Wie ook prolactine waarde te hoog?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door cindyc, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb weer heel wat bij te lezen zie ik! :D

@ Oum: fijn dat je alleen maar het duizelige gevoel hebt. Gaat misschien ook nog wel over, voordat je lijf eraan gewend is. En 6 mm is inderdaad een 'klein' dingetje, maar wel groot genoeg om deze ellende te veroorzaken! ;)
    Ik deel ook helemaal in je laatste opmerking trouwens! Wij waren niet naïef en het krijgen van een kindje was voor ons al niet vanzelfsprekend. Eerst maar kijken of het lukt! Maar je realiseert je pas wat dat betekent als je in die situatie terecht komt.
    En ik blijf ook altijd zeggen dat we allemaal niet hebben gehoord dat we allemaal onvruchtbaar zijn en dat het niet meer goed gaat komen.
    Daar hou ik me aan vast en vraag ook telkens aan de dokter of het nog goed kan komen..en die bevestigt die elke keer maar weer!

@ Ivdw: Ik weet niet precies hoe lang het heeft geduurd voordat mijn tumor kleiner geworden was. Ik heb pas een jaar daarna weer een MRI gehad die het bevestigde. Ik had dan wel steeds waardes die lager werden, maar dat hoefde niet te betekenen dat de tumor ook kleiner geworden was.
    Dus ik wist wel dat ik na een jaar weer een MRI moest om te kijken hoe de stand was. Eerder deden ze het hier niet i.v.m. de kosten.

@ vmb: echt grappig hoe jij de rammelende eierstokken krijgt van onze verhalen!
    En heel lief hoe je omschrijft dat jij wel dat kindje hebt gekregen waar wij zo van dromen. Maar je kan niet alles met elkaar vergelijken. Dat is soms wel eens heel moeilijk en doe ik met regelmaat hoor! haha..maar je steun hier vind ik echt heel fijn! De andere zwangere (of inmiddels bevallen) meiden hebben dit topic verlaten, maar jij blijft ons moed in praten! :D

Ik ga nu maar wel aan de slag met de ovulatietesten. Want met temperaturen moet je dit altijd op hetzelfde tijdstip doen, toch? En dat lukt mij niet, omdat ik onregelmatige dagen heb qua werk + opstaan!
    En waarom de medicatie steeds verschillend gegeven word vind ik ook raar. Ik kreeg namelijk als start Norprolac. De arts vertelde mij dat dit goed moest werken en de minste bijwerkingen had. De dostinex die ik nu slik heb ik minder last van, maar heeft juist op lange termijn weer wel ernstige bijwerkingen (hartklep). maar dan moet je het langdurig 10-15 jaar gebruiken. En hopelijk heb ik tussenpozes i.v.m. zwangerschap(pen!) ;)

Fijn weekend!

2. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Nou, mijn waarde is 0,87..dus nog steeds verhoogt. Laatste keer zat ik rond de 1,0 maar dat is alweer 4 maanden geleden. Vind het dus wel heel erg langzaam naar beneden gaan eigenlijk...dus nu medicatie dostinex opgehoogd en dan hopen dat ik over 4 maanden nu eindelijk eens naar de goede waardes toe ga!!
    Morgen mijn progesteron uitslag, dus dan zal ik de uitlag weer laten weten!

3. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Hallo allemaal,

Gister is ons meisje 1 geworden. We zijn naar de dierentuin geweest, gelukkig bleef het droog. Zondag vieren we het. Afsluiting van de baby periode, nu is ze een dreumes. Toch wel wat emo momentjes gehad.

@Billie, ik heb je gezegd dat ik blijf tot je je zwanger bent, en daarna vast ook nog wel. Want je prolactine problemen blijven, alleen je kinderwens is vervult. Ik heb 1 ronde ovu testen gebruikt, was daarna niet meer nodig ;P. Die laatste loodjes zijn het zwaarst. Laat de clomid maar goed zn werk doen.

Ik hou mn reactie even kort, ik hoor Ziva wakker worden, dus ga haar uit bed halen. Ik reageer snel uitgebreider.

x

4. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Nog van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat jullie mooi weer hadden in de dierentuin, want dat is helaas geen garantie deze weken! ;)
    Hadden jullie nog een cadeau voor haar??

