Ik ben op zoek naar een babyfoon met camera. Heb de zoekfunctie al gebruikt en zag dat heel veel mensen tevreden zijn over de Luvion. Dat snap ik, want het ding kost 189 euro. Vind ik een beetje te veel geld. Heeft er iemand goede ervaringen met een goedkopere babyfoon? Hij moet ook in het donker goed beeld hebben. En het liefst een temperatuurweergave.
Ik heb geen ervaring met een babyfoon met camera, wel met een goedkopere babyfoon. Ik heb die van de hema (kost 20 ) en die volstaat goed. Ik heb ook wel naar beeldbabyfoons gekeken en kreeg toen van andere moeders te horen dat je in de praktijk toch moet gaan kijken en die functie dan dus een beetje overbodig is. Ik ben blij dat ik niet zoveel heb uitgegeven, want idd bij elk geluidje ga je toch kijken (tenminste wij). Misschien niet helemaal de reaktie waar je op hoopt, maar misschien dat het je wel helpt met je keuze..
Tja als je baby echt huilt moet je natuurlijk gaan kijken. Maar de camera zorgt er juist voor dat je niet onnodig je bed uit moet of naar boven rennen als het loos alarm is. Als mijn dochter eens een kreetje doet in haar slaap, of wat lawaai maakt, zien we op het scherm meteen wel of het nodig is dat we ingrijpen. Scheelt ons veel geloop! Ik heb trouwens de Topcom, erg tevreden van, maar kostte ook 189 euro.
Luvion is echt top!! Super helder beeldkwaliteit. Zelfs een speentje kun je in het donker zien liggen en elke zucht kun je horen
Hmm is wel jammer dat goede beeldbabyfoons zo duur zijn.. Wij gebruiken nu ook een gewone babyfoon voor onze kleine man, maar idd, je gaat er al gauw heen en dan is er niks aan de hand. En dan is ie klaarwakker. Dat willen we juist voorkomen met een babyfoon met camera. Je ziet ze wel eens in folders staan, voor nog geen 100 euro meen ik, maar dan ben ik bang dat de kwaliteit heel slecht is. Alleen nu hebben we een Alecto van 89 euro en die werkt voor geen meter. Temperatuurweergave is geen must, dus als er iemand nog eentje weet zonder temp.weergave...
Wij zijn erg tevreden over onze Luvion babyfoon, en juist dat beeldscherm heeft ervoor gezorgd dat we niet tig keer de babykamer oprennen bij ieder zuchtje. Ideaal! Kind rust, wij rust.
Mijn man en ik hebben het al vaak tegen mekaar gezegd, die babyfoon met camera was de beste aankoop van héél onze baby uitzet Ook met de Topcom zie je trouwens het fopspeentje liggen Ja ze zijn wel wat prijzig, maar echt echt echt hun geld waard!!
Wij hebben de babyfoon Topcom met camera en zijn daar zeer tevreden over. Deze blijft zelfs op de boot uitstekend werken, terwijl we dan rondom ijzer zitten. We waren eerst bang dat dit storingen zou geven, maar dus niet. Ideaal bij deze camera vinden wij de slaapstand. Op deze stand staat hij uit, totdat de baby begint te huilen of lang blijft bewegen. Voor ons was dit ideaal omdat onze dochter heel zachtjes huilt en je ze af en toe gewoon niet hoorde als ze wakker was. Met deze stand sprong het beeld aan omdat ze dan toch onrustig lag of bewoog en konden wij gelijk zien of ze wakker was of niet zonder haar te storen op de kamer. Wij willen ook nooit meer een gewone babyfoon.
Hebben jullie nog tips waar we er een goedkoop kunnen kopen? Ik wilde zelf bij de Mediamarkt gaan kijken omdat die ze allemaal naast elkaar hebben staan, maar dat is misschien niet de goedkoopste winkel om er eentje te kopen
wij hebben er 1 bij de praxis weg, kostte 90 euro. Je hebt dan een kleine tv en een camera voor op de babykamer. Het is wel zwart wit, maar je kan alles goed horen en stoort ook niet.Ook snachts heel erg goed beeld.
De Luvion is wat duurder, maar kwalitatief echt supergoed. Wat ook een pluspunt van de Luvion is, is wanneer je een 2de kindje krijgt (of 3 of4) je een extra camera kunt kopen. Je hoeft dan geen hele nieuwe extra babyfoon te kopen. Je kunt hem uitbreiden met 4 camera's. Als je hem voor de kinderen niet meer nodig hebt kun je hem nog gebruiken als bewakingscamera of iets dergelijks.
Ik zag een aanbieding in 'ouders van nu' dat je een beeldbabyfoon (t.w.v. 149,-) van Alecto krijgt bij een abonnement van 20x voor 82,-. Maar ik weet niet of die goed is. Het blad is overigens wel best leuk. Ik dacht zelf dat zo'n beeldbabyfoon overbodig zou zijn, maar als ik jullie verhalen zo hoor begin ik te twijfelen. Zijn er ook mensen die wel een hadden aangeschaft, maar er achteraf spijt van hadden??
Bij Babydump hebben ze de Alecto voor 139 euro! Ik weet niet of ie goed is, maar qua prijs valt dat toch al mee... Ouders van Nu is een leuk blad, dat koop ik hier in België elke maand dus waarom niet!
Ik heb het plaatje van de alecto bestudeerd en volgens mij is het de Alecto DVM-10. even googlen en je vindt hem bij de wehkamp ook voor 99,-. Maar goed voor 82,- kun je hem dus ook aanschaffen met 20 exemplaren 'ouders van nu'. Dit zijn de reacties erover op zwangerschapspagina.
er is maar 1 goede met camera die ook een goed nachtzicht heeft etc. deze komt ook overal het beste uit de test: luvion platinum.
Ben ik het niet mee eens. Want de Topcom die wij hebben doet het ook uitstekend met nachtlicht. En wij hebben geen nachtlicht of wat dan ook op het kamertje branden.
Wij hebben er eentje van Elro, gebruiken hem nu voor de tweede. In het eerste huis hadden we nog wel eens een streep door het beeld lopen, maar in dit huis perfecte ontvangst, geen ruis etc. Kost zo'n 90 Euro bij de Praxis, 's nachts ook prima beeld, alleen het beeldschermpje is wat aan de kleine kant, maar daar kan ik niet mee zitten. Weet niet of je hem uit kunt breiden met een tweede babyfoon, maar dat vind ik ook niet nodig, bij de eerste hebben we hem tot 11 maanden gebruikt en bij mijn zoontje denk ik ook dat ik hem over een maand of 2 weg ga halen.
Niki86, dat zijn nogal boude uitspraken! Onze topcom heeft prima nachtzicht hoor! Misschien heb je aandelen bij Luvion?