Wie ook prolactine waarde te hoog?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door cindyc, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi meiden,

Eindelijk tijd om even rustig achter de computer te zitten :). Het was een behoorlijk heftige week vorige week, waar het even echt kantje boord was. Na 5 dagen in het ziekenhuis en vele onderzoeken ben ik vorige week vrijdag weer thuis gekomen. Helaas zonder diagnose.

Mijn immuunsysteem had het opgegeven en dus strijde mijn lichaam niet zelf tegen het waarschijnlijke virus dat ik heb opgelopen (het is geen bacterie want de antibiotica sloeg niet aan). Daardoor waren ze bang voor onder andere leukemie en lag ik op een gegeven moment in quarantaine. Tijdens mijn verblijf heb ik dagen een zware antibiotica cocktail gehad en heel veel vloeistof aangezien ik zoveel vocht verloor door de koorts. Helaas mocht ik, tijdelijk, ook niet borst voeden door de contrastvloeistof die ze hadden toegediend voor de CT scan. Gelukkig gaat het inmiddels een stuk beter en zijn mijn witte bloedlichaampjes sinds maandag (indicatie van het immuunsysteem) weer op een normaal niveau. Wel ben ik erg moe,maar de dokter gaf aan dat dit nog wel een tijd gaat duren. Gelukkig is Ava weer terug aan de borst, maar moet mijn melkproductie nog wat omhoog maar het gaat de goede kant op. We hebben nu ook eindelijk een ritme te pakken en ik probeer iedere dag nu ergens naartoe te gaan om de zinnen te verzetten en in beweging te zijn. Enige voordeel aan de opname is dat de paar zwangerschapskilo's die ik nog had inmiddels verdwenen zijn. We bekijken het maar van de positieve kant he?

Met Ava gaat het inmiddels super goed. Ze is heel zoet en slaapt al lekker lang door 's nachts (uur of 6), dus we krijgen zelfs wat rust 's nachts. Als kolf ik nog wel een keer 's nachts.

Daarnaast ben ik begonnen met de voorbereidingen voor onze verhuizing terug naar NL. Goed nieuws is dat we inmiddels een huurhuis hebben gevonden en daar per 1 mei in kunnen. Dat is heel fijn, we hebben in ieder geval een plek om naartoe te gaan. We zijn van plan om rond 1 mei dan ook terug te vliegen, dus we zijn nog minder dan 2 maanden in Amerika! Het is heel dubbel, maar het is zeker een fijn idee om straks weer dicht bij familie en vrienden te zijn. Per 1 juni ga ik weer aan het werk, dus we hebben in Nederland nog wat tijd om een en ander in orde te brengen. Hoogste prioriteit is nu het verkrijgen van een paspoort voor Ava. Hopelijk gaat de aanvraag volgende week lukken, we hebben inmiddels haar geboortecertificaat ontvangen.

Zo spannend Billie. Ben reuze benieuwd naar de intake!

Hoe gaat het nu bij jullie Meis? Inbakeren al geprobeerd? Hier gaat dat nog steeds erg goed en wordt ze er lekker rustig van. Ik zag dat je ook binnenkort naar NL wilt vliegen. Wanneer wil je gaan? Paspoort al rond? Hebben jullie ook de papieren al geregeld om een NL's paspoort aan te vragen? Mijn man is bezig met de authorizatie van de papieren hier, nog best even een gedoe he?

Hoe is het bij jou Rantje? Trek het nog met de hormonen? En nog belangrijker hoe zijn de laatste resultaten?

2. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Hier nog altijd geen resultaten, overweeg om hogerop ge gaan. Schiet maar niks op,ben nog altijd bezig met hormonen spuiten. Mijn eiblaasjes groeien nog niets...

3. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Ja lijkt idd verstandig dan. Hoe frustrerend! Weet je ook wat eventuele volgende stappen zijn?

4. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoe is het allemaal met iedereen??
    hier alles zijn gangetje. Dinsdag de termijnecho en ben ik alweer bijna 12 weken. Bizar hoor. Verder af en toe misselijk en van de week buikgriep gehad dus nu even aansterken. Van de week weer naar de endocrinoloog om mijn waardes goed in de gaten te houden.
    hopelijk een fijn paasweekend allemaal!

