Wie ook prolactine waarde te hoog?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door cindyc, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik was toen 5 weken zwanger, dus wel vrij snel erachter gekomen. Maar ik deed daarvoor elke 5-6 weken een test om uit te sluiten dat ik geen medicijnen innam die eventueel later gevolgen zouden kunnen hebben.
    Ik had zelf geen voorgevoel dat de tumor kleiner zou zijn geworden, ondanks de dalende waardes. Maar de arts had vooraf al aangegeven dat hij wel verwachtte dat hij kleiner was geworden. Hoe fijn was het om te horen dat hij toen weg was! zitten huilen daar bij die man! haha..
    Snap dat het vervelend is voor jou Meis als je ook pcos blijkt te hebben. Dan zal je weer op andere medicatie en eventueel ook clomid kunnen gaan gebruiken. Heb je al een keuze gemaakt over de overstap naar de duurdere zorgverzekering??

2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Had jij toen ook zon vreselijk onregelmatige menstruatie? Ik hoop dat het bij mij nu beter wordt nu de schildklier waarde en prolactine waarde onder controle zijn.. Mocht het nog slecht blijven gaan denk ik toch dat ik pcos heb omdat m'n testosteron waarde dus niets gedaald was en te hoog is. Nou ja ben benieuwd, wel slim
    Idd om dan regelmatig toch een test te doen. Iedereen een fijne week toegewenst, ik ga vanavond op vakantie maar ben over een weekje weer 'online' hihi. Succes USA baby bij de endo!

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ps. Die Prive zorg verzekering wilde ik eigenlijk wel nemen maar vriendlief vindt het onzin. Kost toch weer 50 euro per maand terwijl we nu de zorg al gratis hebben (via t werk). Hij zegt dat t allemaal afzetterij is. Dat denk ik dan weer niet, het gaat allemaal wel stukken sneller daar. Maar goed of het ook beter is dat weet ik niet en echt haast ofzo hebben we ook niet echt. Denk dus dat ik t maar niet doe en gewoon maar geduld moet hebben tot ik word opgeroepen voor de mri. Pas dan kunnen ze echt bekijken wat t probleem is, gaan ze ook opnieuw bloedprikken en een inwendige echo maken. Wie weet kan ik dan ook nog naar een endo..

4. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik had helemaal geen menstruatie en is pas na gebruik clomid (na 1,5 jaar een te hoge prolactinewaarde te hebben) gekomen. Dus eigenlijk nooit een 'spontane' menstruatie gehad. Was wel heel frustrerend hoor..:(
    En snap het over de andere zorgverzekering en de afweging ervan. En elke dag is er weer eentje dichterbij je oproep voor de MRI. En wie weet in de tussentijd! ;)
    Geniet nu lekker van je weekje vakantie!!

5. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Oe spannende tijden voor ons allemaal! Zo vervelend he al die onzekerheid en al dat geduld dat we moeten opbrengen. Wel lekker meis, op vakantie naar Marokko en even naar NL!

Ik ben zojuist ongesteld geworden, na een keurige 59 dagen weer. Wel fijn dat het net voor mijn afspraak bij de endo is, want dit geeft wel aan dat het echt niet oke is. Hopelijk kan ik mijn volgende cyclus dan kijken wat de medicijnen doen die ik hopelijk krijg voorgeschreven...

6. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik begin het nu wel een beetle spannend te vinden, de afspraak van morgen. Geen idee wat ze zal gaan zeggen. Tot 2 maanden geleden wist ik niet eens van het bestaan van een endocrinoloog af haha. Hopelijk gaat het allemaal voorspoedig en loop ik moet een recept de deur uit...

Hoe gaat het bij jullie?

7. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Snap het! Ik moest het woord ook googlen nadat de huisarts het telefonisch had gemeld dat ik daar een afspraak mee moest maken. Ik mag morgen ook weer naar de beste man. Heel benieuwd! Hoop inderdaad voor je dat je met een recept weggaat..ik zou dat gewoon ook duidelijk maken dat je dit wil. Als ik 1 ding heb geleerd is het wel je zin doordrukken bij artsen. In het begin een beetje eng, maar uiteindelijk moeten ze wel naar je luisteren.

