Wie ook prolactine waarde te hoog?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door cindyc, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Oh ik zie net dat we ongeveer tegelijk een berichtje hebben geplaatst! Maar je bent dus ongesteld geworden, wat fijn! haha..En het is te hopen dat je toch nu zelf iets gaat opstarten van een cyclus!! En toch stiekem denken aan anticonceptie! haha..Zou toch wat zijn...;)
    Wat een goed nieuws vandaag!!! :)

2. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Het gaat de goede kant op hier lees ik!

Vmb, gefeliciteerd met je eerste natuurlijke ongi! :D

Billie, de omstandigheden zijn top zo te lezen!! Spannend hoor! Mag ik vragen waarom jij ook Clomid slikt naast de medicijnen voor de prolactine?

Ik heb vandaag de MRI gehad. Poeh, ben zo blij dat ik het achter de rug heb, was toch behoorlijk zenuwachtig. Ik hoop dat ik het nooit meer mee hoef te maken. In het begin kreeg ik het benauwd toen ik besefte dat ik daar minimaal een half uur moest liggen. Ik had de hele tijd m'n ogen dicht, daardoor werd ik niet continu geconfronteerd met het feit dat ik zo ingepakt zat daar. Zo'n grote koptelefoon, geklemd tussen die hoofdsteun en dan ook nog zo'n helm erop. Wat wel heel fijn was, is dat manlief mee naar binnen ging, die zat een krantje te lezen. En hij had daar ergens een spiegel die een bepaalde kant op reflecteerde, waardoor ik hem voor me zag gedurende het onderzoek en hij mij ook zag, terwijl hij achter me zat (dit doen ze expres voor de patiënt, was echt heel fijn!). Volgende week heb ik het gesprek met mijn gyn met de uitslag en plan van aanpak. Ben reuze benieuwd!

Jullie nog nieuwtjes??

3. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Wat vervelend dat je de MRI zo tegen vond vallen! Ik vond het de eerste keer ook niet zo heel fijn, maar had het erger verwacht.
    Ik heb trouwens 2x een MRI gehad, want als je een prolactinoom hebt, dan moeten ze er op een gegeven moment (bij mij na een jaar) weer eentje doen om te zien of hij daadwerkelijk weg of gekrompen is. Alleen d.m.v. bloeduitslagen kunnen ze dat niet bevestigen namelijk.
    Dit wist ik wel van te voren, dus ik had me er op ingesteld dat ik de MRI nog een keer moest. En misschien als ik later zwanger ben en stop met de medicatie nog een keer om de prolactinoom in de gaten te houden!

Ik neem ook clomid, omdat mijn cyclus maar niet op gang komt. In eerste instantie kwam dit door de hoge prolactine, maar nu deze gezakt is en ook de prolactinoom z.g.a. verdwenen is zou dit op gang moeten komen. Dit is nog steeds niet het geval, dus nu de clomid om te zorgen dat er iets gebeurt!
    En tot nu toe nog geen ongesteldheid te bekennen, maar mijn ei sprong is ook nog geen week geleden. Dus dat kan kloppen! ;)

Succes volgende week met je gesprek en laat t even weten!

4. lvdw

lvdw Lid

8 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    Flevoland NOP
    Wat ontzettend fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat mijn hypofyse 5 mm vergroot is en mijn waarde is 561. Ik heb gisteren medicatie opgehaald die ik 2 keer per week mag gaan innemen. Ik hoop dat dit echt gaat helpen. We zijn nu 1,5 jaar bezig om zwanger te raken. Afgelopen januari zijn we naar het ziekenhuis geweest. Bij een inwendig onderzoek bleek ik endometriose te hebben en moest ik een kijkoperatie hebben waarbij ze een grote plek hebben verwijderd. Ik dacht dat het daar mee klaar was, maar ook was mijn prolactine waarde te hoog. Dubbelop feest! Ik heb voor 1,5 week geleden MRI scan en afgelopen maandag de uitslag gekregen. Komende maandag begin in met de medicijnen en ik ben erg benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ik ben erg blij dat ik jullie forum las, geeft t gevoel niet alleen te staan....:)

5. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi Ivdw,

Het is inderdaad fijn om te lezen en dingen te vragen aan meiden die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten!
    Maar jouw waardes zijn dus gelijk aan mijn waardes eerst..welke medicatie krijg je? Ik gok Dostinex, aangezien je dit tweemaal per week moet slikken.
    Dat slik ik nu ook.
    Wat vervelend dat je daarnaast ook nog endometriose hebt. Wat je zegt; dubbel feest! ;)
    Heb je verder klachten rondom je hoge prolactine?? En hoe is het dan met jouw cyclus?

