Gister de pillen opgehaald en het heet: Bromocriptine (2.5 mg). In Nederland denk ik dat het Parlodel heet. De arts raadde mij aan het voor het slapen te nemen ipv bij het eten ivm de bijwerkingen. Vannacht een slechte nacht gehad, hopelijk komt dat omdat ik nog even moet wennen, maar was misselijk en klaarwakker midden in de nacht. Maargoed, het is allemaal voor het goede doel . Ben benieuwd wat de huisarts zegt Meis! Hopelijk wordt het iets concreter voor je en komt je MRI nu echt dichterbij. Ik kan slecht iets zeggen over jouw situatie en medicijnen... Ik weet dat mijn arts aangaf dat ik meteen moet stoppen met de medicijnen als ik zwanger ben. Ze weten niets over de eventuele bijwerkingen als je wel door blijft slikken, maar het is gewoon overbodig.
Mijn uitslag krijg ik dinsdag! Bij arts in zh. Ben zo benieuwd. . Hopen dat we groen licht krijgen maar heb nog altijd geen menstruatie. Usa die medicijnen zijn ook tegen verhoogde prolactine ja. Tevens als parlodel,dostinex,cabergoline.. als je er in t Nederlands op googled kom je er ook op uit. Zijn tevens allemaal medicijnen tegen parkinson... beetje vreemd maar staat er wel. . Zijn dopamine medicijnen. Heeft als met stofje in hersenen te maken meen Ik Hopen dat dit wat bij je doet ook!!
Dinsdag! Spannend! Gelukkig is dat al gauw, dan hoef je niet zo lang in spanning af te wachten. Ik zal voor je duimen dat alles er stukken beter uitziet voor je. Wel vervelend nog dat je geen menstruatie hebt. Is je bloed ook al bekeken op schildklier/testosteron etc? Misschien dat daar nog wat mee is dat het kan beinvloeden ofzo, geen idee? USA baby, dat medicijn zal je vast gaan helpen! Moet jij die elke dag slikken? Ik heb dostinex 0,5 en moet hier elke maandag en donderdag avond na het eten en voor het slapen gaan een halfje van nemen. Ja raar he, voor parkinson.. laatst hadden ze me een ander merk gegeven en in die bijsluiter stond ook echt serieus NIETS over prolactine..toen had ik echt zoiets van.. is dit wel wat ik moet hebben?? Heb toen toch maar weer dat andere merk gevraagd want vond het een beetje gekkig (de dosering was ook niet juist overigens). Ik ben dus vanmorgen naar de HA geweest en heb voor de 14e mei een afspraak bij de gyn. Wel prettig dat ze weer opnieuw even gaan kijken en wil dan gewoon weten of ik wel of niet pcos heb.. Dus hoop dat er dan weer wat meer duidelijkheid is! Moet nog wel even een maand wachten maargoed.. Begin volgende week weer met werken dus dan heb ik genoeg afleiding :-D Ze zei ook verder dat ik gewoon de medicijnen kon doorslikken totdat ik zwanger ben, dan moet ik langskomen voor een bloedtest en dan kunnen ze meteen de medicatie aanpassen ofwel stop zetten. Dus dat stelde me ook wel gerust. Ze zei dat er genoeg marge was tussen het moment dat ik merk dat ik zwanger ben en de medicatie aanpassingen. Want ik was bang dat het meteen al schadelijk kon zijn vanaf dag 1 zegmaar.. Ik hoop toch echt zooo weer dat deze cyclus ook in de 30 dagen zal zijn, dat er enigszins wat regelmaat weer in komt. Ga nu ook met ovu testen beginnen, wil wel eens weten of er een eisprong plaatsvindt.. Dus ik begin denk ik rond dag 14 en dan elke dag maar zon testje doen!
P.s. de MRI moet ik gewoon nog op wachten tot ik gebeld wordt.. Maar ik ga me er maar niet teveel mee bezig houden want dan duurt alles zoooo lang. Focus me nu maar op mn cyclus en de afspraak bij de gyn 14 mei..
Ja het is inderdaad wel apart! Ik moet iedere dag 2.5mg nemen. Gister besloten het bij het eten te doen ipv voor het slapen, want voelde mij echt heel raar de eerste dag. Nu gaat het prima, dus denk dat ik het mooi bij het eten houd. Heel apart inderdaad dat het hetzelfde medicijn is als voor parkinson. Mijn arts heeft het wel meteen gezegd en uitgelegd, anders was ik wel erger geschrokken denk ik. Al wordt je evengoed niet heel blij als je de waslijst met bijwerkingen ziet haha. Hopelijk als ik over een maand weer laat prikken is het mooi omlaag gegaan en ben ik ongesteld geweest. Ik heb het gevoel dat ik begin van de week een eisprong heb gehad dus over 2 weekjes moet het zover zijn en gaan we er weer voor . Goed dat je naar de arts bent geweest Meis. Het kan nooit geen kwaad en er wordt nu in ieder geval iets gedaan. Heb je al eens met het MRI centrum zelfs gebeld? Kunnen zij geen indicatie geven? Je wacht nu al wel behoorlijk lang! Fijn ook dat je arts begreep wat je bedoelt en passend aan de slag gaat. Hopelijk weet jij inderdaad ook meer en het is vast zo half mei. Lekker werken en hoofd even ergens anders bij. Zo werkt het in ieder geval wel voor mij.
