Vmb1981,wat leuk! Van harte met jullie voorgenomen huwelijk! Zelf zijn wij afgelopen mei getrouwd,ontzettend leuke mooie dag gehad! M.b.t lage schildklier, beste vriendin heeft dit van mij ook en die is al jaren hiervoor onder behandeling en het moest idd eerst goed zijn voordat ze zwanger mocht worden.maar bij haar ook gelukt,waren jaartje bezig maar ja dat kan bij ieder ander ook! En die moest zodra ze zwanger was elke maand bloedprikken om de waardes in de gaten te houden,deze moeten langzaam uit zichzelf stijgen icm medicijnen natuurlijk.opvliegerig,kort lontje is echt iets van de schildklier dit schijnt erg kernmerkend te zijn daarvoor! Denisem je had idd gelukkig een micro, bij mij is het een macro dus ik hoop als ik in april weer moet voor mri dat hij echt geslonken is maar duurt nog zo lang...echt down van de medicijnen ja soms maar vooral last van misselijk ondanks dat ik ze echt met warme maaltijd inneem op advies. Voor de rest is bij mij int begin de bijwerking van 'lekkende borsten' al enorm verminderd maar nog altijd niet helemaal weg Verwacht daarom dat ik eigenlijk nog wel lange weg te gaan heb... Zelf heb ik ook als ik hier de verhalen lees toch wel beetje nasmaak van de pil,vermoeden heb ik dat het ergens toch misschien iets ervan is allemaal...bij mij sind pilgebruik ook begonnen als ik terugkijk in de jaren...
Ja he.. Ik heb er ook ergens een slecht gevoel over, al die jaren aan de hormonen. Wat leuk al die bruiloften gefeli! Wij gaan misschien in maart trouwen en anders wordt het na de zomer. We werken namelijk 7-8 maanden per jaar (hoogseizoen) dus t hangt nog een beetje af van of t nog gaat lukken voor die tijd Ik hoop ook voor je dat ie goed aan het slinken is! Wat een geduld moet je dan opbrengen he met dat wachten.. Heb je inmiddels een cyclus? Rot van die bijwerkingen. Bij mij gaat de 30e de eerste dostinex erin haha ben benieuwd :-/ Ja dat van die schildklier is heel verschillend per persoon hoe lang t duurt voor je de juiste dosis medicatie hebt. Spannend dus.. Ik ben niet echt opvliegerig maar wel futloos/weinig zin om dingen te doen zeg maar, laag libido, haaruitval (maar heb ik altij wel beetje) en snel Koud.
Wij hebben bruiloft jaar van tevoren datum vastgezet,maar dat is echt niet nodig hoor. Als je niet per se ergens echt wil dan misschien wel op tijd met bespreken,maar om me heen zie ik dat je het binnen paar maand geregeld kunt hebben. Om nog terug te komen op dat libido,heb ik ook niet...zal ook nooit zeggen ,ik heb er nu zin in! Cyclus is er ook niet....nog twee maandjes en dan al een jaar niet nadat ik gestopt ben met de pil....hoop dat de boel op gang gaat komen ,beetje rap graag
Zo.. Heerlijk een aantal dagen met vl weggeweest. Even m'n gedachten verzetten en veel geshopt en lekker gegeten. Dat doet wonderen :-D en natuurlijk nog heel gezellig gemaakt, ondanks dat ik het gevoel heb dat het deze ronde beslist niet raak zal zijn. Eerst hield ik nog goede moed, maar op de een of andere manier ben ik er nu van overtuigd dat het niet raak zal zijn. Zal dus gewoon in de mri moeten over 2 weken. @ vmb181: gefeliciteerd!! Geniet van de voorbereidingen! @ meis28: wat leuk dat jullie ook gaan trouwen. In Spanje? Op t strand lijkt me zo gaaf! Dat is ons voornemen over een aantal jaren
Hihi ja is leuk! Wij weten nog niet zeker, misschien ook wel bij zijn ouders thuis op t platteland (wonen weer ergens anders)! Lekker dat jullie er even tussenuit zijn geweest, even de gedachten ergens anders op zetten. Al blijf je er toch ergens altijd wel mee bezig he? Rantje hopen dat de prolactinoom lekker aan het slinken is nu met de medicijnen. Pff bijna een jaar alweer, grrr irritant zeg.. Merkte jij meteen al wat van de cabergolina? Ik ben benieuwd naar de eerste week, begin 30 dec.
