Ha El1983, ik heb ook bij beide MRI scans die contrastvloeistof ingespoten gekregen. En het is inderdaad de eerste keer erg spannend, maar nu je weet hoe het is, is dat misschien voor een volgende keer wel wat fijner. Succes donderdag met de eerste keer medicatie. Hoop dat je er niet veel last van hebt!
Hier ook contrastvloeistof . Billie, hoe is met je. Klachten van de zwangerschap of nog nergens last van? Willen jullie het geslacht weten of blijft het een verrassing? Hier vorige week in centerparcs gezeten, hebben echt genoten. Nu nog lekker een weekje vrij en dan weer aan de slag. Heb mn functie neergelegd op werk. Op dit verandert er zo veel en werd mijn functie afhankelijk van omzet. Als de omzet lager zou worden zou ik dus op zoek moeten naar een nieuwe baan, intern of extern. We zaten maar 7000 van de grens vandaan en nu is er een concurrent verbouwd en zijn we ruim onder die grens gezakt. Ik kan niet tegen die onzekerheid en heb gekozen voor zekerheid. Wordt nu assistent op een andere afdeling. Denk dat ik daarmee ook meer rust vind, wat beter is voor mezelf . Maar nu dus ff geen werk, lekker vrij. Tijd met mn gezin en leuke dingen doen.
Het gaat erg goed met me. A.s. maandag weer een echo! Je gaat het ook al wel zien, maar dat komt omdat ik vrij smal ben, dus dan zie je een buikje al sneller. Heb we wat last van rugklachten die uitstralen naar bil en been. Heb daar ook een verleden mee dus misschien even een afspraak bij de fysio gaan maken. Maar verder geniet ik elke dag van dit gevoel en alles wat er op me afkomt. Het is zo'n dankbaar gevoel. Elke dag opnieuw! Wat een verstandige keuze van je op je werk. Zeker als je weet dat je niet tegen die onzekerheid kunt en dan hiervoor kunt kiezen. Alleen maar goed! Hoe gaat het met je cyclus?? Fijn weekend nog!
Hallo allemaal, Bij mij is er voor drie weken terug ook een prolactinoom vastgesteld. Heb medicijnen voorgeschreven gekregen,2x pw. Zijn er dames nu die er last van hebben ook en die zwanger willen worden?
Hallo allemaal! Sorry dat ik al even niets meer heb laten horen. Ik kreeg ook contrastvloeistof bij de MRI scan. En gelukkig is daaruit gebleken dat ik geen prolactinoom heb. Ik heb volgens mijn gynaecoloog "gewoon" een te hard werkende hypofyse.... Met alle bijbehorende klachten en symptomen... Ik heb parlodel gekregen en slik dat nu sinds 4 oktober. Een half tabletje 2 keer per dag. In het begin had ik wel last van de bijwerkingen, maar inmiddels is er niets meer aan de hand! Voel me prima en lijk minder last te hebben van de klachten.... Maar deze week ga ik bloed prikken om het prolactine gehalte te testen... Hopelijk is het dan verlaagd en ik mag ook al proberen zwanger te worden!! Alleen zonder dat ik mijn cyclus weet is het dus een beetje op goed geluk, want ik heb nog geen menstruatie gehad. Hopelijk komt die dus snel! (Of is het meteen raak...! ) We zullen zien. @Rantje: ik heb dus geen prolactinoom, maar wil wel ook heel graag zwanger worden en op dit moment ben ik (waarschijnlijk) niet vruchtbaar. Maar de medicijnen moeten als het goed is de onvruchtbaarheid wel opheffen! Hoe voel jij je met de medicijnen? Gaat dat een beetje goed? @Billie: zo leuk!!!! Wat moet dat een fantastisch gevoel zijn eindelijk! Ik word er zelf helemaal blij van als ik je woorden lees! @El1983: hoop dat je niet te veel last hebt gehad van de medicijnen? Liefs!
