Hi meiden! Het is gelukt hoor . Ik moest even wachten aangezien er een spoedgeval tussendoor kwam maar toen mocht ik toch echt. Heel aparte ervaring, ben blij dat jullie mij hadden voorbereid anders had ik mij doodgeschrokken van de herrie haha. Alles ging goed, ook met de contrastvloeistof. Ik heb aan leukere momenten gedacht en was blij dat het weer voorbij was. Het irritantst vond ik toch nog het infuus. Hopelijk krijg ik eind deze week uitslag van mijn huisarts. Over 2 weken staat ook de afspraak met de endocrinoloog gepland dus het rommelt lekker door. Hoe is de afspraak bij de dokter gegaan? Gaan ze een beetje druk uitoefenen? Ja het is wel even anders dat ik 11 uur vliegen van mijn familie zit. Het is niet ideaal, maar mijn eierstokken 'klapperen' haha. Mijn man wil al jaren ervoor gaan, dus nu is gewoon het moment. Ben nu extra blij dat we besloten hebben ervoor te gaan, want anders had dit hele proces extra koud op mijn dak gekomen denk ik. Top te horen dat alles goed gaat Billie! Heerlijk zo een zwangerschap. Geniet er lekker van!
Hey! Ohh fijn dat het voorbij is.. Hoe was dat met het infuus? Dat lijkt me best eng Gelukkig krijg je gauw de uitslag en afspraak met een endo! Ik wil dat eigenlijk ook wel want heb gewoon niet echt vertrouwen in m'n huisarts. Zij kijkt natuurlijk niet echt verder dan het algemene.. Maar het duurt hier allemaal zo lang.. Ik zit er nu aan te denken om voor 50 euro per maand een Prive zorg verzekering te nemen, dan gaat alles veel sneller en krijg je denk ik toch ook wel betere zorg. Vandaag heb ik de echo van m'n schildklier gehad, was wel prima, ging snel! Net als een echo Vd buik als je zwanger bent . Hoor maandag via de huisarts of daar nog wat bijzonders op te zien was. Denk en hoop het niet. Ik hoop zo dat ik gauw de mri krijg., als ik die Prive verzekering neem dan moet ik eerst 3 maanden verzekerd zijn en dan kan ik m krijgen, dus al met al komt dat denk ik bijna op hetzelfde neer.. Dat van die klapperende eierstokken heb ik ook USA baby haha!! Daarom denk ik soms ook; Pff ik wil het gewoon nu!! Boeiend! Vriendlief liet me gisteren weten dat hij ook best nog wel hier zou willen blijven, dat het hem op zich eigenlijk niet zoveel uitmaakt en zei dat het hier voor mij natuurlijk ook wel lekker is met het mooie weer en dat we weten waar we aan toe zijn (qua werk, inkomen etc).,
Hi Meis! Ik had nog nooit een infuus gehad dus daarom was het even gek denk ik. Wel ben ik bloeddonor geweest in NL en de naald van ik daarmee te vergelijken. Ik heb inmiddels een mooie blauwe plek in mijn elleboog . Bij mij gaven ze eerst een algemene vloeistof (voelde koud aan) en halverwege de MRI kreeg ik de daadwerkelijke vloeistof. Ze zeiden dat sommige het voelen en anderen niet. Ik voelde het wel hoor, rook/proefde het chemische smaakje zelfs haha. Wel maar heel kort. Ik heb gister gebeld voor de uitslag maar nog niets bekend. Hopelijk vandaag meer. Wat betreft jouw zorgverzekering. Is het enige voordeel dat je sneller wordt geholpen of is dat ook echt betere zorg? Misschien als je toch weet dat je er gebruik van gaat maken en als je wel zwanger wordt is het misschien wel een goed idee? Het is wel weer veel geld waar je leukere dingen mee kan doen natuurlijk... Ik hoop dat je snel meer weet over de MRI datum! En houdt ons op de hoogte he over de uitslag van je schildklier. Ben wel benieuwd wat jullie beslissen hoor. Spanje of Nederland, Nederland of Spanje haha. Voor ons gaat bijna de 12e maand in Amerika. De tijd vliegt!
