Precies, gewoon alles op z'n tijd..! Ik denk ook (klinkt soms een beetje raar) dat dit soort dingen voorbestemd zijn.. Ik weet niet. Het gebeurd of het gebeurd niet en natuurlijk doe je daar zelf je best voor maar het kan soms zo onverwachts gaan allemaal! Nou goed gisteren dus bij de gyn! Hij was dit keer heel aardig (misschien omdat manlie mee was nr binnen haha). Ik legde t verhaal uit en hij zei meteen gefeliciteerd en dat er wel een prachtige mix uit zou komen! Mijn man is Marokkaans en ik dus een blonde Nederlandse haha. Hij zei dat hij niet kon kijken hoe en wat omdat hij niet het juiste meet apparatuur daarvoor had, stelde nog wat vragen en besloot toen alsnog gewoon met de vaginale echo te gaan kijken op z'n minst om te kijken wat er zat. Uiteindelijk gingen we met een mooie foto naar huis waar je alleen nog een zwart vlekje op zag (vrucht zakje hihi). Dus ja, af wachten maar! De 25e juni heb ik een afspraak gekregen voor de eerste echte echo, dan ben ik 12 weken pfffff dat duurt nog zoooo lang. Had vanmorgen klein beetje bruin bij t afvegen dus hoop dat t geen bloed wordt ofzo!
Ohh dat wordt een plaatje! Wij zijn allebei kaaskoppen . Wel leuk hoor dat je toch nog even heb kunnen kijken, helaas inderdaad nog niets te zien. Ja je bent nog niet eens halverwege, kom mij voorstellen dat het echt als nog heel lang klinkt... 12 weken... Gek he, kijk je zo lang uit naar het moment dat het lukt en dan moet je weer wachten. Het is toch wel normaal dat je wat afscheiding hebt de eerste weken toch? Hopelijk zet het inderdaad niet door. Alles goed?
Hoi meiden, Op moederdag ben ik moeder geworden van een prachtige en gezonde zoon. De bevalling was wel hard werken (ontsluiting vorderde niet terwijl de weeën wel krachtig waren) en ook een knip gehad, maar toen na 17,5 uur was hij er. Een paar uur na de bevalling wel een flinke nabloeding gehad dus ook nog een bloedtransfusie nodig gehad. Maar ik knap al best goed op en onze zoon doet het zo goed. Vannacht zelfs 6,5 uur tussen zn voeding gelaten. Heerlijk. En hij huilt niet als hij honger heeft, maar begint gewoon luid te smekken, Heb geen last van mijn borsten en vind het prima dat ik flesvoeding geef. Kan manlief en familieleden dit ook doen. En hij doet het er nog goed op dus heerlijk. Wel weer aan de medicijnen nu. Maar ja..dat was geen verrassing. Sorry dat t even een ego berichtje is.
Oohh Billie wat een geweldig nieuws!!!! Gefeliciteerd!!!! Wat geweldig dat uiteindelijk alles helemaal goed gegaan is en dat jullie nu met trots een gezonde zoon in jullie armen kunnen sluiten! Hoe voel je je? Ben je nog erg moe of voel je je wel prima? Nog even een vraagje: heb jij in het begin van je zwangerschap ook wek eens bruinverlies of iets gehad? Geniet meid, dit zal vast een prachtige bijzondere tijd zijn!!!! USA: ja ik geloof ook wel dat t normaal is, zolang t geen rood bloed is met krampen is er geloof ik niets aan de hand. Ja idd weer wachten hahah! Ik heb de 28e dus afspraak met de vk dus ga dan gewoon anders nog eens vragen of ze niet eerder al kunnen kijken. 25 juni duurt nog een eeuwigheid! Verder gaat t goed hoor, wel moe, vaak plassen, af en toe een steekje of klein krampje in m'n baarmoeder en nog wat gevoelige borsten. Maar nergens erge last van! En hoe is t met jou? Rantje jij mag in juni nr de gyn toch?
