Lieve Miepje, Dit is inderdaad wat de mmm zo zwaar maakt. Het is "één emotionele achtbaan". Je laadt je langzaam op, elke dag is weer een stukje verder en ineens kun je weer helemaal onderaan staan. En dat gaat een stuk sneller dan omhoog! En al die hormonen die we toegediend krijgen, werken dan ook niet echt mee. En op een gegeven moment is het moeilijker om die achtbaan weer in te gaan. Je hebt het dan wel gezien. Maar laat je niet klein krijgen meis! Probeer moed te houden. Ik weet dat dit makkelijk gezegd is, maar toch. Hopelijk is de echo positief verlopen voor jullie. Heel veel sterkte. Dikke knuffel, M
Hier vandaag gelukkig wat beter nieuws. De eitjes waren gegroeid. Ze waren een stuk duidelijker en dr. P kon nu zeggen dat er zo'n 15 eitjes zaten. Tjonge, wat een opluchting zeg. We moeten nog niet te enthousiast zijn, maar voorlopig gaan we toch nog door. Zondag weer komen en dan zit de groei er hopelijk nog steeds in. Voor nu eerst goed nieuws, maar toch ook nog even afwachten. Ik vind het zo ontzettend fijn om dit hier allemaal te kunnen delen met jullie. We begrijpen elkaar en leven echt met elkaar mee. De steun en het begrip die ik in mijn omgeving soms mis, vind ik hier wel en dat is echt heel fijn. Bedankt meiden! Hoe gaat het verder met jullie? X Miepje
Miepje, wat een positief nieuws! We blijven gewoon door duimen voor jullie. En voor alle andere dames natuurlijk ook! Verder allemaal een fijn weekend. Dikke knuffels, M.
miepje van harte!!!!!!!!!!!!! gelukkig dus inderdaad beter te langzaam als te snel (zeker in jouw geval) vind de arts echt iets te voorbarig geweest maar goed het gaat nu goed en daar gaat het om, ik duim voor morgen. mij mij was het spuiten ook altijd een drama, zorg er wel voor dat ze niet té vroeg stoppen en voor de punctie gaan dus dat de grootste follikels wel mooi groot zijn (18/19/20).
Miepje,gelukkig zijn de eitjes gegroeit en mag je door. Dat zal effe stressen geweest zijn! Broed nog maar effe lekker door en ik duim voor je dat het er zondag goed uitziet. Inmiddels voel ik dat de puregon zijn werk aan het doen is, de endometriose pijn komt een beetje opzetten omdat de eitjes tegen de cystes drukken. De vorige keer zaten de eitjes als een bloem om de cystes heen. Ik voel ook een soort eisprong gevoel, ik ben altijd bang dat ze te laat zijn en dat de eisprong al geweest is, maar dat kan natuurlijk niet door de pregnyl die je nog moet spuiten. Verder nog geen klachten alleen de stress neemt wat toe voor de 1e fm woensdag. Genoeg afleiding zoeken helpt daarbij om mn gedachten te verzetten. Fijn weekend allemaal! X H
@Miepje: super, dat het misschien toch goed mag komen. Duimpjes blijven draaien. @Herma: hopelijk kun je de pijn een beetje onder controle houden. Meiden, ik heb een vraagje. Volgens het schema wat ik straks ga doen heb ik de eerste fm op dag 10. Weet een van jullie hoeveel dagen er gemiddeld tussen de metingen zitten? Is dat 1 dag of 2 dagen. Ik weet dat het per persoon kan verschillen maar ben toch benieuwd. We hebben namelijk een "klein" probleempje als ik half september kan starten. Zoals het er nu naar uit ziet zitten we rond dag 10 een weekend op Texel en wordt het dus heel moeilijk om die echo's te laten doen.
Herma veel sterkte, op het einde van het spuiten voelde ik mijn cyste ook constant en die angst voor te vroege eisprong herken ik ook mara het is altijd goed gegaan, spannend hoor woensdag maar het is in ieder geval druk bezig dat is mooi, in het begin dacht ik dan steeds, oje het gata te snel omdat ik al wat voel maar vlak voor de punctie voelde ik m'n eierstokken echt constant en was het ook overal echt heel gevoelig (ook met zitten enzo) dus dan merkte ik toch wel were het verschil met het begin. Veel sterkte voor woe, lange dagen dus nog, ik duim!!! Ik weet alleen niet welk schema jij volgt. Ladouche: ik moest ook altijd op dag 10 maar dag 9 mocht ook, meestal dan 2 dgn later weer en dan elke dag maar als je zoals miepie de eerste fm nog niet veel groei hebt dan kan er tussen de 1e en 2e fm wat meer dagen zitten. Mij hebben ze echter altijd gezegd dat we altijd iets konden schuiven (ik had het lange schema dus eerst een aantal dagen/weken decapeptyl) omdat we dan gewoon wat later begonnen met de stimulatie.
