Hahaha, thanks meiden! Het is nog zo ontzettend onwerkelijk. Wij hadden besloten echt te gaan beginnen in juni omdat ik eerst mijn examens wilde afronden, maar toen ik dacht mijn eisprong te herkennen hebben we het dat weekend een keer onbeschermd gedaan. Je hebt dus echt maar een keer nodig en de bromocriptine heeft goed zijn werk gedaan . Ik voel mij goed. Ben zo blij dat ik totaal niet misselijk ben. Mijn borsten, die in verhouding al behoorlijk zijn voor mijn lichaam, zijn erg gevoelig en aan het groeien. Het lijkt wel alsof ik siliconen heb haha. Daarnaast heb ik 's avonds een erge opgezette buik, maar 's morgens ben ik gelukkig weer mijzelf. Verder niet veel last. Maandag 's morgens keiharde hoofdpijn, maar dat ging over toen ik had gegeten. Ondanks dat ik toen nog niet wist dat ik zwanger was heb ik geen aperine genomen, want ik dacht wel stel nou dat.... Ohhh ben zo blij! Ik ben dinsdag meteen gestopt met de bromocriptine en ik ben zaterdag 6 weken zwanger. Iets langer dan ik dacht dus, maar dat heb je met een langere cyclus en de 'gratis' 2 weken haha. Van het weekend ga ik even uitzoeken hoe en wat en volgende week, ondanks dat ik weer eens op reis ben voor mijn werk, zal ik maar even een verloskundige hier gaan bellen. Wij hebben besloten dat wij het pas gaan vertellen tegen iedereen als we de eerste echo hebben gehad en ik wil die eigenlijk niet te vroeg doen. Dus ongeveer na 10 tot 12 weken gaan we mijn ouders en de ouders van mijn man informeren. Ik denk dat voor iedereen het gevoel heel dubbel zal zijn. Iedereen is heel blij voor ons gok ik maar ze vinden het vast ook erg jammer dat we zo ver weg zitten... We lopen vlak achter elkaar aan dus Meis! Leuk om elkaar zo te kunnen volgen. Billie, wat fijn te horen dat jullie je draai te beginnen te vinden en ik hoorde dat het van het weekend ook heel mooi weer wordt. Geniet lekker met de fam! Vmb wat spannend allemaal. Ik weet nog hoe hectisch die laatste weken voor de grote dag zijn. Probeer vooral te genieten en de negatieve kanten te verdringen. Het is jullie dag en het is, helaas, zo voorbij. Geniet ervan en ik hoop dat jullie een fantastische dag zullen hebben.
Ohh wat een leuke berichten allemaal USA hoe voel je je? Het is wel grappig, zie net dat jij de 25e een intake hebt bij je VK en die dag heb ik de eerste echo!!! Dus wordt spannend voor ons beide! Krijg jij dan ook al een echo? Hier doen ze dat eigenlijk pas met 12 weken, dus vandaar.. Wel balen want kan echt niet meer wachten!! Op een gegeven moment wordt je er een beetje onzeker van want je weet natuurlijk helemaal niet of alles wel goed gaat daarbinnen en ondertussen zit je al van alles te plannen en te bedenken etc..! Maar goed ik neem aan dat als er geen pijn is of bloed, dat alles wel ok gaat daar binnen?? Heeft iemand daar verstand van?! Ik ga nu al weer bijna de 10e week in. Spannend allemaal he? Wat zei je vriend wel niet? Ik heb het mn ouders al wel verteld, die weten het pas kort hoor, ik wilde het toch maar delen.. Ik dacht mocht er wat gebeuren dan weten ze het meteen. Op mn werk weet bijna niemand het en ook veel vrienden weten het nog niet, ik wacht nog even tot de 12 weken idd! VMB hoe is ie met jou, druk dus met de voorbereidingen van jullie huwelijk? Leuk! Er was hier in het hotel ook een nederlandse meid met een Amerikaanse man, die hier in de buurt gingen trouwen, op een suuuuper mooie locatie. Heb de foto´s gezien, nou ik had er gewoon geen woorden voor zo mooi. Is zo leuk om dat allemaal voor te bereiden! Wij gaan ook binnenkort trouwen maar we kunnen t maar heel simpel houden omdat we onze familie niet hier hebben Dat vind ik wel heel erg jammer maar misschien dat we later dan nog iets organiseren bij zowel de familie van mn man als de mijne. Het is nou eenmaal zo! Zijn familie kan moeilijk komen want wonen ver weg en hebben teveel werk rondom het huis (boerderij) en mijn familie kan dan wel komen maar mn ouders zijn gescheiden sinds een aantal jaartjes dus alles is zo anders etc. Dus nou ja al met al.. Jullie hebben nu ook mooi weer in NL he? Hier ook de hele week 34 graden pffff is wel even omschakelen want zo warm was het hier nog niet afgelopen weken. Tot nu toe voel ik me prima dus hopen dat t zo blijft. Slechts een beetje moe af en toe, maar minder dan eerst. Hoe is het met jou billie, lekker met de kleine buiten? Mooi dat ie het zo goed doet En begrijp wel dat je het lastig vindt om stil te zitten continue hihi.. Hopelijk kun je snel weer meer. Rantje hoe is ie bij jou? Nu ga ik weer gauw aan t werk, fijne dag allemaal!
