Wie ook prolactine waarde te hoog?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door cindyc, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wauw pommepom, dat zou super zijn! Hopen dat t echt de eisprong was!

Ja ik vind t dus een beetje een gek verhaal dat verschil tussen de ha en gyn maar ik volg gewoon de ha.. Heb iets meer vertrouwen in haar. Ik vroeg haar of ik nu wel die cabergolina moest slikken en ze zei dat ik t wel kon doen maar dat zij eigenlijk het wat overdreven vond en t waarschijnlijk niet echt nodig was. Dus ja..! Wat nu haha.. Denk dat ik het wel gewoon ga slikken.. Dan versnelt t proces misschien ook wat en word ik hopelijk ook gewoon gauw weer ongesteld.
    Gaat t gioed met je Billie?

2. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ja het kan ook geen kwaad (op langer termijn wel heftige bijwerkingen maar dan moet je het jaren frequent slikken!) En je hebt gelijk..alle beetje helpen om in ieder geval kans te maken op een ei sprong/ menstruatie!

Bij mij gaat alles goed! Van de week voor het eerst de baby gevoeld. Zo bijzonder! Merk al wel een beetje kriebels voor de 20 weken echo. Maar dat is al snel! Dus probeer me niet al te drum te maken.

Jullie nog sinterklaas gevierd??

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Bijzonder Billie! Wil je het geslacht weten wanneer je de echo hebt?
    Geen sinterklaas gevierd, kennen ze hier helaas niet :( En heb ook geen pepernoten, choco letters, taaitaai etc..haha. Dus overgeslagen! Verheug me daarom extra op mn reisje naar NL, dan haal ik alles wel weer in.
    Wat was jullie ervaring met de dostinex, kregen jullie ergens last van of voelden jullie wat in je lichaam? Kwam de cyclus weer snel terug?
    Ik ben zo benieuwd of het iets gaat doen..ook al heb ik het maar voor een maand voorgeschreven gekregen.. nu ik al bijna 4 maanden niet ongesteld ben, heb ik echt het gevoel dat het nooit meer komt!

4. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    @ Meis28
    Heb een tijdje op verloskunde gewerkt en daar gaven we Dostinex aan moeders met overleden kinderen, om hen niet te confronteren met een hoeveelheid moedermelk die opkwam. Vanwege de vele bijwerkingen zijn ze daar echter mee gestopt. Nou weet ik niet hoe het zit met de bijwerkingen als je nog geen kind hebt. Kan me voorstellen dat kraamvrouwen sneller bijwerkingen krijgen ivm hormoonschommelingen en dat soort dingen. Verder lees ik ook verhalen van vrouwen die weinig bijwerkingen hebben bij Dostinex.

Ik heb inmiddels een oproep voor de MRI: 27 december, gelukkig nog dit jaar! Spannend!

5. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat dat spannend is Billie, maar gaat nu vast heel snel!

Fijn dat je dit haar nog de MRI hebt tralala, hopelijk positief nieuws!

Ik heb inmiddels de uitslag van m'n MRI; geen afwijkingen te zien.. Dus waarschijnlijk 'gewoon' wat actievere cellen die de prolactine produceren.
    Blijf doorgaan met parlodel, volgende week ergens bloedprikken om te kijken of t al effect heeft of dat ik dosering moet aanpassen..
    En inmiddels op m'n temp kaartje te zien dat ik inderdaad een eisprong heb gehad! M'n eerste! We zijn helemaal in de wolken hier.
    Hoop natuurlijk dat het gelijk raak is haha, al is de kans groter dat het niet zo is. We zijn in elk geval heel blij dat mijn lichaam iets doet! Hopelijk het begin van een regelmatigere cyclus!