Ok Linda, dus voor jouw was het ook herkenbaar die endo pijn. Ik volg het lange schema , heb eerst 2 weken decapeptyl gespoten. Ladouche, bij mij zat er 2 dagen tussen de fm echo's. Maar ze waren best flexibel met tijden en dagen. Ik ben ook maar 2x teruggekomen voor een follikel meting. Er valt vast wel iets te passen en te meten.
Meiden, dank voor jullie reacties. Ben best wel een beetje opgelucht. Ik zag de bui al hangen dat we de start een maand moeten uitstellen maar ben er nu van overtuigd dat we het wel in kunnen passen.
Goedemorgen meiden pfff het is nog vroeg op zondagmorgen, maar de plicht roept M&M ben je inmiddels ongesteld geworden? Ik hoop het voor je, dan kom je tenminste weer in de buurt van een nieuwe kans Sinja en jij? nu wel ongesteld geworden? hoe is het nu met de bijwerkingen van de Deca? Miepje, wat heb jij weer in spanning gezeten zeg Ben blij voor je dat de boel nu toch echt aan het groeien is Op naar de volgende meting vandaag, ik duim voor je Herma, nu ben je van de deca af, en gaat de endometriose opspelen, vervelend hoor Wat we toch niet allemaal over hebben he, voor dat ene wonder Ladouce, ik denk ook dat het ZH best rekening met je wilt houden, ik zou het gewoon op tijd vragen Zo en nu dan mijn update De deca doet op en top zijn werk De hoofdpijn is soms niet te harden en paracetamol werkt niet echt dan Ik ben vannacht een paar keer bijna het bed uitgedreven van het zweten De huilbuien komen spontaan opzetten en ik ben doodmoe Oja en niet te vergeten, soms super sjaggie En ik ben inmiddels een paar blauwe plekken rijker Vanmorgen zat ik ook weer verkeerd Daarbij zijn de naalden van de deca, vreselijk bot :x, soms blijven ze gewoon steken op de huid En vervolgens ga je haperen om opnieuw te prikken Hebben jullie dat ook? Morgen de uitgangsecho en dan hopelijk starten met de puregon, dan nemen de klachten meestal ook weer wat af Pfff het gaat er nu op aan Verder de zoveelste zwangere heeft zich gemeld, een collega Gelukkig werk ik niet zoveel met haar Ze is wel heel lief, want ze leeft echt mee, terwijl we elkaar nog niet zo lang kennen Maar ik heb sowieso minder moeite met mensen die wat verder van me afstaan, dan iemand die dichtbij me staat Misschien heel gemeen om dat zo te zeggen, maar het is zo Oja en ik kreeg van de week een geboortekaartje Zelfs mijn man zei: onee he, wie is nu alweer bevallen Maar toen we zagen wie het was voelde ik zelfs nog geen greintje jaloezie of pijn Dat meisje is haar kindje verloren bij 25 weken zwangerschap en nu dus bevallen van een gezond kindje, daar kan ik echt niet jaloers op zijn, haar gun ik het echt van harte Fijne zondag allemaal
Goedemorgen dames, @ Miepje, hopelijk vandaag weer zo'n positief bericht! Ik blijf duimen. @ Herma en Confidence, wel balen dat jullie zoveel last hebben van die hormonen. Ik hoop toch stiekem wel dat ik een volgende keer net zo weinig last heb als de vorige keer. Ik denk wel dat ik anders was, maar goed, wat wil je, de stress zat ook wel hoog . @ Ladouce, ik denk idd dat het ZH wel enigszins rekening kan houden met je. Dus geniet van jullie weekendje Texel. Hier heeft dit weekend de ongi zich aangekondigd. En gisteravond laat al wat helder rood, dus vandaag dag 1. Morgen weer even bellen voor de uitgangsecho. Nog even afwachten... @ Allemaal, heel veel succes. En dikke knuffels, M