Lastig en verdrietig is het allemaal he..ik vind het vooral moeilijk dat de mensen om je heen wel kindjes krijgen. Dan lijkt het wel alsof je alleen bent. Ook al weet ik dat het forum vol staat met vreselijke verhalen, in mijn kennissen, familie en vriendenkring is er verder helemaal niemand die met problemen kampt en allemaal binnen een half jaar zwanger zijn. Dus dat maakt het wel heftig vind ik!

vandaag moet ik weer bloed laten prikken. In ieder geval voor de prolactine waardes, maar ook voor mijn progesteron i.v.m. mijn eventuele (eerste!) eisprong.
    22 en 23 mei weer de uitslagen er van...spannend!

Fijne dag en alvast een fijn weekend!

6. lvdw

lvdw Lid

8 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    Flevoland NOP
    Hey hey,

Inderdaad erg vervelend om anderen om je heen te zien die zwanger worden of die kinderen krijgen. Ik merk wel dat ik er nu iets beter mee om kan gaan dan toen ik nog niet in het ziekenhuis was geweest. Ik vind het vooral heel lastig als ik van die tienermoeders zie die per ongeluk zwanger raken en het eigenlijk niet gewenst is. Daar heb ik het erg moeilijk mee, dat is zo oneerlijk.

Ik ga inderdaad komende maandag destrinex (of hoe je het ook schrijft) slikken. Ik slik dan 0,25mg 2x per week. Maar eerst moet ik zondag een test doen om te kijken of ik zwanger ben. Dus dat is nog even afwachten...al denk ik van niet, maar blijf natuurlijk hopen. Ik heb wel een cyclus waarbij ik ongesteld wordt, maar de ene keer is dat 7 weken, dan 10 weken, dan 2 weken, dan weer 8 weken en dan afgelopen keer 4 weken na mijn operatie.... Er onzeker en geen pijl op te trekken wanneer en of ik ovuleer helaas....

IK moet 17 juni weer bloed prikken en dan gaan ze kijken of mijn waarde naar beneden is, dus dat is wel te hopen. Ik las dat jij ook eerst niet zwanger mocht worden ivm een prolactoom. Waarom was dit? want mijn gyno heeft daar niks over gezegd....

Groetjes

7. lvdw

lvdw Lid

8 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    Flevoland NOP
    Billie85,

Ik hoop dat komende dagen snel gaan zodat je snel de uitslag hebt en hij positief is! Ik zal voor je duimen:)

8. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Hey allemaal,

Billie, spannend allemaal meid. Heb je iets van een eisprong gevoeld? Ik voelde toen echt een scherpe steek, hield een paar seconden aan. Wist gelijk dat het mn eisprong was. Wel spannend dat je nu gerichter kan klussen, je ei was immers groot genoeg en je bmm dik genoeg. Wanneer ga je testen? Volgende week. ( ben niet nieuwsgierig ;P ).

Hoi lvdw, welkom in ons cluppie. Hier ook dostinex geslikt, geen bijwerkingen en het sloeg goed aan. Ik menstrueer(de) helemaal niet, terwijl ik maar een lichte verhoging heb. 5 Weken nadat ik begon met menstrueren, kreeg ik mijn eerste menstruatie. Was toen binnen no time zwanger. Als je een prolactinoom heb, kan het door de zwangerschap harder gaan groeien en op je oogzenuw gaan drukken, je kan hierdoor (tijdelijk) blind worden. De medicijnen mag je ook absoluut niet slikken tijdens een zwangerschap, ze kunnen een miskraam veroorzaken. Ander merk mag onder goede controle wel. Vandaar dat soms geadviseerd wordt om het zwanger worden even uit te stellen.

Hier z'n gangetje. Dochterlief heeft momenteel veel last van driftbuien, ze is erg temperamentvol ( en dan zeg ik het netjes ). Druk bezig met de voorbereiding voor haar eerste verjaardag. De 22ste is ze jarig, dan gaan we naar de dierentuin. De 26ste vieren we het. De 28ste moeten zowel vriendlief als ik ons melden in het ziekenhuis. Hij krijgt een darmonderzoek, ik mag aansluitend naar de endocrinoloog. De 29ste gaan we op vakantie, heerlijk een weekje naar kos. Vind het zo spannend, voor het eerst met die kleine vliegen enzo. Heb het er maar druk mee.

