Ok spannend Rantje of er nu eens iets komen gaat. Vervelend dat het nog niks echt opgeleverd heeft. Tralala ik wens je nu alvast veel succes de 27e! Ben wat minder aanwezig nu deze dagen op t forum dus ik doe het nu al een beetje vroeg . Hoop dat t allemaal meevalt, laat je het weten hoe het gegaan is? Prettige feestdagen allemaal!
Nou fijn dat jullie zo reageren. Natuurlijk heb ik zelf ook een moeilijke periode gehad, ben ik zeker niet vergeten hoor. maar fijn dat jullie het niet vervelend vinden. Probeer de vragen te beantwoorden op basis van mijn ervaringen van de afgelopen tijd! @Meis: ik begrijp dat je twijfels hebt over de keuze van het kindje en de combinatie met verhuizen, baan, enz. Wij hadden dit ook (mijn man begon aan zijn 3e en pittigste studie ooit, klein flatje, enz) maar hebben toch de keuze gemaakt om een kindje te willen. Uiteindelijk weet je niet hoe lang het nog gaat duren. Achteraf zijn we in die tussentijd verhuist en heeft mijn man de studie na 2 jaar afgerond zonder dat we een kindje kregen. We zijn dus blij dat we het niet daarom hebben uitgesteld, want dan hadden we nog langer moeten wachten. En daardoor heb ik wel geleerd om bepaalde keuzes niet uit te stellen als dat echt niet nodig is. Je weet niet hoe het gaat lopen en er zal altijd wel iets zijn waardoor het misschien niet uit komt! Tuurlijk is het een grote verandering, maar uiteindelijk vind je ook wel weer oplossingen voor de dingen die je tegen gaat komen. @ Rantje: ik heb bijna een jaar Norprolac geslikt voordat ik overstapte op de Dostinex. Door die medicatie ben ik vrij snel gezakt in de prolactine waarde, maar bleef dit uiteindelijk te hoog ondanks het telkens verhogen van de Norprolac. Bij de eerste doseringen had ik vrijwel geen bijwerkingen. Vanaf de verhoging naar 75mg kreeg ik die echter wel. Misselijk, duizelig, beroerd..elke dag opnieuw. Ook erg moe en niet lekker in mijn vel zitten. Ook daar wende ik wel aan, maar toen ik overstapte naar andere medicatie merkte ik pas hoeveel last ik van de Norprolac had gehad. Mijn waardes waren (voor de zwangerschap) ook rond de 0.7 maar ook geen menstruatie gekregen. Die is eerst geprobeerd te creëren d.m.v. kuurtje Primolut, maar ook hier kreeg ik geen bloeding van. Uiteindelijk d.m.v. clomid wel. Eerder werd dit niet gedaan omdat de prolactinewaarde te hoog was. Wellicht dus handig om dit aan te kaarten dat andere medicatie je lichaam een zetje geven? En dat wachten op groen licht hebben wij ook een jaar lang moeten doen...moeilijk hoor. Inderdaad al die zwangere mensen..die confrontatie vond ik nooit wennen. @Tralalala, sterkte de 27e en hopelijk heb jij ook zo snel de uitslag. Had ik destijds ook hoor! @ hier: gisteren de 20 weken echo gehad. Stik zenuwachtig, omdat ik toch bang was dat er een afwijking te zien zou zijn. Maar alles wat ze kunnen checken was goed. Zo fijn. En ook duidelijk kunnen zien dat we een jongen krijgen. Dit gevoel had ik altijd al, zelfs voordat ik zwanger zou worden. En dat dit nu ook echt klopt is wel heel bijzonder. Dus de eerste kleertjes zijn geshopt en gaan nu ook voor de babykamer kijken. Zijn dolgelukkig en dankbaar! Hele fijne kerst voor jullie! Liefs
Mri met contrastvloeistof gisteren gehad. Stond er lekker nuchter in, maar ik merk dat het wachten op de uitslag killing is.. En dan komt m'n mogelijke NOD ook steeds dichter in de buurt. Zenuwslopende dagen. Hoe is het met jullie allemaal?
