Wie ook rond aug./sept. de volgende IVF/ICSI?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Confidence, Jul 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MenM

MenM Actief lid

@ Miepje, Wat een mooie "score"! Ik ga weer verder duimen voor mooie bevruchtingen! Fijn dat het is meegevallen en ik hoop dat je snel weer beter bent van de bloedarmoede.

Dikke kus M.

2. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Wauw Miepje wat goed ,14 eitjes!Fijn dat de punctie goed is verlopen zonder al te veel pijn. En ruggenprik leek me ook eng maar dat blijkt dus mee te vallen. Nu nog een paar spannende dagen voor de bevruchting maar met zo'n mooi aantal moet dat helemaal goedkomen! Relax ze nog van de punctie en laat je maar lekker verwennen door je man/vriend.

Hier effe een dipdagje. Vanacht nauwelijks geslapen en zweetaanvallen.Mn hele bed was drijfnat net als je griep hebt. De hormonen doen goed hun werk. Ben ook niet naar de bruiloft gegaan ,mijn vriend is alleen gegaan. Ik ben mn bedje weer ingekropen. Voel me wel een beetje schuldig maar kon het niet opbrengen om de hele dag vrolijk te doen en pas snachts om 2 uur een keer thuis te komen. Hopelijk heeft het zieknhuis morgen beter nieuws en groeien de eitjes goed. Heb eigenlijk nog niet van die dipdagen gehad dat je alleen maar met een dekentje op de bank wil liggen.

3. Flam

Flam Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,487
    0
    0
    Ik volg je hoor!
    Ben hier bijna tot helemaal niet meer
    op het forum maar zo heel af en toe kijk
    ik even hoe het met mijn forumvriendinnetjes gaat.

Ik hoop met heel mijn hart op
    een hele mooie positieve afloop
    voor jou ;)

Liefs en een knuffel van Flam ;);)

4. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Miepje: wat een mooi score. Ben blij voor je dat het allemaal is meegevallen. Rust lekker uit en inderdaad, laat je vertroetelen door manlief. Duim hier dat je morgen een posi uitslag hebt en maandag een goeie terugplaatsing.

Herma: sterkte, klinkt echt niet lekker. Ook jij even lekker uitrusten en helaas dan niet laten vertroetelen maar dat komt dan morgen weer.

Wij hebben hier de afgelopen 2 avonden nog maar even geklust. Mijn "laatste ei" voordat we echt met de ivf gaan starten. Hoop toch nog op een wonder maar ga er vanuit dat het dit keer ook weer niet gelukt is. Dus hier nu 2 wachtweken, zowel voor de testdatum als voor de start met spuiten.

5. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hoi meiden

ik doe deze maand ook weer een poging van ivf me 3de ben nu sinds dinsdag begonnen met menopure ofzo eerste spoort ik gonal-f maar ze wouden de laaste keer alles uit de kast halen dus het is weer spannend allemaal

miepje mooie score toch 14 eitjes wist niet dat ze de punctie ook doen met een ruggenprik succes met wachten is altijd spannend

6. kvk

kvk Lid

Sep 5, 2009
    7
    0
    0
    Hallo meiden!!!!!

Ik heb me net jullie hele forum gelezen. En ik wil me er graag bij aansluiten. Ik zit in hetzelfde schuitje.
    Ik zal in het kort ff iets over mijzelf vertellen:
    Ik ben 29 jaar, 7 jaar getrouwd, gestopt met de pil in juli `05.
    Tot nu toe nog steeds niet zwanger. De hele MMM doorlopen en ik bleek gezond te zijn. Een half jaar rust genomen en naderhand begon het toch weer te knagen. Daarna overgestapt naar een zhs in België. Bij de 2de afspraak wist ik al wat er met me aan de hand was. Ik had een zeer ernstige vorm van endometriose. Op 3 maanden tijd ben ik er 2 keer aan geopereerd. Wat een ellende zeg!!! Daarna gestart met de eerste IVF. Puregon gespoten variërende eenheden...begonnen met 150 iu, paar dagen 200 iu toen was er nog niks te zien dus weer opgehoogd naar 250 iu per dag. Maar helaas het had geen zin....ik reageerde niet op de puregon dus de IVF is afgebroken. Nu starten we met de 2de poging, 8 sept. moet ik voor een echo naar het zhs. Ze gaan dan kijken of ik hoe hun zeggen "cystenvrij" ben. Ik hoop dat ik dan weer mag beginnen met puregon spuiten. Dus we gaan weer een spannende tijd tegemoet.
    Ik laat wel weer wat van me horen als ik nieuwe info heb.