Ik word echt beroerd als ik al die bijwerkingen lees.. ben echt anti medicatie, laat staan met zoveel bijwerkingen! Je moet er wat voor over hebben maar toch. Andere kant kijk ik er ook wel naar uit om te beginnen, dan kan ik tenminste iets doen! Voel me nu zo machteloos op de wachtbank zitten totdat we na de MRI eindelijk weten wat we kunnen gaan doen.
Ja idd, dat kan ik me voorstellen! Het duurt nog dik 2/3 weken. Maar het is wel fijn dat het onderzocht wordt en ook deze maand nog! Dan weet je gauw waar je aan toe bent.. Ik ben ook echt benieuwd naar die cabergolina.. Gelukkig in eerste instantie maar een maand slikken. Hoop echt niet op bijwerkingen!! Eng als je dat leest ja! En dat potje koste hier trouwens 19 euro voor 8 pilletjes!! Waarvan ik er maar 4 hoef nu. Duur joh.
Wow dat is echt flink aan de prijs! Daar wordt mijn zorgverzekeraar blij van in het nieuwe jaar als ik weer eigen risico mag gaan betalen. Hoe zit dat in Spanje? Ook veel eigen risico? Ben heel benieuwd hoe jij gaat reageren op de tabletten. Toch grappig dat we aardig in het zelfde schuitje zitten.. Eerst lange cyclussen, twijfel om wel of niet naar de ha te gaan, doorgestuurd worden en nu allebei een hoog prolactine gehalte en misschien PCOS. Maar ik denk echt dat bij jou de waarden wel normaliseren als je schildklier waarden netjes worden hoor. Ik duim!
Ja he hahah!! Hier werken we niet met zorg verzekeringen. Wij zijn via de staat verzekerd (of hoe zeg je dat), wanneer je werkt. Dus ik betaal niets extra's. Alleen voor medicijnen, maar daar krijg je korting op als je het op recept haalt. Die Eutirox schildklier tabletjes via de dokter bijvoorbeeld kostte maar 17 cent haha voor een doosje van 84 tabletjes. Ik zit er soms wel aan te denken om een prive verzekering te nemen via AXA of MAPFRE ofzo, maar dat kost me dan wel weer 60 euro per maand ongeveer extra. En ja..vind het dan eigenlijk zonde.. Nu gaat het ook nog prima. Maar eventueel met oog op een bevalling is dat wel fijn, dan mag je ook in de mooiere ziekenhuizen en krijg je nog net dat beetje betere zorg. Ik zie het wel.. Ik laat het weten hoor als ik de 30e de eerste pil neem, hoe het dan gaat. Ben benieuwd. Ik hoop ook dat het met die schildklier zo wat beter wordt en alles meteen wat beter wordt. Eind januari zullen we het wel horen. Dat van die PCOS dat weet ik niet zeker, dacht het te zien maar de gyn heeft me daar niets over gezegd.. En de HA zegt nu dat ik niet terug hoef naar hem, dat we eerst gewoon die bloed waarden gaan bekijken en dat we dat samen doen. Maar die gyn zei dat ik na het bloed prikken en de cabergolina terug kon komen bij hem. Dus ben nu steeds bang dat hij nog wat te zeggen had maar dat volgende keer wil doen, en dat de HA nu dus zegt dat ik niet terug hoef naar hem, ik daar niet achter kom. Haha. Geen idee... Maar vraag nog wel de volgende keer bij de HA of hij nog uitslagen of info van de vorige keer heeft, of ik er niet sowieso heen moet nog.
Ik lees dat jullie je wel een beetje druk maken om de bijwerkingen van de dostinex. Ik kan natuurlijk niet voorspellen hoe jullie gaan reageren, want ieder lijf is anders maar ik had nergens last van. Voorheen slikte ik andere medicatie die steeds werd verhoogd;elke ochtend misselijk boven de pot, moe, duizelig en weinig eetlust. Toen ik overstapte op de dostinex was dat echt een verschil. Totaal nergens last van (alleen een beetje draaierig bij het opstaan) maar verder alles prima! Dus hopelijk is dat bij jullie ook zo. Gefeliciteerd met je verloving vmb!!! Leuke en mooie tijd die nu aanbreekt met alles te regelen. Denk nog steeds met veel plezier terug aan die bijzondere tijd. Hier gaat verder alles goed. Nog een week tot de 20 weken echo. Ik hou jullie op de hoogte!
