(nog) Geen nestedrang maar Shopdrang!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dani84, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    Hoi

    Hebben jullie dat ook? Als ik vrij ben totaal geen zin in schoonmaken oid.. bah moet er niet aan denken.. maar wat ik dan ga doen is ff de stad in!

    Ik Moet dan eigenlijk ook wat kopen :oops: of een dekentje of een broekje, iets voor me man of voor mezelf..

    Vreselijk.. kom altijd wel met wat thuis haha en dan kom ik thuis en dan maak ik een lijstje met wat ik nog moet doen.. ;) maar echt zin erin.. neu niet echt haha dus dat blijft liggen..

    Vanaf welke week krijg je ongeveer nestedrang? Heb wel een paar weken terug een paar schoonmaakwoedes gehad, maar dit was eenmalig volgens mij ;) hihi

    groetjes Danielle
     
  2. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hihi! ik heb ook shopdrang hoor!

    gelukkig is het voor mij een aardig eindje fietsen naar de stad en krijg ik veel harde buiken tijdens het fietsen dus doe ik het niet zo vaak meer ;)

    Nesteldrang heb ik op en af. De ene week moet alles schoon en mest ik zefls mijn keukenkasten uit, was ik alle babykleertjes en alle hydroluiers enzovoorts.... en de andere week doe ik helemaal niks .... :oops:
    Maar gelukkig heb ik nog ruim 8 weken de tijd.... en straks zeeen van tijd tijdens mijn verlof!
     
  3. wendy1983

    wendy1983 VIP lid

    27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Ow shop drang heb ik ook verschrikkelijk veel erger nog dan nesteldrang!
     
  4. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb juist heel erg nesteldrang, ga de gekste dingen
    opruimen en schoonmaken...Shoppen doe ik echt met
    een lijstje, hup de stad in en binnen een uurtje alles gekocht.
    Nou weten wij niet wat we krijgen dat maakt het misschien
    makelijker...( en ga ik straks lekker los... ;) )
     
  5. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Nesteldrang had ik met momenten, dan MOEST ineens vanalles (meestal dingen die ik zelf niet meer kon zoals de heg snoeien zodat manlief de pieneut was, haha :D ), of alle babykleertjes en aanverwante zaken gewassen hebben.

    Daarnaast vond ik het ook ERG belangrijk om alles in huis te hebben waarvan ik vond dat we dat moesten hebben. Dus niks lijstje van de kraamzorg, mijn lijstje :oops:

    Nu het er wel heel erg op aankomt wil ik wel perse alles schoon houden, voor zover dat kan in ieder geval.
     
  6. Dani84

    Dani84 Niet meer actief

    heb me er net toch maar even tegen verzet.. Heb de hele woonkamer aangepakt. alles schoon gemaakt gestoft en gezogen.. Ook de ramen binnen en buiten gelapt..

    zo even een broodje eten en dan.. shoppen :D moet nog gordijnen haha

    Liefs..
     
  7. Judi

    Judi Actief lid

    27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Dat ik vanalles voor het kind wil aanschaffen vind ik niet mee dan normaal hoor. Ik ben iemand die mijn 'zaakjes' in orde wil hebben. Dat niet straks alle stress op het laatst komt, dat je nog van alles moet aanschaffen of opknappen.

    En nesteldrang qua schoonmaak. Ik hoop dit niet te krijgen. Ik denk ook dat ik het niet krijg. Voor mij is het een bakerpraatje of ouderwets. (Wil niemand kwaad doen met mijn opmerking, but ik ben nogal een geemancipeerd figuur).
    Mijn man en ik doen alles samen op den gewone manier, zoals we gewend zijn.
     
  8. Angela2009

    Angela2009 Niet meer actief

    Nou de nesteldrang is hier nog nergens te bekennen hoor en is er ook niet geweest! Heb het idee dat het de laatste weken ook niet komt want als ik ergens een hekel aan heb is het wel heel de dag bezig zijn in het huishouden. Ik hou alles netjes bij maar het is niet dat ik het heerlijk vind om te doen.

    Kijk nu ik in principe elk moment zou kunnen bevallen wil ik het gewoon netjes hebben voor als de kraamzorg komt maar ik sta niet te springen 's ochtends om de ramen te lappen ofzo!