p.s. ben vorige week naar de VK geweest USA, maar hier doen ze dan nog geen echo. Was alleen gesprek, wegen/meten, etc. En heb een boekje gekregen waar al mijn gegevens in staan en bloed uitslagen etc.. Die moet ik dan vanaf nu elke keer meenemen. Wel leuk hoor! Dan wordt het tenminste al ietsje echter. Jij kan vast ook niet wachten
Hi Meis, Sorry voor mijn extreem late reactie, maar moest voor werk een weekje op reis. Dat viel nog even zwaar tegen zeg haha. Het vliegen ging wel goed, ik heb de total body scans maar ontweken en gevraagd om een handmatige controle. Vanaf maandag ben ik toch een potje misselijk (vooral 's morgens) en ook 's avonds val ik nu zomaar om van de moeheid. Wat apart. Ik ben altijd best wel hard voor mijzelf, maar af en toe is het gewoon niet te doen. Wat alles overweldigend is dit! Apart was ook dat we meerdere keren uit eten gingen, en aangezien ik al mijn examens heb gehaald (jeeh!), ook specifiek voor mij. Tsja hoe kom je dan onder de alcohol uit. Ik heb besloten om die specifieke avond het restaurant vooraf te bellen en hen in te lichten. Ik kreeg pina colada zonder alcohol en ook het drankje van het huis dat we kregen voor mijn slagen kreeg ik zonder alcohol. Top service... Nog nooit in mijn leven pina colada gedronken en dat zal ook niet meer gebeuren. Blegh.... haha Vandaag alweer 7 weken en over 1.5 week dus intake bij de verloskundige. Ik denk niet dat we dan al een echo krijgen, ik denk dat ze wel het hartje zal proberen te vinden. Ze gaf aan dat het vooral ter introductie was en te kijken welke genetische testen wij willen uitvoeren. Hebben jullie dat ook gehad? En wat hebben jullie gekozen? Ik heb precies hetzelfde als jou Meis. Ik heb zoveel klachten en dingen, maar je hebt geen idee wat er daarbinnen allemaal gebeurd. Zo spannend om naar de eerste echo te gaan. Gelukkig hoef jij nog maar 10 dagen te wachten. Wij nog 5 weken ongeveer denk ik. Vandaag was grappig. Ik was aan het skypen met een goeie vriendin en zij gaf aan dat haar schoonzus 8 weken zwanger is en een collega van haar ook. Dus ik zeg dat is ook vroeg met 8 weken haha. Zij moet toch echt nog 4/5 weken op ons nieuws wachten . Ach iedereen doet het op zijn eigen manier he? Hoe is het nu bij jullie allemaal?