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Gelukkig tralala! Anders moet je zo lang wachten steeds :-/
    Bij mij willen ze nu dus eerst kijken hoe de waarden zijn eind januari en dan beslissen ze of een mri wel echt nodig is.
    Ja dat van die dostinex ik lees er ook verschillende verhalen over. De ene heeft geen bijwerkingen en de ander misselijk of duizelig. Ik ga wanneer ik daar net mee ben begonnen misschien een paar dagen naar Londen met m'n moeder dus ik hoop maar dat t goed gaat.. Hebben jullie ervaringen met de cyclus daarna? Kan die gauw weer op komen zetten? Zit nu bijna een week al aan de eutirox voor de schildklier maar merk nog niks. Geloof ook dat je daar pas iets van kan gaan merken na een aantal weken. Hopen dat t gauw eind januari is en dat de bloedtest er beter uit ziet! Ben ongeduldig haha.
    Spannend hoor pommepom! Allang fijn idd om te weten dat er iets gebeurd in je lichaam!

7. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Wat een goede uitslag!! Wat fijn!! En wat goed van je eisprong! Had je ook lange cyclussen en zijn die nu weer genormaliseerd? Duimen dat het direct deze ronde raak is!

8. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had geen cyclus meer haha, zat boven de 200 dagen..

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Haha! Hoelang is deze cyclus nu met eisprong? En hoe lang slik je nu de medicijnen?

10. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Wow pommepom dan is het helemaal bijzonder! Fijn dat de medicatie zo snel aanslaat, dat geeft goede hoop!!

Ik heb sinds donderdagavond met vlagen echt onwijs gespannen en zere borsten, heb ik nooit gehad. Dacht eerst dat het psychisch was, omdat ik woensdag heb gehoord dat m'n prolactine waarde echt te hoog is en ik totaal geen klachten had. Nooit last gehad van m'n borsten. Tot donderdagavond.. Vooral 's avonds wordt het erger (terwijl de prolactine piek tussen 10-12 uur s morgens ligt aldus de arts). M'n bh zit dan ook erg strak. Echt raar...

Pommepom had jij, op je cyclus na, verder nog klachten?

11. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang? Toen ik m'n eisprong kreeg zat ik rond dag 210.. Dus als ik ongi wordt dan zal dat rond dag 224 zijn.. Slik medicijnen pas 3 weken..

En tralala, psychisch kan er een hoop met je lichaam gebeuren he.. Maar kan ook dat je er nooit aandacht aan besteed hebt en nu wel..

Ik had behalve cyclus weinig klachten.. Achteraf wel toegenomen cupmaat, maar weet niet of dat aan prolactine te wijten was.. En geen melkuitvloed, maar kwam erachter dat ik dit wel met de hand kon 'opwekken'

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Wow! Ja als je eenmaal niet meer ongesteld wordt kun je door blijven tellen en lijkt het echt alsof er geen eind meer aan gaat komen. Wel een goed teken lijkt me, dat je na 3 weken medicijnen nu toch die eisprong hebt gehad en weer een cyclus zal krijgen als het goed is! Ben benieuwd.
    Gebruik je nu ovulatie testen? Of heb je je temperatuur in de gaten gehouden? Ik denk dat ik voorlopig de zwangerschapswens echt even op 'hold' moet zetten, want ten eerste moet de cyclus weer terugkomen en ten tweede (net zo belangrijk) moeten de schildklierwaarden eerst goed zijn. Anders is het niet goed om zwanger te worden..