    En shopdrang heb ik altijd al gehad dus dat is niks nieuws voor mij. haha!
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb ook niet echt nesteldrang. Ik maak gewoon 3 keer in de week goed schoon omdat ik niet het risico wil lopen dat het straks begint en dat mn huis dan 1 puinzooi is. Heb vandaag alle was gedaan, de wc, de badkamer, mn kledingkast opgeruimd, alles gestofzuigd, alles afgenomen en de deuren gedaan etc etc. Gewoon lekker schoon weer. Plus dat die geur van Dettol zalig is! haha
     
  10. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik ben vandaag niet van de bank te slaan. Huis is een puinhoop maar het boeit me niet zo veel. Ik heb juist eerder geen zin in schoonmaken dan wel. Ik word bloedchagarijnig van al dat gebuk wat niet meer lukt en het veel te warm krijgen van schoonmaken.
     
  11. princesje83

    princesje83 Fanatiek lid

    1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    hier ook een dettol verslaafde!
    hmmmmmm
     
  12. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

    mmmm dettol heerlijk he!
    doe altijd een scheut in een kommetje en dan 2 minuutjes in de magnetron als je m dan openzet ruikt het toch lekker mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
    gaat dat damp lekker door je keuken heen.
     
  13. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Shoppen shoppen shoppen, jaaaaa doe niets liever haha...!
     
  14. mychat

    mychat Actief lid

    3 jun 2008
    214
    0
    0
    Mijn man heeft een mooie verklaring voor mijn nesteldrang (startte ca. 3 wk terug, ben nu 37+2 wk).
    Hij zegt, nesteldrang, dat is volgens mij gewoon een woord dat ze er aan hebben gegeven, omdat vrouwen uiteindelijk ook niet meer weten wat ze die laatste weken van de zwangerschap moeten doen, dan maar poetsen!
    Tsja in mijn geval zit er een kern van waarheid in, ik heb ook niet echt zin om lekker achter het naaimachien te kruipen of om een origamibloemetje te vouwen of weer voor de 100e keer naar een soortgelijk tv-programma te kijken als de dag er voor. Bovendien ben ik soms gewoon moe, moe en nog eens moe. DAn kan tussendoor iets poetsen wel, en een grotere vrijetijdsbesteding niet.
     
  15. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    nou bij mij begint de nesteldrang al wel te komen hoor , :confused: ben bang dat ik eerder beval en daarom MOET en ZAL alles klaar zijn..! :) alles weer schoon , boodschappen in huis , volgende week gaat mijn verlof in :D en dan kom je in de een soort van gat terecht , nou vrees het al voor mij zelf ... ! :rolleyes:
    maar shopdrang...! heeeeeerlijk! zit nu al te bedenken dat ik ga ophalen , heb al een leuke tas gezien in de stad , moet ik hebben ! ;) maar moet zeggen als ik een winkel in stap , kijk ik eerst naar de babyafdeling en dan pas naar de damesafdeling..! :)
     
  16. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    sahopdrang had ik alleen bij de eerste nu ben ik nuchterder en heb ik zoiets van ach ik wacht wel tot de 20 weken Maareh dan ga ik ook los want heb daar ook last van (poetsen ook hoor, plus alles verplaatsen en uiteindelijk weer terugzetten) gelukkig gaat mijn zusje verhuizen kan ik me daar op uitleven!
     
  17. goudlokje

    goudlokje Actief lid

    2 mei 2008
    109
    0
    0
    sales assistent
    hoofddorp
    Hier moest alles anders.
    Heb een nieuwe huiskamer en slaapkamer en de babykamer moest natuurlijk ook opgeleukt.
    Heb geloof ik een abonnement op de xenos, ikea en kwantum de laatste tijd. ;)
    Ook de markt voor stofjes doet t erg goed.
    Nu komt er de laatste 2 weken niks meer uit mijn handen.
    Wil wel maar gaat gewoon allemaal niet meer zo.
    Dus is mijn moeder nu de pineut. :oops:
    mam: de ramen moeten nog gelapt, en de w.c. en het bed enz.
    Gelukkig vind ze t niet erg. :D
    En ik vouw ondertussen 3 handdoeken op :)
     
  18. novmama

    novmama Fanatiek lid

    6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Shop drang? Daar heb ik altijd al last van gehad ;)
     
  19. Magdalena6

    Magdalena6 Fanatiek lid

    5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    maar ja wat wil je.. je bent al op het einde..! ;)
     

Deel Deze Pagina