Oh ik heb ook nog nooit een infuus gehad dus vind ik ook wel spannend hoor..! Is dat een dikkere naald dan normaal? Heb je inmiddels al uitslag? Ben benieuwd.. Of het ook betere zorg is weet ik niet zeker, ik zou denken van wel.. Maar sneller is het in ieder geval. Ik vind het nu gewoon zo lang duren allemaal en ik slik nu die medicijnen maar er is verder helemaal geen controle tussendoor tot ik die mri heb. En dat vind ik wel raar want voor hetzelfde geldt hoef ik die dostinex (voor t prolactine) al helemaal niet meer te slikken omdat de schildklier nu ook beter onder controle is. Vaag gedoe.. Maar het enige is dus nu dat ik eerst drie maanden verzekerd moet zijn voor je zon mri mag krijgen (ivm de kosten). Dus weet niet of ik dan ondertussen al gebeld zal zijn door de normale zorg verzekering maar goed dan kan ik natuurlijk alsnog gaan! Het zal waarschijnlijk ongeveer gelijk oplopen.. Maar ook voor daarna: mocht ik toch aan de clomid moeten ivm pcos ofzo dan is het misschien wel fijn om in het Prive ziekenhuis geholpen te kunnen worden en ook met oog op een eventuele zwangerschap hier! Als het niet nodig is kan ik t altij nog afmelden. Denk maar dat ik t maandag ga aanvragen! Jaa spannend dus voor jullie nog een jaartje daar? Zou je niet langer willen blijven? Of willen jullie wel weer terug? Wij vinden t erg lastig.. Maar ik denk dat we maar moeten kijken hoe de komende maanden hier gaan en we kunnen altijd van de winter nog in NL kijken als ik dan tch nog niet zwanger ben
Helaas nog geen uitslag. Ik heb de dokter donderdag gesproken en ze gaf aan dat ik maandag maar even moet terugbellen, dus dat zal ik dan maar doen . Ben nog steeds niet ongesteld trouwens.. Dag 55 alweer vandaag. Ja de naald is dikker dan een reguliere injectie ofzo. Er niet ook iets meer vloeistof doorheen, het valt allemaal wel mee hoor. Wel apart hoor dat je gewoon medicijnen krijgt zonder enige nazorg. Het is vast ook niet schadelijk dan neem ik aan als je ze langer slikt. Als je het geld kan missen en je besluit ervoor te gaan en in Spanje te blijven (heel wat maars haha) dan zou ik denk wel voor privélzoeg gaan. Wie weet waar je nog tegenaan gaat lopen? Mijn man wil hier voor altijd blijven. Hij vindt dit paradijs op aarde haha. Maar ik denk dat we toch echt over een jaarr (misschien een paar maandjes langer) naar huis gaan. Hangt er ook vanaf of ik natuurlijk zwanger raak etc. Ik vind het fantastisch hier maar niet voor altijd. Ben benieuwd wat jullie beslissen!
Ha meiden..spannend usababy voor de uitslag vandaag. En idd medicijnen slikken die je misschien niet meer nodig hebt is wel heel typisch ja. Hier;vanmorgen even een dip momentje. Werd wakker met een nat t shirt. Melk gelekt. En dat herinnerde mij aan t moment dat ik er 3 jaar geleden achter kwam dat ik dit had met alles wat toen is gebeurt...met die ellendige uitslag en alle onderzoeken. Nu ben ik weer zo bang dat mijn waardes meteen mega hoog zijn. Het kan er ook bijhoren maar bem ff stik onzeker. Wat als de tumor nu explosief gegroeid is. Vandaag bloedprikken en de 12e de uitslag. Spannend...
Oh billie, rot zeg.. Had je dat toen ook op die manier?? Ben benieuwd voor je.. je slikt momenteel geen medicijnen meer voor het prolactine gehalte? USA baby heb je al uitslag?
Nou ik slik dus idd geen medicijnen meer sinds mn positieve test en sta sindsdien onder strenge controle. Er is weinig bekend over de medicijnen doorslikken tijdens je zwangerschap en de gevolgen er van. Dus daarom liever niet. Mijn waardes waren de vorige keer alweer verdubbeld t.o.v. de laatste controle en nu vrees ik dus helemaal voor de uitslag. En waar het vroeger meteen duidde op de tumor kan het nu ook een gewone kwaal zijn die andere zwangere ook hebben. Maar ik leg de link net wat anders natuurlijk. Maar ben idd benieuwd of je al uitslag hebt usababy. En hoe voel jij je meis? Nog steeds hetzelfde? Ik hou jullie op de hoogre als ik meer weet volgende week.