En idd..de prolactineproblemen blijven, maar hopelijk kan ik straks ook eindelijk vertellen dat ik zwanger ben!
    En ik heb gisteren gehoord dat ik daadwerkelijk een eisprong heb gehad. Dus dat geeft weer hoop op deze maand. We gaan er in ieder geval voor!!

5. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Ik zou nog uitgebreider reageren, maar het is er niet van gekomen, dus dan maar kort, we gaan zo de deur uit, op naar Kos!

Gister bij endocrinoloog geweest, 10 juni weer een mri scan. Deze wordt beoordeeld door een andere arts, wellicht dat er de eerste keer iets over het hoofd is gezien. En krijg uitgebreid bloedonderzoek, alle uitslagen volgen 17 juni, lekker vlot dus.

Billie, hoop dat je goed nieuws voor me hebt als ik terug kom. En uiteraard de anderen ook.

Nu ben ik echt weg!

Xx

6. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

ik ben hier een tijdje niet geweest.. Bewust. Ik merkte dat ik net als in het begin van het avontuur er weer zooooveeeel mee bezig was en continu zat te googlen naar succesverhalen enz.. Bah, was niet leuk meer! Dus heb dat allemaal van me af gezet en sta er gelukkig weer neutraal in.

Inmiddels zit ik alweer 2 weken aan de Parlodel en het gaat goed. Ik heb wel wat bijwerkingen, maar niets waardoor ik me beroerd voel oid. Regelmatig een verstopte neus en wat minder smakelijk is; een heeeeeeeele trage stoelgang! Maar liefst 1 keer in de week (voorheen dagelijks). Ik heb gelukkig geen pijn ofzo, dus ik laat het maar zo. Heb echt geen zin om nog te gaan experimenteren met medicatie.

Over iets minder dan 4 weken heb ik weer een afspraak bij de gyn. Een paar dagen ervoor moet ik bloed prikken. Ik ben dan ontzettend benieuwd naar wat er allemaal uit gaat komen. Dat laat ik jullie tegen die tijd wel weer weten!

Billie, je vroeg iets over dat tempen. Mijn ervaring is dat het absoluut niet zo nauw is als er op internet beweerd wordt. Ik heb altijd mijn ei weten op te sporen, zelfs met cyclussen van 60 dagen. Ik ben echt niet zo nauw qua tijd. Ik zorg er wel voor dat ik minimaal 3 uur in bed heb gelegen en een normaal dag- en nachtritme heb uiteraard. Dat je de ene nacht 8 uurtjes slaapt en de andere nacht 5 uurtjes, maakt helemaal niks uit is mijn ervaring. Het voordeel van ovu-testen is wel dat je weet wanneer het in aantocht is, en met tempen pas achteraf... Maarja, je wéét dan in ieder geval dat het geweest is en kunt aftellen naar je menstruatie. Succes meid, ik ben benieuwd hoe snel de clomid aan zal slaan!

Vmb, wat vervelend dat je weer in het ziekenhuis moet lopen. Ik hou daar zelf helemaal geen rekening mee en zie het echt als iets wat ik doe om zwanger te raken. Ik hoop echt dat zo'n natraject me bespaard zal blijven! En wat gaat het snel he, je kleine meid alweer 1 jaar! Kan me voorstellen dat je daar emotioneel van wordt. Geniet ervan, het gaat zo snel!

7. lvdw

lvdw Lid

8 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    Flevoland NOP
    Hey meiden,

Ik ben zwanger! Ik ben begonnen met de medicatie en 10 dagen later voelde ik mijn ovulatie en de zondag er na de innesteling. Ik ben nu officieel een week zwanger, maar in de medisch wereld 4 weken. Wat ging dat snel met de medicatie, dit had ik echt niet verwacht. Ik ga maandag de gynaecoloog bellen en dan kijken welke stappen we verder gaan nemen....

Ik hoop voor jullie ook dat de uitslagen zo snel positief zijn!!! Ik zal voor jullie duimen.

