Hallo allemaal, Een aantal weken geleden hoorde we dat ik pcos heb. Vandaag kwam daar een te hoog prolactinegehalte bij. Wat een shitdag. Het lezen van dit forum heeft me een beetje opgevrolijkt omdat ik veel dingen herken (haaruitval, gewichtstoename, depressief) maar ook omdat er succesverhalen tussen staan. Even een vraag: in dec 2011ben ik gestopt met de pil. Direct een regelmatige cyclus van 32 dagen. Tot een maand of 3 geleden. Mijn laatste cyclus duurde 50 dgn en nu zit ik ook alweer op 45 dgn. Is dit voor iemand herkenbaar. 17 okt een Mri scan en 23okt de uitslag. Afwachten maar!!
Ha Jess82, Vervelend dat je dan 2 dingen te horen krijgt waardoor zwanger worden niet vanzelf zal gaan! Gelukkig dat je hier inderdaad succesverhalen leest (heb je toch nodig om hoop te houden!!) en dat je ook herkenbare dingen leest. Je verhaal over je eerst regelmatige, maar nu onregelmatige cyclus herken ik niet. Ik wacht al ruim 14 maanden op mijn eerste menstruatie. Dus dat is weer een andere situatie. Weet je hoe hoog de waardes waren van je prolactine gehalte? En heb je al medicijnen voor de pcos? Sterkte met de MRI, ik vond het reuze meevallen! Tuurlijk is het geen pretje, maar vond het ook niet zo erg als ik had verwacht. Gewoon ogen dicht en jezelf denken op een zonnig strand! Sterkte alvast voor de 17e!
Welkom jess82, Je onregelmatige cyclus herken ik ook niet. Hier ook geen cyclus. Wel goed dat ze je onderzoeken. Ik vond de mri ook meevallen. Vond het alleen lang duren, kreeg op een gegeven moment te horen dat het nog 10 min zou duren, ben toen gaan tellen (moest wat). Oja, ik ben 1 van de succesverhalen. Was met medicijnen heeeel snel zwanger. Spannend allemaal he?!
hoi hoi goedenavond lieve meiden, hier even een berichtje van mijn kant. ben weer een aantal dagen aan het bed gelkluiserd, erg veel last van de maag en darmen.we van de week goed nieuws bij de gyn, ja het daalt!! onvoorstelbaar wat zo een klein pilletje kan doen. ze wilde de dosis niet verhogen omdat ik veel slaap. deze week geen dostinex kunnen nemen, hield niets binnen. hoop dat ik er volgende week weer mee kan beginnen.ook deze week wil ik gaan proberen wat minder domperidon te nemen wellicht dat het prolactine dan gaat dalen. ben zo benieuwd hoe ik mij voel en of ik dan wat kilos kwijt raak. @jess ik herken een onregelmatige ciclus wel toen ik alleen de pcos had. gebruikte toen geen domperidon dus neem aan geen hoog prolactine. was toen met de pil gestopt en was toen zeer onregelmatig. ben zelfs zwanger geraakt terwijl er geen menstruaties waren! er was toen wel kinderwens en had clomid gekregen echter was eerder zwanger voordat ik er mee was begonnen. daarvoor ook een paar keer clomid gekregen zonder menstruatie. nou meiden, ieder weer een goede week gewenst en lekker blijven mailen, ik vind het in ieder geval fijn om reacties te lezen en toch zo wat steun te krijgen! liefs delila
hejheeeeej naa lange tijd niet meer op de site te zijn geweest ben ik weer terug met goed nieuws... de prolactine waarden zijn helemaal op orde.. en heb verder geen klachten meer... alleen is er wel bijgekomen dat mijn schildklier te traag werkt, maar daar heb ik inmiddels mediciijnen voor.. nu hopen dat we wel zwanger worden en flink knutselen dus! hoe is het met de rest?
