Ja nog steeds alles rustig hier , nog max 11 dagen te gaan haha. Ja ik kan het mij heel goed voorstellen Meis! Heimwee zal bij mij ook zeker een rol gaan spelen straks. Iedereen is nu al zo met mij bezig en dan is er straks niemand. Maargoed ik weet dat het maar voor kort is, eind april gaan we terug naar NL. Fijn dat je een mooie tijd met haar hebt gehad en hele mooie momenten hebt kunnen delen! Staat er al een vervolgtrip op de planning of ga jij binnenkort een keer naar NL? Spannend Billie! Heerlijk eerst even onbezorgd proberen zwanger te worden. Nu het lan werkt dat ook vast het beste. Zo spannend en leuk!
Jaaa hier goed nieuws. Vanmorgen is onze dochter geboren, na een hele snelle 5 uurtjes! Bevalling was vanaf dat ik vannacht wakker werd intens, maarja dat kon ik niet weten zonder ervaring haha. Weeën kwamen meteen om de 2/3 minuten. Eenmaal in het ziekenhuis al bijna 9 cm ontsluiting. Bizar zo snel maar heel fijn ook. Met beiden gaat het super goed, ik loop alweer een beetje rond. ik voel me een mazzelaar! Ze heet Ava!
Jaaaaa usababy wat een mooi nieuws. Gefeliciteerd met ava, wat een leuke naam!! En het klinkt inderdaad als kort, maar heftig dan. Maar wat fijn dat je je al zo goed voelt. Geeft ook adrenaline natuurlijk. hoop dat alles goed blijft gaan en veel geluk met elkaar. Een updatekrijgen we vast wel nog van je.
Ooohhh gefeliciteerd met Ava!!! Bijzondere naam!! Ben je thuis? En jeetje wat snel meid, ergens wel fijn maar de pijn zal vast ook intens zijn geweest? Hoeveel weegt ze en hoe gaat t verder met jullie? Erg benieuwd! Nu vooral genieten van jullie kleine prinses! Doe t rustig aan! Xxx
Gefeliciteerd usa!! Mooie naam Ava ook! Fijn dat je alweer iets op de been bent! Hier begonnen met de volgende ronde inderdaad, bezig met spuiten elke dag weer. Mag maandag voor eerste controle.
Hi meiden, Type het even op mijn telefoon, dus vergeef mij de taal/typefouten. Zoals ik bovenstaand al aangaf heb ik een hele fijne bevalling gehad. Zondag waren mijn man en ik mooi naar een bos hier in de buurt geweest en hebben we een uur gelopen, toen nog even een spinazie prakkie gemaakt (met oog op mijn lage ijzer) en op uitzending gemist boer zoekt vrouw gekeken. We zijn rond 10 uur naar bed gegaan en ik kon niet slapen omdat de baby te druk was. Rond 11.30 toch in slaap gevallen en rond 1.45 kreeg werd ik opeens wakker van een sterke buikpijn. Het voelde als vuurwerk en ik mijn beleving zag ik sterretjes aan de binnenkant van mijn ogen. Kortom de eerste wee was een geit en ik wist meteen, ja de bevalling is begonnen. Ik had totaal geen voortekenen dus het was uit het niets. Ik dacht toen nog ok laat mijn man mooi nog even slapen en dan vang ik de eerste uurtjes de weeen wel rustig zelf op. Echter kreeg ik super snel wee #2 en #3, toen heb ik toch mijn man maar wakker gemaakt met de mededeling dat het begonnen was. Hij schrok zich lam maar was meteen ook super blij dat het ging gebeuren. Ik zei dat ik de weeen wel wilde timen omdat ze in mijn beleving zo snel achter elkaar kwamen. Hij zei dat ik dat nog maar even niets moest doen want dat zou wel eens demotiverend kunnen zijn, dat had de verloskundige ons ook verteld. Toen heb ik het bad laten vollopen om het een beetje te laten afzakken, maar zonder succes. Ondertussen had mijn man maar even de richtlijnen van de doula er even bijgeplakt en daar stond in dat als de weeen sneller dan om de 5 min kwamen en voor circa een minuut, hij moest bellen. Toen ben ik toch maar gaan timen en bleek dat ze rond de minuut