@billie, het is logisch dat je je nu rot voelt en jaloers. Ik weet precies wat je nu meemaakt. Ik kreeg in augustus te horen dat ik "onvruchtbaar" was en in oktober kregen we het nieuws te horen dat m'n broertje en schoonzusje papa en mama zouden worden. Tuurlijk had ik m'n ouders graag hun eerste kleinkind geschonken, ben ook de oudste thuis, dus voelde logischer. Dat gevoel raak je pas echt kwijt als je zelf zwanger bent. Je zal altijd een *dit wil ik ook* gevoel hebben, bij je zus of bij iemand anders. Het is wel fijn dat je zus heeft verteld dat ze gestopt is met de pil, dan is de schok niet zo groot als ze straks zwanger is. En geloof me, je zal straks intens van je nichtje of neefje gaan genieten. *dikke knuf*
Hey Billie, Hoe is het nu met je? Niet bij de pakken neer gaan zitten hoor, we hadden afgesproken dat 2013 jou jaar zou worden, deze afspraak staat nog steeds!! xxx
Ha vmb1981, bedankt voor je lieve reactie. Het gaat nu wel weer goed met me m.b.t. het nieuws van mijn zus. Maar het gaat met vlagen. Als ik er aan denk dat zij straks dat leuke nieuws gaan vertellen vind ik het soms echt heel erg, maar soms ook weer een heel leuk idee! Dus dat schommelt nog een beetje. En ik hoop dat 2013 een mooi jaar gaat worden, nog niet eens zozeer een zwangerschap (wat ik wel hoop!) maar eerder die menstruatie. Ik hoop zo dat mijn cyclus op gang gaat komen zodat ik dan hopelijk in 2014 wel mama ga worden! Maar goed..eerst de feestdagen..ik zie op tegen het woordje 'gelukkig' nieuwjaar. Want ondanks dat ik zoveel mooie dingen heb is dat ene gemis nog zo groot waardoor het geluk nog niet compleet is... Maar ja, ik geniet ook hoor! Maar die donkere wolk hangt steeds boven mij/ons. Ga jij nog wat leuks doen met de feestdagen?? Veel plezier en nogmaals bedankt voor je medeleven op afstand! xxx
Hey Billie, De feestdagen zijn weer achter de rug. Ziva is ziek geweest en kon s'nachts amper slapen, ik dus ook niet. M'n meisje knapte na een weekje op, toen kreeg ik het. Thuis zijn we aan het verbouwen, dus alles een beetje dubbelop. Mijn kleine meid wil geen klein meisje zijn. Vorige week besloot ze te gaan staan en drie dagen geleden begon ze met kruipen. Ze is nog geen 7.5 maand en dus erg vlot overal mee. Ach, laat haar de wereld maar verkennen. Hoe voel je je nu je dostinex slik. Heb je het idee dat je je er beter mee voelt? Wanneer mag je weer bloedprikken? Ergens hoop ik een beetje dat je eerder zwanger bent dan je zus. Niet dat ik het je zus niet gun hoor, maar jij bent al zoveel langer bezig. En als jij dan zwanger bent, dan mag zij zwanger worden, zodat jullie tegelijk zwanger zijn. Dat zou wel heel speciaal zijn. (dromen mag he). Wat nu het belangrijkste is, is dat je gewoon ongesteld wordt. Dan kan je weer hoop koesteren en kan jezelf "moeite" doen voor een kleine, nu moet je maar afwachten. Snap dat je daar echt moedeloos van wordt. Maar zolang je prolactine gehalte blijft zakken, moet je geloven in een goede afloop. Dikke knuffel
