Ja ik houd het in de gaten, maar over een maand een afspraak dus wacht het nog even af. Alle uitslagen duiden inderdaad niet op PCOS. Spannend hoor voor jou!
Hoe gaat ie met jullie meiden?! Hier wel goed, alleen erg druk met werk, mn collega is ziek (ligt met nierstenen in t ziekenhuis!) en daardoor maak ik echt ontzettend veel uren. Maar ja is even niet anders. Kan dus ook niet meer mn ovu testjes doen helaas omdat ik de hele dag niet thuis ben. Temperatuur nog wel wanneer ik wakker word, maar daar word ik nog niet zoveel wijzer uit hihi..doe het ook pas sinds zon 5 dagen. Jullie nog nieuwtjes?
Hi Meis, Gaat goed hier. Bij mij is het ook druk. Komende dinsdag heb ik weer een examen dus alle tijd die ik heb gaan daar naartoe. Bij jou is het wel meteen een hele grote omslag! Hier gaat alles wel goed. Vandaag eindelijk ongesteld geworden (dag 45), ik hoop dat ik volgende maand als ik de hele maand bromocriptine heb geslikt eindelijk eens een periode in de dertig zal hebben. Het nemen van de medicijnen gaat nog steeds met ups en downs overigens. Als ik op tijd eet en die pil neem (neem ik warm eten mee naar mijn werk) dan gaat het goed met de bijwerkingen, maar als ik het later neem en/of een wijntje drink dan ben ik 's avonds beroerd en een zombie het begin van de volgende ochtend haha. Ik heb het nu dus een beetje uitgevonden, dat is wel prettig. Ik probeer mij er zo goed mogelijk aan te houden. Kan je nou wel of niet ochtendurine een ovulatietest doen? Durf je het niet op je werk te doen?
Oh ja, gelukkig dat je dat nu een beetje in de gaten hebt want die bijwerkingen zijn natuurlijk niet prettig.. Vooral als je aan het werk bent en je kop er bij moet houden Nee het lukt echt ff niet met die ovulatie testen want kan het hier onmogelijk doen, teveel gedoe. Ben ook echt de hele dag door op mn werk momenteel :-/ En met ochtendurine schijnt het niet te kunnen. Ik temperatuur dus wel, maar heb elke ochtend een andere meting haha dus daar snap ik ook nog niet veel van. Maar goed!! Heb wel een beetje stress nu dus hoop maar niet dat mn lichaam daarvan door de war raakt. We zullen het zien haha!! Wel fijn dat jij weer ongesteld bent geworden! Duurde wel ff ja, maar goed wel een goed teken! Hopen dat het deze maand weer beter wordt...!
Ja ik ben daar ook altijd bang voor. Die stomme stress heeft volgens mij grote invloed op ons lichaam eeeeen onze cyclus, bleghhh... Hopelijk heeft mijn examen ook niet teveel invloed. Succes!
