Wie ook prolactine waarde te hoog?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door cindyc, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Even een stom vraagje tussendoor! Zou je wanneer je al langer zwanger bent toch nog positief op een test reageren. Ik heb al een hele tijd niet meer getest en heb last van een opgeblazen buik. Ik weet eigenlijk zeker dat ik niet zwanger ben, maar het schiet wel eens ineens door m'n hoofd! Zou ik dan alsnog een test kunnen doen?

2. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad tralala en die wachtbank is vreselijk haha, je voelt van alles aan je lichaam, maar het zegt waarschijnlijk allemaal niets..
    Tussen zaterdag en maandag m'n NOD.. Weet niet hoe lang m'n LF is.. Maar 30/12 eisprong gehad..

Meis je kan altijd testen, HCG (zwangerschapshormoon waarop getest wordt) neem e eerste weken sterk toe, vanaf 16 wk neemt het weer af, maar zeker wel genoeg aanwezig om te kunnen testen.

Soms vond ik een negatieve test zelfs 'fijn' omdat het de onzekerheid weer even weg neemt.. Dat het niet meer constant in je hoofd aanwezig is..

3. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Ja meis doe eens een test tussendoor, je weet maar nooit :D
    Hoe zit het eigenlijk met die medicijnen, MOCHT je zwanger zijn moet je dan direct stoppen? Kan het schadelijk zijn etc?

Oooh wat spannend pommepom! Heb je altijd al voortekenen dat je menstruatie eraan komt? Hoofdpijn oid? Hou ons op de hoogte hier, vind het erg spannend voor je!

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Pommepom zwangerrr!! Zo leuk! Het is best een vruchtbaar topic hier uiteindelijk haha. Moet nog steeds even een testje doen eigenlijk voor de zekerheid, dan kan ik t toch nog even uitsluiten. Heb nergens last van hoor maar ik weet niet, meer voor m'n gevoel! Nog twee weekjes in NL en dan weer terug naar Spanje! Eigenlijk mag ik nu nog niet zwanger raken ivm m'n te trage schildklier. Die waarden moeten eerst goed zijn. Maar met die medicijnen mag ik wel zwanger worden. Dostinex weet ik eigenlijk niet of t daar mee mag? Dus ik mag eigenlijk ook nog niet eens 'proberen'. Maar ja gaat ook lastig zonder cyclus hihih!! Heb gelukkig geen bijwerkingen van de dostinex. Moet het nog 1,5 week slikken en dan is het klaar dus ben benieuwd of het z'n werk gedaan heeft! Hoe is t daar bij iedereen?

5. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Fijn dat je zo goed voelt bij de dostinex meis! Ik ben overgestapt naar de norprolac voel ik me beter bij. En met norprolac mag ik eventueel in verwachting raken (als ik groen licht had van de arts) En bij dostinex mag dat niet is mij verteld. Maar goed ik zit ook nog altijd te wachten op een menstruatie... dat vind ik het vervelendste.Als ik maar ongesteld was dan weet ik dat mijn cyclus weer op gang is en dan als ik groen licht krijg evt in april hoop ik, dan ben je in elk geval vruchtbaar voor zover je weet. Maar nu niks nog hier helaas.

Arts vertelde mij ook dat toen ik aan de dostinex ging dat ik elke maand wel moest testen,dus dat maakt naar mijn idee ook echt niets uit wanneer je test zoals pommepom ook al zei!

6. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Hey,

Pommepom zwanger!! Joehoe!

Met dostinex moet je direct stoppen als je zwanger bent, kan een miskraam opwekken namelijk. Met norprolac niet. Maar als er verder geen medische noodzaak is (prolactinoom), dan ook zeker niet slikken.

Whaahaa ik heb wel echt klapperende eierstokken dames. En met die zwangeren nu wordt dit nog erger. Vooral nu ik weer een redelijke cyclus heb, zou het graag proberen om zonder medicijnen zwanger te worden. Maar eerst trouwen, anders pas ik niet meer in de jurk.

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Haha idd vmb! Eerst die mooie jurk even aan en dan mag de buik dik worden :)
    Hier kriebelt het ook hoor, ben bij de broertje van manlief (die woont ook
    In NL toevallig) en zij hebben net de vierde gekregen! Een meisje (na drie jongens) en ze mocht vandaag naar huis! Dus hele dag lekker aan t vertroetelen. Ze ligt nu aan de borst bij haar moeder. Het is zon mooi klein lief baby'tje hihi. Ik hoop ook echt op die ongesteldheid, dan weet je iig dat het wat werkt daar binnen. Het is gewoon nu al 5 maanden geleden, zo raar! Die dostinex heeft schijnbaar nog niet echt wat gedaan (of niet dat ik weet). Daarom des te benieuwd naar de waarden zodadelijk..