@ Delila, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt! Maar wel fijn dat je positief nieuws hebt gehoord over de dalende waardes! Maar voel je je nu al wat beter?? @ Mandie, ook al goed nieuws! Wat fijn dat de waardes nu goed zijn..en jij had ook al wel een regelmatige menstruatie? En fijn dat je ook meteen iets hebt gekregen voor de schildklier! En dan nu maar hopen dat jullie over een tijdje (maar het liefst zo snel mogelijk) een positieve test in handen hebben! En dan hebben we er gelukkig weer een succes-verhaal bij! Al lijkt het zo lang te duren voor mezelf....Begrijp me niet verkeerd hoor, want het is fijn als het bij anderen goed gaat. Maar ik gun het mezelf ook zo... Vandaag wel weer langs geweest bij de mesoloog en zij gaf aan nu wel met mijn hormoonhuishouding te kunnen gaan werken. Dus ik ben benieuwd! Niet dat zij mijn prolactinoom kan genezen, maar denk wel dat mijn lijf zo optimaal mogelijk kan worden gebracht om zo goed mogelijk om te gaan met de medicatie! Nou, fijne dag allemaal nog!
jaa idd ik herken het! normaal las ik zelf de suc6 verhalen van anderen dus ik snap precies hoe je je voeld... zo raar dat het ineens uit het niks alles weer oke is met de prolactine, ik begrijp het zelf ook niet.... heel erg bedankt voor de blijdschap ik hoop dat het met jullie ook snel beter gaat en dat jullie snel een positieve test in handen zullen krijgen! jaa idd alsje goed omgaat met de medicatie en je lichaam word optimaal gebracht dat is al een goeie stap in de richting.. beetje bij beetje komen we allemaal een stap verder jammer dat het alleen nie zo snel gaat als het normaal zou moeten... maar het geeft wel goeie hoop
Hallo Ladies, Heb alweer een tijd niets van me laten horen en gelezen. Gelukkig lees ik een aantal positieve berichten van jullie of gaat het rustig ( Te langzaam vaak ) z`n gangetje. Ik heb beetje in rollercoaster gezeten en nog steeds wel eigenlijk. Mijn hormoonwaardes waren goed en toen afwachten wat er was. Bleek geen PCOS te hebben en iets anders wisten ze eigenlijk ook niet. Dus ik zou gaan starten met clomid om de boel op te wekken. Ik moest wel perse een zwangerschapstest doen..dus dat deed ik. Helemaal gedachteloos pakte ik 5min later dat ding en dacht ineens,, he zie ik nou een streep heel licht?! Moest goed kijken, maar hij stond er. Natuurlijk nog een test gedaan en ja hoor...nu blijk ik zwanger..ik ben het spoor bijster! Heel leuk natuurlijk, maar ook heel gek en onwerkelijk. Donderdag kijken hoe ver ik ben, waarschijnlijk net 4 weken pas... Zo zie je maar, zit je al een beetje in de MMM...gebeurt er dit..na 10 maanden geen menstruatie!! Voor mij betekent dat dat ik jullie ga verlaten, ik kan jullie geen hoop bieden doordat ik in precies dezelfde situatie zit, maar wel dat als je het niet verwacht en bijna ónmogelijk' is, het toch ineens kan gebeuren! Ik wil jullie ontzettend bedanken voor de lieve berichtjes en het meedenken en luisterend oor! En tot slot wens ik jullie allle sterkte, succes en geluk dat het bij jullie gauw helemaal goed gaat! Liefs, Happy2012
@happy, ik heb je al een pb gestuurd maar nogmaals van harte gefeliciteerd! Lekker genieten van je zwangerschap. @mandytukker, wat een goed nieuws. Hoop dat je nu snel zwanger mag worden. @billie, ik snap wel dat het allemaal zo lang duurt en dat dat heel vervelend is. Maar je prolactinoom kan ook weer gaan groeien als je nu zwanger zou worden, met eventuele gevolgen voor jezelf. Je mag tijdens je zwangersschap ook geen medicijnen slikken, uitzonderingen daargelaten. Eerst moet je lichaam "genezen" en dan komt het wel goed, daar ben ik van overtuigd. Het gaat allemaal de goede kant op, maar je wachten zal worden beloond. Het is alleen voor veel mensen heel vanzelfsprekend, het zwanger worden, en voor ons ligt dat anders. Dat kan soms best moeilijk zijn. Als er iemand in mijn omgeving zwanger werd, was ik superblij voor diegene, maar ergens deed het me wel verdriet. Zij wel, wanneer ik? Maar zolang je waardes nog zakken, gaat het de goede kant op. Ik blijf net zolang met je schrijven tot je zwanger bent . @delilah, het is ook weleens lekker om ff van je af te schrijven en te lezen wat de ervaring van anderen is. Wel vervelend dat je zo aan het bed gekluisterd was, gaat het nu weer wat beter? Lekker dat de medicijnen zn werk doen, wat is je vervolgafspraak? Hier gaat alles lekker. Nog steeds geen menstruatie, terwijl over een weekje die kleine alweer 5 maanden is. Wij rekenen er niet op dat het nog gaat komen en dat ik weer gewoon onvruchtbaar ben. Aan de ene kant wil ik weer aan de medicijnen, aan de andere kant niet. Ik voelde me beter met medicijnen, alleen moet ik dan nog zolang aan de medicijnen blijven. Het onderdrukt de hyperprolactimide, maar lost het niet op. Ben nu 30 en moet dan zeker slikken tot de overgang, ben er nog niet over uit. Wordt vervolgd....