Ik wil jullie natuurlijk ook allemaal heel veel succes wensen met alles!!!! Ik zal voor jullie duimen. Hopelijk mogen wij ook ooit eens ons wondertje in de armen houden hé.

Groetjes

7. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    @Ladouche ik hoop op een wonder voor jouw dat het nog lukt voor je moet beginnen met spuiten.

@Sabine en @KVK welkom hier, en jullie ook veel succes de komende tijd.

8. miepje1

miepje1 Bekend lid

Oct 31, 2007
    970
    0
    0
    @all: meiden, bedankt voor jullie lieve reacties!

@Herma: jij dus nu ook die 'fijne' bijwerkingen? Weet er alles van, wat kan je je soms rot voelen he? Gewoon aan toegeven hoor. Niet schuldig voelen over die bruiloft. Het gaat nu om jou en hoe jij je voelt. En als jij lekker met een kleedje op de bank wilt zitten, moet je dat gewoon doen! Hoe gaat het verder met je? Groeien de eitjes goed? En heb je de pregnyl al gezet?

@ladouce: hoop dat dit hem wordt meid en dat IVF voor jullie niet nodig zal zijn. Ik duim voor je!

Hier vandaag nog goed nieuws. We hadden 10 bevruchtingen! Was eerst wel een beetje teleurgesteld, omdat het de vorige keer 17 waren. Maar weet ook heel goed dat ik niet mag klagen hoor. Voel me nu goed en heb geen overstimulatie en dat is natuurlijk een stuk beter. En ik weet ook dat er meiden zijn die het met minder moeten doen, dus ben erg blij! Maandag de terugplaatsing en dan gaan we de wachtweken in. Spannend! En dan duimen dat dat bijzondere moment voor ons ook gaat komen dat we een positieve test in handen hebben! En dat hoop ik voor jullie allemaal!!!

9. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Miepje, Wat goed! 10 bevruchtingen Wauw. Weet je de kwaliteit al? Nu begint het spannende wachten.

Ja de hormonen doen goed hun werk, vooral last van slapeloosheid. kan echt niet in slaap komen. Vandaag weer een fm gehad en ze waren groot genoeg, maandag de punctie. Ik heb net de prgnyl gezet. Blijft toch een vervelende spuit. Maar het prikgevoel trok snel weg. Heb wel lekker diazepam meegekregen om te slapen en ook voor de punctie. Ze hebben 8 follikels gezien die ze aan gaan prikken.

X

10. Janan

Janan Actief lid

Feb 26, 2008
    132
    0
    0
    hallo, ik ga me ook ff voegen in dit item. Deze maand begin ik met IUI. Het is wel niet IVF of iCSI, maar voor mij net zo spannend. Het is mijn eerste poging en ik ben best zenuwachtig. Ik hoop natuurlijk nog op een wonder, wat zou betekenen dat ik spontaan zwanger ga worden. Vlg weekend weten we als het goed is of we idd gaan beginnen.
    Iedereen veel sterkte.

11. MenM

MenM Actief lid

@ Miepje, gefeliciteerd met deze score. Hopelijk kunnen ze de overgebleven emmy's invriezen. Dat hoor je vast morgen bij de TP. Fijn dat het alweer beter met je gaat. Succes deze komende wacht weken. Ga leuke gingen doen, of te wel, zoek afleiding! Hier duimen we ook voor die positieve test. x Voor jou.