Spannend MenM. Morgen kun je dus weer bellen. Moet je ook het 'lange' protocol (met 2 wkn deca?) Miepje wat fijn dat ze vrijdag toch gegroeit waren. ben je vandaag alweer geweest???? Ik duim dat ze weer heel mooi gegroeit zijn en dat je gewoon door kan gaan met een goed aantal eitjes!!! Confidence balen van je klachten! Ik voel me dus vanaf maandag ook niet heel erg super. Beetje (maar niet heel erg) hoofdpijn, moe en heel erg emotioneel. Maaaaaaarrrr... donderdag ben ik ongesteld geworden en sindsdien gaat het alweer stuk beter gelukkig!! Was donderdag en vrijdag wel heel erg heftig ongesteld en nu weer 'normaal' ongesteld. Van dat spuiten herken ik ook. Dat lukte vorige week ook opeens niet meer zo goed, laatste 2 dagen gaat t weer redelijk. Maar inderdaad soms lijken ze zó bot, krijg ik ze er bijna niet goed doorheen. Soms pak ik dan maar een ander plekje, maar dat betekent dat ik mezelf 2x heb lopen pijnigen met een prik. Dus nu duw ik toch maar heel hard door. Maar soms is het wel echt irritant. Spannend dat je een uitgangsecho hebt! Wij hebben dat niet, hoef pas op dag 10 van het puregon gebruik te komen, dus dat duurt nog ff.. Nog 2 spuiten en dan starten met de Puregon! Jeeeeeuj! Weer een stapje verder! Ladouce, ik zou inderdaad gewoon even overleggen met het ziekenhuis. Dat moet hopelijk toch gewoon te regelen zijn! Hoe is het met de rest hier?
@Confidende: die klachten zijn heel herkenbaar, ik heb ze ook. Bah, wat kun je je af en toe dan rot voelen he? Ook dat emotionele wordt een beetje lachwekkend soms. Donderdag zat ik tv te kijken en toen kwamen er een heel schattig hondje en poesje voorbij die echt heel lief met elkaar zaten te knuffelen. Ja hoor, daar begonnen de tranen te stromen. Mijn vriend zat me zo raar aan te kijken, haha en dat van die spuiten is hier ook het geval. Mijn buik is inmiddels blauw en geel gekleurd. Die deca-naalden moeten ze toch wat scherper kunnen maken. Die vind ik zelf het ergst, zit je inderdaad soms op de ene plek te spuiten, wil ie er niet doorheen, jakkes! @MenM: voor jou gaat het nu dus ook weer spannend worden. Ik zal ook voor jou duimen! Hier vanochtend een nare ochtend gehad. Het begon gisteravond al. Had veel pijn en op een gegeven moment voelde ik dat ik begon te vloeien. Dus even naar de wc om een nieuw inlegkruisje in te doen, zat ik dus helemaal onder het bloed Verloor een stolsel en het bloed spoot er gewoon uit. Wist niet wat me overkwam zeg. Beetje paniekerig, maar daarna was het ook over. Dus dacht dat het misschien nog wat achtergebleven bloed was. Vanmorgen om half acht werd ik wakker en voelde ik het weer. Dus weer naar de wc. Had het bloed zo ongeveer op mijn rug zitten Vreselijk, weer een heleboel stolsels en er kwam geen einde aan het bloeden. Heb een half uur op de wc gezeten, daarna gedouched. Maar ook toen hield het niet op. Bijna anderhalf uur in de auto gezeten met mijn benen stijf tegen elkaar aan gekrepen. Mijn vriend heeft me voor de ingang afgezet en ik moest rennend naar de wc. Voelde het alweer stromen en op de wc een paar stolsels en FLATS!! een heleboel bloed. Was al doorgelekt, dus had ook al bloed in mijn broek zitten. Nou, lekker hoor. Dus maar een rolstoel gepakt, want zolang ik maar bleef zitten, liep het er tenminste niet uit. Nog drie keer naar de wc en toen was ik aan de beurt. Kwam jankend de kamer in. Was helemaal in paniek, wat was dit nou weer? Dus direct maar even kijken. Blijkt het van mijn endometriose te komen. Die is behoorlijk aangewakkerd door de hormonen en dat is nu heel hevig aan het bloeden. Het bloed liep gewoon bij de stoel naar beneden De gyn wist me wel gerust te stellen. Hoewel het erg ongemakkelijk is, heeft dit geen invloed op de follikels en het baarmoederslijmvlies. Dat zag er juist heel goed uit. De follikels waren weer gegroeid en hij sprak nu al over een punctie. Dinsdag weer komen voor een echo en dan waarschijnlijk donderdag de punctie. Heb nu eerst een antibioticumkuur gekregen voor de endo en hopelijk gaat dat snel werken. Kan nog geen 10 minuten staan en het loopt alweer. Dan snel naar de wc anders komt het bij mijn broekspijpen naar beneden. We waren allebei behoorlijk in paniek vanochtend, maar gelukkig hebben we toch nog goed nieuws. Het belangrijkste is nu: we gaan nog steeds door!