@billie85 Wat fijn om ook eens wat positieve reacties te lezen.. Fijn dat het bij jou zo te zien goed is gekomen! Gefeliciteerd!
Ja dankjewel tralalala, maar moet wel zeggen dat ik het lastig vind om steeds iets te laten weten hier. Want ik vond het zelf soms ook moeilijk om met een zwangere geconfronteerd te worden. Niet dat ik het ze niet gunde, maar toch..wel dat gevoel dat je zelf dat ook al zo lang zo graag zou willen. Dus ik hoop niet dat ik dat gevoel bij jullie ook opwek! Zou ik heel vervelend vinden. Zie je op tegen de MRI of niet? Krijg je snel de uitslag?
Hee Billie, ikzelf vind het helemaal niet vervelend. Zo is het leven nou eenmaal, je krijgt niet alles op een presenteerblaadje.. En bij de een gaat het makkelijker of sneller dan bij jezelf. Het is soms misschien even balen omdat je zelf ook graag wil. Maar het is alleen maar fijn om ervaringen met elkaar te delen en steun te krijgen en geven. Dus voor mijn part hoef je je totaal niet schuldig te voelen en mij geef je zeker geen rot gevoel. Ook al ken ik je niet, kan ik alleen maar zeggen dat ik hartstikke blij ben dat dit jou gegund is! En jij hebt ook genoeg geduld moeten hebben. Liefs
Hopelijk krijg je idd gauw de uitslag na de scan tralala. Al dat gewacht ook..! Nog 10 dagen en dan heb je de scan. Ik ben vandaag aangekomen in NL, joehooee!
@ Billie85 Helemaal niet meid, het is jou helemaal gegund!! Heerlijk genieten van deze bijzondere tijd. Jij hebt het zo te lezen ook niet cadeau gekregen, het geeft ons juist moed om door te gaan voor wat we zo graag willen! En natuurlijk, soms op de mindere dagen baal ik wel eens. Meer van mensen die in ronde 1 raak zijn (ondanks dat ik hen gun hoor, maar auw het steekt dan zo hard!!). Voor anderen die er langer over hebben gedaan en/of in de MMM zitten ben ik overigens altijd blij haha. Ik zie niet zozeer op tegen de MRI, ben blij dat er wat gedaan wordt. Tuurlijk is het wel weer een dingetje. Nu is er nog niets 'bewezen', straks krijgt het misschien een naamkaartje. Dat is nog wel pittig. Ben altijd het type van, zolang er nog niets bewezen is is er nog hoop! Hoop dat ze niets vinden. Eerst nog mn NOD afwachten, wanneer die is weet ik niet. Op 30 dec ga ik testen, ben dan geloof ik op cyclusdag 49. Verwacht 'm negatief, maar wie niet waagt wie niet wint. @ Meis28 Welkom in Nederland!! Hoe is het om weer terug te zijn?? Hoelang blijf je precies? Moet na de MRI een afspraak maken voor een week later. Denk dat ik morgen al met de poli bel, zodat ik zeker een afspraak heb en niet 2 wk moet wachten omdat ze geen tijd hebben. Hoe voel jij je nu?
