Nou, ik ben gisteren voor de uitslag geweest. Ik zit nog steeds te hoog (had ik ook wel verwacht aangezien er nog steeds geen menstruatie is). Nu een extra pilletje Norprolac erbij, dus slik er nu 3 per dag. In september weer bloedprikken en dan maar weer wachten. Tot die tijd.....geduld! Zo lastig allemaal, maar ergens heb ik nu ook wel een zeker gevoel dat er dit jaar niets meer gaat gebeuren. Moet (als ik ongesteld word) 2 a 3 keer een menstruatie afwachten en dan wordt er weer een scan gemaakt. Maar dat is het beste scenario..wat er allemaal nog meer kan gebeuren en hoe lang het allemaal nog kan gaan duren.....niemand die het weet. Is er bij jullie nog nieuws?? Fijn weekend alvast!
Hoi allemaal, Ik heb vorige jaar wel een scan gehad, maar daar was niets op te zien. Mijn prolactine waardes zijn ook nog steeds niet gedaald, waarde nu 0,64. Nu overgestapt van Norprolac naar Dostinex, hopelijk dat dit wel gaat werken om de waarde verder te laten dalen.( @ billi ik had van norprolac ook geen last totdat ik drie tabletjes per dag moest gaan slikken) Ik heb namelijk momenteel wel een cyclus, maar de waardes moeten nog verder omlaag. Van het weekend wel weer een grote domper, onze 3e iui poging werd afgeblazen, vanwege overstimulatie. Dit is de tweede keer achtereenvolgens dat dit gebeurd dus best wel frustrerend. Slik nu de komende 10 dagen provera om mijn eierstokken plat te leggen. De komende ronde de allerlaagste dosis Gonal spuiten en dan maar hopen dat het goed gaat komen. Groetjes, Joyce
Hoi Cindyc, Heb niet alles goed gelezen, maar wilde je een hart onder de riem steken. Hier ook een te hoog prolactine gehalte. Duurde wel even voor ze hier achter kwamen. Geen prolactonoom. Ik gebruik nu dostinex. Resultaat in ronde 1 na gebruik zwanger, en dit 2 keer na elkaar.Nu twee heerlijke meiden. Dus een super resultaat. Als eenmaal de juiste dosering hebt, kan het dus snel gaan. Wij gebruikten wel ovulatietesten hoor. Wilde zeker weten dat ik een eisprong had. Veel sterkte, ik begrijp goed hoe sterk de kinderwens kan zijn, hoop dat je snel zwanger mag zijn. Mocht je nog vragen hebben, pb je me maar. Groetjes
Bedankt meiden!! Er lopen dus meer mensen met dit probleem. Wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben Joy: bedankt voor je reactie! Ik vind wel raar dat je na de scan ook niks van ziet, hoe komt het dan ineens dat de prolactine waarde zo hoog is?? Miepje: wat leuk om te horen dat je 2 prachtige meiden hebt, onlangs ook hoge waarde! Ik vind meiden ook zo leuk Ik moest nog wachten totdat ik ongesteld ben, dan naar de dokter voor verdere onderzoek, maar ben nu nog steeds niet ongesteld, moest afgelopen weekend zijn. Op de nod heb ik nog getest, natuurlijk negatief...nu wacht ik nog ff af. Maar ik voel me gewoon goed, heb niet het idee dat ik zwanger ben en geef ook niet teveel hoop. Nog ff paar dagen wachten en misschien nog een x testen dan maar. Succes allemaal!!
Het is inderdaad toch fijn om te lezen dat meer mensen dit probleem hebben, heb tot nu toe maar 1 keer gehoord dat iemand het ook kende. Maar verder weten de meeste mensen niet waar het over gaat, maar zo ondertussen voel ik me wel een beetje 'deskundige' over die hypofyse van me! En wat fijn om te lezen Miepje77 dat jij 2 dochters hebt gekregen! Had jij wel een menstruatie toen bleek dat je prolactine te hoog was?? En Joy; ik slik nu een week 3 pillen en gelukkig nog steeds geen last! Dus hopelijk blijft dat zo. En vervelend dat die iui poging niet is doorgegaan! Moet jij deze iui poging ook vanwege je hoge prolactine of heeft dat er niets mee te maken?? Sterkte ermee hoor... Spannend Cindy! Ben je vaker al over tijd geweest?? Of ben je wel erg regelmatig met je menstruatie?? Hopelijk komt het snel, want dan kan je inderdaad weer verder met onderzoeken. Ik heb sinds maandag het boek 'open zenuw' binnen. Zo herkenbaar hoe daarin van alles wordt beschreven wanneer zwanger worden niet vanzelfsprekend is. Echt een aanrader! Hebben jullie het trouwens allemaal verteld tegen jullie omgeving of (nog) niet? Bij ons weet nu bijna iedereen het en zijn we sinds 2 maanden heel open over alles en moet zeggen dat dit ook echt wel helpt! Nu alleen die menstruatie nog.....bijna een jaar alweer! Als iemand dat vorig jaar had gezegd dan had ik gedacht dat ik dat echt niet zo kunnen, maar ja...wie weet hoe lang we nog moeten wachten! Fijne zonnige dag nog!