duurde en om de 2/3 minuten kwamen. Mijn man heeft toen toch maar gebeld (na circa 1,5 uur). De doula was nogal verrast door ons belletje omdat het in haar ogen al best gevorderd was en ze zei dan ook dat we meteen de verloskundige moesten bellen. Dat heeft mijn man gedaan en ze wilde 2 weeen met mij meeluisteren om te horen hoe ik mij gevraagde. Daarna gaf ze aan dat de doula moest komen en dat we contact zouden houden. De doula is daarop bij ons thuisgekomen. Ze was echt super en heeft mij samen met mijn man goed gesupport. Ik vroeg wel meteen of dit normaal was en dat ik dit niet 12 uur ging volhouden. Toen zei ze dat het normaal verliep maar dat het geen 12 uur zou gaan duren. Uiteindelijk hebben we het bad nog even laten vollopen en daar kreeg ik mijn eerste persdrang. De doula schrok hier wel van en belde gelijk de verloskundige die aangaf dat we als de wiedeweerga naar het ziekenhuis moesten komen. Ik op de achterbank met weeen die kant op. Daar aangekomen kon ik echt niet lopen dus snel een rolstoel gekregen. Snel doorgegaan naar de afdeling en ik zat daad persweeën weg te puffen. Ze wilde mij eigenlijk eerst checken voordat ik en kamer zou krijgen maar mijn verloskundige zei neeeee geen tijd voor. Meteen door gegaan naar een kamer, toen ben ik nog gaan plassen. Vervolgens gecheckt en dus al 9 cm ontsluiting (heel euforisch moment als je dat hoort en je jezelf nog steeds voorhoudt dat het nog veel erger moet worden). Wel moest ik zelf mijn water later breken ivm de marginale inserien(verloskundige wilde geen risico nemen). Dus ik nog even opgestaan, geperst en het water was gebroken. Toen toch het bed weer op en meteen gaan persen. Ik was zo verbaasd dat het al zover was. Ik zei in het NLs tegen mijn man, nou als dit het is is het zo erg nog niet. Waar ik toen het net was begonnen dacht, no way dat er ooit een tweede komt haha. De verloskundige vroeg vervolgens of mijn man dat ff wilde vertalen want ze was bang dat er iets was maar de Engelse woorden zo snel niet kon vinden. Toen mijn man het vertaalde moest iedereen lachen en begon het persen. 6/7 weeen later was ze er al. Ze was 59 cm en 3300 gr. Heel mooi, lief klein meisje is het. Ik zit volledig op een roze wolk en ben opnieuw verliefd. Hele fijne bijkomstigheid: geen hechtingen! Ik weet dat ik super mazzel hebt gehad met deze bevalling en dat daardoor mijn kraamtijd heel goed is. Ik heb geen pijn buiten de krampen van de baarmoeder en ook geen spierpijn. De kleine doet het super goed, we proberem nu her voeden op gang te krijgen. Aan melk iig geen gebrek, wellicht hangt het wel samen met het prolactine gehalte. Ben benieuwd wanneer en of ik ongesteld wordt, maar dat zien we vanzelf. Hoe is het bij jullie allemaal? Meis al een beetje gewend? Het is intens he de zorg voor zo een kleintje? Billie hoe is het bij jullie en met de kleine, grote man? Spannend Rantje! Wanneer weer controle?
Wow lang verhaal geworden haha, maar ja alle tijd s nachts als de kleine alleen maar op mij wil slapen
Leuk dat je even je verhaal komt doen usababy. Wat bijzonder gegaan idd en fijn dat je er zo op terug kijkt. En ook dat alles goed gaat is super fijn natuurlijk. Hier even een berichtje met de laatste update. Ik had een voorgevoel. .bijna eng om op te ver trouwen..maar zit twee dagen voor nod en ik denk dat het raak is. In de eerste ronde. Ik vind t vervelend voor rantje. Ik realiseer me zo goed hoe bijzonder dit is..maar ergens realiseer ik het me nog niet goed hoor..De foto even als bewijs...het zou wat zijn....