Hoi hoi, Hier ook iemand met een prolactinoom. Ik ben erachter gekomen toen ik gestopt was met de pil om zwanger te raken en maar niet ongesteld werd. Na onderzoeken bleek ik een prolactinoom te hebben. Eenmaal aan de dostinex, in januari gestart, werd ik in maart ongesteld en was ik in april zwanger. In de tussentijd is onze dochter alweer 4 jaar, dus het is al even geleden, maar nog steeds leef ik met het prolactinoom. Ik slik wekelijks dostinex en sta onder controle bij de gyn, neuroloog en oogarts. Om het jaar moet ik door de mri en om het jaar op controle voor mijn ogen en elk jaar langs de gyn en mijn bloed laten prikken op prolactinewaarde. Ik moet bekennen dat ik eigenlijk in aug terug op controle moest, maar ik dit tot nu toe nog niet heb gedaan. Ben daar een beetje laks in. Misschien ook, omdat er geen kinderwens meer is bij ons. En slik dus ook al even mijn medicatie niet meer, omdat ze op zijn en ik een nieuw herhaalrecept moet hebben, maar ik merk wel dat ik aankom in gewicht, mijn hoofdpijn weer wat vaker op komt zetten en mijn cyclus weer in de war is. Dus ik moet hoog nodig een afspraak gaan maken. Daarnaast heb ik tijdens de zwangerschap de dostinex ook moeten gebruiken, dus had ik regelmatig controle bij de gyn. Maar helaas kon ik door het dostinexgebruik geen bv geven. Ook heb ik tijdelijk de medicatie gebruikt die anderen van jullie gebruiken, maar daar had ik echt enorm last van, moest deze op mijn vrije dag innemen en was dan bijna de hele dag duizelig. Ik hoop dat de meiden met een zwangerschapswens heel snel zwanger mogen worden.
Hoi Taby, welkom hier. Fijn dat je kinderwens in vervulling is gegaan, geeft de meiden hier moed. Zijn bij jou ook je schildklierwaardes gecheckt? Het aankomen in gewicht is voor velen hier herkenbaar, ook voor mij. Ben ook ontzettend moe en futloos vaak. Ik heb ook dostinex geslikt en had er geen bijwerkingen van. Lijkt me vervelend als je steeds zo duizelig bent van de medicijnen. Misschien wordt het toch wel tijd voor je check up, aangezien er toch iets in je hoofd zit wat er niet hoort. En als het groter wordt, kan je straks allemaal problemen erbij krijgen waar je niet op wacht. Laat het ons weten.
Hoi hoi, Er zijn bij mij nog nooit schildklierwaarden gecheckt, maar ik zal het wel vragen bij de controle. Wie weet wel handig. Ik slik nu dostinex wat goed gaat, gelukkig geen last van bijwerkingen.
Nou, het is weer even geleden dat ik mijn update heb geplaatst. Afgelopen maandag heb ik weer (telefonisch) contact gehad en resultaat gekregen van mijn bloedwaardes; wederom 0.99. Nu ben ik van medicatie gewisseld, dus ik slikte niet dezelfde dosering en daardoor had de arts zelfs een lichte stijging verwacht. Hetzelfde getal is dus eigenlijk positief. Ik heb 28 januari mijn tweede MRI en dan 30 januari de uitslag. Hoewel het geen prettig onderzoek is, kijk ik er toch naar uit. Ik hoop zo te horen dat de tumor kleiner is geworden! Of misschien wel weg! Maar op dat laatste reken ik nog niet hoor. Heb nog steeds lichte melkproductie als ik in mijn borst knijp. Is nu alleen nog rechts, links niet meer. Maar om van Taby te horen dat zij ook een kindje heeft kunnen krijgen geeft me dat weer moed. Al denk ik wel; ik sta nog steeds aan die 'andere kinderloze-kant.' Hoe hoog waren jouw prolactine waardes?? Weet je dat nog? Helaas ben ik nog steeds niet ongesteld, dus dat jij al zo snel je menstruatie terugkreeg ben ik wel een beetje jaloers op hoor! Ik denk soms wel eens dat ik helemaal niet meer ongesteld kan worden! Heb ook nog steeds totaal geen tekenen..het leek de vorige keer of ik wel een beetje rekbaar slijm had..maar ik dacht eerder ook wel eens dat ik wat tekenen had (afscheiding, buikpijn) maar nee..allemaal vals! Nou goed...ik zal mijn resultaat de 30e neerzetten....en misschien tussentijds ook nog even wat neerzetten als ik zenuwachtig ben!! Want dat zal wel gaan gebeuren. Liefs!