Precies, gelijk heb je.. Komt vast goed, gewoon weer ff geduld hebben! Hopelijk heb ik dan echt meer duidelijkheid want t is wel fijn om dan met zekerheid ook te weten of ik pcos heb of niet. En überhaupt fijn om nog even zeker te weten of de boel daar verder nog gewoon in orde is hihi. Hoop voor je dat je gauw ongesteld mag worden, ga jij ook ovulatie testen gebruiken of laat je het op de vrije loop? Waar aan merkte jij dat de eisprong was? Jij moet dus wel meer slikken dan ik, mijn prolactine was toen 28,25 en is na een maand met die medicijnen gezakt naar 1,93 ofzo (wel erg laag!). Zal bij jou misschien dan ook wel vlug gaan. Merk dat ik er toch weer veel mee bezig ben omdat ik weer twee x ongesteld ben geweest, hoop toch erg dat m'n lichaam t weer oppakt allemaal met een goed resultaat . Spannend he.. Vervelend van die bijwerkingen, ja een waslijst vol idd.. Ik moet zeggen dat ik gelukkig nooit ergens echt last van heb gehad. Misschien paar x de volgende ochtend wat hoofdpijn gehad. Ook aantal keer een beetje rare druk op de borst gehad maar geen idee of dit daardoor kwam! Nu al weer even niet gehad.
Nou die bijwerkingen klinken niet goed haha. Ik weet dat ongeveer een weekje duurt voordat je lichaam hier aan gewend is dus ik wacht het af. Nu vooral misselijk en niet vooruit te branden . Ik zie het aan mijn afscheiding. Het was doorzichtig en heel erg elastisch. Ik heb ovulatietesten in huis, maar ben van plan even 2 maanden gewoon de natuur zijn werk te laten doen en dan ga ik wel aan de slag met die testen. Ondanks dat het allemaal al niet helemaal natuurlijk is vind ik het toch wel prettig dat ik er niet continue mee bezig hoef te zijn. Volgens mij moet je die ovulatietesten heel continue en op hetzelfde tijdstip etc doen toch? Mijn prolactine schommelt dus een beetje, hopelijk volgende keer onder de 20 .
Ja zou fijn zijn! Denk wel dat de medicijnen gauw aan zullen slaan hoor, dan nog even kijken wat je lichaam ermee doet hihi en hopen dat je dan gauw weer ongi wordt. Maar jij had toch wel een redelijk regelmatige, alleen lange, cyclus? Hoop voor je dat die bijwerkingen gauw minder worden. Ik wilde ook nooit aan die ovu testen, maar nu weer wel omdat ik echt graag wil weten of ik ovuleer. Maar dan moet de cyclus natuurlijk wel een beetje kort/regelmatig blijven anders heeft t echt geen zin haha, ik begin gewoon op dag 13 ofzo te testen denk ik en dan een dag of 10 (of ja gewoon tot ik een donkere streep zie), ben echt erg benieuwd en het liefste begin ik vandaag al maar ja dat slaat natuurlijk nergens op M'n ongesteldheid is nu bijna weer voorbij.. Wel raar want soms was t heel weinig maar dan kwam er toch ineens weer wat. T begon licht op maandag met weinig bruin verlies, dinsdag ook, woensdag echt buikpijn en veel (ook echt rood bloed), en toen bouwde t weer af. Moest vandaag toch nog tampons in omdat t nog niet helemaal weg is.
Als het goed is zou ik nu ook een 'handtekening' moeten hebben en kan je zien dat mijn cyclus (helaas) verre van regelmatig is. Hopelijk komt dat nu met de medicijnen . Ja ik snap wel dat jij ovulatietesten gaat gebruiken! Ik was het ook van plan, totdat ik duidelijk zag dat ik een eisprong had gehad. Je ongesteldheid klinkt inderdaad wat afwijkend. Bij mij is het echt altijd overduidelijk, dagenlang. Ik weet niet wat beter is hoor haha.
Ben nu trouwens alweer op dag 31 van mijn cyclus, maar aangezien ik mijn eisprong heb gemerkt afgelopen maandag neem ik aan dat het ongeveer nog 10 dagen gaat duren vanaf vandaag...
