Wie ook prolactine waarde te hoog?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door cindyc, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    @ usababy: een te kleine buik wil niets zeggen. Dan groeit het bij jou gewoon meer naar binnen. Vriendin van bij had met 40 weken net zo'n buik als ik met 20! En uiteindelijk was haar zoontje zwaarder dan ons kindje. Zegt dus niks.
    Fijn ook dat je op andere dingen wordt getest. Idd wordt hier op suiker alleen getest bij vermoedens.
    En ja, die hele kleine maatjes hebben ze maar zo weinig aan! 50 hadden we hier ongeveer 3 weken, 56 ook zoiets. 62 wel wat langer hoor. Op een gegeven moment groeien ze ook iets minder hard als in het begin. Had ook niet gedacht dat ik het steeds jammer zou vinden om die kleine kleertjes op te moeten vouwen om in dozen op zolder te zetten. Maar elke keer als ik weer een nieuwe lading grotere kleren in de kast leg is het even slikken..haha

@ Meis: klinkt goed al je eet voornemens! En maak je niet druk over je gewicht. Ik ben in totaal 21 kg aangekomen en zit nu op -19 kilo. Dus bijna alles er weer af. Ik heb ook totaal niet goed uitgekeken met wat ik at. Was daar niet mee bezig..haha..en ik snoep altijd graag maar toch maatje 36! ;)
    Bedoel inderdaad een wikkeldoek. Die kan je ook gebruiken als je naar buiten gaat. Als je dan straks een rondje doet zou ik een romper lange mouw, shirtje lange mouw, vestje achtig iets, wikkeldoek en dan dekentje/lakentje.
    Dan hebben ze het warm genoeg. Het is ook echt zo dat je ze snel te warm aankleed. Dat is ook echt niet nodig. Maar daar betrap ik mezelf nog steeds wel op. Gewoon aandoen wat jij ook aandoet (alleen de eerste 2, 3 weken iets warmer aankleden) maar dat is het.
    Hebben ook maar 3 dagen kruiken gebruikt. Maar het was hier dan ook wel warm weer natuurlijk qua seizoen.
    En over het voelen hoe de baby ligt, op een gegeven moment lag hij al ingedaald. Dus dan blijft hij op dezelfde positie liggen en dan wist ik dus hoe hij lag. Maar verder niet! En dan voelde ik ook zijn vingertjes kriebelen van binnen daar beneden heel laag. Zo leuk!

@ Flowertje 2: helaas welkom bij dit kleine clubje. Je zegt dat je al ging afbouwen met de medicijnen? Mag ik vragen waarom? Mijn bloedwaardes zijn nu erg goed, maar toch mag ik nog steeds niet afbouwen omdat het anders weer snel kan gaan stijgen. Hoe lang heb je ze geslikt en welke medicatie kreeg je?
    Wel fijn dat je geen prolactinoom hebt, maar je hoeft die inderdaad niet te hebben om toch medicijnen te mogen slikken hoor.
    Bijwerkingen kunnen inderdaad vervelend zijn, ik heb verschillende medicatie gehad en bij de ene had ik meer last dan bij de andere. Lag wel aan de dosering ook.

Maar het is heel lastig dat je zo lang moet wachten en je eigenlijk al weet dat je geen kans maakt elke maand. Frustrerend hoor!
    Ben je ook op andere hormonen getest? Schildklier? Enz?
    Stress kan invloed hebben, maar niet zoveel dat je meteen daardoor een te hoge waarde hebt.

Hier gaat het verder zijn gangetje. Merk wel dat ik nu weer last krijg van de medicatie qua misselijk zijn. toch maar eens aangeven bij mijn volgende controle.
    Met de kleine gaat alles wel goed. Is een beetje aan het kwakkelen qua ontlasting nog steeds. Maar verder een heerlijk vrolijk mannetje die soms lekker kan mopperen, maar ook heerlijk gezellig kan zijn en waar we volop van genieten!

2. floraa

floraa Niet meer actief

Hee, dit topic had ik nog niet gezien!