Spannend hoor! Is het meegevallen of was t naar? Hoop dat je nu snel uitslag krijgt? Hier niet veel beter. Merk nog maar weinig van de eutirox. Ben sloom en lusteloos. Ben echt benieuwd of eind januari die waarden verbeterd zijn! Ga overmorgen de eerste halve pil dostinex slikken. Inmiddels nu al 4,5 maand niet ongesteld geweest pffff! Hopen dat 2014 beter wordt op dat gebied .
Jeetje meis wat lang al niet. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Spannend om met dostinex te beginnen? Hoe staat je man erin? Mri viel reuze mee, wist van te voren niet dat ze ook met contrast vloeistof deden. Keek naar links en naar rechts en opeens zat er een infuus in m'n arm haha. Vond het erg mee vallen. Stond met 40 minuten weer buiten. Volgende week vrijdag om 11.45 uur de uitslag. Hoop op een goed begin van 2014. Wel fijn omdat te horen wat het is en welke stappen we gaan ondernemen. Hoe bevalt het jou inmiddels in Nederland?
Hey ladies, @Billie, een zoon!! Wat leuk en fijn dat alles goed is. Je bent al op de helft, heb je al een mooi buikje? Apart he, dat je op de 1 of andere manier al zo een sterk voorgevoel hebt van het geslacht. Ik voelde ook echt dat we een dochter zouden krijgen. Moet wel zeggen dat ik nadat ik het geslacht wist, me echt moeder ging voelen. @tralala, fijn dat je de mri vond meevallen. Stelt ook eigenlijk niks voor, voornamelijk hoop herrie en irritant dat je stil moet liggen. Ben benieuwd naar de uitslag, gelukkig heb je iets van afleiding de aankomende dagen. Beetje oud en nieuw vieren enzo @meis, hoop dat de dostinex dan een beetje snel zn werk gaat doen. @rantje, jammer dat je nog even moet wachten. Hoop dat je in april groen licht krijgt. Je waardes zijn wel al gedaald, dus dat gaat de goede kant op. @hier, alles goed. Ziva zit nu in een superleuke fase, elke dag is zo genieten. Ze is lekker aan het kletsen, wel 1 woordje nog, maar zo leuk. Ze zegt nu steeds het laatste woord van de zin na. Geef mama eens een kus, zegt zij: kus. Wil je eten, zegt zij: eten. En sinds gister zegt ze pinguin, hoe briljant is dat.. Wel afgelopen een lange cyclus gehad, begon me alweer ongerust te maken. Maar op dag 43 was daar dan gelukkig m'n menstruatie. Het mag wel wegblijven, maar dan met een leuke reden . Niet dat we bezig zijn, eerst maar eens trouwen. Gebruik echter geen anticonceptie, we doen voor het zingen de kerk uit, niet echt de veiligste methode. Maar wil echt niet aan de pil, ben zoooo bang dat als ik weer stop, m'n menstruatie weer wegblijft. Alleen wil ook niet ongesteld zijn met de bruiloft, dilemma. Maar heb nog even om er over na te denken. Meiden, een fijne jaarwisseling en dat 2014 jullie jaar mag worden. xxx
Ojee.. test ik vanmorgen toch zo maar positief Ik kon het niet geloven. Heb 5 testen gedaan incl 2x clearblue en beiden zeggen: zwanger 1-2! Onwerkelijk! Heel onwerkelijk.. Vriendin van mij zegt nu dat ze het niet vertrouwd, omdat mijn hypofyse van slag is en daardoor voor vals positieve testen kan zorgen. Is dat zo?