Happy2012; je hebt je naam eer aan gedaan! Voor jullie is het zeker een happy 2012! Gefeliciteerd met dit goede (en bijzonder onverwachte!) nieuws! Maar moet je wel eerlijk zeggen...ik dacht wel weer; weer eentje. Toch dat jaloezie gevoel en dat terwijl ik je niet eens ken! Hoe gek! Maar ik hoop echt dat alles goed mag gaan en dat jullie een heel mooi en gezond kindje mogen krijgen! Vmb1981; ik vind het heel fijn wat je tikt. Het is zo waar wat je zegt. Allereerst mijn gezondheid nu en de angst dat er iets in mijn hoofd zit wat er niet hoort wat grote gevolgen kan gaan hebben voor een eventuele zwangerschap, maar ook wat mijn lijf doet nu het zoveel medicijnen binnen krijgt. Mijn gezondheid staat voorop! En lief dat je zegt dat je met me blijft schrijven...want zo langzamerhand wordt het klets-groepje wel heel klein! Gelukkig wel doordat zij goed nieuws hebben! En dat is iets waar ik me ook aan optrek. Als het met hun allemaal goed afloopt, waarom bij mij dan niet?? Ik begrijp ook wat je zegt over de medicijnen. Ook ik weet dat ik ze moet blijven slikken tot de overgang. En ik ben 27, dus dat is ook nog zeker een hele tijd! Maar goed, het zou misschien ook kunnen dat je lijf het zelf goed oppakt? Maar het feit dat je nog geen menstruatie hebt zegt waarschijnlijk al een hoop! Heb je nog controles binnenkort??
Hallo dames, Hier net terug van een heerlijk weekendje centerparcs. We hebben genoten! @billie, nee ik heb dus helemaal geen controles. Ik liep bij de gyn omdat ik dus niet zwanger raakte (duh) en die constateerde dat mn prolactine gehalte te hoog was. Medicijnen gekregen, zwanger geraakt, bevallen en dat was het. Ik snap wel dat mijn hoge prolactine gehalte niet het probleem van een gyn is, maar ik weet dus verder niks. Kreeg het advies om maar weer aan de pil te gaan. Maar daar is het probleem niet mee verholpen. Inmiddels is mijn prolactine gehalte vrees ik nog hoger, aangezien ik nu bijna continue vocht uit mn tepels heb en dit voor de zwangerschap alleen had bij knijpen/ drukken. Waar loop jij dan onder controle, de endocrinoloog? Ik heb ook begrepen dat je schildklier ook anders kan werken bij een te hoog prolactine gehalte, ben je daar ook op onderzocht? @delilah, hoe is het nou met jou? Gaat het inmiddels weer wat beter? @jess82, hoe was de scan? En de uitslag? @mandytukker, je hoort wel vaker dat schildklierproblemen en een te hoog plolactinegehalte met elkaar te maken heeft. Je schildklier wordt aangestuurd door je hypofyse en daar komt ook een te hoog prolactinegehalte vandaan. Wel goed dat ze het hebben ontdekt en dat je nu medicijnen krijgt. Misschien een brutale vraag, maar had je ook last van overgewicht of ineens een fors gewichtstoename? Ik hoor snel weer van jullie. x