Liefs Linda

8. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waaaauwww lvdw, wat een super nieuws!! Van harte gefeliciteerd!! :D Wat een wonder, dat het al zoooo snel raak mag zijn! Ben je gestopt met de medicatie of slik je die nog door??

9. lvdw

lvdw Lid

8 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    Flevoland NOP
    Ja, erg bijzonder, in de eerste keer raak, had het echt niet verwacht. Ik ben direct gestopt met de medicatie, want van de gyn mag ik het niet verder slikken als ik zwanger ben. Ik heb 24 juni bij de gyn mijn eerste echo... spannend. Hoop voor jullie dat het ook snel lukt....

10. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd Ivdw. Dat is inderdaad erg snel, maar beter zo dan de situatie dat je er nog langer op moet wachten!
    Voel je je goed??

@ Oum, heel bekend dat je even afstand neemt van het forum. Ik zit ook in een clubje over clomid en kijk wel enkele keren per dag. Ook niet goed, maar merk toch wel dat ik het fijn vind. Maar heb ook een periode gehad dat ik eventjes geen zin had om van alles te lezen. Maar fijn dat je je nu psychisch gezien beter voelt!

Fijn dat je weinig last hebt van de bijwerkingen van de medicatie! En spannend hoor wat er over 4 weken uit je bezoekje komt.
    En ik heb ovu testen geprobeerd, maar ik werd er helemaal kriegel van...dan wordt het vrijen echt een moetje! haha..helemaal geen zin in! Tenminste, nu nog niet. Dus we hebben het gewoon gezellig gedaan als we wilden en dan zien we deze ronde wel weer verder.
    Maar stiekem hoop ik dat er ander leuk nieuws komt volgende week!!
    En ja..die ziekenhuisbezoeken blijven bij mij straks ook nog als ik een kindje heb. Dan blijven de bloedwaardes interessant en een eventuele groei van een prolactinoom. Het is niet anders!
    Als ik dan maar wel een kindje heb! ;)

Hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad vmb! :D

11. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Lvdw, whaa gefeliciteerd! Snel gegaan zeg. Duim voor je dat alles goed blijft gaan. Laat je nog wat van je horen?

Oum, ik had ook gehoopt dat het niet nodig zou zijn. Maar ben nu een jaar na de geboorte van Ziva en heb nog steeds klachten. Lekkende borsten bijvoorbeeld. Erg vervelend als je romantisch bezig bent. Nu heb ik er wel meer problemen mee dan manlief. Het gaat er bij mij om dat ik ook graag de oorzaak wil weten. Het moet tenslotte ergens vandaan komen. Of ik er uiteindelijk wat aan ga doen, dat zal weer afhankelijk zijn van de oorzaak.

Billie, hoe is met jou? Spannende dagen weer. Zal ook wel even een rotgevoel hebben gegeven dat lvdw zo snel zwanger is, niet lullig bedoeld voor haar, want gun het haar van harte. Maar meer uit jou gevoel. Hoop dat jou tijd snel komt meis.

Hier terug van ons weekje Kos. Ik was ziek voor we op vakantie gingen ( luchtweginfectie, keel- en stembandontsteking ) en helaas had ik onze kleine aangestoken. In het vliegtuig begon ze al warm aan te voelen en daar kreeg ze koorts die opliep tot 39.9. Zo zielig. Ziek, niet in haar eigen bed, hoge temperatuur, maar ondanks alles was ze alleen hangerig, niet heel huilerig ofzo. Na 3 dagen knapte ze iets op en konden we nog wat doen. Het hotel was geweldig, de Grieken supervriendelijk, dus wel genoten. En...... ik heb de zon voor jullie meegenomen! Morgen de mri. Merk wel dat ik daar wat zenuwachtig voor ben, terwijl ik weet wat er komt. Ach ja, voor ik het weet is het weer klaar.

Ik hoor jullie snel

12. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    ff twee foto's spammen. 1 van dochterliefs meest overdreven lach en 1 waar ze trots achter de buggy wandelt.