Ik werd zelf vanaf mijn 15e niet meer ongesteld. Na ongeveer 5 jaar ben ik begonnen met medicatie. Ik had een micro-prolactinoom. Medicatie ongeveer 1 of 2 jaar geslikt, ik weet het niet meer precies. Ik vond het fantastisch! Viel 2 kledingmaten af, zat beter in mijn vel en mijn menstruatie kwam langzaamaan weer op gang.

Jaren later bleef hij weer uit en toen snel aan de bel getrokken. Micro-prolactinoom was terug en nu sinds een half jaar weer aan de medicatie. Moet binnenkort weer op controle bij de internist en dan zal ik ook mijn kinderwens met haar bespreken. Ik ben vooralsnog niet ongesteld geworden trouwens, ondanks de medicatie. Vorige keer duurde dat ook erg lang.

Ik ga even een paar pagina's van dit topic teruglezen :)

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hihihi ja dat druk zijn herken ik wel USA, wel grappig is dat he, dan is het me toch ineens druk aan het doen en denk je: Wat zou hij/zij precies bewegen nu? Zie mn buik soms ook een soort van trillen even, dat vind ik ook altijd heel interessant, en daarna gaat t weer over tot een schopje of golf beweging :)
    Ja heerlijk die Hollandse dingen.. Mn moeder is net weer weg en heeft pepernoten meegenomen, stroopwafels, borstplaatjes, ontbijtkoek en nog allerlei andere dingen mmmm! En van mn beste vriendin kreeg ik een pakketje waar o.a. kip tandoori van knorr in zat en een zak spekjes (ruit spekken met suiker mmm!!).
    Ik ben nu bijna 9 kilo aangekomen, en er zal nog wel wat bij komen! Maar goed dat hoort er bij en ik heb ook geen zin om extra op te letten ofzo, ik eet sowieso niet onwijs veel moet ik zeggen dus denk dat t vooral ook veel vocht etc is. Maak me er niet zo heel druk om.
    Ben nu aan mn laatste 4 werkdagen begonnen en dan eindelijk vrij! Klinkt wel pittig voor jou USA, pff dat zijn erge lange dagen. Wel rustig aan doen he? Hoe bevalt het werken jou weer billie?

Ik was maandag ziek, werd al heel vroeg wakker met maagzuur en druk op mn borst ofzo heel raar. Moest ergens heen met mn moeder en na het douchen moest ik op een gegeven moment ineens overgeven, heel raar.. Rustig aan gedaan en toch weg gegaan en toen we terug thuis waren en ik een banaan at (was nog beetje misselijk) kwam die er ook meteen weer uit. Mama naar strand gegaan even en ik thuis uitgerust maar was de hele dag niks waard, totaal geen energie. Vanmorgen had ik dat weer een beetje maar niet meer overgegeven verder. Weet niet of t virusje was of dat t gewoon een zwangerschaps ongemakje is :) Mn ijzer is ook wat laag dus heb nu ijzer pillen.

Was heel leuk want had afspraak bij de vk en manlief en mn moeder konden allebei mee :D. Ze ging mn buik opmeten en voelen hoe de baby lag maar ze kon t niet echt duidelijk zeggen. Ze had net gezegd: Hmm ik denk haast dat ie met zn hoofdje naar boven ligt, en toen gaf meneertje ineens een keiharde trap! Zij zo whooooo!!! En toen ze luisterde met de doppler was het hartje links onder te horen dus ze zei: Nee dan denk ik toch dat ie met zn hoofdje beneden ligt! En daarna bleef ie door trappelen, zelfs mn moeder en manlief zagen het dus dat was echt lachen. De verloskundige was helemaal verbaasd en zei dat het heel goed met m ging :)

Verder gaan we nu echt met de babykamer beginnen, muurtje licht grijs/blauw schilderen en volgende week de meubeltjes kopen (ikea). Heb ook al met mama badje gekocht, leuk kleedje etc en witte gordijnen. Want er hing een blauw gordijn wat net niet bij de muurkleur zal gaan passen. USA verheug je je er op om naar NL terug te verhuizen? Ik denk dat ik het wel heel erg ga missen dat ik hier niet de opa en oma in de buurt heb etc.. is toch wel heel jammer. Ze kunnen wel komen natuurlijk maar toch..
    Succes met de echo dinsdag USA!
    Trouwens billie, ik vind het nu al sneu als ik die kleine mini kleertjes zie, te bedenken dat ie die maar heel even aan kan :(
    Hoeveel had jij van alles en in welke maten voor het begin?

4. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Hoi flora,

Bij mij is vorig jaar september een macroprolactinoom ondekt, slik daar dagelijks medicijnen voor.bij mij is ook verteld dat ik die de rest van mn leven zou moeten slikken. Krijg volgende week uitslag van mijn prolactine gehalte en ga dan nog weer eens vragen of ik nog eens door scan kan om te kijken of hij niet bijna weg is nu.en of de medicijnen minder kunnen. Welke medicijnen slik jij? Ik norprolac 150 mg.

Voor de rest dames sloeg de 100 mg clomid ook niet aan en zit ik nu weer aan 10 dgn provera,op naar de 150 mg clomid. Hoop echt dat dat iets doet want anders moet ik straks gaan spuiten...

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Balen Rantje.. Wie weet gaat nu de 150 wel goed, dat hoop ik voor je! Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. Goed idee om te vragen of ze nog eens een scan kunnen doen, dan heb je meteen wat meer duidelijkheid dan alleen te kijken naar t prolactine gehalte.

6. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi Meiden!

Sorry was alweer even geleden J. Hoe is het bij jullie?

Hier gaat het goed! De babykamer/hoek heeft vorm gekregen en het eerste deel van de Joolz is binnen. Zo blij mee. Het begint nu echt te worden. Ook heb een maxi-cosi besteld dus die zal ook over twee weken wel binnen zijn, dan hebben we bijna alle ‘grote’ dingen in huis. Dinsdag zijn we weer op groeiecho geweest ivm de marginale insertie en dat zag er nog steeds hetzelfde uit maar de baby groeit goed. Ze was op alles gemiddeld. Leuk was dat de echoscopiste ook nog even de 3D aanzette, ze zei wel dat we dat niet iedere keer moesten verwachten haha. Over 4 weken gaan we weer een kijkje nemen. Daarnaast is ze erg druk en voel ik haar echt wel 100 keer per dag, dus dat is een goed teken. Vandaag de suikersuikte test gehad en dat viel wel even tegen. Geen drama ofzo hoor, maar je voelt echt niet fijn als je op een lege maag 75 gr suiker moet drinken. Begin volgende week uitslag, maar verwacht dat dat goed is. Ook word ik op antistoffen getest en krijg ik over 2 weken de rhesus prik omdat ik een negatieve bloedgroep heb. Gaat lekker he J.

@ Billie: Wanneer heb je de volgende controle weer Billie? Zijn er verschillen in de medicijnen? Ik bedoel, zal je weer erg moeten wennen aan de nieuwe? Goed te horen dat je ventje al een lekker karaktertje heeft, hopelijk gaat de ontlasting wel snel beter.

@ Floraa: Welkom! Inmiddels bij de internist langs geweest? Vervelend he? Ik hoop dat ze actief reageren op je situatie en je kinderwens. Houdt je ons op de hoogte?

@ Meis: Je bent nu lekker vrij! Gefeliciteerd, lijkt mij heerlijk. Geniet ervan. Hoe voel je je nu? Weer een beetje eroverheen of nog niet? Misschien dan toch een zwangerschapskwaaltje? Leuk he zo een echo met zijn allen, echt bijzonder om te delen. Leuk dat je vraagt nog onze terugkeer plannend. Toevallig is er op mijn werk een bijzondere, positieve ontwikkeling. Ik stond van de maand in het maandblad van ons kantoor in NL en toen belde er opeens iemand van ons kantoor in Amsterdam of ik volgend jaar op een van hun opdrachten wil komen werken aangezien ze precies op zoek zijn naar iemand zoals ik (het artikel ging echt alleen over hoe de US bevalt, wat ik eet etc dus had dit totaal niet verwacht). Wel vleiend natuurlijk. Volgende week heb ik wat telefonische gesprekken. Het ziet er dus erg goed uit, geeft mij ook een goede onderhandelingspositie en we gaan dus echt terug naar ‘huis’. Startdatum zal 1 juni zijn als het doorgaat. Zo spannend! Het moeilijkst vind ik inderdaad ook dat mijn ouders ver weg zitten. Buiten dat het gewoon fijn is het met hen te delen is het ook natuurlijk handig soms, dit heeft voor ons wel de doorslag gegeven terug te gaan.