hoi hoi lieve meiden hier een denk ik laatste bericht van mij. ik blijf denk wel meelezen en mocht ik advies kunne geven reageren. de afgelopen 3 weken geen domperidon meer gebruikt om te kijken hoe ik mij zou voelen en daarna bloed prikken. welnu het zijn weken geweest van angst, niet de deur uit durven omdat ik bang was flauw te vallen.darmen die door mn lijf renden, zweten en misselijk. ben vorige week maandag kruipend naar de ziekenhuis gegaan voor bloed afname. woensdag contact met de huisarts en de prolactine was laag! ook de schildklier en de progesteron was goed. alleen de oestrogeen was nog steeds erg laag dus ga maar weer naar de gyneacoloog. aan de andere kant kan ik niet zonder de medicicijnen wat in houdt dat de bloed waardes weer gaan veranderen. merk de afgelopen week ook steeds meer vocht vast houden en een opgeblazen gezicht. maar goed heb de afspraak met de endo af kunnen bellen, in ieder geval geen prolactinoom want was daar wel een beetje bang voor... ga nog wel naar care for woman om te kijken wat ze aan het gewicht kan doen. ik wens jullie allen veel kracht toe met het hoge prolactine en dat jullie snel zwanger raken! het is een getob als je lichaam niet doet wat je zou willen dat het doet. ik ben dankbaar dat ik mee mocht kletsen op dit forum en zo een beetje steun kon krijgen! groetjes delila
Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Mijn waardes zitten onder de 1! (weliswaar 0,99 maar toch..de magische grens is doorbroken! haha) De arts vond het wel hardnekkig, dus stap ik vanaf morgen over naar Dostinex. Dus ben benieuwd! @ vmb1981; snap dat je dan inderdaad geen controles nu meer hebt. Maar het is misschien wel goed om toch weer eens langs de arts te gaan. Mijn arts gaf vanmiddag aan dat mensen soms stoppen met de medicatie, maar dat je op een gegeven moment last kan krijgen van je zicht! En dat wil je ook niet! Maar misschien heb je geen prolactinoom, maar als het er wel zit wil je dat neem ik aan ook wel weten?? Ik loop inderdaad bij een endocrinoloog. En in het begin is inderdaad alles getest (wel 6 buisjes bloed en ook nog apart urine in moeten leveren) maar gelukkig was de schildklier en alle andere aspecten in orde. Dus nu lijkt het alleen maar om de prolactinoom te gaan....maar ja....dat vertrouwen heb ik nog niet helemaal! En delila, fijn dat de waarde van de prolactine laag was! Maar wat heb jij je ellendig gevoeld zeg. Jij ook veel sterkte nog! Nou, dat was weer even mijn update...stiekem hoop ik nog steeds op een menstruatie dit jaar. Maar de dagen gaan maar voorbij...Toch blijven we positief! Al is dat soms zooooo moeilijk! Fijne avond nog!