Billie van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!! geweldig nieuws zeg!! Meis;eind juni sowieso bloed prikken voor de prolactine waarden omdat deze vorige x Nog iets te hoog was. Maar kan nu zelf wel merken dat dit nu beter is. Heb geen melk verlies meer. En ja dan gaan ze me doorsturen naar gynaecoloog of ik moet nu heel snel ongesteld worden maar heb er geen vertrouwen in eigenlijk. .. Vriendin van mij hebben ze met zes weken al echo gemaakt en die gaf toen al hartje kunnen horen dus wie weet wat ze bij jou doen meis hopen dat t allemaal goed mag gaan bijzonder gevoel lijkt me als je weet dat je in verwachting bent van zo'n klein hummeltje straks ! Geniet van je zwangerschap ook!!
Lief Rantje, dankje! Wel goed teken dat er geen melk meer uit je borst komt, ik hoop dat het de goede kant op gaat nu. Misschien komt de menstruatie dan ook vanzelf wel weer op gang mocht de waarde langzaam aan verbeteren, maar goed het duurt natuurlijk allemaal maar.. beter dat ze alles gewoon extra nakijken dan idd.. Ja ik geniet er wel van hoor! Maar soms is het ook allemaal nog zo onzeker en pril. Dus je durft er nog niet met volle overtuiging van te genieten, puur uit zelfbescherming! En idd erg irritant dat ze hier pas bij 12 weken de eerste echo doen, wat dat betreft had ik er beter later achter kunnen komen dat ik zwanger was haha, nu duurt het zooo lang. Ik ben nu pas 6 weken ongeveer. Maargoed! Ik vraag dus de 28e gewoon even of het echttt niet eerder kan, dan overdrijf ik wel een beetje dat ik me zorgen maak en vertel ik over dat bruin verlies enzo (wat ik overigen nog steeds heb, maar gelukkig is het maar erg weinig). Misschien dat ze dan een echo eerder doen Heb ook gehoord dat sommige vk´s hier een doppler hebben en dan het hartje gaan luisteren, maar geen idee of ze dat bij mij ook gaan doen en of het dan uberhaupt al kan. Ik ben dan 7 weken en ga dan de 8e in...
Gefeliciteerd Billie! Het moet vast fantastisch voelen ondanks de 'strijd' die je hebt moeten leveren. Ik ben zelf ook op moederdag geboren, het voelt toch elke zoveel jaar wel bijzonder hoor (als je dan weer eens op moederdag jarig bent). Wat is wachten toch ontzettend vervelend he Rantje? Ik had echt gehoopt voor je dat het met de nieuwe medicijnen wel wat sneller op gang zou komen. Ohhh spannend Meis, zou wel heeeel gaaf zijn als je wat kan zien/horen. Toch het eerste 'echte' teken van leven. Ik zal voor je duimen . Hier gaat het goed. Hele week al een onrustige buik. Vorige week was ik er van overtuigd dat ik mijn eisprond had, ivm de afscheiding die ik had maar gister was het weer hetzelfde als afgelopen zondag (van dat heldere slijm). Ik heb echt het gevoel dat mijn lichaam een spelletje met mijn speelt. Maargoed, mijn man komt vanavond weer thuis (was een nachtje weg), dus voor de zekerheid wel weer even aan de slag. Het is officieel dag 29 van mijn cyclus vandaag.....
Hoe is het meiden? USA hoe is het gegaan afgelopen dagen? Hier gaat het wel goed hoor, al had ik eergisteren me toch een last van misselijkheid en moeheid.. pff ik dacht toen echt: Ok nu gaat het beginnen hoor!! Gelukkig gisteren en vandaag ietsje minder maar toch ook bij het wakker worden en daarna vrij misselijk. Ik moet dan mn schildklier medicijn innemen en mag pas een half uur daarna wat eten dus dat is dan wel een beetje onhandig. Maar goed, ik mag van mezelf niet klagen hierover, het valt ook wel mee! Gisteren geen bruine afscheiding meer gehad maar vanmorgen wel weer een veeg. Maar ja dat hoort er ook bij geloof ik. Dus ik maak me er maar niet druk om. Nog precies een week en dan hebben we de eerste afspraak bij de vk dus daar kijk ik naar uit! Dan nog een maand wachten op de echo...:-/!!