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Jeee al lang niet gereageerd!
    Rantje hoe gaat ie bij jou, ben je al iets opgeschoten met de kuren of heeft de gyn een ander plan nu?
    Billie wat leuk weer en ook wel spannend he!! Is t anders zwanger te zijn van de tweede? Merk je lichamelijk en geestelijk verschil met de eerste zwangerschap?
    USA Pff je hebt het dus wel even zwaar gehad na de bevalling zeg, toch best heftig. Hoe gaat t met jullie kleine meid en dus al bijna weer op naar Nederland! Zin in? Of beetje met gemengde gevoelens?
    Wij hebben nog niets gepland hoor met oog op verhuizen maar zitten er wel aan te denken steeds. Is alleen zo lastig.. Waar begin je..? Werk zoeken/huisje zoeken/in de buurt van familie met oog op de kleine? Etc.. Daarbij komt nog dat m'n man geen Nederlands spreekt etc.

Hier gaat alles verder best goed! Mannetje groeit als kool, is nu bijna drie maanden en woog met twee maanden al 6,5 kilo en 62 cm lang hihi.. Lijkt wat dat betreft een echte hollander ;). Borstvoeding gaat prima. Slapen nu weer wat beter gelukkig want voor een week geleden deed hij steeds alleen maar hazenslaapjes overdag en wist ik echt niet meer wat ik moest doen qua ritme omdat ik moeilijk elke keer na 45 min slapen weer kon gaan voeden en met t hele ritueel van voren af aan beginnen. Voor hem veel te vermoeiend en voor mij ook. Ben überhaupt nog best zwak merk ik, gewoon heel brak gevoel elke dag! Herkennen jullie dat? Ik slaap overdag vaak ook niet omdat er gewoon soms geen tijd voor is. Snachts slaapt hij gelukkig verder prima. Zonder huilen of problemen, heeft zelfs twee keer 8 uur achter elkaar geslapen! Maar meestal zitten er 5 uur tussen.. Maar nu gaat t overdag ineens ook beter, hij vindt t ineens fijn om op z'n buik in slaap te vallen, althans dat gaat vrij gemakkelijk en zonder al te veel geprotesteer :) hij slaapt dan over t algemeen ook betere slaapjes van soms wel 2/3 uur.. Heerlijk is dat, dan kun je tenminste even rusten of wat in huis doen..! slaapt nu ook overdag in z'n eigen bedje in z'n kamertje en snachts nog bij ons in de wagen. Het is een vrolijk schatje! Begint nu echt veel te bewegen en herkent ons nu echt zichtbaar, heel leuk. Omrollen en bewust naar dingen grijpen doet hij nog niet.

1 mei begin ik weer met werken, 4 dagen oer week. Zie er wel tegenop pfff... T wordt dan kolven en meegeven aan de oppas, ben benieuwd of dat gaat lukken allemaal. Heb iig al een beetje ib de vriezer liggen en gelukkig drinkt hij uit de fles. Nu nog even een paar keer langs de oppas zodat hij wat went en zij t daar ook eens oefent, ben benieuwd. We hebben totaal geen vast dagritme qua tijden dus hoop maar dat het een beetje gaat lukken in de ochtenden enzo hihi.. Hoe heb jij dat gedaan Billie?

6. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi meiden, leuk weer van jullie te horen!

Wat leuk Billie, wat vliegt de tijd dan toch weer he? Hoe was de echo? Alles goed gegaan?

Wat leuk Meis. Klinkt allemaal heel herkenbaar hoor! Ik zie er ook tegenop om weer te gaan werken (4 x 9), zoveel te kolven en ben benieuwd hoe dat allemaal gaat zonder mij haha. Onze meid is iets kleiner van stuk dan jullie uk. Ze was bij de 8 weken check 4500 gr en 60cm. Lang en dun dus, ook een echte hollander. Ze doet het super. Is een goede (buik)slaper en heel vrolijk.

Met mij gaat het inmiddels weer helemaal goed. Helaas vorige week nog even een borstontsteking gehad maar die ben ik weer te boven na een antibioticakuur. Helaas moet ik wel weer voeden met een tepelhoedje omdat de kleine niet goed meer aanhapt en ik pijn kreeg. Gelukkig gaat dit nu prima. Wellicht dat ik in NL weer een lactatiedeskundige opzoek voor advies, maar ik vind het nu wel even goed.

Ik wou zo graag dat ik mijzelf zou kunnen overgeven overdag, maar ik zowel tijdens de zwangerschap als na de bevalling nooit overdag kunnen slapen. De kleine geeft me genoeg kans hoor, maar ik kan het niet, mijn hoofd draait altijd overuren. Ik probeer maar rustig op bed op de laptop uitzendinggemist te kijken ofzo om toch een beetje rust in te bouwen.