Hey Delila, Fijn dat je prolactine nu goed was. Vervelend dat je je zo rot voelt steeds, hoop dat er ook voor jou snel de oplossing komt waardoor je weer gewoon lekker in je vel zit. Succes en lees lekker mee als je er behoefte aan hebt. @billie, ik heb geen prolactinoom, heb al een mri gehad en was gewoon schoon. Ik heb hyperprolactinemie, met andere woorden, mijn hypofyse maakt dus altijd te veel prolactine aan. We hadden gehoopt dat het na de zwangerschap wat zou stabiliseren, omdat je in de zwangerschap megaveel prolactine aanmaakt en dit zakt na je zwangerschap ( en evt borstvoeding ) weer naar normale waarden. We hadden gehoopt dat het bij mij dus ook naar normale waarden zou zakken, maar helaas. Daarom nog steeds twijfel wat ik nu moet doen. Lekker dat jij nu eindelijk onder de 1 zit, het gaat de goede kant op. Dostinex heb ik ook geslikt. Hoeveel moet jij slikken. Wel spannend voor je, nu er zo een dalende lijn in zit. Ik hoop dat de dostinex nog beter gaat aanslaan en je nog voor het einde van het jaar je menstruatie hebt. Hou me op de hoogte he?! xx
Hoi dames, Na een tijdje alleen mee te hebben gelezen, wil ik ook graag aansluiten met mijn verhaal. In juni 2010 ben ik gestopt met de prikpil vanwege de kinderwens. Nu weet ik dat het lang kan duren voordat je cyclus opgang komt met de prikpil dus daar hadden we ook rekening mee gehouden. Toen in oktober vorig jaar er nog steeds geen menstruatie plaats had gevonden, ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoeken. In de baarmoeder was alles gewoon in orde dus moest ik door naar de fertiliteitspoli waar ik in januari terecht kon. Uit bloedonderzoek kwam een lichte verhoging van de prolactinewaardes voor dus kreeg ik Norprolac voorgeschreven en de melding dat ik eerst 10 kilo af moest gaan vallen voordat ze uberhaupt verder iets voor mij zouden gaan doen. Ook het zaad van mijn vriend is voor de zekerheid onderzocht en dat was allemaal prima. In april teruggeweest voor controle en toen werd er ook een MRI uitgevoerd. Daaruit kwam naar voren dat er een zeer kleine prolactonoom aanwezig was maar dat het prima te regelen zou zijn via de Norprolac. Vervolgens in juni nog een controle gehad en de opmerking gekregen dat ik niet eerder me hoefde te melden dan wanneer die kilo's eraf waren. Dus enigszins met een mond vol tanden ben ik weer naar huis gegaan. Inmiddels zijn we nu 10 maanden verder, een enorm onregelmatige cyclus en nog steeds niet zwanger. 10 kilo afvallen doe je niet van de een op de andere dag en tuurlijk snap ik dat overgewicht invloed heeft op je cyclus maar je maakt mij niet wijs dat dit de enige reden kan zijn. Er zijn genoeg vrouwen met overgewicht die wel zwanger kunnen worden. En ja ik heb een goede reden om af te vallen maar het is zwaar en je doet het niet van de ene op de andere dag. Ook ik vind het lastig als de één na de ander in mijn omgeving verteld dat ze zwanger is. Het doet pijn als je dat te horen krijgt terwijl je zelf ook die wens hebt en het niet wil lukken. Moest het even van me afschrijven en ik begrijp jullie gevoelens volledig!
Dag Essiej82, Welkom hier bij ons clubje...helaas had je je hier natuurlijk liever niet moeten melden! Maar het kwijt kunnen van je verhaal/vragen kan je toch af en toe een goed gevoel geven! Jij hebt dus sinds het stoppen van de pil ook geen menstruatie gehad? Was je in die tussentijd al wel een keer naar de arts geweest of was oktober vorig jaar je eerste bezoekje bij een dokter? En je schrijft dat je een lichte verhoging had, weet je ook nog hoeveel? Wel fijn dat het bij je vriend wel alles goed is! En hoe hoog is je dosis Norprolac nu? En hoe hoog is je prolactine nu? Maar dat afvallen..ik kan me voorstellen dat dit erg lastig is. Een vriendin van mij (met overgewicht) is van het weekend bevallen van een zoontje. Dus ja, je kan zeker wel zwanger worden als je te zwaar bent. Dat kan zeker niet de reden zijn! Het kan allemaal helpen, maar het zal allemaal een combinatie van factoren zijn