Wow dat zoo wel heeeel bijzonder zijn Billie!! Alvast gefeliciteerd want dit ziet er veelbelovend uit . Ben benieuwd naar de volgende test.
Whoo Billie gefeliciteerd!!! Haha jeetje dat had je zeker ook niet helemaal verwacht?!? Hoe reageerde je man? Wat leuk zeg en echt bijzonder dat t nu zo snel ineens gelukt is zo zie je maar dat een menselijk lichaam een groot raadsel is .. Hoe voel je je? USA dat klinkt allemaal super goed zeg je bevalling! Heb je de weeën goed kunnen opvangen? Ik kon dat op een gegeven moment echt niet meer, weet niet of dit lag aan t feit dat ik ingeleid ben maar ik had t zooo erg in m'n rug dat ik me totaal geen houding kon geven en op een gegeven moment ik dus echt bijna verging haha. Achteraf gezien, toen ik de ruggenprik vroeg, had ik ineens al 9 cm ontsluiting dus denk dat t uiteindelijk zonder ruggenprik ook nog gekund had maar goed dan moet t kindje er ook nog uit en dit manneke was vrij groot dus misschien is t maar beter dat ik verdoofd was hihi.. Hoe voel je je nu? Mooi en Gek he ineens met zon klein mensje wat van jullie is! Drinkt ze veel en geef je bv? Heb je al kraam tranen gehad? Ik had daar best last van, denk ook wel van de vermoeidheid en onzekerheid. Heb je daar iets van kraamzorg? Heerlijk zeg dat je geen knip oid hebt gehad, echt super!!! Je hebt t echt goed gedaan. Hier gaat t goed, kleintje ook! Hij is al een kilo aangekomen in 4 weken tijd en is echt al een groot ventje. Drinkt nog wel iedere drie uur ongeveer, ook snachts dus das wel vrij slopend. Ook beetje onrustig tijdens t slapen en weet niet of dir door krampjes oid komt, vind t erg moeilijk om te peilen. Heb een inbakerzak besteld om te proberen want hij beweegt heel erg veel met z'n armpjes. Borstvoeding gaat goed al heb ik nu (vooral links) ineens weer wat meer last tijdens aanleggen en de baby hapt soms ook weer opnieuw aan en laat weer los waarbij ie nogal wild doet
Ja fijn om jullie berichten te lezen dames,maar voel me soms zoo kut dat t hier nog altijd niet zover is... Maar ik probeer me sterk te houden en dat lukt aardig!
Kan ik me voorstellen Rantje, ik weet hoe t voelt! Ik was er ook een jaar mee bezig (ontpillen oa en m'n lichaam op rit te krijgen) en wilde ook zo graag steeds dat er iets zou gebeuren. Geduld is dan zo moeilijk op te brengen, maar het enige dat helpt! Succes meid, je bent iig op weg
Hi meiden! Hier gaat het allemaal goed. Was wel even heftig het eerste weekje, omdat de kleine teveel gewicht had verloren (15%). Daarom moesten we een heel intensief voedingsschema (om het uur) aanhouden en bijvoeden (vingervoeden) omdat ze geen kracht meer had voor borstvoeding. Inmiddels is ze gelukkig, na een paar pittige dagen, weer terug op geboortegewicht en proberen we de weg terug naar borstvoeding te maken. Het zal wel even duren maar ik heb er vertrouwen in dat het gaat lukken. HEt is een super tevreden baby, ze slaapt veel en huilt bijna niet. Ik hoop eigenlijk dat ze iets meer gaat huilen en laat merken wanneer ze honger heeft zodat wij haar hier niet telkens voor hoeven wakker te maken. Daarnaast hebben wij, net als jou Meis, geen kraamzorg hier dus je moet veel zelf uitvinden. Dat maakt inderdaad wel onzeker. Gelukkig is onze doula erg betrokken en langsgeweest en door het gewicht verlies zijn we de afgelopen 5 dagen 3 keer naar de kinderarts geweest. Wel fijn ter bevestiging dat het goed gaat. Komede dinsdag hebben we de 2 weken controle bij de kinderarts. Ik denk dat alles goed zal zijn want ze groeit als kool. Daarnaast is gelukkig mijn schoonmoeder eergister aangekomen en die neemt veel werk uit handen. Wel is het grappig te merken dat veel opvattingen over baby's veel zijn gewijzigd sinds zij kinderen heeft gehad, maar we komen er altijd wel uit. Hoe is dit bij jou Meis? Heb je ook veel bezoekjes aan de kinderarts? En wat betreft jijzelf? Mijn verloskundige houdt goed vinger aan de pols, komende donderdag moet ik daar ook weer op controle. Ik heb niet echt kraamtranen gehad, maar ik denk dat dat vooral