Wij zijn inderdaad druk met de verhuizing. De dozen staan al in de woonkamer. Gelukkig hebben we in NL al een huis gevonden (dichtbij beide ouders) en kan ik bij mijn huidige werkgever weer aan de slag. Mijn man gaat zodra we thuis zijn weer op zoek, dus blijft de eerste tijd thuis met de klein. Wel fijn om zo rustig ons nieuwe leven weer in te rollen. Kijk er enorm naar uit om onze familie en vrienden weer te zien. Is toch alweer bijna 7 maanden geleden nu. Ik snap heel goed dat voor jullie de stap nog vele malen groter is Meis! Last met banen en inderdaad de taal zorgt voor een extra struikelblok. Hebben jullie nog een soort van deadline voor jullie zelf? Wij wilden bijvoorbeeld niet dat de kleine in Amerika naar de basisschool zou gaan maar in NL.

Hoe is het nu Rantje? Al meer nieuws?

7. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Ha dames!

Leuk om jullie verhalen zo te lezen.ook drukke tijden allemaal.

Hier ben ik nog altijd bezig met hormonen spuiten,zit nu in een cuclus met cyclusdag 63 ondertussen al..snappen jullie vast wel dat ik er behoorlijk zat van ben soms. Het was zoeken naar een goede dosis en vorige week leken we er eindelijk te zijn(er begonnen follikels eindelijk te groeien) en ze waren bang dat ik teveel ging produceren dus hebben ze me iets teruggezet...met als gevolg dat de boel weer stil stond dus nu hebben ze me dinsdag alsnog weer omhoog gezet. Puur poging om te kijken of het nog lukt...en anders mag ik weer opnieuw beginnen,maar dan gaan ze me meteen op hoge dosis inzetten. Mag straks weer voor controle,maar heb er zelf weinig vertrouwen in dat t nog geholpen heeft..en mocht het geholpen hebben dan kan het zijn dat er nu dus ineens 4 of 5 follikels heel groot zijn...geen idee wat dan... Maar ben bang dat we weer een volgende cyclus moeten afwachten... Helaas.

8. Miranda1204

12 apr 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Dames. Ik heb al heel wat jaren een prolactinoom. Jaren geen ongesteldheid gehad en begonnen met dostinex. Na een paar jaar zeiden ze in het ziekenhuis tegen mij dat het op een mooie en niet boosdoener niveau was en mocht ik helemaal stoppen met de medicijnen. In de paar jaar dat ik gestopt ben ook verder helemaal nergens meer last van gehad. Het enige wat er niet was was me ongesteldheid. Nu heb ik inmiddels een hele lieve vriend en samen een kinderwens, maar ja niet ongesteld en dan een kinderwens dat gaat niet echt lukken. Wij een afspraak gemaakt in het ziekenhuis en kreeg vervolgens de medicijnen Norprolac voorgeschreven. De eerste weken tijdens het gebruik van deze medicijnen was een hel. Maar al vrij snel had het zijn werk gedaan en de rode zee kwam weer om de hoek kijken. Ik ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te worden.

Mijn cyclus was wel de eerste maanden erg lang 37 dagen. de laatste keer was het 28 dagen zoals bij elk persoon waar de cyclus op juistheid is. Nu had ik 8 april jongstleden ongesteld moeten worden, maar tot op de dag van vandaag het nog niet geworden. Zwangerschapstesten gedaan, maar die waren negatief.

Nu zat ik te bedenken dat ik sinds bijna een maand op advies van iemand ook foliumzuur ben gaan slikken. Zou dit daarmee te maken kunnen hebben, dat ik daarom niet meer ongesteld wordt?

Ik moet helaas nog tot 22 april wachten dat ik eindelijk bij een gynaecoloog mag komen. Dit eindelijk voor elkaar gekregen door over te stappen naar een andere huisarts, want mijn eigen huisarts toen en de internist van het ziekenhuis bleven mij maar aan het lijntje houden.

Sorry dat het een heel verhaal is, maar ik ben erg onzeker over dingen en hoop hier meer te kunnen praten met mensen die hetzelfde hebben als ik, want tenslotte blijven mensen die niet hetzelfde hebben mij maar raar aankijken met mijn vragen.