Sorry dacht dat het niet heel actief was hier,maar ik zat naar registratiedatums te kijken , foutje. @minnie, hopen dat je bloed idd waarden zijn gedaald. ik heb een mri scan gehad met zoals jullie ook contrastvloeistof erin, blijkt dat er een gezwel zit van 1,9x1,9 cm bij mij. Nu dus zoals anderen het medicijn cabergoline 0,5 mg 2 x per week. Heb ook geen menstruatie dus denk dat ik ook niet vruchtbaar ben momenteel.. Ik voel me door de medicijnen soms beetje sip,verder wat misselijk en heb eigenlijk nog ergere hoofdpijnmomenten dan dat ik altijd had.. Morgen ga ik de 4e week in met medicijnen... Mijn klachten mbt 'lekken van vocht' is al wel minder gelukkig. Eind van de week ook bloed prikken om de waarden van prolactine te checken of deze gedaald zijn, dit zat meen ik op 18 bij mij. Ik hoop dat dit in die 4 weken iets gelukt is.
Hoi Rantje Jouw verhaal klinkt bij (helaas) bekend in de oren. Mijn prolactinoom was destijds 12 mm. Iets kleiner dus dan bij jou, maar toch nog steeds wel flink. Ik heb uiteindelijk ook de carbergoline geslikt, en toen geen last van de bijwerkingen (bij norprolac wel ontzettend veel) maar vergis je niet..er gebeurt zoveel in je lijf. Er is een hoop ontregeld en nu wordt er opeens wat anders van je lijf gevraagd met de invloed van de medicatie. Ik hoop dat je al snel resultaat hebt in een lagere prolactine waarde! Uiteindelijk ben ik door middel van clomid ongesteld geworden, wel een natuurlijke menstruatie dus maar is niet spontaan ontstaan. Spannend wat jouw waardes gaan doen Minnie! En wat fijn dat je bijna geen last meer hebt van de bijwerkingen. En ja, ik ben zelf ook zo blij dat alles zo voorspoedig gaat. Maar dat neemt niet weg dat de moeilijke en zware periode niet vergeten is! Sterkte dames!
Ik wil me hier graag aansluiten. Bij mij na 6mnd geen menstruatie nu ook een hoog prolactine vastgesteld. Wel andere waardes dan dat ik hier voorbij zie komen. Mijn prolactine was namelijk 1850, waar het onder de 500 zou moeten zijn, iemand bekend met deze waardes? Vrijdag uitslag van 2e meting en indien weer verhoogd dan zal ik voor een MRI scan moeten.. Ben benieuwd wat de komende tijd zal brengen..
Bij mij werd altijd 0,50 gezegd. En ik had 4,74 bij de eerste meting. Dit zou dus in 'jouw' termen: 4740 zijn waar jij 1850 hebt. Het ligt er maar net aan hoe ze het benoemen! Maar goed..je bent verhoogd. Heb je al medicijnen gekregen? En hoe lang heeft er tussen de eerste en tweede meting gezeten?
Nog geen medicijnen, eerst een 2e meting om toevalsbevinding uit te sluiten. Heeft 6 wk tussen de 2 metingen gezeten. Jij had met jouw waarde dus ook een vrij groot prolactinoom (>1cm) is die bij jou ook geslonken met de medicatie? Je hebt mbv clomid in elk geval weer een cyclus zie ik
Billie85 van harte met je zwangerschap,zie ik nu ook .dankjewel voor je medeleven. Vorige week wezen bloedprikken en vandaag kreeg ik de uitslag. Mijn waarden waren al heel snel gedaald nu in 5 weken! Begon bij de endocrinologe op 15,6 en zat nu op 0,7 was de uitslag! Voorlopig zit ik in elk geval nog aan de medicijnen.maar ik reageer er gelukkig goed op. In april mag ik weer voor een mri scan terugkomen en ook voor bloedprikken om de waarden te controleren... Pommepom, bij mij zat er maar twee dagen tussen de twee metingen..en de huisarts vond de eerste waarde al hoog genoeg (18,zal bij jou dan idd 1800zijn) om me meteen door te sturen naar ziekenhuis. Heb jij verder geen bijwerkingen dan?alleen menstruatie die uitblijft?