Hey Billie, Ik snap helemaal dat je naar je mri uitkijkt. Hij zal zeker niet weg zijn, dan zou je prolactine gehalte waarschijnlijk wel lager zijn geweest. Je gehalte zal nog wel iets naar beneden moeten om weer te gaan menstrueren. En als je het wordt, zal je het waarschijnlijk wel voelen ook. Ik had die eerste keer echt zoveel pijn, ik herkende het ook totaal niet als ongi pijn. Pas toen ik de dag erna bloed zag, ging er een lampje branden. Hier ook nog steeds geen menstruatie, Ziva is nu 8 maanden. Wel de knoop voor mezelf doorgehakt om het verder te laten onderzoeken, ik heb altijd nog de keus om aan de meds te gaan. Mocht ik je niks meer van je horen, heel veel succes met de mri en ik duim voor een goede uitslag. xx
Haii, Ik ben bij dit topic gekomen omdat vmb1981 had gereageerd op mijn topic. Was een beetje van slag wat ik allemaal las over prolactine. Had er echt nog nooit van gehoord. En ben naar wat google resultaten maar gestopt met lezen, omdat ik er bang van werd Morgen eerste afspraak bij de gyn. Ben heel benieuwd wat de bedoeling is en wat er besproken gaat worden? Kunnen jullie mij miss vertellen wat er bij jullie eerste afspraak werd verteld/gedaan? Billie85, spannend je mri scan. Is dat alleen een mri scan dat je met je hoofd erin moet? Heb ooit een mri gehad van mn hoofd via de kno arts met holte onstekingen.
Hoi troela, Eerste afspraak is een intake. Ze gaan je vragen stellen en je krijgt een inwendig onderzoek. Ook zal je waarschijnlijk weer bloed moeten prikken. De uitslagen krijg je later pas. Het stelt niet zoveel voor eigenlijk. Ook zal je man/ vriend een zaadonderzoek krijgen. Tenminste, zo verliep het hier. Maar heb gelezen dat zo een eerste intake wel bij iedereen ongeveer hetzelfde verloopt. Laat je niet gek maken door de dingen die je leest. Onthou gewoon dat wat het ook is, het is niet iets heel ernstigs. Ik moest tot aan mn middel in het mri apparaat, je krijgt ook een vloeistof ingespoten, onderzoek duurt een half uurtje ongeveer. Laat je ons weten hoe je gesprek is verlopen? X vmb1981
Heb idd inwendig onderzoek gehad. Eierstokken zagen er prima uit. Kon links moeilijk vinden met wat duw werk op mijn buik kwam ie te voorschijn Moet nog een keer bloedprikken na 11u, vorige keer ervoor gedaan en dan is hij dus hoger. Er stonden geen waardes alleen iets verhoogd, Dus daar maken zij zich niet zo druk om. Ook prikken op schildklier, stond wel in doc dat die toen goed was. Omdat ik snel zwanger raak denken ze niet aan vruchtbaarheidsproblemen maar willen wel een chromosoon onderzoek doen ivm herhaalde miskramen. Moet ook naar een dietiste om een aantal kilo kwijt te raken en de hoop dat ik een mooie cyclus krijg. Al ben ik nu wel ongi aan t worden op dag 31 Over 4weken moet ik terug komen bij de gyn en krijg ik weer een echo en weegmomentje