@ Rantje: Wat ontzettend rot om te horen Rantje! Je moet echt wel even flink gebaald hebben en wellicht ook even het lichtje niet meer zien? Dat snap ik volledig hoor. Gelukkig liggen er nog wel meer mogelijkheden, maar toch stevig balen mag ook af en toe. Houdt je taai en houdt ons op de hoogte.

7. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Alles ok bij iedereen?

8. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Hier zijn we vanmorgen gestart met 150 mg clomid, hopen dat t wat doet... Mag volgende week vrijdag op controle.

Januari staat mri gepland voor controle prolactinoom. Prolactine waarde was 0.12 dus dat was erg mooi! Verder weinig nieuws hier.

Bij jou gaat t ook door zo te lezen, fijn hoor. Babykamer inrichten,leuk he!

9. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Spannend Rantje! Heb je last van de medicijnen? Hoe is je gevoel over deze dosis?

Ja gaat nog steeds goed hier. Gister weer op controle geweest en mijn buik is 8 cm gegroeid in 4 weken (whoops), dus van een achterstand in een keer een voorsprong. Maak wel dat ik begrijp waarom ik mij af en toe enorm voel terwijl de buitenwereld zegt dat dat best meevalt haha.

10. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    En Rantje, hoe is de controle verlopen?

Ik hoop dat het ook goed gaat met de anderen!

11. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Helaas was er maandag niks te zien. Krijg vrijdag nog 1x echo en dan prikinstructies erachteraan.... Word hormonen spuiten...balen.andere kant schijnt dat wel sneller te werken dan clomid dus fingers crossed...

12. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Tjee, wat balen zeg, maar gelukkig is er inderdaad weer een volgende stap. Kan je het nog goed relativeren? Je klinkt in ieder geval wel zo!

Hoe was de echo gister? Alle instructies inmiddels gekregen?

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Idd balen, je hoopt toch dat het aanslaat en dan lijkt het me een hele teleurstelling als er dan niets te zien is :-/. Ik hoor ook wel dat het met spuiten soms wel heel goed kan gaan, dus wie weet dat dit meteen gaat werken! Vind je het spannend dat spuiten?

Hoe gaat het verder met iedereen? Al druk voor de opkomende feestdagen etc..? Hihi.. Ik heb eergisteren pepernoten gebakken thuis, lekker! Maar verder merk ik niet veel hier van de opkomende decembermaand. Kerst doen ze hier wel en veel is al een beetje versierd etc, zoals in de supermarkten. Maar is wel heel anders dan in NL..... Hoe is dat bij jullie USA, daar is kerst geloof ik ook wel zo gezellig als in NL en lekker over the top :D
    Verder gaat hier alles zn gangetje, babykamer is zo goed als af, hebben t wel eenvoudig gehouden maar t ziet er lief uit. Nu nog alle kleertjes en beddegoed etc wassen en dan kan ik dat in de commode en kast leggen. Dat ga ik aankomende week doen. 2 december hebben we de liggingsecho dus ben wel heel erg benieuwd.. hoop echt dat ie goed ligt al! Jij nog controles USA? En billie hoe gaat het bij jou?

14. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Heb inderdaad vrijdag instructie's gekregen. Nu weer aan provera en dan straks nieuwe cyclus spuiten. Ja vind t wel spannend vooral zo'n eerste x denk ik. Maar kan het ook goed relativeren ja.het is vervelend allemaal maar dit schijnt normaal goed te werken dus hoop dat dit dan aanslaat.

December hier altijd druk,kerstdrukte in kapsalon,verjaardagen,sinterklaas,kerst..maar gezellig! Bij jou usa leeft dat inderdaad helemaal. Sint is na zaterdag hier ook gebeurd,kerstboom erin meteen! Haha. Jullie schieten lekker op met de weekjes,word het al zwaar??
    Nog lang aan t werk?

15. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ik hoop het ook Rantje! Hoe gaat dat precies in zijn werk? Moet je dagelijks in je bovenbeen spuiten? Verwachten ze dat het grote gevolgen voor je heeft op je dagelijkse gang van zaken? Helemaal heftig wellicht in zo een drukke december maand. Succes in ieder geval en ik ga voor je duimen!

Hoe was je bezoek aan NL Meis? Genoten? Spannend zo een liggingsecho he, maar ze kunnen keren tot het laatste moment helaas... Mijn man blijkt de dag voor zijn geboorte nog gekeerd te zijn. Hoe voel je je verder? Lekker rustig thuis alles aan het inrichten en klaarmaken dus?

Hier gaat het goed. Het is nog steeds heel erg druk, werk nog steeds 7 dagen per week, maar dat moet over 2 weken wel echt voorbij zijn (jeeeh!). Volgende week ook mijn laatste vlucht voor het werk, ik vlieg voor een cursus een paar dagen naar Texas. Dat gaat nog wel prima lukken denk ik. Van de week hebben we weer een groeiecho gehad, ivm de marginale insertie, en daaruit blijkt dat alles goed is nog steeds en ze ligt momenteel met haar hoofd naar beneden. Ook heb ik mijn verlof aangevraagd en dat gaat 15 januari in (3 weken voor uitgerekende datum). Als het niet meer gaat kan ik altijd eerder met dissability leave, maar het lijkt er nu niet op dat dat noodzakelijk is maar wie weet he. Fijn is ook dat de feestdagen er middenin vallen dus heb sowieso al wat extra dagen vrij zo. Hoe gaat het slapen bij jou Meis? Dat is hetgeen wat mij momenteel het zwaarst valt, dus mag niet klagen.

16. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    oh sorry helemaal de feestdagen vergeten haha. We hebben net eergister groots thanksgiving gevierd. Met een grote groep vrienden kalkoen gemaakt en gegeten, erg genoten! Sinterklaas slaan we inderdaad over en kerst zal wel goed gevierd worden. Wel lekker thuis hoor, wil straks niet zo ver meer van huis. Heb eigenlijk nog niet nagedacht over een kerstboom, maar zou best kunnen dat er straks eentje staat. Toch altijd wel erg gezellig!

17. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Ben op dit moment provera aan t slikken weer en cyclusdag 3 tm 10/12 moet ik in onderkant buik spuiten.schijnt geen invloed te hebben op je dagelijkse ritme. Hoop dat t meevalt ja! 2 januari krijg k ook weer een mri scan voor de prolactinoom hopen dat die bijna weg is! Mijn man zijn zaad is ondertussen ook gecheckt en dat is gelukkig allemaal oke!daar ligt t niet aan :)

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh dat is iig al een fijn idee Rantje! Hopelijk valt het spuiten een beetje mee, lijkt me toch best spannend. Denk dat het de eerste keer wel wennen is maar daarna zal het vast wat gemakkelijker gaan. Belangrijkste is dat het aanslaat, ik duim voor jullie! Zou ook goed nieuws zijn als de prolactinoom bijna weg is.. Goed dat ze dit weer gaan nakijken.