Oh Pff ja ik snap dat je dan toch aan die dingen gaat denken.. Mijn ha zei dat dostinex gewoon kon mocht ik zwanger raken. Maar ja liever niet idd! Vooral als ze niet zeker zijn over eventuele gevolgen. Hoop voor je dat t meevalt en dat t idd ook met de zwangerschap te maken heeft. Hier gaat het wel goed, ben dus na een half jaar afgelopen week eindelijk ongesteld geweest! Puistjes zijn wat minder doordat ik antibiotica doekjes heb voor m'n gezicht. Maar op m'n schouders is t eigenlijk ook de laatste tijd stukken minder. Verder gaat t aardig, ben gewoon vooral benieuwd wat deze cyclus doet.. Erg spannend, hoop maar dat het nu weer wat beter wordt. Zo niet dan zal het vast pcos zijn omdat ze dat ook vermoeden. De uitslag van m'n schildklier echo was oké. Er zitten wel wat kleine bobbeltjes maar dat is niet zo erg, dat wijst ook op de tragere werking (waar ik dus medicijnen voor slik). De ha zei vandaag dat ze dacht dat het daar gewoon allemaal aan lag en dat t waarschijnlijk niks in de hypofyse is. Maar ja ik wacht dus nu nog wel op die mri scan en slik nog steeds ook de dostinex zonder dat iemand zegt tot wanneer en zonder controle.... Tot de mri scan weet ik dus niet echt wat t met zekerheid is. Ze willen dan ook opnieuw een inwendige echo maken. Maar goe het kan zo zijn dat ik pas over drie maanden meer weet (als t niet meer is!).
Hi meiden! Ik heb vandaag gebeld en... Mijn huisarts is op vakantie haha. Ze had niets gezegd vorige week. Nu de assistente aan de lijn gehad en die heeft geïnformeerd bij het MRI centrum. Zij gaven aan geen bijzonderheden te hebben gezien en dat het er soms beter uit zag dan normaal (wat dat dan ook mag betekenen). Ze gaf aan de uitslagen naar de endocrinoloog te sturen waar ik volgende week een afspraak heb. Ik ben nog steeds niet ongesteld maar heb echt al twee weken hele zere borsten en mijn buik is giga opgeblazen. Om over mijn haar en huid maar te zwijgen. Ik hoop ik dat ik zwanger ben maar de kansen lijken mij erg klein. Ga voor de zekerheid de dag voor mijn afspraak maar even een test doen heb ik besloten, als ik niet al ongesteld ben. Wel heel erg opgelucht met de uitslag en hopelijk kan de endocrinoloog nu eenvoudig de juiste medicijnen voorschrijven! Wat vervelend Billie! Spannend ook weer, al wil je natuurlijk zo min mogelijk stress tijdens je zwangerschap. Heb je ook pijn? Goed nieuws Meis, iig gebeurt er iets! Alle keren dat ik ongesteld was afgelopen jaar was ik zo blij, niet omdat ik niet zwanger was maar er gebeurde tenminste iets. Natuurlijk wil je graag meer weten over hoe en wat ik hoop dan ook dat er snel een oproep op de mat ligt. Ik houd jullie weer op de hoogte als er nieuws is.
Wat een reacties alweer! En wat een spanning nog altijd bij een ieder. Ik ben van dostinex af gegaan en op norprolac over ivm dat je met norprolac juist wel zwanger mag worden. En dostinex niet...is mij verteld.maar goed dat weet ik ook niet zeker. vreselijk billie l.hier ben ik ook bang voor mocht ik ooit zwanger raken..dat hij dan snel weer groeit... ben ook zo benieuwd of de mijne geslonken is. Over 4 weken mag ik er ook weer in. Week later de uitslag...
Gelukkig USA baby is de uitslag goed! Nu eens kijken wat de endo zegt, ben benieuwd! Ik had de week voordat ik ongesteld werd hele pijnlijke/gevoelige tepels de hele tijd, super vervelend! Ik denk dus dat dit door de opkomende menstruatie kwam, een symptoom die ik in de gaten kan houden want ik ken m'n eigen lichaam totaal niet wat betreft dat soort signalen.. Nooit wat gevoeld zeg maar.. Hoop dat jij ook ongesteld wordt! Rantje gelukkig schiet het nu zo langzaamaan wat op, over vier weken, eind komt in zicht. Hoop echt dat je dit keer een lagere prolactine waarde hebt! Mijn waarde was na 1 maand dostinex dus Van 28,25 naar 1,97 gezakt wat wel erg laag weer is lijkt mij. En slik nu nog steeds die pilletjes... Beetje vreemd wel maar de ha zei dat ik t moest blijven slikken voor er duidelijkheid is, anders gaat t misschien wel weer omhoog ofzo.. Maar m'n schildklier waarde is nu ook beter dus als het daarmee in verband zou staan dan zou de prolactine toch vanzelf weer beter blijven..? Pff irritant haha... Ik ga donderdag nacht met m'n lief naar Marokko een weekje, hij blijft daar dan nog langer bij z'n familie en ik vlieg dan nog een weekje lekker naar NL . Ga misschien die zwanger worden pillen van de Etos halen.. Maar ben er nog niet echt over uit of ik zal beginnen met die te slikken..