Haha ja ik heb het ook nog niet aan iedereen verteld hoor! Al weten toch aardig mensen het al wel, het is zo moeilijk om zooo lang voor je te houden als je vanaf het begin al weet dat je zwanger bent :-/ Mn ouders heb ik het al verteld en oma´s en broers ook. Vond toch wel dat zij het mochten weten! Weet bij jullie niemand het nog? Mn baas weet het bijvoorbeeld nog niet en verdere familieleden en sommige vriendinnen in NL ook nog niet. Daarmee wil ik toch echt wachten tot ik de echo heb gehad, want vind dat toch behoorlijk spannend nog hoor!! Ben je nog misselijk? Ik heb dat ook wel een aantal keer gehad ja, maar gelukkig valt het nog wel mee. Niet hoeven overgeven ofzo bah dat lijkt me vreselijk. Verder heb ik wel dagen dat ik echt totaaal geen energie heb, heel vervelend. Dan voel ik me echt rot. Omdat ik dan moet werken en totaaaal geen zin heb! En andere dagen heb ik er weer weinig last van! Spannend dat ze misschien hartje gaan proberen te luisteren bij jou dan! Ze hebben ons hier nog niet zo ingelicht over die genetische testen enzo, alleen gaf de VK aan dat we konden kiezen of we dat wilden of niet, maar dat zullen we dan de 25e wel horen. Ik denk ergens dat ik dat allemaal niet wil.. Ik vind het vrij lastig! Jullie? Ja die alcoholische drankjes kunnen nu even niet meer he hihi.. Ik drink al een hele tijd niet meer dus voor mij maakt het geen verschil gelukkig Had gisteren ook zo raar, na mn broodje, dat ik ineens 5 minuten echt dacht dat ik moest overgeven, heel misselijk ineens. En daarna was het weer weg, heb ik normaal gesproken nooit! Ben al best zenuwachtig voor mn echo, je weet natuurlijk helemaal niet of alles wel goed zit.. Heb nog wel 3 keer een test gedaan in de afgelopen weken en die waren allemaal dik positief, maar toch!
Ja helemaal mee eens, zo moeilijk om je mond te houden. Ook mijn man is echt zo.... oh ik wou dat ik het kon delen, ben zou enthousiast! Bij ons weet inderdaad nog helemaal niemand het. Op het werk wil ik het zo lang mogelijk stil houden omdat ik in de race ben voor een promotie en de kans zo klein mogelijk wil maken dat ik word 'gediscrimineerd'. Daarnaast wilde ik het wel aan iemand op mijn team vertellen, maar ik kon er niet uitkomen wie ik dit dan zou zijn. De jongen waar ik mee werk vertrouw ik niet, die vertelt het vast door aan mijn baas en het meisje wat ik uiteindelijk op het oog had is de jongste op het team dus dan heb ik er ook niet veel baat bij. Onze ouders willen we het vertellen na de eerste echo. Hopelijk dus over maximaal 5 weken . Ik weet eigenlijk ook niet precies waarom hoor, het is meer dat ik weet dat ze nu toch weinig voor mijn kunnen doen en het voor ons toch nog best onwerkelijk is. Iedereen enthousiast bij jullie? Ook spannend dat jullie ook nog willen gaan trouwen. Twee hele grote gebeurtenissen staan te gebeuren . Ik heb mij een paar dagen best beroerd gevoeld. Gister was het ook best erg (12 uur geslapen), maar vandaag valt het gelukkig wel weer mee. Ik denk dat het ook komt doordat ik weg was voor werk, wat mij behoorlijk gesloopt heeft. Het gevoel dat jij beschrijft herken ik helemaal. Even wat eten, je voelt je iets beter en dan weer kotsmisselijk. Inmiddels heb ik uitgevonden dat ik sowieso af en toe wat kleinere hoeveelheden gedurende dag moet eten. Normaal houd ik mij vrij strikt aan de drie maaltijden maar dat moet ik echt een beetje loslaten. Vanmorgen had ik wel nog iets geks. Ik slaap altijd op mijn zij en toen ik wakker werd vanmorgen draaide ik naar mijn rug en had ik opeens een bobbel links in mijn buik, ongeveer 10 cm onder mijn navel. Ik probeerde het aan te raken en mijn man ook, maar we vonden het toch een beetje eng en het volgende moment was het weer weg. Apart he? Ik vraag mij af of het mijn baarmoeder was, kan mij nl niet bedenken wat het anders zou moeten zijn. Lijkt mij wel wat vroeg... Wat betreft die genetische testen hebben wij besloten alles te laten doen, tenzij het gevolgen kan hebben voor de baby. Dus alle bloedtesten etc laten we doen, maar we gaan niet aan de slag met naalden in mijn buik. Ik begreep dat ze de testen tussen de 10 en 13 weken zwangerschap uitvoeren. Bij mijn man zit cystic fibrosis in de familie. Zijn oom is hier relatief jong aan overleden en die heeft ons verzocht ons allemaal te laten testen en mocht het zo zijn een kindje met de ziekte niet te laten komen... best heftig maar hij heeft het vlak voor zijn overlijden met ons besproken. Mijn man is gelukkkig zelf al getest en hij is geen drager dus dat is gelukkig uitgesloten, maar andere dingen kunnen natuurlijk wel van toepassing zijn. Door het doordringende verzoek van zijn oom zijn wij wel van mening dat we graag willen weten als er iets aan de hand is en dan gaan onderzoeken wat dit zou betekenen voor het kindje en wat we dan willen. Lastige materie hoor! Fingers crossed natuurlijk dat we helemaal geen beslissing hoeven te nemen... Het voordeel van het zieke gevoel en de zere borsten is dat ik wel iedere dag bevestiging krijg dat ik echt zwanger ben. 100% uitgesloten dat het niet zo is. Vorige week nog een test gedaan gewoon omdat ik hem anders zou weggooien (ik neem het toch niet mee terug naar NL). Die was, net als bij jou, 100% positief. We moeten beiden maar positief blijven en over 10 dagen is het al de 25e . Houdt je taai!