te maken heeft met de voorspoedige bevalling (mijn lichaam is bijna weer helemaal de oude). Ik kon vrij snel alweer dingetjes doen. Wel moet ik sinds 2 dagen weer wat rustiger aandoen want ik ervaar nogal wat druk tijdens het plassen, dat schijnt heel normaal te zijn, maar kan alleen opgelost worden met rust. De weeen vond ik super heftig, maar omdat de doula thuis telkens aangaf dat het normaal was werd ik gerustgesteld en ben ik er maar een soort van in mee gegaan. Ik dacht echt meteen ik wil dit nooit meer hoor en ik trek dit niet, moet een ruggennprik haha. Maarja het ging allemaal zo snel dat het nooit ter sprake is gekomen. Jouw bevalling klinkt echt best heel heftig dus dan heb je ook veel meer te verwerken en lopen de emoties natuurlijk ook hoger op. Wij bakeren haar ook altijd in, wordt ze heerlijk rustig van en kan ze lekker slapen. Hier is dat ook standaard, ze leren het je zelfs in het ziekenhuis. Hopelijk werkt dit ook voor jullie! Het is even een vaardigheid die je moet ontwikkelen maar het zeker waard. En Billie hoe gaat het nu? Verloskundige al gebeld? Ik snap dat volledig Rantje, super frustrerend!! Ik vind het ook erg knap hoe jij je houdt. Het zo naar dat het allemaal niet mee lijkt te zitten, maar ik hoop echt van harte dat met deze medicijnen dat het voor jullie ook spoedig zo mag zijn. Zeg alsjeblieft wat je op je hart hebt, want wij kunnen je steunen. Veel succes en houdt ons op de hoogte van de ontwikkelingen
Idd Rantje, je kan je ei hier kwijt hoor. Heb je nog meer meiden gevonden op dit forum die hetzelfde meemaken als jij? Dat is ook altijd wel fijn, om ervaringen mee uit te wisselen. Dat vond ik toen ook fijn toen ik steeds zon lange cyclus had etc en hier natuurlijk ivm t prolactine gehalte Fijn hoor USA dat je zo snel weer opgeknapt bent! Wel heftig allemaal he? Dat van t plassen zal gauw weer beter worden, idd rustig aan en misschien bekken bodem oefeningen beetje bij beetje? Ik had in t begin dat als ik een grote boodschap moest doen ik echt moest rennen naar de wc want ik had helemaal geen controle over die spieren..! Gelukkig is dat nu allemaal veel beter. Maar Pff die eerste twee weken vond ik echt heel zwaar, ik had veel pijn overal.. Is je meisje nu goed aangekomen? Dat was dus ook nog wel even beetje spannend maar gelukkig gaat t beter. Fijn om je schoonmoeder over te hebben? Ja lastig he , veel mensen hebben ook anders geleerd hoe het 'moet' allemaal en proberen je dan te helpen maar soms word je er alleen maar onzeker van omdat je allerlei verschillende en soms tegenstrijdige dingen te horen krijgt! Moeder gevoel is dus het beste hihi maar vind dat soms wel lastig nog! Heb je ook tepel kloven gehad? Ik wel! 2 dagen in t begin nog, maar mbv pure wolvet smeren was t gauw beter gelukkig. Ons mannetje groeit als kool, begint nu ook echt op onze stem te reageren en zelfs al een beetje te lachen hij was ook de eerste drie weken heel rustig maar nu sinds een week huilt ie meer en komt ie moeilijk in slaap overdag. Hij is erg onrustig (maait veel met z'n armpjes), heeft vaak de hik en poept erg veel (en gasvorming). Ik las dat het kan komen door een sprongetje die onrust en snelle huilen, maar weet natuurlijk niet of dat het is. Hij wilde ook veel drinken, soms zat er maar 1,5 uur tussen . Dat kunnen dan ook weer regendagen zijn.. Jij ervaring met deze dingen billie? zo niet dacht ik ook nog aan verborgen reflux gezien z'n symptomen. Maar ik hoop dat t gewoon weer beter gaat en dat t niks is. Word NL ook gek van mezelf dat ik overal wat achter zoek en weer op internet ga zitten zoeken haha.. Wij zijn hier in t begin paar x naar kinderarts geweest en hoeven nu pas weer bij de 2 maanden dus das pas over 2 weken weer. Hij heeft ook bloed moeten prikken voor de schildklier (ivm mij) arm ventje!!! Krijgen daar donderdag uitslag van. Ik geloof dat ie binnenkort ook al de eerste vaccinatie krijgt. Billie hoe voel jij je?! Al last van de eerste kwaaltjes...? :-D ben benieuwd hoor. Fijne avond allemaal!