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Foutje: de broertje moest natuurlijk zijn 'de broer' :)

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Weten jullie of, wanneer je prolactine maar iets aan de hoge kant is, of je dan ook een prolactinoom kan hebben? Of is dat eigenlijk alleen bij een sterk verhoogde waarde?

10. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    hi meis,

ik kwam net dit tegen op een ander forum door te googlen :
    prolactine uitscheidende tumor (doorgaans in hypofyse). Van lichte tot sterke (>10x) verhoging mogelijk.

Maar goed, het kan volgens mij ook andere oorzaken hebben,niet alleen prolactinoom geloof ik. Bij mij waren de klachten vooral hoofdpijn,uitblijven van menstruatie,en de lekkende borsten... maar weet niet of je dit ook al hebt bij een iets verhoogd prolactine...

11. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Bij een prolactine gehalte van hoger dan 52, maar onder de 100, heb je een lichte verhoging en is dit vrijwel altijd een andere oorzaak dan een prolactinoom. Boven de 100 gaan ze er al bijna vanuit dat er een prolactinoom aanwezig is, volgens mijn endocrinoloog. Waardes kan je uiteraard ook zien in 520 en 1000, maar net wat ze aanhouden. Ikzelf heb een verhoging die schommelt tussen de 52 en 90, hier is geen oorzaak voor gevonden. In een zeldzaam geval zit er net een schilfer prolactinoom, deze is dan niet zichtbaar op de mri. Uiteindelijk als hij dan groeit, verhoogd je prolactine en wordt hij wel zichtbaar. In andere gevallen verdwijnen de klachten binnen 6 jaar en wordt er nooit een oorzaak gevonden. Ook kan het stimuleren van je borsten de uitslag beïnvloeden, dit wordt dan ook afgeraden. Ik heb altijd tepeluitvloed, ook zonder stimulatie. Vind dit soms wel vervelend, maar het hoort nu eenmaal bij me. Iedere lichaam reageert nu eenmaal anders op een verhoging, er zijn meiden met 3 maal verhoging die gewoon menstrueren, wel blijft dan vaak de eisprong uit. En de ander menstrueert met de kleinste verhoging al niet meer. Voor verdere vragen.... lijk wel een expert. Heb zelf letterlijk alle onderzoeken gehad en loop er al 3.5 jaar mee, heb inmiddels op bijna iedere vraag wel een antwoord geloof ik, dankzij de endocrinoloog die met veel geduld mij weer alle antwoorden heeft gegeven.

12. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Ben hier eventjes niet geweest, maar ben inderdaad zwanger! Bedankt voor de felicitaties! Vind het echt zo bijzonder!

Meis, bij zo'n lichte verhoging als jij hebt is een prolactinoom heel zeldzaam. Bij jou worden andere referentiewaarden aangehouden, maar even ter vergelijk;
    Bij mij moet het onder de 500 zijn, was tot 2x toe rond 1900. Er bleek geen prolactinoom te zien op de MRI. Na 1 maand medicatie (parlodel) was m'n prolactine al gedaald naar 670 (nog steeds wel verhoogd dus), en toen had ik inmiddels 2 weken daarvoor al m'n eerste eisprong gehad en 2 weken later de tweede, waarbij ik zwanger werd.

Over doorslikken van medicijnen; met parlodel mag je zwanger worden en dan stop je in principe (tenzij er een groot prolactinoom is). Ik had mijn gyn gevraagd in de week voor NOD of ik gelijk moest stoppen als ik zwanger was. Haar antwoord: nou nee hoor niet gelijk, we willen eerst een bevestigde zwangerschap dus bel maar als je 2 weken overtijd bent! Ik neem aan dat ze dan een echo zal maken.
    Inmiddels weet ik echt wel dat ik zwanger ben en voelt het zo verschrikkelijk om die medicijnen in te nemen.. Waarom zou ik? Ik had geen klachten, alleen geen cyclus, en nu ben ik zwanger. Toen ben ik zelf gestopt met de pillen..
    31 jan een afspraak, ik hoop zo dat we daar horen dat alles goed is en dat er op de echo al een knipperlichtje te zien is!

Lieve meiden, ik gun het jullie ook zo, dat het bij jullie maar snel mag lukken!