Thanks! Ik begrijp heel goed dat je dan toch die zekerheid wil hebben mbt de ziekte die je man zijn oom had. Wij hebben het er nog helemaal niet echt over gehad eigenlijk of we die standaard testen gaan uitvoeren. Nekplooi meting etc.. Bloed testen heb ik wel al gehad en die waren allemaal goed (op virussen etc getest). Vervelend idd dat misselijke! Ik heb het nu ook weer ietsje sinds twee dagen, maar dan verspreid over de dag, dat ik gewoon soms zoiets heb van blegh.. ook geen idee waar ik zin in heb qua eten. Maar goed het valt mee bij mij, die ergste misselijkheid in de ochtend ligt al een paar weken achter me hihi. Vanmorgen ben ik naar de endocrinoloog geweest voor het eerst. De huisarts had me een verwijzing gegeven omdat ik nu dus zwanger ben en ivm de schildklier. De prolactine waarde was geen probleem meer zei ze omdat ik nu toch zwanger ben en de waarde nooit echt hoog is geweest. Nu doet mn lichaam gewoon haar eigen ding wat dat betreft! En de schildklier waarden zijn wel in orde. Ik heb nu vier dagen per week een hogere dosis, om de waarde toch nog ietsjes lager te krijgen. En 3 dagen de dosis die ik eerst had. Dus ik vertrouw er maar op dat het dan goed zit! Kijk je al uit naar de afspraak bij de VK? Leuk he?! Ik kreeg hier dus een boekje met al mn gegevens die ze daar ingevuld heeft etc. En die moet ik nu elke keer meenemen. Wel slim dat je het aan niemand nog verteld hebt op je werk, het is toch altijd even spannend die eerste weken. En als ze het doorvertellen aan je baas oid dan zou dat niet relaxed zijn! Ik werk in een heel klein team waarvan twee collega´s het dus weten, want ik werk dagelijks met hen! Dan kun je het gewoon echt niet meer voor je houden! Mn mannelijke collega weet het nog niet en mn manager ook niet dus die vertel ik het denk ik de dag voor de echo of de dag erna! Mn man heeft het ook al aan best veel mensen verteld op zn werk, haha terwijl ik zei dat ik het nog even stil wilde houden! MAar hij kon het blijkbaar niet.. elke keer zei ie: Ohja die en die weten het ook, ohja en die ook. Vandaag kwam ik een vrouwtje tegen van zijn werk die me omhelsde en in mn oor fluisterde: Gefeliciteerrrddd! Eigenlijk mocht hij het nog niet zeggen van jou, maar ik kan het nu dan ook niet laten om je toch te feliciteren! Haha. Nou ja dan kan ik er ook wel om lachen hoor, maar je voelt je gewoon zo half onzeker. Ik had het vooral ineens vorige week dat ik dacht: Straks klopt het hartje helemaal niet! En lijkt het wel alsof ik zwanger ben en maak ik dat hsg hormoon aan maar leeft het niet! Nou dat heb ik maar weer van me af proberen te zetten want ik ga nu de 11e week in en moet het gewoon positief bekijken en niet teveel over nadenken! Heb jij die onzekerheid ook wel eens? En hadden jullie dat ook Billie en VMB? De reacties waren wel allemaal heel positief! Sommigen hadden het al verwacht zoals mn broer een beetje en een van mijn oma´s. Maar mn vader was een beetje verrast en vond het ook niet meteen al ´leuk´omdat ik denk ik toch ver weg zit en hij het idee heeft dat ik nog niet echt carriere gemaakt heb etc. Nou ja het typische bezorgde vader (als enige dochter) geval. Hihi. Maar ik denk dat hij het steeds leuker gaat vinden! Weet jij al hoe je het gaat vertellen? Is toch jammer op zon afstand dat je niet gewoon een leuk pakje onder hun neus kan duwen met een hint ofzo!