denk ik. En dat je schrijft over dat iedereen om je heen wel 'zomaar' zwanger wordt..Of je ziet weer iets op facebook, of op een verjaardag..overal om je heen gaat het over zwanger zijn, baby's en kinderen. Dat is zo verdrietig..ik kan er ook soms heel slecht tegen en kan dan daar zo'n rot gevoel bij hebben. Nooit gedacht dat we ooit in deze situatie terecht zouden komen! Dat het een wonder is wisten we wel, en we waren ook echt niet naïef over het 'nemen' van kinderen....maar dit. Dan nog even een update van mijn kant; de Dostinex is echt heel fijn! Ik merk dan nu toch wel dat de Norprolac toch wel veel invloed had, maar daar wen je dan toch ook weer aan. Maar ik vind dit heerlijk! Nu ook maar hopen dat het goed zijn werk doet. Wij hebben ook mijn man laten onderzoeken en zijn zaad is gelukkig in orde. Toch wel heel fijn om dat te horen. We zijn toch wel een beetje onzeker geworden over wat je opeens kan mankeren. Maar gelukkig hebben we dat in ieder geval niet. Meiden, fijn weekend allemaal! Liefs
Ach ja, ik ben allang blij dat ze gevonden hebben wat het is. Door de prikpil ben ik 3 jaar niet ongesteld geweest dus het verbaasde mij niks dat het zo'n 1,5 jaar zou duren voordat het weer op gang zou komen. Oktober was mijn eerste bezoekje aan de huisarts en die verwees me door naar de gynaecoloog en die verwijs me weer door naar de fertiliteitspoli. Geen idee wat mijn waardes waren, heeft de arts me eigenlijk nooit verteld. Het enige wat ze me melde was dat het iets verhoogd was en dat ik af moest vallen, dat was de standaard riedel die ik elke keer te horen kreeg dus ik was er ook wel redelijk klaar mee. Ik gebruik dagelijks 75mg Norprolac. Ben het met je eens dat het een combinatie van factoren zal zijn, kan me echt niet voorstellen dat het alleen door overgewicht komt. Enige waar ik me momenteel een beetje "zorgen" over maak is dat mijn zicht binnen een jaar tijd verslechterd is. Vorig jaar december had ik een oogmeting en een nieuwe bril gekregen. Vervolgens zag ik steeds wazig dus heb ik in juli opnieuw een oogmeting laten doen, bleek dat mijn cilinder met 0,75 achteruit was gegaan bij 1 oog. Ook heb ik vaker last van hoofdpijn. Misschien een gekke gedachte maar kan dit niet gerelateerd zijn aan die prolactinoom? Toen ik mijn fertiliteitsarts hierop aansprak zei ze dat je geen last van je ogen kon krijgen van de Norprolac maar wat als het niet door de Norprolac komt maar door die prolactinoom die misschien wel gegroeid kan zijn. Dit is even hardop denken maar denk niet dat dit heel raar gedacht is. Ja het "krijgen" van kinderen is een wonder, zo blijkt maar weer! Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart en vind het fijn om jullie verhalen te lezen en mijn verhaal te kunnen delen. Is Dostinex een zelfde soort middel als Norprolac? Allen een fijn weekend! X
Hey allemaal, @billie, fijn dat je je zo lekker voelt met de dostinex. Nu hopen dat je prolactinegehalte rap naar beneden gaat. Wanner moet je weer prikken, ben best nieuwsgierig. Ikzelf heb het maar een paar maandjes geslikt, maar ik voelde me ook echt goed toen ik het slikte. Had meer energie ( maar kan ook tussen mn oren zitten ). @essiej, ik vind dat ze je echt niet netjes behandelen hoor. Hoe lang slik je nu norpolac en wat nu verder?? Meestal groeit je prolactinoom niet meer als je aan de medicijnen slikt. Maar moet je nog een keer bloedprikken voor je waardes? Voel je je zelf wel lekker bij de arts die je hebt? Hier alles zn gangetje. Nog steeds twijfel, lijkt wel of ik de stap niet durf te zetten om naar de dokter te gaan. Ziva was gister alweer precies een half jaar oud. Maar voel nog steeds de spanning die ik had voor ik zwanger werd, alleen nu voor jullie. Leef echt met jullie mee, die onzekerheid, bah. 2013 Wordt wel jullie jaar hoor!! *knuff*