Ohhhhhh! Zo spannend, maar zo leuk voor je Meis! Ben blij te horen dat het naar omstandigheden goed gaat. Gaat het ook nog goed op je werk? Hier gaat het goed. Rommelt lekker door. Ik ben nog steeds niet ongesteld (dag 32), maar ik verwacht dat het komend weekend of vlak erna zover is. Daarna eindelijk aan de slag met de ovulatietesten . Komende vrijdag heb ik hopelijk mijn laatste examen, daar kijk ik erg naar uit. Komend weekend gaan we op stap met de oom en tante van mijn man, zij gaan een rondreis doen door Amerika, maar komen eerst even bij ons op bezoek. Volgende week dinsdag vliegen wij voor een weekje naar Canada. Heb, op mijn examen na , hele leuke dingen in het vooruitzicht dus.
Hoe was je weekend weg usa? Leuk klinkt het iig En heb je nu je examen al gehad of is dat aankomende vrijdag? Duim voor je dat t goed gaat!! Inmiddels ook al ongesteld of nog aan het wachten? En Rantje hoe is ie met jou? Billie lekker aan t genieten van t moederschap?! Hier gaat alles goed, beetje moe en soms ietsje misselijk in de ochtend maar t valt me best mee allemaal tot nu toe, thank god. Heb vrijwel nergens last van momenteel. Alleen een vreemde spierpijn in mn bil/bekken, dat heb ik al langer dan een week. Soms voel ik het nauwelijks en soms meer last van. Ik hoop niet dat t iets met mn bekken te maken heeft maar dat lijkt me wel erg vroeg. Morgen ga ik naar de vk!! Spannend! Zal t daar dan even aankaarten.. Mn moeder hebben we t ook verteld! En de ouders van manlief ook.. Met mn vader en broers wacht ik nog even een week denk ik!
Ja het is zeker genieten hoor. Gisteren had hij wel een huildag, daar kan je goed wanhopig en machteloos door voelen zeg. Maar gelukkig is het vandaag een goede dag! Ik had trouwens geen bruin verlies, maar wel ook die pijn die jij beschrijft in je bekken. Ik dqcht ook dat dit veel te vroeg was, maar dit is toch al het week worden van je bekkenbodem spieren. Die spieren hebben straks het meeste te verduren, dus die maken zich al klaar en dat kan idd die pijn in je bil veroorzaken. Ik heb uiteindelijk fysio gehad waar ik de spieren trainde, zodat ze sterker werden. En die oefeningen doe iknu weer om alles weer een beetje goed te krijgen. Maar leuk om het nieuws al te melden he! Ik hoop dat je menstruatie snel komt usababy, veel plezier in canada!
Mooizo billie!! Kan me wel indenken dat je er een beetje wanhopig van wordt als je baby zo huilt, maar gelukkig is het vandaag beter! Drinkt ie goed en voel jij je ook goed? Hoe was je weekend USA en Rantje hoe voel jij je? Ben wel blij dat te horen billie, dan weet ik wat die pijn is/was. Heb nu echt t idee dat t over is dus hoop dat t wegblijft! Want had t echt wel 10 dagen ofzo. Maar sinds gisteren eigenlijk niets meer.. Hoelang had jij het? Mocht het terugkomen zal ik het even melden bij de vk want misschien heb ik dan toch ook oefeningen of iets nodig.. Hoop t niet. Mn eerste afspraak bij de gyn was prima, bloed en urine uitslagen allemaal goed en ben gewogen etc, boekje gekregen waar alle gegevens in staan. En vandaag post uit NL van mama, een zwangerschapsboek, kaart en een heel lief baby broekje met slofjes wat voor zowel meisje als jongen kan hihi.. Was helemaal in tranen
Hi meiden, Even kort berichtje, want we zijn nog steeds heerlijk op vakantie . Ik ben blij de positieve berichten te lezen. Hier nog weinig verandert helaas. Dag 42 en nog niet ongesteld. Donderdag wel onwijze steken gehad voor 30 minuten ofzo (nog nooit zoiets gevoeld) en al 3 dagen het gevoel dat ik ongesteld word maar nog niets te zien. Ik hoop maar dat ik snel weer ongesteld mag worden want dan kunnen we aan de slag voor de volgende ronde. Volgende reageer even uitgebreider hoor!
