wederom erg leuke zusters en een super verloskundige. Wij zijn erg tevreden. Maar horen ook meerdere minder goede berichten. Voor ons gaf Goes toch de doorslag omdat dat het dichtstbijzijnde z-huis is voor ons.
    Als je nog meer wil weten, hoor ik het wel.

3. KilleLove2

KilleLove2 Actief lid

14 aug 2015
    130
    2
    18
    Belgie
    Ikzelf ook in goes bevallen. Zelf goede ervaring de hoofdzuster was men persoonlijke zuster. Alles wat ik vroeg werd gedaan. Zelfs even 10 minuten op baby passen zodat ik lekker kon douche. Nacht zusters waren er altijd gelijk voor me. Dysmatuur baby dus moest 2 dagen blijven. Bevalling denk ik gewoon zelf wat verwacht je van de bevalling voor je binnen gaat. Mijn moeder en partner waren er bij dus heb meeste zelf gedaan. Verpleegster vangde me goed op tijdens overdracht dus.

Ik denk je eigen ingesteldheid doet veel. Ik vond Goes geen slecht ziekenhuis voor men bevalling heb eerder andere negatieve verhalen met Goes

4. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Hier nog iemand uit de buurt. Hoe bedoel je dat je dat al zeker weet? Kan je dat zelf kiezen?

Ik heb nog geen bevallingservaringenw wel veel op de poli gynaecologie geweest en daar altijd goed geholpen.

5. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Mocht niet kiezen voor een thuisbevalling, want ik woon aan de 'verkeerde' kant van het kanaal :p Maar de optie om (net zoals de rest van onze families) in Vlissingen te bevallen is er wel. Dan zal het het bevallingshuis worden daar. We doen dit niet omdat, als er wat mis gaat bij mijn kind of met mij, we dan alsnog naar Goes moeten. En dat lijkt ons niet echt chill met een eerste bevalling en dus 0 ervaring ;)

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ben 2x in Goes bevallen, 1x een inleiding ivm vruchtwater gepoept, wat uitliep op een keizersnee. De zorg rondom de bevalling vond ik beide keren heel erg fijn, ook als ik tijdens de zwangerschap voor spoed controle kwam bv CTG goede ervaring. De tweede bevalling was een vaginale bevalling na keizersnee en had ik geluk met "mijn favoriete zuster" die me heel erg gerust kon stellen. Ik vond beide keren de tijd op de kraamafdeling minder prettig, dan was het soms echt druk, roemoerig, lang wachten op je bel etc.

Ik wou bij de geboorte van de tweede graag naar Terneuzen, omdat Goes toen net onder toezicht was gezet. Maar mn verloskundige gaf toen aan "Beeld je eens in, met flinke weeën, in de auto, door de tunnel, tol betalen, die lange weg af, en dan heb je voor het ziekenhuis nog 2 bruggen die open kunnen staan" Dat leek me inderdaad geen doen en toen ik bij de bevalling met flinke weeën in de auto zaten was ik wat blij dat Goes dichtbij was.

Digna is echt een fantastische verpleegkundige met heel veel liefde voor haar vak, voor borstvoeding en voor binding tussen moeder en kind. Zo lag ik een van de eerste nachten te huilen omdat mn dochter niet in het wiegje wou, ze wou alleen maar bij mij. Ik zei toen "Ik kan ze toch niet steeds vasthouden?" waarop zij een bedje bij me in bed dekte en mn dochter lekker naast me geslapen heeft. Ook Veerle is een geweldige verpleegkundige waar ik de opleiding mee gevolgd heb en die bij beide bevallingen min of meer betrokken is geweest.

Deel Deze Pagina