Hoi meiden, even een korte update van mij; ik heb afgelopen maandag weer de MRI gehad. Dit keer een stuk minder zenuwachtiger, omdat ik nu toch wist wat er ging gebeuren. En ik lag daar ook een stuk vrolijker, omdat we zondagavond gehoord hebben dat we een pup gaan krijgen!! Zo super gaaf!! Daar stonden we al bijna een jaar op de lijst, dus ook daar hadden we geduld voor nodig. En dan zeggen nu mensen; ach..dat doe je zeker als compensatie omdat jullie nog geen kindje kunnen krijgen? En dan zeg ik met een mega smile: nee hoor, ik wilde eerder een hond dan een kind! hahaha.. Dus we zijn hier heeeeeel erg blij mee en moet zeggen dat zo'n opkikker mij wel helpt hoor! Maar goed, vanmiddag om 16.30 de uitslag van de scan. Toch spannend, want wat nou als de tumor niet kleiner geworden is??? Of dat er bij andere hormoon-waardes andere dingen gevonden zijn..Pfff..kriebels in mijn buik. Ik hou jullie op de hoogte! Liefs
@troela, fijn dat ze niet denken aan een vruchtbaarheidsprobleem. Moet je veel af vallen, of is het wel te doen? Lijkt me heel vervelend dat je zwangerschappen steeds uitlopen op een miskraam. Elke keer de blijdschap en dan de teleurstelling. Hoop dat je snel een plakkertje krijgt. Ben ook benieuwd naar de uitslag van je onderzoek. @billie, spannende dag voor jou vandaag!!!! Hoop zo dat je prolactinoom nu geslonken is. En wat leuk, een puppy. Wat voor ras is het? En idd, wat afleiding is ook wel goed voor je. Door stress wordt je prolactine waarde ook wat hoger, en dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Eigenlijk wel een rare opmerking, een hond kan een kind niet vervangen. Maar het is natuurlijk wel een leuke aanvulling in je leven. Ik ga voor je duimen dat de uitslag goed is en wacht met smart op een bericht van je. xxx
Daar ben ik weer! Met super, super nieuws!!!! Want de arts heeft verteld dat de prolactinoom van 12 mm nu nagenoeg tot vrijwel geheel verdwenen is!!!!!!! Ik ben zoooooooooo blij!!! Mijn bloedwaardes zijn nog wel wat te hoog, maar hij gaf aan dat een schilletje van een halve mm al genoeg kan zijn om een verhoging te hebben. Maar hij verwacht dat dit t.z.t. ook op normale waarde zal komen. Wanneer weet ik natuurlijk niet, kan nog wel een paar maanden duren..maar; de tumor is weg!! Joehoeeeeee! Alle andere hormoonwaarden (schildklier, vrouwelijkhormoon, groeihormoon) waren allemaal nu ook goed. Dit was vorig jaar ook niet het geval. Maar goed, er is dus nog geen menstruatie dus moet 20 maart naar de gynaecoloog toe voor een controle van eierstokken/baarmoeder. Om te kijken of er nog een andere oorzaak is over het niet menstrueren. Ook al is het nu nog wel verklaarbaar dat ik geen menstruatie heb door de verhoging van de prolactine. Maar toch, het voelt toch echt als een stap in de goede richting..de richting van hoop!!! We zijn er nog niet, maar de hoofdoorzaker is zo goed als weg! Jeeeeeeeeeeeeej! En over de pup; dat wordt een drentsche patrijshond. Over 5 dagen gaan we kijken naar de hummeltjes. Zoveel zin in! Dit is echt een positief-nieuws week en ik geniet er van! Fijn weekend allemaal!!