Hier was op de scan ook niets te zien. Best gek hé zo onverklaarbaar. Moet je terug naar je huisarts of loop je bij de endocrinoloog? Mijn huisarts had me vrij snel doorgestuurd, eerst naar de gyn, en vanuit daar naar de internist/endocrinoloog. Hoop dat je toch een positieve test hebt over een paar dgn. Gebruik je ovulatietestjes? Dan weet je of je een eisprong hebt.
Ik had geen menstruatie. Als ik terug ga kijken, heb ik nooit een normale menstruatie/cyclus gehad. Ik werd pas op mijn 16e voor het eerst ongesteld, en op mijn 18e ging ik aan de pil. Dit vanwege de onregelmatige cyclus. Er kon zo 6 tot 12 mnd tussen zitten. Toe ik stopte met de pil, zo'n 12 jaar later, werd ik dus niet ongesteld. Na een half jaar naar de huisarts gestapt. En zo ging het balletje rollen zeg maar. Toen ik dostinex ging slikken had ik snel een cyclus. Zelfs voor de eerste menstruatie was ik dus zwanger. 2e keer idem. Met ovulatiesticks was mijn ei duidelijk te vinden. Wilde niets aan het toeval overlaten. Hierdoor 2 kindjes dicht op elkaar. Billie ik hoop dat je snel een goede dosering hebt, en heel snel een positieve test in je handen krijgt.
Ik heb later ook eens teruggekeken in oude agenda's en ik was ook ontzettend onregelmatig voordat ik aan de pil begon. Maar niet zoveel tijd er tussen als jij hoor! Maar voor de rest erg herkenbaar, had jij ook last van melk uit je tepels wanneer je hierop drukte?? En je zegt dat je 'snel' een cyclus had na het slikken van de medicijnen; hoe snel was dit dan? Ik slik nu namelijk sinds 28 maart medicijnen, maar na 4 maanden nog niets. Dus ben benieuwd hoe snel het dan bij jou ging! En ik mag nu nog niet eens zwanger worden, want die prolactinoom zit vlak bij je oogzenuw. Wanneer ik nu zwanger zou worden dan zou dit explosief kunnen groeien wat grote gevolgen zou kunnen hebben. Dus dit jaar zal er voor ons geen leuk babynieuws zijn. Maar bedankt voor je opbeurende woorden!
Sorry Billie, had er overheen gelezen dat je een prolactinoom hebt. Dan had ik de opmerking over de positieve test achterwege gelaten. Wat balen dat je ook nog niet zwanger mag worden. Gaan ze er ook vanuit dat de prolactinoom kleiner kan/zal worden met de medicatie? Hier was de cyclus binnen een maand op gang. Dat had de endocrinoloog ook niet verwacht. Heb je last van bijwerkinfen van de medicatie? Ik slik nu een lage dosering, dus zelf geen last. Maar weet dat deze bijwerkingen best heftig kunnen zijn. En ja ik had ook wat last van afscheiding uit de tepels. Maar minimaal. Nog een positief iets is, dat de borstvoeding na de bevalling heel goed ging. Ws ook door het prolactinegehalte. En afbouwen ging ook snel dmv de medicatie die ik weer ging gebruiken. Ms had je het al geschreven, maar wanneer moet je weer naar het zkh?