Oh ja nee idd ook onregelmatig! Grrr irritant he.. Hoop ook dat als je lichaam de medicijnen gewend zijn, het beter gaat worden.. Ben hier daarom ook erg benieuwd.. M'n menstruatie was deze x voor het eerst wel wat langer en ook echt met buikkrampen, wat ik niet meer heb gehad sinds ik met de pil gestopt ben. Merken jullie ook dat de menstruatie anders is sinds de pil stop? Maar heb dus wel t gevoel dat t wel een goede menstruatie was dit keer, mede door die buikpijn hihi en 1 dag flink rood bloed verlies. Ach ja afwachten afwachten, ben er erg mee bezig laatste dagen..!
Ha dames! Ja zeker nieuws! Vanmorgen uitslag van mri en bloedprikken gehad. Mijn tumor is bijna gehalveerd zit nu op 1,2 bij 1,3 cm. Was 2 bij 2 . In september was mn prolactine 17.8 en nu 0.9 prolactine . Zat op 0.7 met dostinex dus daarom moet ik nu met norprolac naar 150 mg per dag. In plaats de 75 die ik nu slikte. En nu over 3 mnd gaan we weer bloedprikken en mocht k dan nog niet menstrueren dan word ik doorverwezen naar gynaecoloog. Maar goed evt zwanger worden mag wel gewoon. ... maar ja denk zelf niet dat dat snel gebeurd Nog. En van de medicijnen kom ik waarschijnlijk nooit meer vanaf maar goed valt mee te leven.!
Nou Rantje dat is toch wel goed nieuws!!! Wel een hele opluchting voor je denk ik?? Fijn hoor! Waarom moet je nu dan norprolac slikken ipv dostinex? Ik heb dostinex 0,5 toen gekregen en slik ik nog steeds, had geloof ik 1,97 ofzo als waarde na een maand slikken. Goed dat ie geslonken is, fieuwww! Nu ongesteld worden, dat is het volgende doel. Daar konden ze dus verder niets over zeggen? Wel beetje balen dat je dan nu eerst 3 maanden moet wachten. Maar het kan natuurlijk zo komen, bij mij kwam het na een half jaar ook ineens weer vanzelf.
Hoii. Nou eerst heb ik dostinex als medicijn gehad maar dat voelde ik me niet happy bij. Dus toen ben Ik overgestapt naar norprolac. Maar ze hebben me wel keer op prolactine geprikt tijdens dostinex en daar waren de waardes lager dan nu met norprolac. Dus daarom moet ik met de dosis nu verhogen. Want af en toe verlies ik nog drupje melk. Maar ben al blij hiermee. Nu hopen op snel een menstruatie...
Oh ja! Ok dan is dat wel fijner als je je hierbij beter voelt. Ik hoop ook echt voor je dat snel je menstruatie komt! Afwachten weer. Kun je niet eerder terecht bij de gyn? Ik heb nooit druppeltjes melk verloren, misschien is m'n waarde daar ook niet hoog genoeg voor geweest? Wel soms zie ik een soort witte kleur achter het puntje van m'n tepels, (binnenin) geen idee wat dat is. Heb vrijdag online ovulatie testen besteld bij zwanger en kids en zijn vanmorgen al hier aangekomen, snel! Ga denk ik zaterdag of zondag ermee beginnen, dat is dan cyclus dag 12/13. En dan blijf ik gewoon door testen. Nou ben benieuwd of er een streepje op komt
Ow dat is goed nieuws Rantje. Zoals je inderdaad zelf aangeeft kan het altijd beter, maar dit is al positief. Houdt ons op de hoogte Meis. Ben benieuwd of je goed nieuws krijgt van de testen! Hier gaat het zijn gangetje. Ik heb nog steeds best last van die pillen. Het hangt echt af van wat ik eet hoe het valt. Gister was het een drama, ik had het super koud (het is is 28 graden overdag haha), kotsie misselijk en ontzettend moe. Maar ik houd mijzelf ook voor, je moet er wat voor over hebben en ik kan alvast een beetje wennen zo haha. Hopelijk heeft het wel zin, over een maandje ga ik het uitvinden. Ben benieuwd!
... nog niet ongesteld overigens. Vandaag is dag 37 alweer. Mijn lichaam is wel flink in de weer dus verwacht het wel een dezer dagen...
Vervelend zeg van die bijwerkingen! Als t zo erg blijft kun je ook altijd nog vragen of ze een andere pil hebben, er zijn wel een aantal verschillende merken namelijk. Vandaag m'n eerste ovu test maar eens doen. Maar hoop nu dus wel dat ik gewoon een normale cyclus heb anders kan ik bezig blijven haha.. En hoop dat ik überhaupt wel een eisprong heb, want las ook wel eens dat je menstruatie kan hebben zonder dat je een eisprong hebt gehad .. :-/ Ja hoop ook voor je USA baby dat je gauw ongesteld mag worden! Kan zijn dat je lichaam nu even moet wennen aan die medicatie maar t kan ook zijn dat het nu snel allemaal doorzet. Bij jou was geen sprake van pcos toch?