Hello! We zijn weer lekker terug van ons weekje naar Canada. Heerlijk om na al het studeren even rust te hebben en lekker wat samen met manlief door te brengen J. Ik heb gehoord dat ik examen #3 heb gehaald, hopelijk ook de laatste want dan is dit ook weer achter de rug! Nog steeds niet ongesteld btw. Ik ben toch van plan om maar eens de endocrinoloog te bellen, want toch gek dat mijn cyclus met bromocriptine langer is dan vorige maand Wat zouden jullie doen? Voordat ik bel dan doe ik toch voor de zekerheid maar even een test, als is de kans miniem maar het zal haar eerste vraag wel zijn. Wat super leuk Meis dat alles goed gaat! Wat super leuk om te horen van je ouders. Lijkt mij ook heel emotioneel. Ik zit er ook al wel eens aan te denken hoe dat is als je zelf in het buitenland zit. Is voor beide toch moeilijk lijkt mij. Hoe ga je daar mee om? Heel lief dat ze zo met je meeleven en je cadeautjes sturen J. Ook fijn dat het allemaal goed was bij de gyneacoloog. En hoe gaat het nu met de kleine Billie? En met jou? Weer een beetje geland? Moet wel heel intens zijn die eerste weken!
OMG! Net even een test gedaan voordat ik de endo zou bellen en.... ZWANGER!!!!!!! Ik kan het echt nog niet geloven. Geen idee ook hoever ik ben maar het moet ongeveer 3 weken zijn. Meteen nog een test gedaan en die zei ook zwanger. Zoooooooo blij 😊😊😊😊. Wat ontzettend onverwachts!
Wat super zeg Usa!!! Gefeliciteerd!! Poosje niet gekeken hier maar tref t wel meteen om t nieuws te lezen super zeg!! Hier nog altijd geen veranderingen. Eind vd maand bloed prikken en dan afspraak met endocrinoloog en gaat ze me doorsturen naar gynaecoloog blij mee. Ik wil ook!!! Haha succes meiden!!
Bedankt Rantje! Ik hoop dat het voor jou ook heel snel zo mag zijn. Dat is wel het lastige van zo een forum, heb ik zelf ook ervaren. Je wilt het zo graag en het is fijn om dit te delen met anderen maar soms ook confronterend als het bij anderen wel al is gelukt. Maar blijf positief, het is jullie ook vast gegund!