13. Denisem

Denisem Nieuw lid

8 dec 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds maart 2010 ben ik er achter gekomen dat ik een prolactinoom heb.
    NA stoppen met de pil (juni 2009) ivm kinderwens werd ik niet ongesteld, uiteindelijk na veel onderzoeken bleek dat een prolactinoom de oorzaak was.
    na bloedonderzoek en MRI is dit vastgesteld.
    April 2010 ben ik begonnen met Dostinex (1 tablet per week, half tabletje op de zondag en andere helft op de woensdag momenteel)
    Waardes daalden zeer vlot! menstruatie eindelijk op gang en tot onze grote verrassing was ik na 3 maanden al zwanger :)
    Toen dirct gestopt met de medicatie (was inmiddels 6 weken zwanger zonder dat we het doorhadden) nu een gezonde zoon die maart 2014 alweer drie wordt!
    2 maanden mijn bevalling ben ik weer begonnen met de medicatie (ook met thyrax ivm traagwerkedne schildklier) medicijn werkt super!
    MAAR:de bijwerking zijn dramatisch bij mij. Zoals: dag na inname moe, half uur na inname ziek gevoel/wazig gevoel. Opvliegerig echt enorm kort lontje, depressief op sommige dagen vooral de dag na inname dostinex.ene moment vrolijk andere moment tegenovergestelde. Vergeet achtig, werkelijk men kan wat tegen mij zeggen en weet het gewoon niet meer! heel vervelend. Vaak verstopte neus (daardoor nu ook verslaafd aan de neusspray)
    dagen van zelfverzekerd ... andere dagen erg onzeker...soms misselijk...kan zo nog wel uren doorgaan.
    maandag weer uitslag internist...wil ermee stoppen maar tweede kinderwens is opkomend.
    Blij met het medicijn want super gelukkig met mijn zoon! maar aand e andere zijde....wat een rommel!!

14. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meis; ik temp al vanaf mei, blijven doen ookal werd cyclus steeds langer, maar hoorde gewoon bij het wakker worden.. Ik vond het een fijn idee om een eisprong toch te kunnen opsporen.. Werd wel minder secuur hoor, zette er op zondag bv. geen wekker meer voor.. Ook ovutesten had ik bij mijn tweede 'cyclus' gebruikt, maar toen alles negatief.. Vorige week voelde ik me ineens anders.. Steekjes in onderbuik, pijnlijke tepels.. Dus dacht ik gooi er weer eens een ovu test tegenaan, nou die was dus echt knalpositief! Inmiddels ook temp omhoog gegaan.

Denisem, bedankt voor het delen van je verhaal! Wat was je uiteindelijk snel zwanger van je 1e! Hoe groot was je prolactinoom en is deze geslonken door medicatie?
    Medicijnen zijn echt troep ja.. Had over parlodel ook een hoop narigheid gelezen.. Ik heb voorzichtig opgebouwd en vooral de 1e week veel last gehad.. Nu nog wel veel hoofdpijn, minder energie, en ja ook die verstopte neus.. Misschien voor jou een optie om van medicijn te switchen om te kijken of je dat beter verdraagt??

15. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Pommepom wat zou dat een opluchting zijn al zeg!super fijn voor je! Ookknap dat je zo lang bent blijven testen. Nu hopen op de rest;)

@denisem wat fijn om te horen dat het zo snel ging bij je. Nu ben ik ook wel erg nieuwsgierig hoe groot jouw prolactinoom was?

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Pommepom: dat is wel fijn dat je al die tijd toch je temp bijhoudt want zo krijg je uiteindelijk toch wat inzicht! Die ovu testen heb ik ook nog liggen maar die bewaar ik maar voor als ik er echt voor mag gaan ;)

Denisem: jee wat een verhaal.. Wat goed dat het bij jou uiteindelijk allemaal toch redelijk vlot nog gelukt is om zwanger te worden en dat de medicijnen helpen.! Wel vreselijk die bijwerkingen.. Hebben anderen daar ook zulke ervaringen mee? Jij had dezelfde aandoeningen die nu bij mij geconstateerd zijn. Alleen krijg ik nog geen mri. Omdat m'n prolactine waarde maar iets verhoogd was. En waarschijnlijk komt dat door de trage schildklier. Wat waren jouw waarden? Mijn tsh is momenteel 11,0 en krijg nu eutirox 25. M'n prolactine was 28,25 (max mocht 26 zijn) en krijg ik nu een maand cabergolina voor. Ik ben erg benieuwd of ik ook bijwerkingen krijg.. Brr.. Maar misschien is dit als je het langer slikt? Moet nu dus eind januari weer bloedprikken en dan hopen dat het er beter uitziet, ivm kinderwens!!