Ben heel benieuwd wat de endocrinoloog gaat doen. Ik denk nogmaals prikken, omdat ik nu gemenstrueerd heb. Ik voel me ook beter nu, en even onder ons, ik ben zo horny als wat :D.

spreek jullie snel

9. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    @ Ivdw: Ja, die tienermoeders is echt wel heel confronterend. Al vind ik dat minder lastig. Zij zitten vaak in een hele vervelende situatie (alleenstaand, financieel, werkeloos) en daar zou ik dan toch echt niet mee willen ruilen!
    En testen is toch altijd weer spannend vind ik. Je weet dat het bijna niet kan, maar toch...je weet maar nooit! En die hoop heb ik toch elke keer wel weer. Dus wie weet heb je zondag of maandag hier toch wat leuks te vertellen! ;) Zoals je misschien ziet hebben andere meiden die hier zaten dat ook gehad! :D
    En anders hoop ik dat je op 17 juni al goed resultaat ziet van je Dostinex.
    En zo'n onregelmatige cyclus helpt dan inderdaad ook niet zeg. Lijkt me heel lastig!

En zoals vmb al zegt, doordat de tumor bij mij zo groot was, zat hij vlakbij mijn oogzenuw (heb ook een oogtest moeten doen). En hij gaf aan dat als ik toch zwanger zou worden, dan zou door alle hormonen de tumor explosief kunnen gaan groeien.
    Toen ik vroeg; en als dit nu wel gebeurt? toen zei de arts: mevrouw, dan wordt u blind.
    Je snapt..dat risico ga je niet lopen! Je eigen gezondheid gaat dan boven de kinderwens hoor! Maar goed, dat moment is nu gelukkig over en de rubbertjes zijn gelukkig nu weg! ;)
    En als ik weer uitslagen heb, dan laat ik het weten!

@ vmb; ik weet niet of ik de eisprong zelf heb gevoeld, maar wel dat er van alles gaande was daar beneden! Denk dat ik de eisprong donderdag 2 of vrijdag 3 mei heb gehad.
    Donderdag veel pijn, vrijdagochtend niets meer en toen vrijdagavond echt heel erg! Kon zowat niet meer lopen!
    We hebben in die week elke dag geklust, dus er lag wel een voorraadje. We wilden het die vrijdag ook doen, maar moest er echt niet aan denken door de pijn!
    Ik wil (als ik niet ongesteld geworden ben) zaterdag de 18e gaan testen! Voor het eerst met het idee dat het zo maar eens zou kunnen. Al vind ik het doodeng en wil ik ook realistisch blijven dat ik daarna gewoon aan een nieuwe ronde clomid begin.
    Maar ook als ik nu ongesteld ga worden, dan ben ik daar nu (niet te vaak natuurlijk) al zooooo blij mee! Dat is dan ook echt reden voor een klein feestje na 2 jaar!

En je hebt je handen vol dus aan jullie meid?! Van die driftbuien zullen niet altijd fijn zijn lijkt me. Maar er zullen ook genoeg leuke en fijne momenten zijn! ;)
    Wat leuk dat ze al bijna een jaar is! Naar welke dierentuin gaan jullie? En verwachten jullie de 26e veel bezoek? Ze worden vaak goed verwend op zo'n dag! :D
    En ook spannend dat je man een onderzoek moet. Heeft hij erge klachten??
    En dan lekker een weekje vakantie in het vooruitzicht! Spannend om te gaan vliegen ja..gelukkig duurt het niet al te lang! ;) Heerlijk hoor!

En moest erg lachten om je horny opmerking. Hier ook! hahaha..misschien omdat ik het idee heb dat we naast de gezelligheid nu ook echt met iets bijzonders bezig zijn. Bizar, maar het lijkt echt net alsof we weer net samen zijn. Toen was het ook bijna elke dag raak! ;) haha..Lekker van genieten! Mijn man klaagt niet!

Ik vier vandaag mijn verjaardag (was 2 mei jarig) en maandag zijn we 2 jaar getrouwd! Dan is het een gewone werkdag, maar we gaan morgen lekker uit eten.
    Dus romantiek en gezelligheid genoeg..hopelijk houden we die vibe vast! Ik laat volgende week iets weten na de test. Hoe dan ook!

Fijn weekend!

xxx

10. lvdw

lvdw Lid

8 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    Flevoland NOP
    Omdat het vandaag Moederdag is....