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hee meiden,
    Nog bedankt voor jullie antwoorden :)
    Heb idd een lichte verhoging (28,25 waarbij 25 als hoogste waarde was aangegeven). Toch vreemd dat ik nu na een maand dostinex nog niet ongesteld ben geworden.. Voel ook niets opkomen. T kan natuurlijk ook door de schildklier waarden komen, misschien dat de medicijnen überhaupt nog niks gedaan hebben :( het wordt nu echt lang! Maar vlieg zondag ochtend terug naar Spanje en maandag gelukkig meteen weer bloed prikken. Hoe gaat het bij jullie?

14. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Met mij gaat alles goed. Jij hebt bijna weer een uitslagmoment he meis!hoe voel je je??
    En jij hebt vandaag je eerste echo pommepom! Spannend! Hoop dat alles goed is hoor.

Ik heb de medicijnen een dag voor de positieve test nog geslikt. Toen was ik dus al zwanger. In principe zou dostinex geen kwaad kunnen, maar echte resultaten hebben ze daar nog niet van hoeveel kwaad het zou kunnen. En tot nu toe kan ik nog lekker medicatieloos doorgaan. Straks helaas wel weer aan de medicijnen. Zie ik dan toch wel een beetje tegenop. Ga ook geen borstvoeding geven. Werd mij door de arts ook afgeraden dus nu zelf de knoop doorgehakt.

Nou, fijn weekend en hopelijk snel meer leuk of positief nieuws!

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh ja!! Spannend pommepom, laat je ons nog weten hoe het gaat?
    Billie: Ja ik heb ook gelezen dat dostinex in principe niet direct kwaad zou kunnen voor een zwangerschap, de HA zei het ook tegen mij. Maar het gekke is dus dat ze niet zei dat ik uberhaupt niet zwanger MAG worden nu omdat mijn schildklier veel te traag werkt.. Ik las dat die waarde 1,0 moet zijn ongeveer en bij mij is die 11,0!!! Maar goed.. :) Maandag ga ik weer naar de HA voor de bloed uitslag. Dus ben benieuwd.. Maar denk eigenlijk dat het nog niet veel beter is want nog steeds geen menstruatie. Is nu bijna 6 maanden geleden! Misschien kan ik dan doorverwezen worden naar een internist/endocrinoloog. De dostinex hoefde ik maar een maand te slikken en dat heb ik gedaan, nu inmiddels al een week zonder. Had er gelukkig geen bijwerkingen van oid.
    Hoe gaat het bij jou?! Geniet je lekker? Balen zeg van de borstvoeding.. Maar goed.. Het voornaamste is toch wel jouw/jullie gezondheid. Dat moet je dan maar in je achterhoofd houden he meid.
    Verder nog nieuwtjes?
    Ik zag op mijn lijst dat mn testosteron niveau ook vrij hoog was.. zou dit ook met die trage schildklier en iets verhoogde prolactine gehalte te maken hebben? Ik hoop maar dat dit met elkaar in verband staat want anders is alles wel heel erg buiten controle!

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoe gaat het met iedereen?
    Ik stuur hierbij weer even een kleine update.
    Ben afgelopen week naar de HA geweest voor de bloed uitslagen na 8 weken eutirox te hebben geslikt (schildklier) en de maand dostinex. De schildklier waarde was enorm gezakt en bijna goed, prolactine ook. Van 28,8 (zoiets) gedaald naar 1,97!! Alleen lijkt me dat wel erg laag want de ref.waarden liggen tussen de 5-26. Haha... Weten jullie dat??

Ik moet deze medicijnen voorlopig wel door blijven slikken.. Verder is mn testosteron gehalte te hoog, dat is nu het probleem.. Daarom verdenken ze dat ik pcos heb :(. Maar ik moet eerst wachten tot ik een oproep krijg van het ziekenhuis voor een MRI scan en een echo van de schildklier. Ze willen eerst kijken wat daar uit komt voordat ze het een en ander kunnen roepen. Krijg dan ook een nieuwe inwendige echo bij de gyn. Pfff wat een gedoe! De wachtlijst voor een MRI is hier nl erg lang, 9 maanden! En ik wacht nog maar 3 maanden inmiddels dus ik heb waarschijnlijk nog wel even te gaan en dat vind ik echt k*t, want ik word er zo onzeker door. De HA zei me wel dat als ik in april nog niet gebeld ben, ik terug moet komen. Dus denk dat ik 1 april meteen op de stoep sta (geen grap). Hopen dat ze er dan wat vaart achter kunnen zetten, want dan vind ik het wel mooi geweest. Ik wil gewoon weten waar het aan ligt dat die hormoon waarden zo uit balans zijn en inmiddels voel ik me ook gewoon nog helemaal niet lekker in mijn vel (puisten, moe, onzeker, sloom, koud). Bovendien geen cyclus, lijkt me ook niet zo goed.