Alvast heel erg bedankt
    miranda

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi Miranda, goed dat je even je hart lucht! Vervelend dat jij ook de prolactine waarde niet op het juiste level hebt. Voor zover ik weet heeft foliumzuur geen enkele invloed op je cyclus. Wat is nu je waarde van prolactine? Is er ook naar je schildklier bijv gekeken? Bij mij was dat namelijk ook niet in orde en kreeg daar medicijnen voor (die ik nu nog steeds moet blijven slikken). Mijn prolactine gehalte was erg snel gedaald met de dostinex en mocht toen stoppen. Waarschijnlijk zat er iets niet goed in de hypofyse. Wisselwerking van prolactine en schildklier etc. Hopelijk kunnen ze je gauw verder helpen! Ik had ook een beetje een onregelmatige cyclus, maar dat hoeft op zich niet zon probleem te zijn, als ie maar niet super lang duurt want dan heb je vaak geen eisprong

10. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Hoi miranda,

Ik heb zelf ook en macro prolactinoom. Weet ik nu sinds bijna twee jaar. Al die tijd heb ik geen natuurlijke menstruatie. Zelf loop ik nu bij de fertiliteit(via gyneacoloog) maar de internist heeft mij wel door verwezen omdat mijn prolactine gehalte normaal was maar menstruatie uitbleef. Tot opheden nooit geen natiurlijke menstruatie gehad en nu via ben ik bezig met hormoon spuiten om een eisprong te krijgen. Dit is helaas ook nog niet gelukt... Hoop dat je verder komt,je moet echt voor jezelf opkomen! Je bent bij hun ook maar een nummertje... Succes ermee, heb je nog vragen,hoor ik ze graag!

11. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi meiden,

hoe is het bij jullie allemaal? Hier gaat het goed. Net even lekker 2 weken op vakantie geweest met zijn 3-en. We hebben het rustig aan gedaan want de kleine houdt niet van haar autostoeltje :-S. Daarnaast verhuizen we vrijdag terug naar NL, lekker druk met pakken dus. Ben benieuwd hoe het zal gaan in het vliegtuig en ook met de jetlag. Hopelijk valt het mee. Kijk er in ieder geval naar uit mijn ouders te zien en zij misschien nog wel meer om ons te zien!

Ik voel me verder goed, geef nog volledige borstvoeding en heb het gevoel dat ik ongesteld ga worden binnenkort.

Nog ontwikkelingen Rantje? Ik hoop het zo! En groeit je buikje alweer lekker Billie? Alweer aan het werk Meis? Hoe gaat dat?Ik zie er al tegenop iig!

12. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Even een snelle reactke..reageer later uitgebreider. Maar ik groei goed ja. Morgen alweer 17 weken.
    Ja ben benieuwd hoe het werken gaat meis. En welkom terug usababy in nl. Wanneer moet je weer beginnen?

13. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Welkom terug usa, hopelijk alles goed verlopen met de verhuizing weer.

Hier nig altijd geen nieuwe ontwikkelingen. Frustrerend...

14. USAbaby

USAbaby Fanatiek lid

14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi! Weer terug inderdaad, gaat goed. Was wel even wennen in het begin, maar inmiddels is alles weer gewoon. Volgende week ga ik weer beginnen met werk, spannend hoor! Ik ben in de tussentijd ook nog van baan veranderd dus extra spannend. Onze kleine uk doet het super goed. Ze groeit snel en heeft al een lekker speklaagje. Donderdag voor het eerst naar het consultatiebureau. Ben benieuwd!

Wat ontzettend naar Rantje! Wel verhoogde dosis dus? Nog alternatieve plannen als dit niet aanslaat?

En Billie hoe gaat het nu? En Meis?

15. Lilly Fiene

Lilly Fiene Nieuw lid

30 mei 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,
    Soms lijkt je lichaam je te vertellen dat er iets niet helemaal klopt, ook al kun je er de vinger niet op leggen... Je gaat dan wat rondkijken op internet en zo kwam ik op dit forum terecht. Ik herkende eea en ben naar de ha gegaan. Mijn vraag: na 4 maanden zonder spiraal nog niet ongesteld. Ik ben een aantal jaar geleden al bij hem geweest met klachten over vocht uit tepels. Hij nam mijn vraag niet erg serieus en gaf aan dat ik over een jaar terug mag komen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden. Na wat aandringen toch op Prolactine laten prikken. Uitslag: 1,75. (Normaal tussen 0.2 en 0.5) ha: geen verhoorde waarde, dus in 2016 mag je weer terug komen. Ik voel me hier niet helemaal lekker bij. Wat denken jullie?

16. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Hoi lilly fiene

Ik zeg zeker verhoogd.
    Aandringen bij je huisarts op door verwijzen hoor... ik heb me ook weg laten sturen 14 jr geleden al nadat ik met pil begon.en ik wist het in mn achterhoofd ook (had weleens x iets in zhuis in wachtruimte iets herkenbaars gelezen) maar nooit iets mee gedaan omdat ik weggestuurd was) en nu ben ik al 2 jr en 3 mnd bezig om proberen zwanger te raken...wat bij mij dus kwam door een veel te hoog prolactine gehalte van 17,5...... ik zeg kom op voor jezelf! Succes ermee!

17. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    @usa ik zit nu op de hoogste dosis met prikken van hormonen. Vorige x leek dit aan te slaan maar ivm dat hun bang waren dat ik te hard ging hebben ze me terug gezet en toen gebeurde er niks meer. ..Nu zit ik na 5 weken eindelijk weer op deze dosering en is t dus wel spannend of het nu eindelijk een x tot eisprong gaat worden!

18. Lilly Fiene

Lilly Fiene Nieuw lid

30 mei 2015
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie Rantje.
    Heb telefonsich contact gezocht met m'n ha. Kreeg uitslag toen van assistente, en heb haar gevraagd naar de waardes en normaalwaardes. Ik zei toen: maar als dat de normaalwaardes zijn, dan is het toch verhoogd? Waarop zij zei dat ze er niets over kon zeggen. Dus gevraagd of ha mij kan bellen. Had een heel kort verhaal dat de waardes goed zijn en dat ik over een jaar terug mag komen. Conclusie; ik zoek een andere ha. Wellicht heeft mijn ha gelijk hoor, maar ik wil dan wel graag dat hij de moeite neemt om mij uit te leggen waarom verhoging in zijn ogen geen kwaad kan. Het irriteert mij zo dat ik niet serieus genomen wordt!
    OK als ik dit forum wat blijf volgen en mee klets? Volgende week naar m'n nieuwe ha. Hopelijk kan hij mij beter helpen.

19. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Ik loop zelf nu al driekwart jaar bij afdeling fertiliteit(onvruchtbaarheid) en zij zeggen ook een lichte verhoging kan wel snel verholpen worden dmv medicijnen maar dan nog vind ik dat je huisarts hier idd wel serieus mee moet zijn! Nooit verkeerd om een andere arts te laten checken! Mijn menstruatie bleef ook uit... Maar ik had dan ook wel extreem hoge waardes. De andere meiden hier hadden lagere....

Klets gerust mee , maar is niet heel actief meer hier. De andere meiden hun missie is gelukkig geslaagd met gezonde baby's!
    Veel succes bij je nieuwe arts!

20. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Hoi meiden,

Ik kwam per toeval hier terecht doordat ik een beetje aan het neuzen was. Ik heb zelf een prolactinoom vanaf mijn 16e en ben nu 29. Dus wel redelijk ervaren op dit gebied helaas. Ik was op mijn 16e ook nog nooit ongesteld geweest en had zo'n hoofdpijn dat mijn ogen zelfs letterlijk dichtgedrukt zaten. Mijn toenmalig ha nam het ook niet al te serieus en schoof het af op stress. Toen ik uiteindelijk last kreeg van epileptische aanvallen ben ik via mijn oom, die in Slotervaart zkh werkte, door de mri gegaan en wat bleek... Mijn waardes waren 18 keer zo hoog als het moest zijn. Omdat ik in Brabant woon werd ik terug gestuurd naar Elisabeth zkh omdat dit het neurologisch centrum is van nl waar ik mijn huidige endocrinoloog heb gekregen en die net specialisatie op gebied van prolactinomen had afgerond. Met medicatie was binnen no time alles redelijk op orde en werd ik gelukkig snel ongesteld,

Nu inmiddels 13 jaar verder en nog steeds onder behandeling. Wel wilde we graag kinderen en dus kreeg ik allerlei onderzoeken omdat je minder eisprongen zou kunnen hebben. Woensdag 20 mei gesprek gehad bij gynaecoloog en moest afgelopen dinsdag bloed laten prikken om te kijken of eisprongen wel op de rit zitten, dit omdat je moeilijker zwanger zou kunnen raken volgens haar. Donderdag telefonisch de uitslag gekregen dat progesteronwaarde er erg goed uitzag.
    'S middags test gedaan omdat iets in mij zei dat ik dit moest doen en gewoon zwanger! En dit letterlijk met 1 keer klussen omdat mijn hoofd er nog ff niet zo naar stond met al die onderzoeken.

Hoop dat dit jullie goede moed geeft

Deel Deze Pagina