USA jeetje 7 dagen per week lijkt me wel zwaar zeg! Merk je ook dat je alweer wat vermoeider raakt? Ik wel nu sinds kort weer.. Moet ook zeggen dat ik te weinig beweeg, moet echt meer naar buiten en wandelen etc. Ik zit veel! Gelukkig is dat zo voorbij met die 7 dagen werken en ga je al een beetje richting het verlof. Wel goed naar je lichaam luisteren, nu je zwanger bent mag dat gewoon :) Dat vind ik wel fijn, dat veel mensen echt rekening met je houden, soms geef ik me daar nu ook wel eens aan over en denk ik: Laat mij idd maar even lekker bijkomen.. Hihi. Vond dit eerst heel erg lastig omdat ik graag dingen zelf doe. Manlief kookt elke dag heel lief en verder doe ik ook wel van alles hoor, van de week alle ramen gelapt, schoonmaken, etc. Maar we zijn nu lekker vrij dus hebben ook tijd. Vandaag heb ik de liggingsecho gehad en was best een beetje teleurgesteld omdat de gynaecologe en de assistente echt heel serieus/onaardig/saai en ongezellig waren..Zeiden bijna niets, echt zo routine klusje. En ik moest gewoon aan het einde zelf vragen hoe de baby lag omdat ze gewoon eigenlijk niets vertelden! Bij de echo maten ze alles snel op en gingen ze alles ff snel langs (ze vroegen manlief niet eens erbij dus die zat naast t kamerscherm op een afstandje maar een beetje in zn eentje mee te kijken op de tv). Toen vroeg de gyn hoe lang ik ben. Ik zei ongeveer 1.70 en toen zei ze ok, ja want de baby is vrij groot, weegt nu 2600 gram! Is wel binnen de normaalwaarden hoor, maar omdat jij ook vrij lang bent, vandaar. Ik ben helemaal niet zo lang maar voor Spaanse begrippen denk ik wel hihi.. Hij zal ruim 3 kilo wegen bij de geboorte. Maar geloof dat dit in NL heel normaal is. Ik was wel erg blij dat ie met zn hoofdje naar beneden lag! Want bij de 3D echo in NL lag ie nog andersom en ik maakte me daar ergens wel druk om (ook al kunnen ze natuurlijk nog prima draaien). Nu hopen dat ie zo blijft liggen! Ik heb nu ook moeite met slapen ja sinds een aantal dagen. Ben nu ook verkouden dus dat helpt ook voor geen meter, je mag zelfs geen neusspray gebruiken :( Vannacht echt uren wakker gelegen en zelfs een beetje maagzuur gehad terwijl ik dat nooit heb! Achja, verder mag ik ook niet klagen, alleen last van mn rug als ik zit. Het enige wat helpt is het voedingskussen in mn rug :D

Gezellig hoor die feestdagen in NL, mis dat wel, sinterklaas heeft altijd wel echt wat gezelligs..! Heb wel pepernoten gebakken hihi. Maar idd nu al gauw richting kerst. Fijne avond allemaal!

19. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Sorry heb al een tijdje niet meer gereageerd

@rantje, goed dat je deze houding hebt wat betreft het spuiten! Ik hoop dat uiteindelijk jullie helpt om het doel te bereiken waar jullie al zo lang op moeten wachten. En ik hoop ook dat de mri laat zien dat de prolactinoom weg is of heel erg minder. Hoe zijn je laatste bloedwaardes?? Fijn dat je man wat dat betreft is goedgekeurd, ik heb toen ook een samenlevingstest gehad. Maar ik weet dat dit onderzoek niet altijd wordt gedaan in ziekenhuizen omdat het bij een neagtieve uitslag niet per se zo hoeft te zijn dat je niet of moeilijk zwanger zou kunnen worden.
    maar succes ermee hoor!!

@usababy, klinkt pittig idd qua aantal dagen werken nu. En jammer van het lastige slapen.
    Leuk al die gezelligheid rondom de feestdagen. Leuke periode vind ik dit wel hoor.
    Wel fijn dat ze al goed start klaar ligt. Ze zou nog kunnen draaien ja, maar over het algemeen blijven ze in dit stadium wel zo liggen nu. Maar je weet maar nooit.
    en je moet idd gewoon kijken of die 3 weken van te voren gaan lukken. Merk je vanzelf. Maar fijn dat je verder geen grote kwalen hebt!
    Hebben jullie al een naam??

@meis, ook fijn dat jij het allemaal nog goed volhoudt. Jammer he dat je niks mag als je verkouden bent. Frustrerend vond ik dat ook. Maar als je iets van dampo hebt ofzo of van die bolletjes die je in een warm water bak kan laten oplossen kan het iets verlichten.
    Ja blijven bewegen is wel belangrijk, maar kost ook gewoon energie. Wij hebben een hond, dus ik moest wel een (steeds kleiner ;)) rondje lopen buiten.
    En jammer dat die echo zo ging qua sfeer. Dan zelf maar er van proberen te genieten om hem weer even te zien. Ben ook benieuwd of jullie al een naam hebben.

Zo leuk dat het al zo dichtbij komt voor jullie, wel laten weten hoor als de kleine buitenlandse baby's er zijn en hoe het is gegaan!!