Maakt niet uit dat je dat niet hebt gezien hoor! Er staat soms zoveel informatie! Het is inderdaad erg vervelend dat ik nu niet zwanger mag raken, maar ergens heb ik nu ook een bepaalde zekerheid dat er dit jaar nog niets gaat gebeuren. Klinkt gek, maar ergens hou je toch de hoop en denk je; wie weet..... En ze gaan er inderdaad vanuit dat als mijn waardes ook gezakt zijn, de prolactinoom ook kleiner is geworden. Maar pas na een MRI zal dit echt duidelijk zijn. En aangezien ik nog steeds te hoog zit, zal daar nu nog niet echt verandering in zijn. Zo binnen een maand al! Wat fijn! Dat is inderdaad snel. Moet wel heel bijzonder zijn geweest! Wil nu eigenlijk ook alleen maar dat mijn lijf het weer gaat doen. Die kinderwens is er wel, maar de wens om weer 'beter' te zijn is vele malen groter. Ik heb geen last van bijwerkingen. De eerste keer (1 pil) moest ik spugen en was ik duizelig, bij de verhoging naar 2 pillen ook weer en bij de verhoging naar 3 pillen ook duizelig en misselijk, maar heb niet hoeven spugen. Dit is echt maar een paar dagen en nu nergens last van. Vind ik ook wel weer spannend, want dan heb ik ook het idee dat er niets gebeurt. Snap je? Maar aan de andere kant ben ik ook blij dat ik er totaal geen last van heb hoor! Moet er ook niet aan denken om er erg beroerd van te zijn. Heb jij er wel last van gehad? En je zegt dat je nu een lage dosering slikt, maar heb je wel een hogere eerst gehad dan? En had je daar last van? Dat over borstvoeding heb ik inderdaad wel eens gelezen ja! Dat is zeker positief! Hoop zo dat ik ook eens een positief verhaal kan melden aan meiden die dan hetzelfde hebben. Ik moet begin september weer bloedprikken en dan hoor ik telefonisch de uitslag. Waarschijnlijk zal er dan nog een tabletje bij komen. Ga er niet van uit dat het binnen 2 maanden op het goede niveau zit. Maar heb gisteren nog tegen mijn man gezegd dat ik op een leuk kerstcadeautje hoop; dat ik dan in ieder geval 1 keer ongesteld geworden ben! haha.. Nou, het is weer een heel verhaal geworden! Sorry hoor!
@billie 85. Fijn dat je geen last hebt van de bijwerkingen. Ik begreep vanuit het zkh, dat dit best wel erg kon zijn. In de bijlsluiter staat ook van alles. Spannend in september bloed prikken. Ik ben met een lage dosering dostinev begonnen. Een kwart van 0,5 mg. Moet deze wekelijks slikken. Zo blijft de spiegel het meest constant. Moet binnenkort weer bloed laten prikken, om te kijken of de dosering goed is. Ben nl nooit echt goed ingesteld. was snel zwanger, dus ws zit het wel goed. Maar een te laag prolactine gehalte is ook niet goed. Merk dat ik nu ik niet meer zwanger wil worden er wel lakser in ben. Vergeet het vaak. Aan de ene kant krijg ik hierdoor dan geen menstruatie wat eigenlijk wel fijn is. Maar het is niet goed voor je lichaam. Ik heb begrepen dat de kans op botontkalking groot is bij een verhoogd prolactine. Ik moet dit eigenlijk nog eens goed navragen bij het zkh. Voor jou is het van groot belang dat die prolactinoom kleiner zal worden. Maar wat als je geen prolactinoom hebt, en wel een hoog prolactine. Wat zijn de gevolgen op lange termijn? Is mij niet zo duidelijk. Wanneer krijg je dan weer een MRI scan? Ik hoop voor jou ook "het" kerstkadootje. En daarna groen licht om zwanger te mogen worden. Wel fijn om met iemand over dit onderwerp te kunnen praten. Ik ken ook niemand in mijn directe omgeving met een verhoogd prolactine. Fijne zondag nog. Groetjes