Hello, Ik geef binnenkort een uitgebreide update want ik lig helaas weer in het ziekenhuis. Na drie dagen koorts was het gister ruim 40 dus snel naar de eerste hulp op aanraden vd verloskundige. Helaas ben ik hier al bijna 24 en ze hebben het nog niet gevonden. Het is iig geen borstontsteking. Ze dachten een baarmoedervliesontsteking (ondanks dat alles perfect is gegaan) maar tot op heden slaan de cocktail van antibiotica nog niet aan dus dat lijkt steeds onwaarschijnlijker. Ook Geen blinde darm.... Dus ze blijven zoeken maar nog steeds 40 graden koorts.
Jeetje wat vervelend usababy. Klinkt echt precies wat een vriendin van mij ook had een paar dagen, weken na de geboorte. Heeft toen ook koorts gehad en idd geen borstontsteking en ook niks te zien op een echo. Die is toen na medicatie en tijd goed hwrsteld. Maar zo zie je maar wat voor effect zo'n bevalling kan hebben op je lijf. Sterkte hoor. Hoe gaat het met ava? Die is lekker bij je neem ik aan? En vervelend dat je zoontje zo onrustig is overdag met slapen. Die hik herken ik ja..had onze kleine ook vaak. Hij dronk te snel, maar ik gaf natuurlijk flesvoeding, dus ik was al overgegaan naar een grotere speen, eenmaal terug naar de kleine speen ging het beter. Schijnt wel dat ze geen last hebben van de hik, zoals wij. ook onze kleine man moest met regelmaat wel spugen en soms als hij even had gelegen en we tilden hem op, dan kwam er nog een mondje of soms golf uit. Rook dan heel zuur. Maar hij kwam goed aan en hij viel niet af. Het is na een tijdje gewoon over gegaan. Dat klepje was gewoon nog niet goed gesloten. En ook door die flesvoeding had ik dus geen regeldagen. Daar kan ik dus niks over zeggen. Met onrustig slapen deden wij hem zelf inbakeren met een hydrofiel luier. Hij wurmde zichzelf uiteindelijk wel los, maar het ging bij hem vooral om het inslapen. Eenmaal in slaap ging het goed, Of nou ja..hij heeft altijd weinig of kort geslapen overdag. Hoort gewoon bij hem. hydrofiel schijnt niet helemaal veilig te zijn, maar werkte bij ons perfect. En je wil steeds graag een verklaring waarom hij of zij doet. Of dat je het kan voorkomen, maar vaak is het allemaal maar tijdelijk en weet je achteraf niet wat er was. Oh rantje, ik begrijp je zo. Ik heb nu zo anders praten, maar ik weet dat ik ook met tranen soms in mijn ogen zat in dit topic als de ene naar de andere kwam vertellen dat ze zwanger was. Kan niet meer doen dan je echt veel sterkte wensen met alles wat je moet meemaken en je het allerbeste gun. Hier gaat het goed. Geen kwaaltjes, beetje moe maar dat komt door hoestbuien s nachts van mezelf haha. nog iets meer dsn 2 weken tot de intake. Heel benieuwd, hou jullie op de hoogte.