Nou mijn prolactine waarden waren vorige x al heel goed zei mn endocrinoloog. Maar moet de mri in om te kijken of de prolactinoom geslonken is. Ben benieuwd was 2 bij 2 cm... en uiteraard ook bloed checken op prolactine waarde. Heb geen lekkende borsten meer dus zegt wel waar. Zo ben ik vorig jaar begonnen toen met foliumzuur meis omdat ik dacht gestopt met pil. Nu snel zwanger misschien maar na paar weken toen ermee gestopt. Werd maar niet ongesteld nja de rest is bekend. .. maar heb ook nog geen ongesteldheid dus ik ben reuze benieuwd wat er over vijf weken uitkomt. Meis geniet van je vakantie en probeer het van je af te zetten...
Hoelang ben je nu niet ongesteld geweest? Oh ja das waar ook, t gaat nu idd meer om je prolactinoom. Nou duimen maar! Komt vast goed hoor.. Ik was ook begonnen met foliumzuur vorig jaar hihi maar ben er ook maar mee opgehouden. Las net trouwens idd in de bijsluiter iets over dat dostinex beter niet gebruikt kan worden tijdens zwangerschap ofzo of dat het dan onderbroken moet worden zoiets. Vaag want de ha zei dat het kon en ik meen me te herinneren dat ik had gelezen dat t kon..! En nu kijk ik en lees ik wat anders. Grrr dus ik kan nog oppassen ook . Die anti biotica doekjes voor m'n puistjes mag ik ook al niet gebruiken als ik zwanger blijk te zijn, zo irritant ik hou daar niet van haha..
Ben nu 1 jaar 'ongesteldloos' om t zo te noemen... erg makkelijk dat wel. Zat er nooit op te wachten maar nu wel. Usa ook spannend voor jou volgende week. Hopen dat t meevalt. en meis mocht je zwanger raken kun je ook misschien wel nog gaaf huidje krijgen heb je het sowieso niet nodig.
Haha ja wie weet! Alleen ik vind t dus irritant dat ik dingen gebruik die niet mogen tijdens zwangerschap.. Want stel je bent toch zwanger maar hebt het niet door ivm zon onwijs onregelmatige cyclus.. Dat lijkt me echt een rotgevoel, alsof je er voor zorgt dat er dingen fout kunnen gaan tijdens de ontwikkeling en groei van de foetus.. Maar ja ik moet gewoon afwachten wat de komende tijd gebeurd en anders dit ook nog maar weer eens bespreken met de ha. Een jaar niet ongesteld, bleh ook al lang.. Ik vond die 6,5 maand ook al zo lang pfff! Denken ze dat t bij jou puur door t prolactine gehalte komt?
Komt puur Door prolactinoom ja. Die zorgt eerst voor hoog prolactine gehalte waardoor je dus borstvoeding aanmaakt maar kan ook uitval van menstruatie veroorzaken en dat is dus bij mij ook zo. Maar de meeste hebben ook een kleine prolactinoom kleiner dan een cm en ja mijne is dus groot. Dus zal ook wel langer duren ben ik bang. . Ik denk dat die paar weken dat je dat zou gebruiken minimaal zouden zijn. .. geloof zelf niet dat dat echt invloed zou hebben. Ik ben wat dat betreft altijd wel nuchter ingesteld. ..
Even over het slikken van de medicijnen en die doekjes; de eerste 6-7 weken heb je geen bloedband met je kindje en zou je dus ook nog alcohol e.d. kunnen hebben genomen zonder schadelijke gevolgen. Ik heb ook zelfs nog de pilletjes ingenomen toen ik al wel zwanger was (maar dit niet wist) dus dat kan wel gewoon. En als je je er beter bij voelt kan je 1 keer in de zoveel tijd een test doen, zodat je in ieder geval weet dat je niet zwanger bent en je alles 'gewoon' kunt doen en laten! Maar ik vond het een hele geruststelling dat je in het prille begin nog eigenlijk geen invloed hebt met medicatie e.d.
Oh ja dat is ook zo.. Wel fijn om nog even te horen billie, dan is er nog niet meteen gevaar zeg maar. Hoe ver was jij toen al in je zwangerschap? Ja Rantje, hoop echt dat ie een heel stuk geslonken is. Heb je zelf enig voorgevoel? Mijn schildklier waarden en prolactine waarde zijn nu wel aardig goed maar ondanks dat die waarden gezakt zijn door medicijnen, is m'n testosteron gehalte hetzelfde gebleven. Dat vond ik wel balen want ze verwachten daardoor dat ik pcos heb.