@ Herma, voor jou nu ook die spannende tijd. Hopelijk zijn alle 8 eitjes en misschien wel meer (die ze niet hebben gezien). Ik vind de Pregnyl ook een vervelende prik, maar gelukkig is dat maar eventjes. Over die bruiloft zou ik me maar niet schuldig voelen. Aan jezelf denken, want een persoon minder kan zo'n dag toch niet verpesten. Succes met de punctie. Laat je daarna ook maar lekker verwennen meis! x

@ Confidence, hoe is het met jou? Morgen je FM? Hier ook, spannend! Toi toi toi!

@ Sabine, kvk en Janan, voor jullie ook veel succes deze aankomende tijd.

@ Allemaal, voor iedereen blijven de duimen hier draaien hoor!

Dikke knuffels,

M

12. Confidence

Confidence Fanatiek lid

Jul 5, 2009
    1,024
    0
    0
    Hallo meiden
    even een heel kort berichtje van mij
    Ik ben illegaal aan het internetten op het werk, ons eigen internet ligt er thuis namelijk uit ( baal)
    Morgen 1e FM, er gebeurd al vanalles in mijn buik, maar voornamelijk last van mijn darmen
    Ik probeer gauw verslag te doen, maar internet zal pas in de loop van de week gemaakt worden

Succes iedereen, sorry dat ik even niet meer kwijt kan

13. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Mooie score miepje!

Confidence hoeveel dagen gebruik je nu Puregon? Ik heb sinds gister ook veel last van mijn buik. Echt steken in mijn onderbuik (bij eierstokken in ieder geval) Echt veel last van en niet prettig. Mag donderdag pas naar t ziekenhuis, maak me stiekum een beetje zorgen dat nu al zoveel last/pijn ervan niet goed is. Maar t hoort er vast allemaal bij! Had de rest er ook last van?

Succes morgen confidence! Spannend!

14. miepje1

miepje1 Bekend lid

Oct 31, 2007
    970
    0
    0
    @Sinja, ik had dat ook. Wel in de gaten houden hoor. Vooral als je een opgezette buik gaat krijgen, direct bellen, want dat kan een eerste teken van overstimulatie zijn. Wil je niet bang maken, maar houd het goed in de gaten. En heel belangrijk, veel water drinken.

@Confidene: heel veel succes morgen. Spannend weer.

@Herma: voor jou dus ook een spannende dag morgen. Ik hoop dat het goed gaat en dat je een goede vangst hebt. Zal heel hard voor je duimen!
    Wij weten nog niets over de kwaliteit, ze konden alleen nog maar zeggen dat ze gedeeld waren. Morgen horen we meer. Dan horen we ook hoeveel er ingevroren kunnen worden. Nog even afwachten dus.

@Janan: welkom hier en veel succes!

Hebben jullie trouwens ook bepaalde dingen die jullie niet doen in de wachtweken? Ik heb afgelopen week niet gewerkt, omdat dat echt niet te doen was met die bloeding en die bloedarmoede. En na de punctie uiteraard ook niet. Ik wil dinsdag weer aan het werk als alles goed gaat. Maar hebben jullie bepaalde dingen die je dan niet doet? Of doe je gewoon alles wat je anders ook doet?

Nou, meiden. Eerst nog een prettig weekend en ik meld me morgen wel even weer! XXX

15. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

ik doe bijna alles gewoon alleen til ik geen zware dingen maar voor de rest gewoon alles je moet gewoon naar je lichaam luisteren word het tezwaar dan moet je gewoon lekker rust nemen ieder lichaam reageerd anders er op

16. MenM

MenM Actief lid

Hoi meiden,

In de wacht-week doe ik niet anders dan anders. Nou ja, deze keer dan eigenlijk wel, want de planning is om na de eventuele (hopelijke) TP heerlijk op vakantie te gaan. Dat is dan toch wel anders... ;)

@ Confidence, ik hoop dat je 1e FM positief is verlopen!