@ Essie; ik snap dat je je inderdaad niet meteen zorgen maakte als je als zo'n tijd niet meer ongesteld was. En je wil natuurlijk ook niet ongeduldig overkomen! Maar zo ondertussen wordt ons geduld wel enorm op de proef gesteld. Jammer dat je niet weet hoe hoog je waardes waren, dan weet je ook niet echt of je iets verhoogd zit of heel erg te hoog! Ik vind het wel fijn om een richtlijn te hebben waar ik nu zit en waar ik uit moet komen. Toch een soort houvast. Maar om alleen te horen dat je moet afvallen is zo lastig! Lukt het ondertussen wel een beetje? Zeker deze periode lijkt me dat erg lastig! Heb je veel last van de Norprolac of valt dat mee? En wanneer moet je weer terug voor controle? Over het stukje van je zicht schrok ik wel een beetje. Ik heb een oogtest gehad, omdat het bekend is dat mensen met een prolactinoom ook last kunnen krijgen van hun zicht. De tumor zit namelijk vlakbij je oogzenuw en hij hoeft niet eens zo heel groot te zijn om al invloed te hebben op je zicht. En dat dit niet door de Norprolac komt kan wel kloppen, maar die prolactinoom kan hier zeker wel invloed op hebben!! Daarom mag ik nu niet eens zwanger worden van de arts, omdat anders de prolactinoom dusdanig kan gaan groeien dat ik gedeeltelijk of geheel mijn zicht verlies! Ik heb het zelf op de MRI gezien hoe dicht het er bij kan zitten, dus ik zou als ik jou was hier zeker werk van maken! En in ieder geval om een oogtest vragen in het ziekenhuis. Ik heb in de afgelopen tijd ook wel gemerkt dat je echt wel mondig en vasthoudend moet zijn om bepaalde dingen te regelen en te vragen! Het gaat om jouw lijf en dat moet serieus genomen worden! Ik vind het ook heel fijn om hier af en toe even te kunnen kletsen met lotgenoten. Mensen in onze omgeving leven heel erg mee, maar toch is het zo anders om met mensen te praten die precies weten wat je meemaakt. Dan hoef je niet alles uit te leggen. Dostinex is inderdaad een zelfde middel als Norprolac, maar dan zwaarder. Omdat de arts vond dat mijn waardes te langzaam aan het zakken waren heb ik dit nu gekregen. Misschien dat bij de komende test de waardes wat omhoog zijn gegaan omdat de dosering niet helemaal gelijk is aan de Norprolac (ik slikte 4 pillen per dag) maar dat zie ik dan wel weer! Maar ik voel me er in ieder geval heerlijk bij! En ook maar 2 keer in de week slikken is ook wel fijn, voelt toch alsof je dan minder medicijnen binnen krijgt! haha.. @ vmb1981; goed om te horen dat jij je ook goed voelde bij de dostinex. Ik moet 2 januari prikken en 14 januari de uitslag. En echt lief dat je zo mee leeft! Mooie naam heeft je dochtertje trouwens! En ik snap dat het heel lastig is om weer naar de dokter te gaan. Ik heb ook gehoord dat het eventueel zou kunnen dat je lijf het zelf weer wel goed kan gaan regelen qua prolactine, maar je hebt nog steeds geen menstruatie?? Dat is dan misschien wel weer een teken dat het (iets) verhoogd is. En die hoop voor 2013...dat hoop ik ook! Maar ben toch een beetje gereserveerd..ik hoopte in 2012 ook weer ongesteld te worden en dat is ook niet gebeurd! Dus ik stel dat eerst maar als doel; menstruatie in 2013 en een kleinere (of verdwenen!) prolactinoom! Liefs
Ik moet heel even wat kwijt hier...want ik heb gisteren gehoord dat mijn zus gaat stoppen met de pil. Zij heeft jarenlang geen kinderwens gehad, maar nu begint het toch te kriebelen. Zij en ik hebben echt een hele goede band en we zijn echt beste vriendinnen! Het doet haar ook pijn om mij dit te vertellen en de kans is nu eenmaal ontzettend groot dat zij nu eerder zwanger zal zijn dan ik... Dat mijn ouders nu wel eerder opa en oma worden, maar niet van het kindje dat wij al zo lang willen..dat andere mensen straks medelijden gaan hebben dat mijn zus al wel zwanger is en ik nog steeds niet...dat ik straks met haar leuke spulletjes ga kopen, terwijl ik dat zo graag samen voor mij had gedaan. Ik heb het er even heel moeilijk mee...zij kunnen al gaan beginnen, terwijl wij maand na maand geen kans maken. En juist bij haar die jaloezie voelen voelt zo erg!! Dat wil ik niet, maar dat is toch al gebeurd. Wat is die pijn voelen toch erg. Zou zo graag willen weten hoe lang nog......maar ja.....