Wat schrijven jullie gezellig veel. Wat een bijzonder gevoel maken jullie nu mee zeg..en natuurlijk weet ik dat allemaal nog zo goed. Onzeker ben ik eigenlijk niet geweest, al had ik vooraf nooit zekerheid. Ik wist dat het goed zat..dat zei mijn voorgevoel. De eerste echo kreeg ik met 7 weken en hoorden we al het hartje. Toen met 12, 14, 20, weken een echo en ook bij elke controle kreeg ik een echo. Dus elke keer die zekerheid was al fijn. En op het moment dat je je kindje voelt is het ook weer fijn dat je die bevestiging krijgt. Vervelend van het misselijke gevoel.. En als je testen wil doen dan is dat alleen maar goed. Wij hebben het niet gedaan..elk kindje is welkom bij ons..bij jullie misschien ook hoor..zo bedoel ik het niet. Maar wij hoefden dit niet per se van te voren te weten. Maar bij de 20 weken echo wordt er naar zoveel gekeken dat je dan ook al wel meer info krijgt. Wij hebben het onze familie en vrienden meteen in de eerste week verteld omdat we graag goed nieuws wilden brengen na jaren moeilijk nieuws. En als het mis zou gaan had ik ook hun steun nodig. Maar hier wist ook iedereen van de prolactinoom. Dus dat is dan ook al anders. Dat is bij jullie ook niet zo toch?? Hier gaat alles nog steeds goed. Af en toe even een minder goede dag met veel wakker en huilen, maar de meeste tijd gaat alles goed en is het genieten. Ik ben ook wel moe (dus daar hebben we t zelfde last van nu...haha) Wantmook al komt hij 1 keer per nacht. Je slaapt toch 2 keer 3 of 2,5 uur..eigenlijk stom van de natuur dat je als vrouw zijnde eerst al moe bent van de zwangerschap en dan moet bevallen (is ook hard werken...haha) en dan meteen met heel weinig slaap veel werk moet verzetten en moet herstellen van alles..vind eigenlijk dat baby's dan non stop 2 weken moeten slapen. Haha Ik heb trouwens toch besloten om weer te gaan werken. Ik had tijdelijk werk en dit stopte met mn verlof. Vond ik prima en we hebben de luxe dat ij niet per se hoef te werken. Maar nu ben ik toch gebeld met de vraag of ik weer terug kon komen. En heb heel erg getwijfeld, maar het is weer voor tijdelijk en stoppen kan altijd. Maar ik had me er al op ingesteld dat ik voorlopig thuis zou blijven en nu is het dus even omschakelen. Maar het is voor 2 dagen in de week..morgen ga ik langs op mijn werk om hem te showen dus dan ook meteen een gesprek. Spannend he!! En verder heb ik ook nog ander nieuws;ik ben al ongesteld geworden!!!!! En dat terwijl ik na het stoppen met de pil na augustus 2011 ik geen natuurlijke menstruatie heb gehad!! Eerst dacht ik dat het nog nabloeden vam de bevalling was, maar dit was al 2 weken gestopt. Dus vond het al gek dat dit weer begon. Dus voor de zekerheid toch even met het ziekenhuis gebeld en die gaven aan dat dit best mijn menstruatie kon zijn. Eigenlijk wel heel cool...maar ja nu moeten we misschien toch nadenken over anticonceptie. Haha..ergens dacht ik dat dit voorlopig nog niet nodig zou zijn Nou meiden geniet lekker van alles..tis zooooo'n fijn gevoel!!