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      44,8 KB
      Weergaven:
      41
  11. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Een update van deze kant! Ik blijk een microadenoom te hebben. Ik ben vandaag begonnen met Parlodel, een half tabletje in de ochtend en een half tabletje in de avond. Over anderhalve maand moet ik weer bij de gyn verschijnen en moet ik voor die afspraak bloed hebben geprikt om de waarden te checken. Ik werd niet happy van de bijsluiter, maar ik hoop dat ik geen last zal krijgen van de bijwerkingen. De gyn heeft me er al wel voor gewaarschuwd. Mocht ik er veel last van krijgen dan moet ik even een belletje plegen.

Ik ben blij dat ik nu eindelijk kan beginnen en hoop dat het lange wachten gauw beloond wordt en dan zal het extra speciaal zijn! ;)

12. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    En ik heb ook even kort nieuws; ik ben gisteren na bijna 2 jaar ongesteld geworden!!! Whoeeehoeeeee...:D
    Ben echt zo blij! (over een tijdje natuurlijk niet meer) maar het is echt zo fijn dat dit is gebeurd.

Succes met de Parlodel, daar heb ik geen ervaringen mee. Maar de bijwerkingen hoeven niet op te treden natuurlijk! En is zeker een fijn gevoel dat 'er aan gewerkt wordt'.

13. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Billie!

Wat leuk meid!! Ik kan me je blijdschap voorstellen hoor, ik heb dat ook elke keer dat ik een 'goede cyclus' heb. Afgelopen cyclussen waren beiden 31 dagen, daar was ik toch wel blij mee hoor. :D Dus na 2 jaar eindelijk ongi zou ik bijna een feestje geven!

Tot nu toe gaat het goed. Wel een beetje een duizelig als ik te snel opsta, maar dat is niet erg. Nu afwachten geblazen....

14. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Hey billie, wat een goed nieuws!! Eerst die oude zooi uit je baarmoeder, dan heb je een lekker vers bedje voor je kindje! Ben helemaal blij voor je.

Oum, "gelukkig" een micro en gaan macro. Mag je dus wel zwanger worden. Hoop dat je geen last krijgt van medicijnen. Werk je met ovulatietesten? Zeker wel aan te raden als je cyclus iets schommelt.

Meiden, wat een goed nieuws allemaal en wat spannend, ik krijg spontaan last van rammelende eierstokken.

15. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha vmb, moet lachen om je rammelende eierstokken! :D Ik vind het wel knap dat je niet meteen voor nummer 2 bent gegaan hoor. Ik denk dat ik altijd onzeker zal blijven als het op zwanger worden aan komt.

Ja de gyn sprak er heel makkelijk over 'heeeel klein dingetje'. Hij was geloof ik 6 mm.

Ik temperatuur nu al zo'n jaartje, dus ik weet precies wanneer mijn eisprong is geweest en wanneer ik mijn menstruatie kan verwachten. Gratis methode, ik heb echt een hekel aan ovu-testen, kost bakken met geld en met zo'n lange cyclus word je er ook niet snel wijzer van.

Inderdaad ergggg spannend allemaal!!

16. lvdw

lvdw Lid

8 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    Flevoland NOP
    Zo te lezen allemaal wat nieuws meegemaakt en een nieuwe fase in.....

@ Oum Zo te zien zit je in het zelfde traject als mij. Ik weet sinds vorige week dat mijn dingetje 5 mm vergroot is en krijg sinds maandag medicatie.

@ Billies85 Gefeliciteerd :D Nu hopen dat je snel niet meer ongesteld wordt ;)

Sinds maandag aan de medicatie en tot nu toe was suffer, maar voor de rest nergens last van :) Daar ben ik blij mee. Morgenavond mag ik mijn 2e pilletje. Hopelijk blijft het zo.... en hopelijk deelt de waarde en krimpt mijn hypofyse. Billy hoe lang heeft dat bij jou geduurd?

17. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey lvdw,

Indd, we zijn bijna tegelijk begonnen met de medicatie, toevallig. :D

Nou vraag ik me af waarom jij dan een hele andere krijgt. Enig idee waarop dat gebaseerd is? Mijn waarde was 1189, en hij mocht maximaal 530 zijn. Qua omvang zitten we dan wel bijna gelijk, jij 5mm en ik 6 mm.