Moet ook de 17e weer naar de gyn voor een tweede pap testje, want de uitslag was niet helemaal goed, ze twijfelden. Dus dat kan ook nog alle kanten op gaan, maar daar hou ik gewoon goede moed bij, het kan ook niets zijn.

17. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    He meis.
    Jij hebt dus aan de ene kant goede waardes terug gekregen, maar er zijn dus helaas ook nog genoeg factoren die ervoor zorgen dat je niet verder kan met jullie wens. Wat super vervelend dat die wachttijd zo lang is. Maar probeer op je strepen te staan en je mond open te trekken. Want je zo lang aan het lijntje te houden en te laten wachten met alle onzekerheden en stress die dat meebrengt doet je lijf ook geen goed! Vervelend dat je je niet zo lekker voelt, dat kan heel goed door de medicatie komen.
    Over de uitslag van de prolactine kan ik niet iets zinnigs zeggen, omdat ik die waardes zo niet ken. Maar dat jd bent gezakt is al fijn.

Hier gaat alles nog steeds super goed. Begint soms wel wat zwaarder te worden, maar het blijft genieten en geen klagen. Afgelopen vrijdag zijn hartje nog gehoord en alles was weer goed met hem en mij (ook niet onbelangrijk ;))
    Kamertje zijn we mee bezig maar nog jiet de mejbels..en die wil ik zo graag om alles leuk in te richten..hihi..geduld :)
    Succes met alles en nog een fijne avond

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Leuk hoor Billie!!! Lijkt me super leuk alles uit te zoeken! Ook wel lastig want er zijn zooooooveeeeel leuke dingen h? En voel je je goed?
    Fijn dat je z'n hartje mooi hebt kunnen horen :-D

Ja erg vervelend dat t zo lang duurt.. Ik moet over twee weken m'n herhaal recept cabergolina ophalen maar zag dat ze ipv 0,5 Mg, 1 Mg heeft voorgeschreven dus ik neem aan dat dit een foutje is want een hogere dosis heeft ze het niet over gehad en heb ik ook niet nodig neem ik aan..! Dus dan ga ik terug en vraag ik meteen of ze het niet wat kunnen versnellen dat ik niet zo lang meer hoef te wachten op die mri. Vriendlief zegt steeds dat ik er niet zo mee bezig moet zijn en dat t vast niets ergs is en heus wel goed komt allemaal. Maar ja ik voel me gewoon niet fit, voel me lelijk en gewoon sloom, blehh :(
    Dus ben benieuwd..

19. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi meiden,

Ik kwam via google op dit forum terecht en ik ben zo blij jullie verhalen te lezen! Stelt mij erg gerust!

Vorig jaar maart ben ik gestopt met de pil en sinds toen helaas nog maar 3 keer ongesteld geweest (eerste keer na 150 dagen, tweede na 115 en toen na 46). Nu is het ook alweer 43 dagen geleden en nog geen enkel teken... Vorige maand heb ik besloten toch naar de huisarts te gaan, want mijn man en ik hebben een grote kinderwens :).

Mijn huisarts nam mij gelukkig heel serieus. De week erna heb ik gelijk bloedtesten laten afnemen en daaruit bleek dat mijn prolactine gehalte te hoog was (25.9). De huisarts heeft gelijk een doorverwijzing gegeven voor een MRI en voor de endocrinoloog.

De 24e wordt de MRI gemaakt en volgende maand ga ik naar de endocrinoloog. Ik ben erg benieuwd en hopelijk kan er snel iets aan gedaan worden. Spannend!

Ps. Ik woon voor 2 jaar in Amerika, dus dat is denk ik ook de reden dat ik maar 10 dagen hoef te wachten op een MRI...

20. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hey, welkom hier :)
    Oh wat een geluk dat het zo snel gaat daar!
    Ik woon in Spanje en moet er erg lang op wachten.. Wacht nu al sinds eind november en ik ben nog steeds niet gebeld :(
    Had jij alleen een te hoog prolactine gehalte of ook andere hormonale stoornissen? En heb je ook medicijnen gekregen?

Deel Deze Pagina