Als jouw waarde 15.6 was waar hij onder de 0,50 zou moeten zijn dan zou dat bij mijn laboratorium 15600 zijn, dus vergeleken bij jou stelt mijn waarde van 1850 dan ook niet zo veel voor.. Maar jij had dan ook wel een heel fors prolactinoom (boven 1cm is al groot begreep ik). Wat bijzonder dat je waarde zo snel gezakt is!!! Hopelijk je prolactinoom ook mooi geslonken Ik kwam inderdaad bij de gyn vanwege het uitblijven van mijn menstruatie, verder niet echt specifieke klachten. Geen vocht uit borsten, maar wel redelijk recent een cupmaat gegroeid. En nu na m'n tweede bloedafname eens geprobeerd om handmatig te 'kolven' zegmaar, en dan komen er wel druppels melk. Ik weet dat tepelstimulatie tot verhoogde prolactine kan leiden, dit was dan ook de eerste en enige keer dat ik dit deed..
Ja de reactie van mijn arts was inderdaad dat ik goed reageerde op de medicijnen.hoop dat de prolactinoom dan ook snel krimpt... Idd stimuleren heb ik ook nooit gedaan... Hoe was je 2e uitslag nu? En worden er nog stappen ondernomen nu?
Opnieuw zelfde waarde, dus zal starten met parlodel en binnenkort MRI scan.. Ben benieuwd, spannend wel..
Oke nog even geduld dus.maar zonder mri al wel begonnen met medicijnen? Ja gaat wel goed voel me goed met de medicijnen ook voor mijn idee geen bijwerkingen meer op dit moment.afwachten tot april of kleiner is geworden. Lees op forums dat er vrouwen zijn die snel zwanger raken toen ze met de medicijnen begonnen,en ja daar ben ik wel benieuwd naar.. Weet nu totaal niet of ik uberhaupt een eisprong heb...kan ook zonder menstruatie heb ik gelezen...dus misschien dat ik dat wel wil vragen....
Ik lees nog wel met jullie mee hoor meiden!! Spannend voor de 27e Pommepom! Zie je er tegenop of niet? Wel fijn dat je toch al aan medicijnen mag beginnen. Want dan heb je voor je gevoel toch iets dat je er aan doet. En lastig dat afwachten he Rantje..het wisselt inderdaad heel sterk hoe snel vrouwen zwanger werden na het gebruik van medicatie. Maar helaas was ik niet 1 daarvan. hoop dat dit voor jou wel zo is hoor! Ook fijn dat je geen bijwerkingen meer hebt. Ik moet ook de 27e weer naar de endocrinoloog voor mijn bloeduitslag van de prolactine. Voor het eerst na 3 maanden sinds ik gestopt ben met de medicijnen. Dus ik hoop zo dat ik niet teveel gestegen ben! Heb vorige week ook een gezichtsveldonderzoek gehad en die was ook weer goed. Dus hopelijk is de arts volgende week ook tevreden en mag ik weer 3 maanden wegblijven! Sterkte allemaal meiden!! Bij mij was echt de hoop dat de arts altijd heeft gezegd dat je (mits zonder andere problemen natuurlijk) een zwangerschap echt kan. Hebben jullie je vriendjes/mannen ook al laten onderzoeken?? Liefs!
Spannend billie,vooral nu je zwanger bent! Met je zwangerschap alles goed? Kwaaltjes? Hopen dat de prolactinoom ook zo blijft nu.. Ben afgelopen maandag nog bij huisarts geweest en die heeft morgen nog contact met mn endocrinoloog over evt zwanger worden... Dus hoop dat ze nog verder willen kijken voordat ik pas in april weer mri krijg. Mijn man is ook nog nergens op gecheckt en ik verder ook niet dus... We wachten het af verder!