Hey Billie, wat een supernieuws!!! Nu nog je prolactine naar normale waardes zodat je gaat menstrueren. Maar dit is zo een opluchting voor je, fijn zeg. Mijn prolactine gehalte is maar licht verhoogd en ik menstrueer ook niet, dus het zou verklaarbaar kunnen zijn, maar wel goed dat ze het nog ff checken. Drensche patrijs hond? Nog nooit van gehoord, maar uiteraard ff gegoogled. Mooie honden hoor. Hoe kom je erbij dat je juist dit ras wilt? Ga lekker genieten van je weekend en ik hoor je snel weer. xx
Hoi meiden, Vrijdag de uitslag gehad van de prolactine en schildklier. Ze waren allebei goed Wat bleek nou de ha heeft me voor 11u smorgens laten prikken en dan is hij schijnbaar altijd wat hoger als na 11u. Nu dus na 11u laten prikken en niks aan de hand Ben opgelucht! Ik wil ongv 15 kilo afvallen. Ben met 11 kilo lichter zwanger geworden en met dit gewicht ook gewoon. Maar het is natuurlijk gezonder om op gewicht zwanger te worden. Billie, wat een super goed nieuws!! En wat een leuke hond!!!
Bedankt voor jullie lieve reacties! We hebben wel even een klein feestje gevierd vorige week! Moet zeggen dat het nieuws nu ook echt geland is! Wat fijn dat jouw waardes ook goed waren Troelaa. Bij mij waren de prolactine waardes ook hoger bij de laatste uitslag, maar ik ging altijd al na 11.00 prikken en nu moest ik om 8.30. Dus dat was inderdaad te verklaren! En wat goed dat je 15 kilo af wil vallen! Heb je nog een speciale aanpak of gewoon beter op het eten letten en meer bewegen? Ja, ons hondje..morgen gaan we kijken! We wilden graag een actief ras, maar ook trouw en zorgzaam. En qua opvoeding moet je bij elke hond consequent en duidelijk zijn en dat (gezien mijn beroep ) kan ik wel! haha.. Maar het is gewoon een hele lieve hond, speels, maar ook rustig op zijn tijd en ook kindvriendelijk. En we gaan er natuurlijk ook vanuit dat we dit later nodig gaan hebben! Maar de gezelligheid van zo'n beestje is gewoon super. Dus nog 6 weken wachten totdat Bruno hier arriveert! Fijne avond nog en tot snel! xx
Hey allemaal, En Billy, helemaal verliefd op je hondje? Nog even aftellen, maar de tijd vliegt, dus komt goed. En tegen die tijd heb je ook de afspraak bij de gyn, duurt lang he. Troela, 15 kilo afvallen. Lijkt me lastig, gelukkig weet je waar je het voor doet. Fijn dat de uitslagen goed waren, last van je schouders. Heb je je chromosoom onderzoek al gehad, of ga je dat nog krijgen? Hier verder niet echt nieuws. Ziva heeft net de periode verlatingsangst achter de rug, was erg vermoeiend. 3 soms 4 keer per nacht wakker, en dan direct hysterisch. Hele dag aan mn been hangen en ineens was het over. Ach, het hoort erbij he. xx
Hoi Dames, Ik ben door Billie85 gewezen op dit onderwerp. Want ik had namelijk zelf een topic geopend over prolactine te hoog. Sorry als ik dezelfde vragen opmerkingen of antwoorden hier zet maar ik heb eerlijk gezegd niet alle 12 pagina´s gelezen! Ik ben in nov 2011 gestopt met de pil. Toen tot april goede cyclus. toen ineens 3 maanden niks toen weer 1 keer en daarna weer 3 maanden niks zo was ik dus een jaar verder zonder enige resultaat. Wij via de HA naar de GYN door gestuurd. hebben ze eerst mijn eierstokken na gekeken en kreeg ik clomid mee, er groeide wel een eicel maar heeft niet zijn werk gedaan zoals het hoorde. na een maand moest ik terug komen en weer bloedprikken. Toen zagen ze dat mijn prolactine iets te hoog was 0,65 niks schrikbarends zeiden ze maar ik slik nu norprolac. en volgende week moet ik bloed prikken. Dus ik ben echt heel erg benieuwd! Even vraagje (misschien dat die al eerder is beantwoord of gesteldx sorry daarvoor) wie heft ook Norprolac geslikt of iets anders voor de prolactine gehalte en is toen zwanger geworden? Zo ja hoe snel ong? Groetjes Diamantje! Succes allemaal dames!