Ha Dames, Bij jullie ook niet echt vorderingen zo te lezen... ik lees mee hoor maar ja heb weinig te melden na mijn uitslag van mri.... Nu dus wel bezig met 150 mg Norprolac elke dag...waarvan ik merk dat ik soms echt wel meer koppijn weer heb nu,terwijlk ik zo blij was dat ik daar vanaf was! En ja waar jullie dus last hebben van die lange cyclus is die bij mij er ook nog steeds niet... waarvan ik nu toch wel beetje zat word. Heb ondertussen ook nog geen testje gedaan dus ja voor t zelfde geld ben ik zo onverwachts zwanger maar dat verwacht ik totaal niet. Kan wel merken dat mijn hormonen aan het veranderen zijn, heb sinds jaren weer ietswat (sorry voor de vunzigheid) afscheiding. Dat miste ik ook niet Hoop voor jullie dat de drukte ook weer wat rustiger word snel. Hier komt het einde van de drukte in zicht,nog 3 weken joepie! (mijn collega komt dan terug van zwangerschapsverlof en hoef ik niet heel veel meer alleen te doen dan).Nou meiden succes , usa ook met je examen! groetjes
Gelukkig Rantje dat er wat rust in zicht komt wel balen van die koppijn. Ik heb er ook wel eens heel licht last van na het slikken van de dostinex. Volgens mij is t ook best een sterk middel..? Rottig van die uitblijvende ongesteldheid he? Misschien is je lichaam idd wel bezig als je merkt dat je afscheiding hebt (ja vies onderwerp altijd he haha). Heb je je examen deze week USA? Hoop dat t geen invloed heeft op je lichaam. Volgens mij heeft de ene daar meer last van dan de ander. Mijn collega is weer ontslagen uit t ziekenhuis en kwam vandaag weer werken dus ik mocht vanmiddag gelukkig naar huis! Heb afgelopen 5 dagen 70 uur gewerkt! Echt bizar als ik er nu over nadenk! Pfff! Ben alleen thuis geweest om te slapen! Ik dacht vanmiddag hee ik kan wel weer een ovu testje doen (wat ik afgelopen 5 dagen dus niet kon), en ja hoor: twee strepen!! (Hoe kun je hier een foto uploaden?). Ik dacht echt huuuhhhhh! Ik heb NL volgens m'n app nu m'n vruchtbare dagen uitgaande van een 35 dagen durende cyclus. Dus als ik over twee weken ofzo ongesteld wordt dan klopte het gewoon!! Gister wel met manlief tussen de lakens gelegen hihi (ja ja na zon lange werkdag!).. Dus nou ja vandaag of morgen dan nog maar een x? Vind t wel gek zo ineens zon test te zien! Doe er morgen weer een. Kijken hoe t dan is.. De streep had zo goed als de zelfde kleur. Nooit eerder gehad..
Hi meiden, Bedankt! Vanmorgen een examen gehad, gelukkig is dat nu weer achter de rug. Weet niet of ik het gehaald heb, maar dat hoor ik over een maand... Nu nog maar 1 voor de boeg (over 4 weekjes) (of toch twee :-S). Fijn Meis dat het weer een beetje normaal is op je werk en fantastisch dat je ovulatietest positief was!! Hoe was ie vandaag? Goeie timing ook . Klinkt ook goed voor jou Rantje. Afscheiding... ja praat mij er niet van haha. Ik hoop dat zich bij jou ook snel een ongesteldheid aandient, al zien we dat natuurlijk liever helemaal niet meer. Zoals ik laatst al aangaf doen wij even rustig aan aangezien ik bijna klaar ben met studeren en ik echt even moet wennen aan deze pillen. Eind volgende maand gaan we los . Wel over 3 weken weer langs bij de endo om mijn huidige bloedwaardes te checken, hopelijk doe ik het niet voor niets!
Oh super, nou ja hopen dat het goed gegaan is!! En nu weer op naar het volgende examen... Ik snap wel dat je het daarom even rustig aan doet en je er niet teveel mee bezig houdt hoor. Anders word je echt gek hihi.. Ik heb zo ook wel mn momenten. Soms denk ik achhh komt wel. En andere momenten denk ik: ohh ik wil zo graag zwanger worden! Haha.. Ja ben echt benieuwd met die ovu testen hoe en wat nu! Hij was gister ook weer aardig donker, alleen had ik het idee dat ie netttt ietsje lichter was als de test streep dus ik denk dan dat mn piek is geweest. Hij was eergisteren wel even donker als de test streep voor mijn gevoel. Gisteren ook nog even geklust dus nou ja, we zien het wel. Ik ga er totaal nog niet vanuit dat er nu ook echt iets gaat gebeuren (zwanger raken), maar eerst kijken of mn lichaam de juiste signalen afgeeft en ik idd binnen twee weken ongesteld word. Ik vind alles goed hihi, was allang blij met die posi ovu test. En bovendien had ik gisterochtend bij t afvegen een klodder slijm (BAHH) wat echt op eiwit leek!! Beetje drillerig en slierterig. Sorry hoor voor mn details. Maar toen dacht ik dus: Het zal wel echt kloppen met die tests. Heb namelijk wel eens gehoord dat ze fals positief kunnen zijn ofzo? HAd ook wat steekjes rond mn schaambot gisteren en eergisteren. Nou ja we merken het wel..