We houden elkaar op de hoogte morgen!! Liefs!

8. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Suc6 meiden morgen!

9. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Zo net terugval de endo, super aardige dame. Ze was denk ik bijna net zo oud als ik dus dat was wel prettig en ze leek erg bekwaam. Ze heeft mij tig vragen gesteld en onderzocht. Ze wil dat ik mijn bloed nog eens laat testen. Aangezien prolactine door heel veel factoren tijdelijk verhoogd kan zijn (zelf het roken van marihuana heb ik vandaag geleerd haha). Dus ik ga vrijdag of volgende week weer even bloed laten prikken. Als de prolactine weer verhoogd is krijg ik medicijnen. De namen waren anders dan die in NL maar ze had het over 2 types. Als het niet verhoogd is wil ze verder zoeken. Ze dacht niet aan pcos, wel opgenoemd, aangezien er helemaal niets verandert is aan mij in het afgelopen jaar en ze gaf aan dat meestal wel te zien.

Ik houd de spanning er dus nog even in. :)

10. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Oké dus nog echt meer weet je niet. Vervelend zeg. En de uitslag van de mri?niks op te zien? Hopen dat het mee valt voor zover dat kan

11. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja MRI was schoon zover te zien dan. Heb wel echt een goed gevoel over deze arts dus dat stelt mij erg gerust. Van de ene kant wil je natuurlijk graag medicatie om het gaande te houden maar ik vind het ook prettig dat ze niet zomaar iets voorschrijft. Dinsdag ga ik weer laten bloedprikken dus hopelijk eind volgende week meer duidelijkheid.

12. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Nou dat klinkt idd toch wel hoopgevend. En het klopt dat je waardes kunnen wisselen, ook het tijdstip van laten prikken kan invloed hebben. Maar wel fijn dat je mri verder niets aantoonde. Maar ja..nu hopelijk snel verder zodat je je grootste wens in vervulling kan laten gaan.

Mijn waardes waren gestegen. Logisch, maar toch weer confronterend. Ik weet nu wel dat dit een andere oorzaak is dan 3 jaar geleden, maar toch. Toen startte ik op 5,75 en zit nu op 4,3.
    De arts vond het nog niet verontrustend hoog en gaf aan dat deze waardes normaal zijn met t aantal weken zwangerschap.
    Maar na de bevalling en de eerste maaltijd die ik dan heb moet ik weer starten met de dostinex. Ergens vind ik dat wel weer lastig. Weeer terug aan de medicatie. Maar ja,, ik moet ook niet klagen want heb dan hoop ik wel een prachtig en gezond kereltje. Nu hopen dat mn gezondheid verder mij niet al teveel in de weg gaat zitten.

Fijne avond

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ben weer terug meiden ;) heerlijk weekje Marokko gehad met heerlijk weer en bij m'n schoonfamilie. Vanmorgen geland in NL voor een lekker lange week vakantie. Het weertje valt hier ook zeker niet tegen!
    Billie vervelend dat het toch gestegen is, maar gelukkig valt het nog mee qua hoeveelheid. Ze houden t iig in de gaten, maar idd balen dat je misschien dan weer aan de medicatie moet. Maar goed dan heb je je mannetje in je armen en dat maakt vast een hoop goed. USA baby fijn dat er niks te zien was op de mri! Waar dacht de endo nog meer aan dat t kon zijn? Hopen dat je waarde nu toch anders is, kan maar zo.. Dan is er misschien wel niets aan de hand.. Hadden ze nou ook je schildklier waarde bekeken? Ik zit nu op dag 18 Vd cyclus dus ben wel echt mega benieuwd wat t deze keer doet.. Of t zich weer op zal pakken of dat t weer zo lang gaat duren. Word er wel weer iets ongeduldig van merk ik maar moet er maar niet teveel aan denken. Rustig afwachten as always. Baal wel van t feit dat ik nog aan de dostinex zit zonder verder enige bloed test in t vooruitzicht. Over een maand ofzo zijn de pillen op dus moet dan toch langs de ha, dan maar weer over hebben wat nu verder. Schildklier pillen slik ik ook nog maar kan zijn dat ik dat altijd moet blijven doen of iig voor veel langere tijd. Vind ik minder erg en zijn geen schadelijke/sterke medicijnen.

14. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi meiden,

Thanks Billie en Meis. Ben inderdaad erg blij met de uitslagen van de MRI! Ik ga komende dinsdag weer even laten bloedprikken. Dezelfde dag vlieg voor werk weer naar een andere staat voor 3 dagen dus dat is een mooie afleiding, aangezien de endo dacht 2 tot 3 dagen na het bloedprikken de uitslag wel te weten en contact met mij op te nemen. Als ze dat niet doet, kan ik op vrijdag even bellen. Hopelijk dus eind deze maand meer nieuws.

Wel vervelend Billie dat de waardes weer zijn gestegen. Geeft toch een rotgevoel en je voelt je waarschijnlijk machteloos omdat je er weinig aan kan doen. Had je veel bijwerkingen van de medicijnen of niet? Of vind je het gewoon in het algemeen vervelend om medicijnen te slikken?

Lekker hoor Meis, even naar Marokko en NL! Ik ben best wel jaloers haha. Het is alweer 3.5 maand geleden dat wij in NL waren en we moeten nog wel 6 maanden wachten denk ik voordat we weer gaan. Ik weet nu wel dat het wel ok is als je weer terug gaat, er was vorig jaar niet veel veranderd dus dat stelt wel een soort van gerust. Gelukkig is het hier momenteel ook prachtig weer, vanmiddag 25 graadjes :).
    De endo heeft mij dus een wastlijst aan vragen gesteld en ze had het over pcos, maar ze gaf aan dat niet te verdenken. Dit aangezien ik verder nergens last van heb, geen extreme acne (wel een beetje), geen extra beharing oid. Maargoed, ik wacht de uitslag deze week even af en dan zien we wel weer verder. Ik ben mij wel steeds meer aan het realiseren dat het echt een geluk is geweest dat ik vorig jaar 'zomaar' heb besloten te stoppen met de pil (mijn man vond het echt geen goed idee). Eigenlijk alleen maar vanwegen het slechte nieuws, maar daar ben ik en mijn man (haha) nu erg blij mee.
    Wel vervelend dat hij bij jou allemaal zo vaag blijft. Ik hoop dat als je weer langs de huisarts gaat dat hij meer stappen onderneemt. Het is toch wel heel fijn als je weet wat er gaande is en wat je zegt, het wachten is slopend...

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik ben idd ook blij dat ik vorig jaar gestopt ben met de pil, is precies een jaar geleden nu pfff.. Had toen niet verwacht dat ik tegen al deze dingen aan zou lopen, heb eigenlijk nooit wat gehad en nu ineens allerlei dingen. Maar hopelijk komt alles goed!
    Leuk USA baby dat je naar een andere staat gaat vandaag ;) vrijdag weet je dus sowieso weer meer, spannend..!
    Hoe voel jij je Billie?
    Hier nu lekker in NL dus, gister weer een half pilletje dostinex genomen. Vind t wel nog steeds raar want m'n waarde was zo laag de vorige keer bloedprikken in januari (wat ook kan komen doordat m'n schildklier waarde is verbeterd en t vaak met elkaar in verband staat), maar toch moest ik door blijven slikken en heb dus nu helemaal geen controles tussendoor. Ik dacht dat dostinex toch best een paardenmiddel was? Heb t de vorige keer wel gezegd tegen de ha maar toen zei ze dat als ik opgeroepen wordt voor de mri, we sowieso weer een bloedtest gaan doen. Maar ja hallo hoe lang duurt dat nog!
    Ben de laatste weken weer erg bezig met het feit: ik wil een baby.
    Manlief is er ook klaar voor merk ik aan hem. Toen ik net stopte was hij ook nog een klein beetje angstig geloof ik haha maar nu weet ik echt zeker dat hij ook heel graag wil. Maar ja zo schiet t niet op. Ze denken bij mij wel aan pcos omdat ze geloof ik meerdere blaasjes zagen op de inwendige echo in november en ook m'n testosteron waarde is hoog. Heb geen overgewicht, wel wat puistjes en ook wel aardig wat haargroei bijv in m'n gezicht (wel witte haartjes), maar heb dit al zolang ik weet, m'n moeder ook altijd gehad terwijl zij nergens problemen mee had.

16. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Het valt allemaal niet mee meiden. Hier komen de puistjes ook meer opzetten dus ik heb zelf het idee dat mijn hormoonhuishouding ook wel veranderd op het moment. Ben aan het aftellen over 3 weken heb ik de uitslag van mijn 2e MRI Scan. OVer 2 weken mag ik er weer in ;) JOEPIE! Ben ontzettend benieuwd of mijn prolactinoom geslonken is en of we nu mogen gaan voor een zwangerschap. Maar ondertussen zit ik nog altijd te wachten op die menstruatie...

Vreemd he meis,ben je een jaar verder had je het toch wel iets anders voor ogen gehad... hier net zo. Jaar verder na het stoppen van de pil...

Zelf hoop ik maar dat er verder niets aan de hand is en alleen "maar" een prolactinoom.maar omdat die menstruatie zolang wegblijft ben ik bang voor meer... Hoop dat ze me desnoods duurstuurt naar een gyneacoloog voor onderzoek of de rest wel oke is...

We wachten rustig af verder... en Billie straks ben je harstikke trots met de kleine en dan vallen die medicijnen toch in t niet ;)! Succes met de laatste loodjes alvast,het schiet tenslotte toch al snel op!

17. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oohh jaa Rantje nog even geduld hebben maar je mag al bijna weer!
    Ik ben ook benieuwd voor je of het alleen dit is of dat er nog wat anders aan de hand is. Hebben ze met bloedprikken ook andere hormoon waardes bekeken? Bij mij is NL ook testosteron te hoog en ze denken daardoor dat ik ook pcos heb. Maar dat hebben ze nog niet bevestigd.. Ik denk het zelf ook wel ivm die onregelmatige cyclus, puistjes en haargroei. Maar ja ik weet het niet, m'n moeder zei dat ze vroeger ook puistjes had en zij heeft dus ook wel veel blond donshaar enzo maar ze werd om de haverklap zwanger. Laatste keer zei de ha dat ze echt dacht dat t door de schildklier kwam, maar
    DIe heeft nu toch door de medicijnen een aardig goede waarde gekregen en de prolactine ook. Dus t is echt afwachten nu wat m'n cyclus gaat doen even.. Dag 24 vandaag.
    Billie bij jou schiet t idd al op ;)
    Het is toch ook wat he! Haha

18. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    continue te hoog is maar het is ook echt niet normaal hoe mijn borsten voelen 2 weken voordat ik ongesteld moet worden.. We gaan het zien. Het lichaam is maar een gecompliceerd iets.

Ik begrijp helemaal wat je zegt Meis. Wij zijn er ook helemaal klaar voor. Enige is dat ik op ga voor promotie in augustus en dus bang ben dat een eventuele zwangerschap dit zal beïnvloeden. Wij zijn hier immers nog maar voor 12 maanden, maargoed wij hebben besloten dat de wens voor een kindje vele malen groter is!

Spannend hoor alle onderzoeken en uitslagen die onderweg zijn of bijna gaan gebeuren. Houdt jullie taai meiden!

19. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Volgens mij mist je eerste stukje text USA baby? Hihi

20. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Daar ben ik weer :). De endo belde vandaag en ze gaf aan dat mijn prolactine gehalte lager was dan vorige keer (22) en dat ze daarom nog meer bloedtesten wil doen volgende week en ook weer mijn prolactine om te kijken of het schommelt. Heb voor
    volgende week weer een afspraak. Het verhaal gaat nog even door dus. Beetje dubbel opnieuw. Fijn om te weten dat mijn waarde niet continue te hoog is maar het is ook echt niet normaal hoe mijn borsten voelen 2 weken voordat ik ongesteld moet worden.. We gaan het zien.

Deel Deze Pagina