Jeetje Miepje, wat een verhaal. Kan me voorstellen dat jullie je wezenloos geschrokken zijn. Wat een geluk dat je toch al vanochtend naar de gyn moest. Hopelijk stopt het bloeden snel. Gelukkig wel het goede nieuws. Blijf hier duimpjes voor je draaien. Ook voor de andere meiden draaien de duimpjes op volle toeren. Al ben ik wel onder de indruk van jullie verhalen over alle bijwerkingen en botte naalden. Ik kijk er nu niet echt meer naar uit om te starten. Heb zelf in het verleden behoorlijk hormoonproblemen gehad, reageer dus enorm op alles wat hormoon heet. Dus ik verwacht het ergste nu ik jullie verhalen lees. M'n petje af voor jullie! Oh ja, Confidence wat jij hebt heb ik ook hoor. Als de zwangerschappen maar ver genoeg van je af zijn valt het nog te behappen. Bij mij op het werk zijn er nu op dit moment 4 zwanger maar ik heb eigenlijk maar met 1 moeite omdat ik met haar veel contact heb. Ook kregen we een 1,5 maand terug te horen dat hele goeie vrienden zwanger zijn, ook dat was moeilijk. Ook al gun ik het iedereen hoor!
@ Miepje, Wat een verhaal meis! Voel je je nu niet ziek en beroerd met al dat bloedverlies? En het klinkt ook allemaal erg pijnlijk, daar zijn mijn menstruatie pijnen "peanuts" mee. Wat bijzonder dat het geen invloed heeft op het baarmoederslijmvlies. En gelukkig maar. Spannend, donderdag de punctie! We duimen nog steeds hoor! @ Sinja, Als de cyste weg is, kan ik weer beginnen met de stimulatie. Ik krijg een korte IVF. Ongeveer 2 weken Gonal-F en Cetrotide en dan 36 uur voor de punctie Pregnyl. Maar ergens heb ik het gevoel dat die cyste er voorlopig nog wel blijft zitten. Waarom weet ik niet. Een voorgevoel. Het kon ook nog wel een paar maanden duren voordat ie weg zou zijn. Ze willen eerst kijken of mijn lichaam het zelf opruimt, voordat ze besluiten het leeg te halen. Voor jullie in elk geval weer een fase verder, de Puregon. Succes! x M
Hallo dames, Nou, wij hebben weer groen licht! Dacht ik zelf dat de cyste nog wel even zou blijven zitten, is het tegendeel waar. Hij is weg en morgen begin ik weer met de stimulatie. Wij doen een verkorte IVF. Als ik even voor het gemak uit ga van de 1e IVF, dan zal een eventuele TP over ongeveer 3 weekjes zijn. We gaan er weer voor, behalve het prikken, kunnen we niet veel meer doen dan afwachten... x M
MenM: dat is super nieuws. Zo zie je maar weer dat je gevoel je in dit soort dingen weer in de steek laat. Wat zijn onze vrouwe lichamen toch onvoorspelbaar. Succes met spuiten.
MenM wat een supernieuws zeg!!! We zullen denk ik rond dezelfde tijd op het wachtbankje gaan plaatsnemen! (hopelijk!) Spannend! Miepje wat een verhaal zeg! Snap dat je hartstikke geschrokken bent. Fijn dat je toch doorkan! Maar vind het echt een heftig verhaal! Hopelijk gaat het inmiddels beter en verlies je minder bloed? Sterkte en succes! Hier alles goed, morgen eindelijk starten met de Puregon! Jeeeeeuj weer een stapje verder!
MenM, gelukkig is je cyste weg en kan je door. Echt Super! MIepje,wat een ellende die menstruatie en dan zo heftig! Ik herken het gelukkig niet met mijn endometriose. Gelukkig zijn je follikels wel gegroeit, donderdag de punctie al wauw wat gaat dat snel ineens met jouw. Ik moet nog effe ik denk zelf zondag. Eerst maar de 1e fm afwachten en hopen dat de cystes niet gegroeit zijn.