Bijgevoegde bestanden:

13. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Welkom terug vmb! :D
    Je vakantie klinkt echt geweldig zeg! Maar wel jammer dat Ziva zo ziek was zeg. Zijn jullie nu wel weer helemaal opgeknapt??
    En lief je opmerking over het bekend maken van weer een 'prolactine-zwangershap'. Ik wist wel dat zij een lagere bloedwaarde had dan ik...maar ja, het stak wel weer even toen ik het zag. Stom, van iemand die ik niet eens ken! haha...
    Maar dat gevoel is nu ook wel weer over hoor!

Hoe is je MRI gegaan? Blijft toch ook gewoon een naar onderzoek! Maar het is weer achter de rug! Wanneer krijg je uitslag??
    En wat een super lieve foto's van je meisje!! Echt een scheetje (en een ondeugd) zo te zien!! Super zeg!

Zoals je aan mijn handtekening kan zien ben ik vandaag weer ongesteld geworden. En klinkt misschien gek, maar ben ik nog steeds zo blij mee! Ook keurig weer na 28 dagen! En daar ben ik toch blij mee hoor..was toch ook bang dat ik straks weer niet zo menstrueren en niet zwanger zou zijn en...en..en...haha..maar goed, niet dus! ;)
    Dus deze ronde gewoon weer lekker nieuwe kansen! Helemaal prima! Toch het gevoel dat we elke maand wel kans hebben!

14. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

hoe gaat het met jullie??

Lvdw, hoe verloopt je prille zwangerschap?? Hoe voel je je?? Spannende weken voor jou, maar je echo is alweer bijna! Is het trouwens de bedoeling dat je je hele zwangerschap bij de gyn blijft lopen, of ga je over naar een vk??

Billie, netjes meid dat je menstruatie nu zo mooi stipt is. Ik kan me voorstellen dat dat na bijna 2 jaar geen menstruatie gezien te hebben super is! De gyn heeft de laatste keer tegen me gezegd dat ze zouden gaan kijken of mijn menstruatie regelmatig zou worden en de cyclussen korter dmv de Parlodel, zoniet, dan moet ik ook aan de Clomid over een tijdje. Hopelijk komt het natuurlijk niet zo ver...

Volgende week moet ik bloed prikken en de week daarop staat mijn afspraak met de gyn. Ik ben reuze benieuwd naar wat de Parlodel heeft gedaan!!

Vmb, heb je je uitslag al?? Ik hoop dat ze er iets mee kunnen, want het lijkt me inderdaad helemaal niks om continu lekkende borsten te hebben. Vreemd genoeg heb ik daar gelukkig nooit last van gehad, ondanks mijn hoge waarde.

En wat een superschattige foto's van je kleine meid!! Vooral die eerste hahaha!

15. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    @billie, ik snap dat je blij bent met je menstruatie. Je hebt nu iets van een cyclus, daar kan je in ieder geval iets mee.

@oum, heb je al de uitslag van het bloedprikken?

@hier, gister de uitslagen gehad. Ze kunnen niks vinden wat het verhoogde prolactine veroorzaakt, maar dan ook echt niks. Dus moest weer bloedprikken, nu echt op een hele waslijst. Zelfs op vitamines, nierwaardes etc. Ook weer op prolactine natuurlijk. Maar nu op bouwsteenniveau. Dus ze gaan het verdunnen, zodat het bloed als het ware uit elkaar getrokken wordt en dan kijken of ik niet in een rare piek in 1 van mn bouwstenen heb waardoor de uitslag verhoogd is. Zoiets in ieder geval :p. Ook krijg ik een mammografie, omdat ik nog steeds tepeluitvloed heb. Nu ben ik gister al onderzocht en voelde hij niks raars. Het meer om dingen van het lijstje te schrappen. Er moet sowieso wel wat aangedaan worden, aangezien je door het uitblijven van de menstruatie een tekort aan oestrogeen hebt en dat zorgt weer voor botontkalking. Daar zal ik nu niks van merken, maar heeft voor de langere termijn natuurlijk wel gevolgen. Wordt vervolgd dus.

Nu lekker genieten van die paar warme daagjes.

tot snel

16. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Dag allemaal!