Wat fijn dat de bloedtesten goed waren Meis! Toch weer fijn toch? Ook goed dat je schilklier goed onder controle is. Ik kijk erg uit naar de afspraak bij de verloskundige, nog maar een weekje en een dag. Ik moet wel eerst nog 3 dagen op reis voor werk naar Chicago (zondag-dinsdag), even kijken hoe ik dat weer overleef met alle etentjes en bijbehorende alcohol. Heb net voor een avond het restaurant al door gekregen dus die zal ik van de week alvast even bellen. Wat een gedoe zeg haha. Maar alles voor het goede doel J. Gelukkig trouwens, na deze trip naar Chicago zou het weer even rustig moeten worden met werkbezoekjes, dus dat is ook wel fijn. Eind van de maand gaan we nog samen even op vakantie naar Alaska, maar dat is natuurlijk alleen maar leuk. Ik zit wel een beetje in dezelfde situatie als jou trouwens. Ik werk altijd met dezelfde 3 mensen in een ruimte, maar als een het weet weet de rest het ook, dus toch nog maar even helemaal stilhouden. Wij zijn van plan om direct na de eerste echo mijn ouders en schoonfamilie in te lichten, daarna onze vrienden en als laatst mijn werk. Ik denk dat ik het wel via Skype ga vertellen, misschien ga ik nog iets regelen dat een vriendin iets afgeeft terwijl we aan het bellen zijn, maar ben er nog niet helemaal over uit. Niemand weet bij mij inderdaad over het pad dat wij hebben afgelegd, maar wellicht zou dat anders zijn geweest als we in NL zouden wonen, nu is het gewoon gemakkelijker. In NL maken ze zich geen zorgen en niemand die het sowieso opmerkt. Ik ben trouwens op dit moment niet zo misselijk meer, wel iedere dag nog maar niet zo extreem. Maar ik heb wel mijn eetpatroon aangepast, ik eet nu meerdere kleine hoeveelheden verspreid over de dag ipv 3 grote maaltijden. Daarnaast slaap ik extreem veel haha, heerlijk! Ik slaap wel heel onrustig maar maak heel wat extra uurtjes in verhouding wat ik normaal zou doen. Wat ontzettend leuk dat mensen je zo benaderen. Dat moet wel heel bijzonder zijn. Ik krijg bijna een brok in mijn keel als ik dit zo lees, zo lief! Heel apart maar ik maak mij maar weinig druk over het feit dat het mis zou gaan. Beetje net als Billie dus. Ik heb gewoon het gevoel dat het goed zit, zonder enige reden overigens. Heel apart. Maarja we kunnen niets anders doen dan afwachten Ik ben er inmiddels ook achter wat de bobbel in mijn buik is in de ochtend. Dat is mijn blaas J. Ik moet s morgen heel nodig plassen en dat is de bobbel er maar vandaag moest ik vannacht er al uit en toen was er geen bobbel te bekennen vanmorgen. Grappig he? Ik snap jou idee over testen heel goed hoor Billie. Mijn man is echter heel overtuigd dat we het moeten doen etc, dus ja ik ga er maar in mee. We hebben er veel over gepraat voordat ik zwanger werd en aangezien de kans vrij klein is dat er iets zou zijn heb ik besloten het oke te vinden zolang er maar geen rare dingen met mijn lichaam gedaan hoeven te worden. Ik kan mij ook goed voorstellen dat de verandering bij jullie heel groot moet zijn. Zo een klein wondertje (en soms monstertje J) moet soms wel even wennen zijn lijkt mij. En helemaal eens, waarom moeten we helemaal uitgeput worden???! Wat fijn dat je zo mooi het moederschap kan combineren met werken. 2 dagen is ideaal, ik denk dat veel vrouwen met je zouden willen ruilen. Ik denk dat wij na de bevalling terug gaan naar NL en dat ik dan weer ga werken. Mijn baan is gegarandeerd en mijn man heeft nog geen baan. Ik zal waarschijnlijk 4 dagen gaan werken en hopelijk kan hij dat ook regelen. Wat fijn dat je ongesteld ben! Zo apart he dat je daar blij mee kan zijn soms J. Hopelijk komt het goed op gang en geniet van de kleine!
Nog nieuws bij jullie meiden? Ik heb bijna mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Zo benieuwd of ze al gaat kijken/luisteren naar het kindje 😄
Jaa ben ook benieuwd voor je, spannend? Geen idee hoe daar zon eerste afspraak verloopt? Hier is de eerste afspraak bij de vk alleen informatie en meten enzo! Vanaf de volgende keren gaan ze geloof ik wel hartje luisteren, maar echo's gebeuren hier in t ziekenhuis en niet bij de vk. Ik woensdag m'n eerste echo. Weet echt niet hoe ik me ga voelen als we onze baby zien, kan het me gewoon niet indenken! Zo gek!!! Je ziet dan gewoon al een hele baby! Hoe voel jij je verder USA? En hoe is t met de andere meiden? Ik begin al wel een beetje een opgeblazen buikje te krijgen maar verder voel ik me wel redelijk goed!