Whaaaa..tralala89..wat een super nieuws! Ik heb tijdens mijn verhoogde prolactine en uitblijven van menstruatie bijna elke maand een test gedaan, maar nooit een positieve test gehad. Dus ik zou er nu voorzichtig gewoon blij mee zijn en snel een afspraak maken voor een eerste echo! Wat een mooie afsluiter van dit jaar voor je. Hoop dat alles goed mag blijven gaan voor je! @ vmb, leuk hoor al die trouwvoorbereidingen. Hoe ver zijn jullie ongeveer?? Wanneer ga je eigenlijk trouwen?? Maar ook spannend dat je eventueel misschien zwanger zou kunnen raken. en ja ik heb al een aardig buikje, vanaf 9 weken kon je het al wel zien bij mij en nu is het een mooi bolletje. Mooi naar voren, niets aan de zijkant en ook verder nog geen dikke benen/billen enz. haha..dus voel me super. Voor iedereen inderdaad een fijne jaarwisseling en het allerbeste voor 2014 met lieve mensen om jullie heen!
Tralala heb je testen gezien in je topic en ook hier nog eens gefeliciteerd! Wat fantastisch! En dat terwijl je nog zenuwachtig was voor uitslag MRI.. Je hypofyse is inderdaad van slag, maar no way dat die voor een valspositieve test zorgt! Een test wordt positief op hcg, dat wordt aangemaakt door een bevrucht eitje, niet door je hypofyse of iets.. De eerste periode is altijd spannend natuurlijk maar voor nu ben je gewoon zwanger hoor meid! Ik kreeg vorige week trouwens de uitslag van m'n prolactine (na 1 maand parlodel), was gezakt van 1950 naar 670, dus mooi resultaat op 1 maand! Vorige maand eisprong gehad en nu wijst alles opnieuw op eisprong, ben in de wolken haha! Nu nog een positieve test natuurlijk
Billie: fijn om te horen dat alles goed gaat! En idd wat je in je vorige verhaal zei ben ik wel met je eens: je weet nooit hoe lang iets gaat duren.. Ik zie t dan ook best wel als een geschenk dat komt wanneer de tijd er rijp voor is.. Tralala: jeetje echt?! Gefeliciteerd meid! Ik denk niet dat t een valse test kan zijn hoor, maar t is natuurlijk nog vroeg dus ik hoop voor je dat alles goed zal blijven gaan. Komt vast goed! Snel gedaan dan nog he hihi. Pommepom: oh das fijn zeg, hopen dat je nu een normale cyclus gaat krijgen. Waarde is flink gedaald ja! Vmb: leuk dat je gaat trouwen, wanneer? Wij gaan ook trouwen maar hebben nog geen datum en zitten ook nog een beetje te denken over hoe we t gaan doen. Wonen in Spanje maar onze families wonen in nog weer andere landen dus misschien doen we alleen iets kleins. Dat vind ik ook net zo leuk! Ik ga vanavond m'n eerste dostinex tabletje (halve) slikken. Hopen dat de waarde bij mij ook gauw zal dalen. Ben echt zo benieuwd naar de volgende bloed uitslag.. !
Dankjewel meis28! Morgen de uitslag van de MRI, ben wel heel benieuwd. Hoe gaat het inmiddels met jou na het starten met je medicatie?
Ben ook erg benieuwd. Weet je al of dit invloed kan hebben op de zwangerschap en ivm de medicijnen? Spannend zeg, hoe gaat het inmiddels met je? Ik moet vanavond m'n tweede halfje dostinex slikken. Heb er geen last van gehad hoor, dus alles nog gewoon hetzelfde. Ben net met m'n schoonzus naar de verloskundigepraktijk geweest, ze heeft 1,5 cm ontsluiting nu dus kan nog best wel een tijd duren. Morgen is ze wel uitgerekend. Hoorde het hartje, echt mooi joh! We horen morgen vast wel van je wat de uitslag van de mri is!
Tralala whoehoe!!!! Zwanger!!!!! Gefeliciteerd. Ben ook benieuwd naar de uitslag, we horen het vast van je. Vaak als je aan het zh loopt krijg je een vroege echo, met ong 7 weken. Ben benieuwd of je gelijk een afspraak krijg ervoor. Geniet ervan. Meis, merk je iets van de dostinex?