Whaaaaaa USA!!!! Wat cool!!! Gefeliciteerd!!!!! Weet je dat ik het ergens al een beetje dacht, omdat je zei dat je een ongesteldheids gevoel had en er maar niets kwam. Ik had dat namelijk ook een beetje!! OH MY GODDDD!!! Hoe voel je je nu? En nu? Heb je nog een test gedaan of zon clear blue waar op staat hoe lang? Denk dat je nu wel meteen moet stoppen met de prolactine medicijnen, moest ik ook. Spannend hoor!!!!! Ik vind het idd wel lastig om zo ver weg te zitten van familie, want hier heb ik niemand! Behalve mn man en wat ´vrienden´maar die ken ik nou ook weer niet zo goed en het is gewoon wel anders dan je Hollandse mensen en familie hihi. Maar goed, is nou eenmaal zo. Ik hoop wel dat mn familie nog komt en ik ben ook van plan sowieso nog naar NL te gaan voor de bevalling en hopelijk daarna ook nog even gauw! Rantje hoe gaat ie bij jou? Bij jou komt het vast ook binnenkort het grote nieuws, eerst afwachten wat er gezegd wordt bij de gyn maar dan kan het soms ook ineens snel gaan..! Zet m op. X
Heeey...ik zie heel mooi nieuws..wat fijn usababy..en hoe bijzonder!! Super gefeliciteerd. Is idd dubbel om te lezen he rantje..ik was in dit topic op een gegeven m0moment de enige die niet zwanger was. En ondanks dat je elkaar het beste gunt (terwijl we elkaar niet eens kennen) ben je er zelf ook zo klaar voor..en gun je het uiteindelijk jezelf het meeste. Hoe egoïstisch ook. Maar goed..ik hoop ook echt dat jij bij de afspraak bij de gyn een behandelplan krijgt. Maar hoe voel je je usababy?? Nog onwerkelijk denk ik?? Wat zei je vriend?? Idd meteen stoppen met de medicijnen ja..spannend hoor. Hoop dat alles goed mag blijven gaan. En meis,ik heb die pijn wel lang gehad. Soms was het even weg maar zeker bij het krijgen van een buik moest ik oppassen dat ik niet teveel deed. Echt mijn dag in blokjes indelen en mijn rust pakken. Dat scheelde veel. En ook tips gekregen tijdens lopen en zitten. Met mij gaat alles een stuk beter. De kleine doet het heel goed. Die huildag heeft hij nog 1 keer gehad, maar we laten hem nu max 10 minuten huilen als we hem op bed leggen. Als we weten dat er niks kan zijn (gedronken, schone luier en gekroeld) dan moet dat even. En vaak helpt dit wel. Het kost soms moeite wat dat huilen gaat door merg en been....maar de aanhouder wint..hihi.. Met mij lichamelijk gaat het ook beter. Ik kan s nachts gelukkig best goed slapen en van de hechtingen heb ik bijna geen last meer. Dus dat scheelt echt veel. Maar de impact en het herstellen van een bevalling heb ik wel onderschat..heel stom en naïef misschien hoor. Haha..maar ben graag zelfstandig en ga graag door..geen zitvlees..hihi.. Nou hier in Nederland wordt het tropisch warm dit weekend..zin in...zoonlief lekker in een rompertje buiten in de wagen. Heerlijk. Fijne dag dames
Zo, ben ff niet online geweest en lees nu allemaal blij nieuws!! Billie, gefeliciteerd met je zoon!! En op Moederdag, hoe bijzonder. Bevallen is echt pittig, daar moet je lichaam echt van herstellen. Maar bij mij had het zeker ook geestelijk een enorme impact. Ik heb ook bloedingen gehad na de bevalling, maar kreeg geen transfusie, ze vonden dat m'n lichaam het maar moest opknappen, lekker makkelijke uitspraak. Neem de tijd om te herstellen, daarvoor heb je nu nog lekker verlof. En genieten, want de tijd vliegt. Wel leuke kraamzorg gehad, ben je lekker verwend? En 2 zwangeren, wauw geweldig! Nog 1 te gaan, maar ook dat komt goed. Ondanks alle kwaaltjes wel genieten hoor. Het is zo bijzonder, een kindje dat in jou buik aan het groeien is. Maar ook een erg spannende periode. Willen jullie weten wat het gaat worden? Hier druk bezig met voorbereidingen huwelijk, wat gaat daar een tijd in zitten zeg. M'n jurk was ook nog eens vertraagd, die is vorige week pas binnen gekomen, wordt nu vermaakt en dan moet hij zaterdag goed zijn. Hoop gezeur gehad met de schoonfamilie, die zich het liefst overal mee bemoeien en zelf dingen achter de rug van de ceremoniemeester regelen om maar hun zin door te drijven. Wat ze dan vervolgens weer moeten cancellen omdat wij het er niet mee eens zijn.........zucht. Maar goed, nog 1.5 week en dan is het zover. Begint nu toch wel spannend te worden. Heb nu ook weer veel last van hoofdpijn, denk dat m'n prolactinegehalte lekker schommelt. Na het trouwen op huwelijksreis, lekker tot rust komen.