Hi! Eerste afspraak bij de verloskundige was goed, super leuke meid. Ze heeft net zelf haar tweede kindje gekregen, dus dat voelt heel fijn. Het gaat hier net allemaal even anders denk ik, maar het gaat helemaal goedkomen. Ze heeft niet geluisterd of gekeken, maar ze stelde voor een vroege echo te doen als we dat graag wilden. Echter, aangezien wij vrijdag voor 10 dagen op vakantie gaan, maar het niet zoveel uit of we nu een vroege of een gewone echo doen, dus hebben we besloten dit niet te doen. Ik moet 7 juli voor bloedtesten en die week erop voor de 12 weken echo en weer een gesprek met de verloskundige. Ik word vandaag teruggebeld over de exacte tijd en dag van de echo. Ik houd jullie op de hoogte! Twee dagen geleden werd ik een beetje ongerust omdat ik helemaal geen symptonen meer had en voelde mij helemaal niet zwanger meer. Gister kwam ik thuis van een werktrip naar Chicago en ik voelde mij meer dan belabberd (overgeven etc). Vanmorgen was dit nog zo en ik begin nu eindelijk een beetje bij te trekken. Zo stom, maar het doet me goed, want er is iig nog iets gaande . Hoe is het bij jou gegaan Meis? Alles erop en eraan? Hoe is het bij jou Billie??
Oh super USA! Ja ik begrijp wat je bedoelt hoor, ik heb me daar ook druk om gemaakt zo rond de 8/9 weken, schijnt normaal te zijn. Naast vermoeidheid merkte ik soms ook helemaal niets. Hoe is het met jou Billie? Mijn echo gisteren was prachtig. Het was uitwendig en meteen toen er wat op het beeld kwam, kwamen bij mij de tranen, had niet verwacht dat dit zou gebeuren denk ook de spanning en het is gewoon zo gek om te zien dat je echt een baby hebt! Onze baby! Heel apart is dat! Manlief was ook helemaal onder de indruk toen ze even het hartje lieten horen, dat vond ik ook heel bijzonder! Al met al alles goed, ben nu 11 weken en 4 dagen en de baby is 4,5 cm groot. Daarna is er meteen bloed geprikt want ze doen hier de prenatale screening standaard bij de 12 weken echo. Daar krijg ik volgende week de uitslag van maar wat de gyn tot nu toe kon zien was goed zei ze. Mooie fotootjes mee naar huis en nu ben ik in de wolken 27 augustus de 20 weken echo en 16 juli naar de vk
Ohhh wat heerlijk Meis!!! Lijkt mij ook zo bijzonder, wordt het al een beetje echt he? Is er al een klein buikje te zien of nog helemaal niets? Grappig dat het hier net andersom gaat. Ik moet al mijn bloedtesten een week voor de echo doen. Helaas moet ik echt exact wachten tot 12 weken en dan is mijn man op reis voor werk (ik probeerde 11+6 maar dat was niet te bediscussieren), dus onze eerste echo en meteen dus ook de 'twaalf' weken echo vindt plaats bij week 12+6. Maargoed, geduld is een schone zaak he. Het is wel jammer natuurlijk, maar ik wil dat echt niet alleen doen. Helaas nog wel een hele maand wachten, maar morgen gaan we voor 10 dagen op vakantie, dus die dagen zullen sowieso voorbij vliegen. Sinds gister heb ik ook wat bruine afscheiding. Wel apart, want ik heb helemaal niets gehad sinds ik ongesteld ben geweest in april. De verloskundige zei dat het ok is en dat duidt op oud bloed. Geen zorgen maken dus. Er is vanalles gaande...
Wat fijn dat de afspraken goed waren bij jullie. Jammer dat je nog zo lang moet wachten usababy. Je wil toch ook dat bewijs hebben dat er een klein mensje in je groeit. Maar elke dag die voorbij gaat is weer dichterbij dat moment!! Veel plezier op vakantie. Lekker samen en fantaseren over de baby...heerlijk is dat. En die afscheiding kan idd. Er is zeker van alles gaande. Heel stom misschien maar ik merk dat nu pas nadat alles achter de rug is hoeveel impact het op je lijf heeft gehad..maar ook hoe snel het herstelt. Wonderlijk allemaal. En fijn dat je echo goed was meis. Die tranen kwamen er bij mij ook. Al zo compleet terwijl het nog zo klein is. En je ziet het bewegen maar je voelt nog niks. Zo gek he..maar zo mooi en wonderlijk allemaal. Nu hopen dat de bloedresultaten ook goed zijn! Willen jullie weten wat het is eigenlijk? Of hou je het liever een verrassing? Hier gaat alles nog steeds erg goed. Vooral de nachten en dat is toch wel erg fij hoor. Overdag kan hij nog wel eens spoken, lang wakker zijn en huilerig. Ook heb ik gemerkt dat hij snel wakker wordt van hard geluid (deurbel, onze blaffende hond) dat heeft hij echt van mij..haha..ik sliep altijd met oordoppen. Zelf fluitende vogels kunnen mij al uit mijn slaap houden...haha Maar toch is het wel lastig want wil niet op mijn tenen door het huis te hoeven sluipen. Maar het is zo genieten...ooooh meiden...zo leuk wat jullie nog allemaal te wachten staat. Tuurlijk heb je zo ook je mindere dagen hoor..en mag je t best even zat zijn en het niet meer weten, maar tis meestal zo mooi...haha Oke..genoeg enthousiasme...haha Fijne dag nog!