Ik snap dat je inderdaad wat lakser wordt met medicijnen als je die kinderwens nu niet hebt! en de endocrinoloog zei ook tegen mij dat als ik de kinderwens niet had gehad hij het ook wel wat rustiger aan had gedaan met de medicijnen en dan is het uitblijven van de menstruatie niet eens het ergste! Maar ja..nu is dat wel zo voor mij! En van die botontkalking heb ik nog nooit gehoord. Dus als je daar meer info over hebt, dan hoor ik het graag! En als je geen prolactinoom hebt, maar wel verhoogde prolactine weet ik ook niet wat dan de gevolgen zijn. En bij mij moet dat mini ding van 3 mm gewoon krimpen!! En ik weet niet wanneer ik weer een MRI scan krijg. Dit kan zijn wanneer mijn menstruatie op gang is gekomen en mijn waardes weer goed zijn en ze zeker willen weten of het weg is. Maar ook wanneer er geen verbetering lijkt te zijn moet worden gekeken hoe of wat. Dus ik wacht nog wel weer af! En tot september gewoon mijn Norprolac slikken! Heb gisteren even de medicijnen ingeslagen! Heb nu voor 4 maanden liggen..wat een hoeveelheid! haha.. En ja...dat kerstcadeautje staat op mijn lijstje! Zou zo fijn zijn! Nu vandaag maar lekker genieten van het mooie weer! Als er weer nieuws is laat ik het weten! Groetjes
Hier ook een te hoog prolactine gehalte zonder duidelijke oorzaak. Ik kreeg dostinex en werd in de eerste zwanger. Kleine meid is nu 10 weken oud. Aangezien er wordt gezegd dat je prolactinegehalte eventueel kan stabiliseren na zwangerschap, hebben we besloten voorlopig nog ff niet aan de pil te gaan. Heb ik over een half jaar nog geen menstuatie, dan weet ik hoe laat het is. De gyn gaf aan dat het beter is om wel de pil te slikken, om zo je hormoon huishouding een beetje in goede banen te leiden. En mocht er dan een tweede komen, dan weten we dat we hierbij wat hulp nodig zullen hebben. Dit onderwerp is trouwens ook vaker besproken bij het kopje vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik weet niet of daar nog een "praatgroepje" actief is, maar je kan wellicht even kijken. Veel sterkte iig.
Gefeliciteerd met je dochtertje! En wat is het toch fijn om (weer) een succesverhaal te lezen. Dat geeft hoop hoor! Ook al weet je dat het geen garantie biedt...het is toch fijn om te lezen dat de meeste vrouwen toch wel een kindje hebben gekregen! En ik begrijp dat je nu de medicatie niet slikt. Geef je wel borstvoeding?? En krijg je dan nog wel controles of dat ook niet? En ik heb ook wel eens eerder gezocht of er andere onderwerpen hier waren over Prolactine en/of Prolactinoom, maar de meeste waren al gesloten. Dus ik houd het wel een beetje in de gaten! Maar bedankt voor je positieve verhaal! Hoop dat ook ooit eens te kunnen typen...... Fijn weekend nog!
Hoi ladies! Mijn ongesteldheid blijft uit....heb na 1 week nod getest en negatief...nu 2 weken overtijd en testte vanochtend positief!! Daarna id midddag nog eens getest....positief!!! Heel happY! Ga morgen meteen naar de dokter. Succes jullie!
Ja tis heel bijzonder! Kan het nog steeds niet geloven, maar de testen zeggen echt dat het waar is!! Hoop dat jij ook snel verrast wordt!
Voel je je verder ook goed?? En wat zei de dokter nog? En bij mij kan (en mag) er voorlopig niets gebeuren! Dus ik hoop dat 2013 een mooi jaar gaat worden met leuk nieuws!
Hallo dames, Ik heb even dit topic doorgelezen en bij mij ligt de situatie ietsje anders, maar wilde toch even reageren. Ik ben gister bij de gynaecoloog geweest (eerste keer). Ik ben 29 feb. met de pil (cerazette) gestopt en afgelopen juni gestopt met de borstvoeding (heb ruim 2,5 jaar bv gegeven). Sinds het stoppen met de pil ben ik ook nog niet ongesteld geworden. In feite was mijn laatste menstruatie in januari 2009 (voordat ik toen zwanger werd van mijn dochtertje). Ik heb gister een inwendige echo gehad en alles zag er gelukkig goed uit, alleen nog inactieve eierstokken. Nu denkt de gyn dat er nog een verhoogd proloactine gehalte in mijn lichaam zit omdat ik pas in juni ben gestopt met de bv. Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat dit er iets mee te maken zou hebben, omdat de bv echt heel, heel minimaal was. Maar de gyn zei dat dat toch kan! Dus ik moest meteen bloed laten prikken zodat je mijn hormoon huishouding kunnen bepalen en 30 aug word ik gebeld met de uitslag (wij gaan eerst nog met vakantie, dus vandaag wat later). Maar nu vraag ik mij dus af: hoe lang kan het verhoogde prolactine gehalte nog in je lichaam blijven na het stoppen met borstvoeding? Ik wacht nu "al" 5 maanden, dus doe mij anders nog maar 3 porties geduld..!!