Ja heel herkenbaar. Al gaat de gedachte: Ik wil zwanger worden!! wel heel vaak door mijn hoofd haha. Maar dan denk ik ook, kom op die 30 dagen, hopelijk met een knappe cyclus, kunnen er ook nog wel vanaf. Dus zo denk ik ook echt nu. Na mijn volgende ongesteldheid... Wat voor testen heb je gekocht? Ik heb volgens mij van clear blue, die ga ik volgende ronde proberen. Haha, dat slijm is waar ik het laatst ook over had. Dan heb je iig een eisprong gehad en kan je wel stoppen met de ovulatietesten volgens mij, omdat dan het 'hoogtepunt' is geweest. Toch? Nog nieuwtjes?
Haha ja dat heb ik ook hoor! Grrrrr hihii... Hoe gaat ie verder met iedereen? Hoe is het met je cyclus USA, merk je iets? En bij jou Rantje nog veranderingen? Ik had de dipstick testjes van zwanger en kids, heb ik op laten sturen vanuit NL, kostte maar 2,60 verzendkosten ofzo, echt niets dus!! En het was er binnen 4 dagen echt bizar. Ik had dus ineens maandag een positieve test, althans dat denk ik. De strepen hadden dezelfde kleur. Dinsdag ook alleen had ik t gevoel dat ie ietsje lichter dan de teststreep was (lastig te zien joh haha).. En woensdag was ie echt duidelijk een heel stuk lichter. Toen ben ik ook gestopt met testen. Ik denk dus dat ik dan misschien dinsdag ofzo mn eisprong had.. Geen idee. Had toen s ochtends ook echt van dat slijm wat op eiwit leek! Wat me eerder nooit zo is opgevallen. Maar denk ook vooral omdat ik nooit wist wanneer en of ik wel een eisprong had natuurlijk.. Donderdag ochtend had ik wat slijm wat op het papiertje licht roze was, ook nog nooit gezien... Ik las trouwens dat je test wel positief kan zijn maar dat t niet altijd wil zeggen dat t eitje dan ook daadwerkelijk springt. Misschien blijft ie wel steken, zoals bij pcos.. ACHJA geen idee!! Mn temperatuur is ook iets gestegen sinds twee/drie dagen nu. Nu heb ik 37,0 en vanmorgen 37,1 wat eerder meestal tussen de 36.4 en 36.7 lag de afgelopen 12 dagen dat ik getemperatuurd heb. Dat kan zo blijven las ik tot je ongesteld wordt, dat de temp.ietsje hoger is. En het zou dan moeten zakken vlak voor je ongesteld wordt. Zakt het niet: Dan kun je zwanger zijn. Maar ik ga er gewoon niet vanuit! Ik heb nl nog steeds een onzeker gevoel over mn lichaam dus wie zegt dat ik wel echt een eisprong had en dat alles werkt! Gewoon afwachten aankomende week of er wat gaat gebeuren dus....
Oh ideaal, hier gaat het verzenden allemaal niet zo snel. Het lijkt er wel op dat je helemaal goed getimed hebt. Als je test helemaal positief was en jullie ook jullie ding gedaan hebben... Ik zal voor je duimen. Ben je wel van plan even te testen voordat je naar de gynaecoloog gaat? Komende vrijdag moet ik weer bloedprikken om te kijken of mijn prolactine is gedaald door de medicijnen. 12 mei krijg ik de uitslag... Ben benieuwd!