Gelukkig dat alles goed gaat billie! Kan me best indenken ja dat het echt niet altijd rozengeur en manenschijn is hihihi, maar goed dat hoort er allemaal bij en dat zal iedereen doormaken. Wij willen denk ik wel weten wat het wordt ja, al zei ik eerder altijd van niet! Maar het is wel handig met oog op spulletjes kopen en we vinden het ook wel erg moeilijk om gewoon niets te weten al die tijd!!! Eind augustus de 20 weken echo dus denk wel dat we het dan zullen weten Hoe is het bij jou nu USA? Ik heb ook ergens in week 6 ofzo een paar daagjes wat licht bruin verlies gehad, maar dat is idd heel normaal dus maak je maar niet druk daarom. Ik heb idd ook de bloed onderzoeken al meteen gehad, alleen die van de prenatale screening hebben ze dus gedaan met de 12 weken echo. En daar krijg ik donderdag uitslag van. Ik begin al wel een beetje een bol hard buikje te krijgen ja, ik zie het zelf al heel goed en merk het ook in mijn kleding al. Merk jij daar al wat van?! Echt leuk Rantje heb jij al onderzoek gehad?
Lees gewoon mee hoor dames Ik krijg morgen uitslag van prolactine waarden. Verwacht dat ze niet te hoog zijn maar afwachten. ... als t goed is gaat me doorsturen naar gynaecoloog nu. .. spannend toch wel.
Hi meiden! Sorry even een kort berichtje deze keer want we zijn op vakantie. Vlak voordat we vertrokken hebben we helaas te horen gekregen dat de opa van mijn man in heel slechte gezondheid verkeerd. Het is nu eerder nog een paar dagen dan een paar weken. Daarom hebben wij toch een vroege echo aangevraagd zodat wij iets van bevestiging hebben voordat we hem en de rest van de familie inlichten. We willen graag dat hij het wel weet en we denken niet dat hij nog 4 weken kan wachten. De echo zal ergens volgende week plaatsvinden. Wat leuk Meis! Ik kijk al uit naar een klein buikje! Dan wordt het echt. Spannend rantje! Laat je de uitslagen weten?
Wat vervelend USA.. heeft hij een goede band met zijn opa? Erg naar is dat als je dan zo ver weg zit. Vorig jaar is mijn opa overleden en dat was ook heel vervelend, ben wel heen en weer gegaan voor de begrafenis, dat kon ik gelukkig regelen op mijn werk. Wel een fijn idee om dan idd de echo iets te vervroegen! Hij zal dat nieuws vast prachtig vinden..! Hoe voel je je verder? Denk voor jezelf toch ook wel prettig iets eerder de echo te hebben? Rantje spannend! Hopelijk is de uitslag goed en kun je dan verwezen worden, dan krijg je eindelijk ook wat meer duidelijkheid. Ik heb ook nogmaals gevraagd of mijn prolactine gehalte nog bijgehouden moet worden oid, maar ze zeiden van niet. Het was toen maar zo licht verhoogd en nu ik zwanger ben zou alles zich vanzelf moeten regelen, dus nou ja dat zal dan wel juist zijn! Merk wel dat ik al een aantal weken op het puntje van mijn tepels (waar het gaatje zit) ik elke keer witte droge huid heb, of schilfertjes, alsof het opgedroogd melk is ofzo! Haha.. Had ik eerder ook wel eens maar nu lijkt het net ietsje meer te zijn. Kan het moeilijk weghalen, het is echt een soort van droge huid lijkt het, wit. Maar met creme gaat het niet weg, dus denk echt dat het een soort melk/afscheiding is (ielgh). Is dit normaal?