@ Herma, hoe is je punctie gegaan? Ook voor jou hoop ik dat deze mee is gevallen qua pijn en dat er een mooi resultaat geboekt is.

@ Miepje, voor jou beginnen nu die spannende wacht-weken. Hebben ze nog veel emmy's in kunnen vriezen?

Hier voorlopig positief nieuws!

Voor zover het te zien was, zitten er 9 tot 11 follikels. De vorige keer waren dit er 8, waarvan er uiteindelijk 6 eitjes hadden en met de punctie verkregen waren en waarvan er 3 bevrucht raakten.

Ze waren alleen nog te klein (1cm), dus nog maar even doorprikken maar. Dat was de vorige keer ook al zo.

In elk geval was er, behalve de hydrosalphinx, geen cyste te bekennen!

Ik ben wel weer blij tot dusver. Vrijdag de 2e FM.

De duimen blijven draaien meiden!

x M

17. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi dames hier ben ik weer, vanmorgen de punctie gehad. Viel erg mee gelukkig. Er zijn 6 eitjes geoogst. 2 follikels hebben ze laten zitten , die zaten achter de cyste en waren kleiner. We mochten zelf beslissen of die ook wilden aanprikken maar ik vond het risico niet waard en was ook heel pijnlijk. Net even lekker nog geslapen. Nu begint het spannende wachten of er bevruchting is, overmorgen telefoon.

Sinja,na 3 dagen spuiten met puregon begonnen mijn eierstokken al gevoellig te worden. Veel drinken en rust.

In de wachtweken doe ik wel wat dingen anders. Geen caffeine, niet sporten,de eerste week na terugplaatsing geen sex,wat meer rust nemen. Deze week ben ik nog vrij ik ga volg week maandag pas weer werken heb een week vakantie opgenomen. Lekker thuis aanlummelen.

Groetjes H

18. Zora

Zora VIP lid

Jun 12, 2007
    11,369
    2
    36
    Hoi meiden,

Ik ben er weer, ben na 3 weken vakantie weer goed opgeladen en kan nu dus vol goede moed onze 1e IVF poging in. Wonder boven wonder ben ik uit mezelf ongi geworden op vakantie, een hele mooie cyclus van 32 dagen, dus wel trots op mijn lichaam aangezien ik voor ik met de IUI's en medicatie begon hele onregelmatige cyclussen had met een piek van 129 dagen.

Morgen begint het voor mij ook, dan zet ik de 1e Decapeptyl. Spannend dus!

MenM: zie dat jij ook weer groen licht hebt en eind van de 2e week al de 2e FM hebt. Goed nieuws, ik duim voor je meid.

Confidence: Hoe is het met je?

Sinja: ook jij begonnen tijdens mijn vakantie, valt het mee of valt het tegen to nu toe?

Herma: Zie dat je de punctie hebt gehad. Fijn om ook berichten te lezen dat het meevalt en fijn vor jou natuurlijk dat het meegevallen is. Nu afwachten spannend! Hoop voor je dat het snel overmorgen is.

Miepje: Voor jou is het weer allemaal niet zonder slag of stoot gegaan lees ik, knuffel meid en ik begin nu meteen heel hard voor je te duimen.

Jullie lopen allemaal wel een stuk voor op mij, is er ook iemand die een beetje gelijk opgaat of niet?

En iemand al iets gehoord van Ieoor? Ze is op vakantie begrijp ik.

Vanaf nu klets ik gewoon weer mee hier meiden!

19. debje1976

debje1976 Actief lid

Sep 11, 2006
    483
    0
    0
    Hallo allemaal,
    wij zijn zaterdag begonnen met onze nieuwe poging, mag ik vragen hoeveel eenheden puregon iedereen spuit, deze poging is voor ons helemaal anders dan die in Nederland, ik begin met 175 eenheden

Liefs en succes allemaal debje

20. Herma

Herma Bekend lid

Sep 15, 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Debje, ik spoot de eesrte keer 150 eh puregon en deze keer heb ik 200eh gespoten. Succes!

Share This Page