18. lvdw

lvdw Lid

8 mei 2013
    8
    0
    0
    NULL
    Flevoland NOP
    Hey Oum,

Mijn waarde was 561 en het mocht 469 zijn gaf de gyn aan. Ik hoef maar 2x per week een tabletje van 0,25. Ik denk dat de aantal keren van het innemen dat dat het verschil maakt, anders zou ik het ook niet weten.

Ik moet 17 juni bloed prikken en 21 juni krijg ik de uitslag te horen en hoe we dan verder gaan. En jij al datums?

19. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Dostinex is voor zover ik heb begrepen een iets zwaarder middel dan parlodel, vandaar andere inname. Ik slikte 2 keer per week dostinex, ook 0.25. Het duurde 5 weken voor mijn menstruatie op gang kwam. Ik weet echter niet wat de waardes toen waren.

Oum, heb mn handen al vol aan 1tje ;). Ik was met medicijnen veel sneller zwanger dan verwacht. Wij dachten dat het jaren zou gaan duren. Op het moment dat ik te horen kreeg dat kinderen krijgen moeite zou gaan kosten, wilden we absoluut geen kinderen. De dokter zou wel dat we er maar eens goed over na moesten denken, aangezien het dus langer kon gaan duren en het dus niet zo lang konden uitstellen, aangezien de kwaliteit van de eitjes dus ook langzaam achteruit gaat. Na een half jaar wikken en wegen en goed praten besloten we maar een afspraak te maken met de gyn en dan zagen we wel hoe lang het ging duren. Bleek dat mn vriend ook nog eens trage zwemmers had, dus er werd gesproken over iui, daar konden we aan beginnen als mijn cyclus op gang kwam. Ik wilde dat niet, we wilden het eerst zelf proberen, we hadden tenslotte geen haast. Eerste poging was het raak. We sprongen geen gat in de lucht, waren eerder van slag. Hier hadden we niet op gerekend. Uiteindelijk wen je aan het idee, is de schrik over en na de eerste echo ben je helemaal happy. Maar had je ons twee jaar geleden gevraagd of we kinderen wilden, dan hadden we beide nee gezegd. Ik ben daarom eigenlijk dankbaar dat ik "onvruchtbaar" ben, het heeft onze ogen geopend. Ik krijg nu wel een beetje kriebels voor de tweede, mijn vriend wilt dat absoluut niet. Ach, dat heb ik hem eerder horen zeggen ;P. Tot op heden gebruiken we geen anticonceptie en mocht het gebeuren, dan is het welkom.

Ook al ben ik nu niet bezig met zwanger worden, ik vind het wel fijn om met lotgenoten te praten. En jullie uiteraard zwanger te zien worden :D.

Soms is het niet eerlijk, wat ik eerst niet wilde, kreeg ik heel snel. Jullie willen zo graag en moeten zolang wachten. Ik duim voor jullie. xx

20. Oum

Oum Lid

9 aug 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lvdw: ohhh, jouw waarde is zo laag! Ik heb een véél hogere dosis, 2.5 mg per dag. Nou weet ik niet of het beiden even sterk spul is, maar gezien jouw waarde, lijkt een andere dosis me wel logisch. Ik heb helaas nog geen data. Ik heb wel een labbrief mee gekregen voor het prikken van bloed, dat moest ik een paar dagen voor mijn volgende afspraak doen. En die afspraak krijg ik per brief toegezonden, dus daar wacht ik op... Heb je last van bijwerkingen?? Hier gelukkig niet, ben daar zo blij mee. Ik had zoveel nare ervaringen gelezen op internet, dat ik er al van uit ging dat ik er last van zou krijgen, maar tot op heden niks!

@ vmb: ochhh meid, jij zat in een heel ander schuitje inderdaad! Ik dacht dat jij er ook ingerold was vanwege een kinderwens, dus wel apart dat het zo gegaan is. Nee hoor, dan kan ik het me helemaal voorstellen dat je het lekker rustig aan doet.

En eerlijk of niet eerlijk, ik geloof dat eenieder zijn portie in het leven krijgt. En dit is onze beproeving waar wij mee moeten worstelen en anderen krijgen iets anders op hun bordje. En al deze dingen bepalen uiteindelijk hoe je in het leven staat. Ik dacht vroeger dat kinderen krijgen vanzelfsprekend was. Nooit gedacht dat dit wereldje bestond waarin zoveel stellen zo sterk verlangen naar het krijgen van een baby en hiervoor zo'n lange weg moeten afleggen. Alles gebeurt met een reden, zo denk ik erover. ;)

Deel Deze Pagina