Ja inderdaad je hebt altijd nog maar hoop tot de uitslag hihi.. Hoop ook voor je dat het niets ergs is! Misschien krijg je ook uiteindelijk dostinex ofzo voor een tijdje. Het zal vast meevallen en de mri scan dat moet idd toch even gebeuren. Maar idd: fijn dat het gewoon even goed nagekeken wordt en dat je dan zo weer meer duidelijkheid hebt! Ik heb t naar m'n zin in NL, heerlijk. Vlieg 26 jan weer terug en dag erna meteen bloedprikken om te kijken hoe de waarden zijn na de medicijnen! Ben erg benieuwd.. Verder voel ik me hetzelfde, nog steeds geen teken van menstruatie of wat ook. Kijken of die dostinex daar verandering in gaat brengen, 30e begin ik daarmee. Hebben wel t idee om misschien naar NL te verhuizen ooit. Dus nu twijfel ik weer: moeten we dan überhaupt wel aan kinderen nu beginnen? Want ik kan beter dan eerst hier een baan zoeken en een huisje, dat m'n vriend daarna kan komen en ook wat kan zoeken. Maar om dat eerst allemaal weer op te bouwen en voor elkaar te hebben, ben je ook weer zeker een jaar verder. En moet je nog een ritme krijgen en alles een beetje voor elkaar. Pff moeilijk hoor keuzes maken
Pfoe dat zijn inderdaad moeilijke keuzes.. Je kunt natuurlijk ook met een kindje naar Nederland verhuizen. Dat zal zeker niet gemakkelijk zijn, maar ook niet onmogelijk. Zou die keuze dan wel voor het 4e levensjaar maken, zodat het kind in 1 van die landen naar school gaat. En zelfs dan nog, kinderen zijn erg flexibel. Helemaal als je ze tweetalig opvoed.. Is je man en/of zijn familie spaans?
Heb net trouwens gebeld naar de poli voor een afspraak. De arts zei de vorige keer dat ik een afspraak mocht maken 1-2 wk na de MRI voor de uitslag. Dus ik belde dat ik een week later een afspraak wilde. 'Mevrouw, krijgt u dan AL de uitslag?'. Eh ja, dat is mij vertelt. Heb natuurlijk niet verteld dat het 1-2 wk later kon zijn. Ben nogal een control freak en kan echt niet tegen onzekerheid en dat soort dingen, dus hoe sneller hoe beter Ga er vanuit dat het 3 januari toch niet bekend is, aangezien de MRI beoordeeld moet worden door de radioloog, misschien een neuroloog en de fertiliteitsarts (denk ik?) en half ziekenhuis is half december op wintersport. Maar dat horen we dan wel, als de uitslag er wel is heb ik 'm zo snel mogelijk. Zo frustrerend, mijn misselijkheid is weer begonnen. Dit is al de 3e cyclus op rij dat ik 's morgens en 's middags misselijk ben. Niet zo erg dat ik moet spugen, maar zo'n naar weeïg gevoel. Beschouw het ook niet als een symptoom van een mogelijke zwangerschap, maar het is wel erg irritant! Misselijkheid voor een zwangerschap a la, maar voor een menstruatie.. Frustrerend!
Tijdje geleden maar hier ondertussen contact gehad met mijn endocrinologe ivm uitblijven van ongesteldheid nog steeds. Ben nu al ruim 2 maanden aan de cabergoline en nog niet ongesteld ook. Volgens endocrinologe had ze dit ook al wel verwacht dus ga vanavond beginnen met slikken van norprolac. Eerst de opstartdosis en dan uiteindelijk bedoeling om naar 0.75 mg te gaan. Iemand ervaring hiermee? Ivm onze kinderwens zit ik idd op ongesteldheid te wachten maar krijg van mijn endocrinologe geen groen licht hiervoor,misschien in april na mijn mri scan.... Mijn prolactinewaarde waren laatste keer al wel normaal vertelde mijn arts dus dat was snel naar beneden. Dat was dus die 0,7. Ik vind het ook niet erg om met babynieuws geconfronteerd te worden hoor,mijn beste vriendin is hoogzwanger..in die leeftijdsfase zitten we.overal om me heen baby s etc. Ik hoop het zelf ook ooit mee te gaan maken maar feit dat mensen er soms vanuit gaan dat het maar vanzelfsprekend is dat je zo zwanger kunt zijn vind ik soms irritant. Mijn mri uitslag had ik trouwens wel binnen een week al hoor Tralala, heb vrijdags mru gehad en had woensdag uitslag,dus dit kan snel hoor! Alvast iedereen fijne feestdagen gewenst!
Fijn Rantje dat je prolactine waarde al mooi gedaald is. Hopen dat zich nu snel een ongesteldheid aandient. Willen ze een MRI om te kijken of het al geslonken is oid? Goed om te horen dat je de uitslag binnen een week had, dat geeft mij weer moed haha!