17. Denisem

Denisem Nieuw lid

8 dec 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn prolactine waardes waren destijds bijna 1000, de waarde moet onder de 400 liggen. nu is mijn waarde 219 :) (internist vandaag gesproken en gelijk maar even gevraagd, wel gaf hij aan dat de waardes nu anders berekend/geformuleerd worden)
    tsh waarde: 2.6 nu..(prima volgens internist)
    Volgend jaar (dan 5 jaar medicatie) weer onder de MRI waarschijnlijk.
    Internist gaf destijds aan 5 jaar medicatie te moeten slikken, dostinex. Echter na halveren ervan, om dit te testen toch weer omhoog afgelopen mei.
    Heb met de internist over de mogelijkheden gesproken mbt andere medicatie echter na lezen op internet las ik ook een hoop vreselijke bijwerkingen.
    Wij willen 2014 zeer waarschijnlijk voor een tweede gaan(mocht het lukken uiteraard)

De bijwerkingen in het begin waren veelal erg misselijk..enorm moe.. tip: neem hem voor je gaat slapen in..met hapje yogurt of vla ..werkt goed tegen misselijkheid en de moeheid slaap je doorheen.
    Mijn partner heeft me er echt doorheen gesleept vooral in het begin..als ik me zo vreselijk voelde dan zei hij, je hebt je medicatie geslikt..oojaaa....:)

Positieve bijkomstigheid: LIBIDO gaat weer omhoog!

@meis28: Succes..hoop dat de bijwerkingen bij jou meevallen. en Wie weet ben je net zo snel zwanger als ik!
    @pommedom:knap dat je idd zo lang hebt blijven testen..
    @ratje:prolactinoom was destijds 0.9 mm. net geen cm..anders spreekt men van een macroprolactinoom, nu nog micro. (klinkt leuker haha)

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Gelukkig was het nog net een micro! Het is wel vervelend dat je aan de medicatie moet blijven. Maar heb je nog steeds zo erge last van de bijwerkingen of is het wel iets stabieler geworden na verloop van tijd? Bij mij is het momenteel toch denk ik meer de schildklier die voor problemen zorgt, want de prolactine is zo hoog nog niet. En de HA zegt dat dit dus door de schildklier komt, dat die hormonen gewoon een beetje ontregeld zijn. Hoop ook echt dat het een beetje zal gaan vlotten :)
    Spannend dat jullie voor een tweede willen gaan! Nu je alles een beetje op orde hebt, geeft het dan minder moeilijkheden? Heb je een regelmatige cyclus?
    Mijn libido mag ook wel omhoog..! Heb al tijden helemaal niet zoveel behoefte aan sex.. Eigenlijk vrijwel nooit dat ik uit mezelf echt denk van JA NU HEB IK ZO'N ZIN! Best raar. Ik denk dat het eerder vooral lag aan de pil, maar had toen wel momenten dat ik wel een wat beter libido had. Maar nu echt al meer dan een jaar dat ik er helemaal nooit zin in heb. Jullie daar ook last van (gehad)?
    p.s. heb uitgerekend dat ik 30 dec. eerste halfje dostinex neem (dan komt het precies uit met maand slikken en bloed prikken) dus ben benieuwd! Zal het idd voor het slapen gaan doen met wat eten/vla.
    Pommepom: Wanneer is je nod?

19. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Hey dames,

Wat wordt het druk hier. Ik ben niet meer zo actief, we gaan volgend jaar trouwen, dus kost al energie zat.

@billie, wat fijn dat het zo goed gaat. Hoop dat je prolactinoom ook rustig blijft.