Oh spannend ja! Hopen dat t gedaald is maar ik denk t toch wel hoor.. die medicijnen zijn best sterk volgens mij! Bij mij was t toen na 1 maand al van 28,25 naar 1,93 ofzo gedaald, echt veel... vroeg me zelfs niet af of het te laag was uiteindelijk maar ze zeiden er niks over. Het kan zijn dat als ik naar de gyn ga, hij me zegt dat ik kan stoppen, ik hoop het. Want misschien nu het verlaagt is, dat het wel weer in orde is aangezien de schildklier nu ook onder controle is dmv medicijnen en dat vaak met elkaar te maken heeft.. Ik zou uitgaande van 36 dagen durende cyclus + die waarschijnlijke eisprong van afgelopen dinsdag volgende week maandag ongesteld moeten worden.. Word ik dat niet ga ik denk ik wel die dag erna ofzo een testje doen..! De 14e moet ik naar de gyn dus dat duurt nog twee weken, tegen die tijd zal ik wel weten wat mn lichaam heeft gedaan hihi dus ben benieuwd. Pff ben er nu dagelijks mee bezig omdat het toch ineens allemaal gek is nu zo met zon positieve test. Ik ben alleen de hele tijd bang dat het vals positief was ofzo, weet niet waarom! Vertrouw gewoon nog niet helemaal in alles Ik had eergisteren avond de hele tijd kleine steekjes onderin, hele avond door en gisteren ochtend toen ik naar de wc ging en afveegde ineens slijm wat bruinig/oud roze was, best veel! Daarna niks meer gezien.. ook zo raar want dat heb ik nooit gehad zo tussendoor! Het was ook geen echt bloed en het heeft dus ook niet doorgezet. Is bovendien nog erg vroeg voor een menstruatie zo 5/6 dagen na de eisprong.. Vanmorgen ging ik nr de huisarts voor herhaal recept dostinex en kan dan volgende week bloed prikken zodat ik up to date uitslagen mee kan nemen naar de gyn.. Neem aan dat de waarden ongeveer gelijk zullen zijn, maar ben dit keer wel benieuwd of de testosteron minder is geworden.. dat hoop ik echt want dat staat wel in verband met dat pcos verhaal.. Ik krijg de uitslagen dan pas 12 mei en 14 mei de gyn..
Wat een gedoe dames haha. Hier nog altijd niets geen menstruatie. .... wacht rustig af bij jullie spannend zo te lezen. Hoop dat jullie snel meer weten!
Klinkt spannend Meis. Het kan zomaar zo zijn. Al dacht ik in januari ook alle tekenen te herkennen haha. Hopelijk heb jij meer geluk . Heb je inmiddels al eens een testje gedaan Rantje of niet? Heel knap als je het kan blijven uitstellen hoor, maar ik zou het heel lastig vinden. Ik had een foutje gemaakt met mijn afspraak voor het bloedprikken. Het is niet vrijdag maar volgende week dinsdag, dat is ook iets logischer als ik pas die maandag erop naar de arts moet. Verder geen nieuws. Pillen gaan goed, ik moet echt gewoon goed mijn ritme vasthouden dan gaat het het best.
Vervelend Rantje, het is zo frustrerend als je maar niet ongesteld wordt, ik weet er alles van, ook een half jaar moeten wachten van de winter.. Grrr.. Maar jij wacht al langer geloof ik toch? Wanneer mocht je ook alweer naar de gyn? Ok USA, goed je ritme aanhouden dus.. En dan eens kijken wat ze nu verder weer zeggen van de bloeduitslag! Ben benieuwd. Ik moet maandag dus bloed prikken, op alle hormoon waarden (heb ik zelf gevraagd) en de week later dus uitslag en dan naar de gyn de 14e. Ja momenteel vind ik het wel spannend..heb nu sinds eergisteren avond soms een heel klein beetje lichtbruin verlies. Heb geen idee of dat is omdat mn menstruatie langzamerhand er aan komt of dat het dus wat anders kan zijn. Mn cyclus verloopt iig heeeel anders dan normaal en ook ivm die positieve ovu test vind ik dat behoorlijk spannend. Ik heb ook al eerder gedacht dat ik zwanger was haha en nooit bleek dat zo te zijn dus daarom durf ik er nu ook niet teveel aan te denken. Ik geloof er gewoon niet in! Maar t zijn wel gekke symptoompjes. Afwachten maar.. Ik zou de 6e ongesteld moeten worden (dinsdag) dus mocht het niet doorzetten dan wil ik misschien woensdag ofzo maar een test doen. Het is daar nu nog te vroeg voor.. De dames hier die al zwanger zijn/geweest, lezen jullie nog mee? Hoe ging het bij jullie na de eisprong toen jullie zwanger bleken te zijn? Heb je je examen al gehad USA?