Wat gek dat ze niets konden zien bij je vmb! Ook wel een gek idee dat ze dan dus wel iets zien van een verhoging, maar geen verklaring hebben! Wat zit een lijf toch raar in elkaar!
    Ook spannend van de mammografie! Ik heb toen ook gegoogled toen ik de melkuitvloei had ontdekt en kwam toen ook alleen maar borstkanker tegen! pfff..maar fijn dat je in ieder geval niets voelt. En alles om iets uit te sluiten! Toch!

Hier gaat verder alles zijn gangetje. Heb deze ronde lekker geen ovulatietesten gebruikt en klussen we gewoon wanneer we zin hebben. Voel ook eigenlijk niets echt groeien, en volgens mij had ik dat de vorige keren wel. We zien het wel!
    Van de week een dipje i.v.m. de zwangerschap van mijn zus. Ze gingen voor een kinderkamer kijken...pfff..dan wordt het wel weer even lekker concreet. Dat ze vrij kunnen-moeten nemen om zoiets te gaan uitzoeken. Dat wil ik ook!!!!!!
    Nou, fijn weekend nog!

Liefs, Billie

17. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

wat is het rustig hier zeg..

Ik ben vandaag bij de gyn geweest. De Parlodel doet goed zijn werk zei ze. Ze heeft voor de rest geen waarde genoemd. Volgende week moet ik bloed prikken, ze wil weten of ik een eisprong heb. Zoniet, dan moet ik aan de Clomid. Vervolgens nog 3 maanden Parlodel blijven gebruiken en kijken wat mijn cyclus doet en weer prolactine prikken. Niks nieuws dus, gewoon op dezelfde voet door, met dezelfde dosis.

Billie, veel sterkte meid. Het lijkt me wel confronterend om een zus te hebben die zwanger is. Maar wie weet zijn jullie binnenkort wel samen zwanger! ;)

Vmb, veel succes met alle onderzoeken! Lijkt me erg frustrerend zo'n onduidelijk ziektebeeld. Hopelijk heb je gauw meer duidelijkheid.

18. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Is inderdaad rustig hier! Maar ik heb ook weinig nieuws! ;)
    Heb je last van de bijwerkingen van Parlodel?? Wel fijn dat het goed zijn werk doet! Daar doe je het voor!
    En idd..die confrontatie met mijn zwangere zus is lastig. Maar ook voor haar! Maar het is een periode die we door moeten...en dan hopelijk binnen nu en een paar maanden ook leuk nieuws vertellen en zijn mijn ouders binnen een jaar 2 keer opa en oma! :D

19. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Billie,

ik heb inderdaad ook weinig nieuws. Ik heb geen last van de Parlodel, alleen een paar seconden duizelig bij snel opstaan, maar dat is niet erg. Ik moet wel zeggen dat ik nu zoooo ongeduldig ben opeens. Maar vanaf nu gaan natuurlijk pas die gemiddelde 12 maanden in dat het normaliter duurt om zwanger te raken?!

Hopelijk gauw een posi test! Ik zie dat je NOD in zicht is, spannend!! :D

20. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ja, dat ongeduld kan ik me goed voorstellen! Bij ieder ander zou je zeggen na 3 rondes: joh...je bent pas net begonnen! Maar voor ons voelt dat niet zo! Mijn NOD komt er aan inderdaad. Ik wacht eerst maar af tot zondag (heb sinds gisteren een koortslip en dat betekent eigenlijk altijd een menstruatie bij mij) dus heb niet veel hoop. En merk de laatste paar dagen dat ik dit eigenlijk heel erg vindt dat ik die hoop niet meer heb voor deze ronde. Dan moet ik weer aan de hormoonkuur, weer hopen dat je op de juiste dagen klust...al die onzekerheid...daar ben ik na 2 jaar echt klaar mee. Maar ja....dat kan ik hard roepen, maar wordt toch niet naar geluisterd! ;)
    Maar is soms zo lastig om optimistisch te blijven en te denken dat het 'allemaal wel goed komt' :(

Fijn dat je niet veel last hebt van de Parlodel! Dat duizelige gevoel heb ik inderdaad ook! Vooral op de dag van het innemen van de medicatie en de dag erna.
    Maar van de Norprolac had ik zoveel meer last! Ben echt blij met deze overstap wat dat betreft!

Deel Deze Pagina