@de dames die hier nieuw zijn. Ik had ook een hoog prolactine gehalte, maar zonder dat er ooit een reden is gevonden. Waarschijnlijk overgevoelig voor stress, waardoor mn lichaam extreem reageert, maar dat is moeilijk te bewijzen. Ook ik heb in 2011 dostinex gekregen, en na 5 weken menstrueerde ik al. Mijn prolactine was licht verhoogd, slechts 90 of 900. Binnen 3 maanden was ik zwanger, en heb nu een dochter van 1,5 jaar. Echter na de bevalling kwam er wederom geen menstruatie, en na een jaar wilde ik dit toch uitgezocht hebben. Terwijl we bezig waren om door de mmm te gaan, werd ik ineens ongesteld. Aangezien ze niks konden vinden en ik het vermoedde had dat het aan de stress lag, heb ik een paar keuzes gemaakt, voornamelijk op werk gebied. En tada, zie mijn onderschrift, ik heb na 16 jaar iets wat in de buurt komt van een cyclus.

Ik lees hier nog steeds mee, maar onthoud niet alles. Las over trage schildklier en prolactinimie. mag je nu wel zwanger worden. Je medicijnen moeten neem ik aan nog redelijk afgesteld worden, dat kan nog weleens zoeken zijn. Ik heb begrepen dat de kans op een miskraam hoger is bij traagwerkende schildklier en je regelmatig op controle moet komen bij een zwangerschap om te kijken of de dosis nog juist. 1 Van de mama's van het groepje waar ik in mee praatte moest zodra ze zwanger was de dosis verdubbelen. Misschien iets om dit goed na te vragen?

Las libido, jaren gedacht: wat is dat? Maar heb het gevonden :D

Pommedom, spannend hoor. Zou zomaar raak kunnen zijn. Hoop dat je een beetje stabiele cyclus krijg.

@tralala, de piek ligt binnen 2 uur na opstaan. Ik mocht pas na 10.00 in de ochtend bloedprikken. Het advies is ook om na 10.00 bloed te prikken. Ik hield wel altijd rekening met hoe laat ik was op gestaan, slaap graag uit ;).

Ik ga weer in meeleesmodus. Hoop hier nog wel wat positieve zwangerschapstesten voorbij te zien komen.

20. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Gezellig weer een berichtje te lezen. En nog positief ook :) Bij jou is het dus allemaal toch goed en snel gegaan. Lag het dan waarschijnlijk toch aan stress?

Ik ben idd degene met trage schildklier erbij. De prolactine is bij mij ook maar licht verhoogd, mocht 26,0 zijn en is 28,25. De HA vond dit niet zo heel hoog en ook niet gek want zei dat dit vaak gepaard gaat met de trage schildklier. Alles is een beetje door de war zeg maar. Zelf denk ik wel eens... zou dat niet kunnen komen door zo lange tijd pilgebruik? 10 jaar.. En nu moet het lichaam alles ineens weer zelf oppakken. Maar heb er niets over kunnen vinden dus denk dat het niet te bewijzen is. Ik krijg nu eerst een maandje dostinex. Zou het kunnen dat ik dan weer ongesteld word?? Na dat maandje moet ik meteen weer bloedprikken om te kijken hoe de waarden dan zijn. Ondertussen ben ik ook vast begonnen met medicijnen voor de schildklier. Heb inderdaad gehoord en gelezen dat een zwangerschap nu nog even niet kan (haha heb ook niet eens een cyclus dus het KAN ook echt niet).. Schijnt idd niet goed te zijn en kans op miskraam en andere dingen. Dus ik moet eerst even geduld hebben tot de waarden goed zijn en dus de medicijnen aanslaan en ik de goede dosis heb. Kan snel gaan maar kan ook zeker maanden duren..! Baal wel maar goed, dit is eerst belangrijk dus ik moet gewoon geduld hebben. Kijk wel erg uit naar eindelijk eens een menstruatie te krijgen.. zou zo blij zijn als ik weer een beetje regelmatige goede cyclus heb!

Hoe is het met de rest?

Deel Deze Pagina