Geloof het nog niet! Heb nu m'n tweede halfje gehad gisteravond, nog 6 te gaan. Heb wel onrustig geslapen, heel ietsje last van wat maagzuur maar verder nergens last van gehad. En heel iets hoofdpijn beide keren bij t opstaan maar dat was al gauw weer over. Dus niks te klagen! Dacht ook dat ik weer iets van een steekje daar beneden voelde, na weken lang echt niks gevoeld te hebben. Maar dat weet ik niet zeker!! Hoop maar dat ik wel echt binnenkort m'n menstruatie weer zal krijgen na bijna 5 maanden!
Bedankt allemaal! De uitslag van de mri was goed, er was niets te zien in mijn hypofyse. Wat een opluchting! Ze begon al over medicijnen etc etc, en toen heb ik het positieve nieuws maar opgebiecht! Ze heeft direct een echo gemaakt en zag dat het idd nog heel pril is, maar dat mijn lichaam hard aan het werk is om deze zwangerschap in stand te houden. 1 mini klein stipje was zichtbaar. 24 januari moet ik weer bij de fertiliteitsarts terug komen voor een vervolg echo. Dan kan ze ook goed het termijn vaststellen en dan gaan we voor een kloppend hartje! Ben dan ong 7 weken. Als dan alles goed is mag ik gewoon naar de vk voor controles. Fijn dat je je goed voelt meis! Wanneer gaan jullie weer terug naar Spanje?
Goed om te horen Tralala van de mri uitslag, toch een opluchting ja! Vriendin van me had ook al bij 6 weken een echo met kloppend hartje wel heel bijzonder schijnt.Aangezien het nog zo klein is. ff tijdje geleden weer maar lees nog altijd mee. Ben nu volop bezig met de norprolac en moet eerlijk zeggen dat ik nog weinig bijwerkingen heb voor zover ik merk. Nog altijd geen ongesteldheid alleen... we wachten t af... Begin april mri scan dus die afspraak staat. Nog 2 maand en dan ben ik een jaar verder nadat ik gestopt ben met de pil. Had toch vorig jaar iets anders hierover gedacht... Hopen dat t allemaal beter word. Is wat jij zegt Meis , ongesteldheid voor mij bijna jaar geleden,zo raar....
Hier ook vooral meelezen.. Tralala, fijn dat uitslag goed is, en gewoon hartstikke zwanger! Meis en Rantje, super dat de bijwerkingen mee vallen voor jullie. Hier ook over 1 maand een jaar bezig, voelt raar.. Al is t bij mij in elk geval positief dat d'r medicatie m'n cyclus terug heeft gebracht, vorige week 2ex eisprong gehad en kom deze ronde op een heel nette cyclus! Voor het eerst hoop ik nu om volgende week juist niet ongesteld te worden haha
@ Pommepom, wat spannend meid! Ik hoop ook dat jij de komende 9 maanden niet ongesteld wordt :-D nu dus op de beruchte wachtbank? Vreselijk! Wanneer schat je ongeveer je NOD in? @ Rantje Wat een raar idee dat je al zo lang niet ongesteld bent geweest. Je geduld wordt eindeloos op de proef gezet bah! Gelukkig vallen de bijwerkingen van de medicatie mee.
Oh wat fijn tralala! Heerlijk dat alles goed was zeg. Nu nog even spannend tijden maar hopelijk kun je zo echt gaan genieten! Rantje: jee wat lang zeg.. Kunnen ze ondertussen nog niets Anders doen? Ik vind deze 5 maanden zonder menstruatie al echt veel te lang.. Met de medicijnen gaat het gelukkig allemaal goed. De 26e vlieg ik terug naar Spanje en de 27e meteen in de ochtend bloed prikken! Pff hoop echt dat de waardes er dan een stuk beter uit zien! Maar geen idee hoor.. Die ongesteldheid blijft nog steeds weg. Heb wel sinds een week duidelijk ineens weer meer puistjes (en wat grotere!) rond m'n kaaklijn. Balen maar hoop toch ergens ook dat dit op een hormoon verandering duidt hihi.. We zullen t zien.. Fijn pommepom van je cyclus! Nu weer hopen dat t wegblijft ja haha