Hier gaat alles prima. Soms alleen ontzettend druk maar over het algemeen met leuke dingen. De kleine man is sinds eind oktober een beetje van slag met zn slaapritme. We waren wel verwend met doorslapen vanaf 6 weken en danntot half 8, 8 uur. Maar het varieerde bijna elke nacht: soms paar uur wakker en dan weer slapen en soms om 5 uur wakker en dan niet meer gaan slapen..haha. hij heeft 2 tandjes nu en is ook erg verkouden geweest. Waar het precies aan ligt weten we niet, soms is dat wel erg lastig want je wil het oplossen en terug naar die fijne slaaptijden, maar ja hij laat zich niet dwingen he..haha. maar hij eet nu steeds meer. Brood, groenten, aardappel, vlees. En is vaak heerlijk vrolijk.
    En binnenkort zijn eerste kerst. Toch speciaal :)
    Sinterklaas doen we niet aan..dat komt later wel.
    In januari moet ik weer terug naar de endocrinoloog, dus ben benieuwd hoe ik er voor sta.

Zo..dat was weer even een update. Zet m op he zwangeren en rantje..duim voor positief nieuws!

20. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi meiden!

Hoe is het? Ik heb eindelijk wat meer tijd om te genieten van de zwangerschap (jeeh!). Vorige week naar een andere staat gevlogen voor een cursus en de opdracht bij mijn klant afgerond. Heerlijk gevoel om nu wat meer tijd te hebben om bewust te zijn van wat er allemaal gaande is. Morgen weer een afspraak bij de verloskundige, 's avonds bij het ziekenhuis langs voor een rondleiding en woensdag komt de doula langs voor een voorbereidingsavond. Ben benieuwd! Vorige week wel voor het eerst wel echt een zere buik gehad, ze is super actief en volgens mij trapte ze heel hard tegen een orgaan aan (mijn nier?) waardoor ik echt even in ademnood was. Gelukkig niet meer gehad daarna en zal het morgen even afstemmen met de verloskundige.

@ Rantje: Hoe is het gegaan met spuiten? Heb je voor de MRI nog een controle of niet?

@ Meis: Ja ik geef er nu ook iets meer aan over. Het huis is niet zo perfectionistisch spik en span de hele tijd en heb zelfs mijn man vandaag gevraagd om mij op te halen van de metro, normaal zou ik dat nooit doen haha. Wat fijn dat de kleine is gedraaid en er dus helemaal goed voor ligt. Volgens mij ligt die van ons ook met haar hoofdje omlaag en met haar voeten aan een kant (au! haha). Heb jij al echt last van bepaalde plekken in je buik of draait hij nog regelmatig een beetje (niet zijn hele lijfje maar van links naar rechts?)? Volgens mij is 2600 gram prima toch bij 34 weken, lekker hollands inderdaad! Wel vervelend dat je zo een vervelende ervaring had met de 'service' dan. Heb je er wel vertrouwen in met oog op de bevalling? Oh en ja, een voedingskussen is de uitvinding van de eeuw, hoe oncharmant ook...

@ Billie: Wat fijn te horen dat het allemaal goed gaat met jullie mannetje, wel naar dat hij zijn slaapritme niet kan vinden. Is ie inmiddels weer een beetje minder verkouden? De kou zet nu wel aardig door toch in NL, hopelijk helpt dat hem om niet grieperig te zijn/blijven. Ja super mooi toch, eerste kerst als gezinnetje. Best een mijlpaal. Ik zat er toevallig vandaag aan te denken, dat wij volgend jaar ook voor het eerst de feestdagen als gezin vieren en dat het dan ook best leuk is om een dagje echt als gezin door te brengen ipv racen langs alle familie. Wat zijn jullie plannen? Ja wij hebben inmiddels een naam. Het was nog best even lastig, maar we hebben een naam die zowel in het Amerikaans als in het Nederlands goed werkt. Ben benieuwd naar de reacties! Mijn moeder is erg angstig dat wij iets heel exotisch hebben, maar dat is niet waar hoor, snap ook niet waar het vandaan komt :).

Nou succes allemaal weer deze week en tot snel!

Deel Deze Pagina