Heb zeker al weleens testjes gedaan USA, omdat er toch word gezegd dat er natuurlijk ondertussen een eisprong kan zijn... Maar nee haha niet zwanger of iets.. Geloof er ook niet echt in momenteel net zoals Meis dat ook zegt.. Ben bang dat er meer aan de hand is ook. Maar mocht het 1 juli nog niet zo zijn geen menstruatie dan gaat de endocrinoloog me doorverwijzen naar de gyneacoloog.Ik wacht al vanaf vorig jaar maart... Goed van je meis dat je gevraagd heb op alle hormonen te laten prikken. Benieuwd naar de uitslag ook!! Hopen op t beste.!
Ja, goed idee dat je dan eens verwezen wordt, dat is nu toch wel een x nodig want je wacht al erg lang..! Hopelijk is dan alles in orde, of kunnen ze iig met een plan komen. Want het is toch vervelend dat gewacht.. Of heb je nu zoiets van: Ach ik heb al zo lang gewacht, ik heb nu geen haast meer, hihi.. Ja ik ben ook benieuwd naar de uitslagen, maar goed ik heb nu de prolactine en de schildklier als het goed is gewoon nog onder controle met die medicijnen. Misschien zegt de gyn uiteindeljik wel dat ik de dostinex kan afbouwen..? Want hij had het in eerste instantie alleen voor 1 maand toen voorgeschreven maar de huisarts zei toen dat ik door moest blijven gaan anders was ze bang dat het (voordat we zouden weten wat er nou echt aan de hand is) weer ontregeld zou raken. Maar goed ben nu wel benieuwd gewoon ook of ik nou wel of niet pcos heb, omdat ze dat toen wel vermoedden.. Hoop natuurlijk van niet maar goed, mocht het wel zo zijn en alles is verder goed, is dat ook nog niet het einde van de wereld. Heb nu al drie dagen dat bruine verlies, het is echt maar weinig, elke keer maar een klein veegje en het wordt ook niet donkerder of veel meer ofzo.. Weet echt niet waarom dat is.. Maar goed ik ga er ergens maar vanuit dat ik gewoon ongesteld zal worden en dat dit een aanloopje is. Sommige meiden hebben dit al dagen lang voor het bloed doorkomt. Ik heb het vorige cycli helemaal niet gehad (behalve vorige keer, had ik het 1,5 dag van tevoren maar dat werd steeds meer en donkerder). Als het allemaal volgens de boekjes gaat moet ik dinsdag toch echt wel een keer ongesteld worden want dan is het 14 dagen na de eisprong. Nouja afwachten maar (as always..!)
Oh Rantje.. dat wist ik niet. Vanaf maart vorig jaar is wel al echt heel erg lang. Ik ben toen ook gestopt met de pil, maar niet met de intentie zwanger te worden maar omdat Diane35 zo slecht in het nieuws kwam. Ik ben nu al een beetje gefrustreerd, dus kan mij helemaal bedenken hoe dat voor jou moet zijn. Veel sterkte! Wel gek hoor Meis. Ik heb zoiets ook nog nooit gehad. Maar wat je zegt, ga maar nergens vanuit en dan kan het alleen maar meevallen. Ik zal voor je duimen! Ja ik heb mijn examen 2 weken geleden gemaakt en over 2,5 week heb ik (hopelijk) de laatste. Ik kijk er ZO naar uit